Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh, täällä on taas käynyt vilinää ja monta uutta viestiä edellisen käynnin jälkeen. Kiitos kaikille peukuista, jännäily jatkuu edelleen. :) Mä olin viimeksi yliopistolla, kun kirjotin. En maltanut olla kirjoittamatta, mutta en halunnut pitää sivua auki kauaa, jos joku tuttu hyppäisi yhtäkkiä selän taakse. Kirjotin tekstin wordissa ja kopioin tonne. Siksi toi hassu fontti ja noiden J-kirjainten oli tarkoitus olla hymiöitä. :D

Tosi tylsää, Hanski! Näin mä vähän pelkäsinkin. Onko sun paikkakunnalla mitään muuta paikkaa, mihin voi soittaa? Esim. jotain keskussairaalaa, jossa hoidettaisi lapsettomuutta tms.? Vaikka tietty on mahollista, että sieltä soitetaan ihan samaa levyä. Mutta voimia sulle ja toivotaan, että se psyk. hoitaja on hyvä, ja saat sille ajan pian ja sen kanssa käytyä tätä asiaa kunnolla läpi!

Tikru
: Eikö se, että positiivisen ovistestin jälkeen seuraava testi on taas negatiivinen tarkoita, että silloin ovis on jo tapahtunut? Mä ainakin ymmärrän noi ohjeet niin, että ovis tapahtuu vikan positiivisen testin ekan negatiivisen testin välillä.

Ja Marika, ikävää, että sun vauvaprojekti ei etene toivotulla tavalla. Mutta varmana ihan hyvä idea keskittyä nauttimaan pikkuisesta ja työntää yritys pois mielestä, niin eiköhän teillekin se pikkukakkonen jossain vaiheessa tupsahda. :) Hauskoja synttärijuhlia ja onnea toiselle ihan ensimmäistä kertaa synttärien johdosta!

Tinttiäselle mulla on peukut koko ajan pystyssä! :) Lupaavalta kuulostaa, vaikka tällä palstalla onkin moneen kertaan todettu, että välillä oma kroppa tekee tepposet. Toivotaan, että sun oireille on ihan todellinen syy! :) Ja ihania noi miehet, kun ne on välillä niin herttasia tän asian kanssa. Mun mies silitteli eilen mun mahaa ja sanoi, että sitten kun siellä on joskus joku, niin hän silittelee sitä koko ajan. emoticon

Mahdollinen ovulaatio on nyt kyllä hyödynnetty niin tarkkaan, kun vaan mahdollista. Kaniteltiin sitten eilen illallakin, vaikka ensin arvottiinkin että jaksetaanko alkaa vai siirretäänkö aamuun. Mielummin kuitenkin illalla, kun kuudelta aamulla.
Tiesin kyllä tuon itsekin, että eihän se ovulaatio just sillä hetkellä ole, kun testiin viiva ilmestyy. Jotenkin vaan ajattelin sen niin, kun seuraava testi oli jo selkästi negatiivinen, että silloin ainakin ois jo se LH-huippu ohi ja suurella todennäköisyydellä myös ovulaatio olisi ohi. Munasolo luultavimmin oli vieä eilen matkalla jossain päin, uskon ainakin näin. Ja jos omiin tuntemuksiin tippaakaan on luottamista niin keskiviikko iltana tunsin nipistelyä alamahassa, joka saattaisi viitata munasolun irtoamiseen.
Eihän näistä koskaan tiedä, me kun ei mitään automaatti robotteja olla ja jokaisen keho toimii omalla tavallaan. Jokatapauksessa meillä pupuillaan seuraavan kerran aikaisintaan sunnuntaina, luultavasti vasta ensi viikolla ja silloin ainakin on jo ovis ohitse... sitten vaan keskitytään kunnolla nauttimaan toisistamme ja unohdetaan lapsenteko taas pariksi viikoksi.

Nyt, Hyvää viikonloppua kaikille! Tämä suuntaa viettämään tyttöjen viikonloppua! emoticon

No en mene vannomaan, mutta mä olen ymmärtänyt asian niin, että ovulaatiotesti havaitsee juuri sen LH-huipun joka tapahtuu ennen ovulaation tapahtumista. Eli näin ollen testejä ei pitäisi verrata toisiin päiviin, koska huippu (ei siis ovulaatio) on vain yhtenä päivänä. Clear bluen sivuilla on kysymys: Pitääkö minun verrata päivittäisten Clearblue-ovulaatiotestien tuloksia? Ja vastau on Ei. Testi antaa aina joko positiivisen tai negatiivisen tuloksen. Testi joko havaitsee LH-huipun tai ei havaitse sitä.
Tämä kyseinen huippu on siis havaittavissa ainoastaan yhtenä päivänä. LH-huipun osoittamisen jälkeen (eli siis ovulaatiotestiin on tullut kontrolliviivaa vahvempi tai yhtä vahva testiviiva, plussa tai jokin muu positiivisen tuloksen antava merkki) ovulaatio tapahtuu seuraavien kahden päivän aikana. Raskaaksi voi siis tulla vain kahtena päivänä kierrossa, ovulaatiota edeltävänä ja ovulaatiopäivänä. Testi ei mielestäni kerro ovulaatiopäivää vaan nimenomaan sen LH-huippu päivän. Tuossa http://www.clearblue.com/fi/mahdollisuuksien-maksimointi.php linkissä on mun mielestä tosi selkeästi kerrottu milloin on hedelmällisimmät päivät (eli jolloin kannattaa olla yhdynnässä, koska siittiöt elävät limakalvoilla) ja milloin ovulaatio tapahtuu, jolloin hedelmöittyminen on siis todennäköisintä, joskin ei varmaa emoticon . Voihan toki olla että olen asian ymmärtänyt väärin emoticon

Okei, kuulostaa uskottavalta. :) Ihme rakettitiedettä tämäkin. Jotenkin vähän huvittaa koko testit ja niiden ohjeet, kun on sitä ennenkin ihmiset tulleet raskaaksi, vaikka koko testeistä ei oltu kuultukaan. Mutta tottakai ennen oli myös niitä, jotka eivät tulleet, ja jotka nykyisin voisivat avun kanssa tulla, eli on tossa nykyteknologiassa ilman muuta hyvätkin puolensa. :)

Senna, ootan nyt tän päivän vielä ainakin, ennen kuin uskallan olla yhtään toiveikas. Enkä tiiä yhtään millon testailisin, jos ne menkat ei alkaisi. Kun huomenna en vielä viitti ja eka seuraava aamu sen jälkeen, kun ollaan miehen kanssa kahdestaan kotona, niin että toisen ei tarvii olla kasilta töissä on vasta tiistaina. En tiiä kestäisikö hermo sinne asti, jos menkkoja ei kuuluisi, voi olla, että joku ilta sitten sortuisin.. :D Mutta tosiaan, ei noi vielä ole myöhässä, että hyvin voi olla, että loppuu nopeastikin tämä jännitys. Mä ilmoittelen kyllä heti, kun jotain tapahtuu kumpaan tahansa suuntaan. Peukkuja kovasti myös sulle tähän kiertoon!

Inkivääri: no sitähän tämä melkein on.emoticon URSA tai NASA vois tulla melkeinpä avuksi Monillahan on nimenomaan ongelmana raskautumisessa (siis jos ei ole ns.mitään fysikkalista vikaa) väärä ajankohta. Testit sinänsä voi heittää hiivattiin, jos kierto on säännöllinen, mutta jos kierto on epäsäännöllinen, ovulaatiotestit auttaa ainakin pikkusen siinä, missä kohtaa on suotuisimmat ajankohdat ja missä kohtaa saattaisi sitten odotella menkkojen alkavan. Lisästressiä ne ainakin saavat aikaan ja stressi jos mikä on erittäin oiva ehkäisy menetelmä. Mutta tämäkinhän on nyt sitten vain minun mielipiteeni asiaan  emoticon

No niin. Tässä isännän kanssa keskusteltiin taas asiasta. Päätettiin sitten, että mitään höyrötystä/suunnitelmia tai pienintäkään ajatusta ei pikkuihmisiin enää luoda. Voi siis olla, että minua ei täällä toviin näy. Isoja plussia Teille kaikille ja toivottavasti Te olette jo pettymyksenne kärsineet.

*snif* :'(

Eipä tätiä ole vielä kylään tullut. Huomenna käyn hakemassa testin jos ei ala kuulua. Mutta jotenkaan musta ei tunnu yhtään, että olis voinu tärpätä. Ei edes oikeastaan jännitä tällä hetkellä, vaan on jotenkin tyhjä olo, jota on vaikea tässä sanoiksi laittaa. Ehkä liian innokkaana tähän vauvapuuhaan lähdin mukaan ja oletin, että saletisti heti natsaa ja nyt sitten oletan, että taas ne menkat sieltä tulee kuitenkin....

Äh. Ihan vääriin ketjuihin olen kirjoitellut, täällähän niitä kohtalotovereita näkyy olevan! Eli siirrän ajatukseni tänne nyt vielä emoticon

Täällä siis myös tuskaillaan testipäivää odotellessa. Meillä on vasta ensimmäinen yrityskerta meneillään.. Vielä pitäisi viikon ajan jaksaa ainakin testailuun, mutta olo alkaa olla niin outo ettei pysty unohtamaan aihetta ja ajattelemaan muuta, jolloin luulotautioireet ehkä pysyisi poissa ja aikakin menisi nopeammin. Rauhoittunen sitten kun yrityskertoja tulee enemmän. Jos siis tulee...

Aloin heti ennen hedelmällisiä päiviä juomaan greippimehua ja luulen että siitä johtuen ovisoireet olivat selkeämmät kuin koskaan ennen; kivut olivat oikeasti aika kovat ja kestivät kolme päivää, ennenkuulumatonta mulle. Nyt sitten noin viikko oviksesta ja mahaa nippaa välillä, verta tullut hieman nenästä ja jotain hieman tummempaa tuli kerran paperiin pyyhkiessä, pari päivää sitten (kiinnttymisvuotoa kenties?). Valkkari on ollut muutenkin runsaapaa (greippimehunko takia?) eikä kuivaa kautta ole kuulunut, vielä ainakaan. Alavatsassa tuntui hassua kuplintaa alhaalla oikealla muutama päivä oletetun hedelmöittymisen jälkeen. Olen ollut hyvin paljon tunteitteni vietävissä (itkuinen, hysteerisiä naurukohtauksia, kovia sekunnin kestoisia ärsyyntymisiä pikkujutuista)... Päänsärkyä ja palelua on ollut monta päivää ja nyt lämpöäkin pikkuisen. Äsken suihkusta tullessa puin paitaa päälle ja kaulus koski kurkkuun, meinasin oksentaa lattialle, joku pari kertaa yökkäilin tyhjää. Eilen juomani muutama lasillinen punkkua teki "krapulan" aamuksi ja aamukahvi oli vaikea saada alas.. Mutta kaikki nämä voivat johtua mahdollisesta, tavallisesta pikku flunssakuumeesta tai greippimehusta, sillä se on voimistanut kaikkia tuntemuksia tässä kierrossa... argh. olisipa jo seuraava viikonloppu!

Eipä osunut hyvistä kannustuksista huolimatta onni vielä meidän kohdalle. Menkat alkoi eilen ja nyt on jo melkein ikävä pillereitä, kun vuoto on ollut niiden lopettamisen jälkeen joka kerta vaan runsaampaa. :( Harmittaa tietty, mutta paljon pienemmällä pettymyksellä onneksi selvisin kuin viimeksi. Ei auta kuin lähteä uuteen yritykseen taas, (jos nää menkat siis loppuu ennen kuin oon kuivunut rusinaksi :D). Parempaa onnea muille tähän kiertoon!

Ja erityisvoimahali Hanskille, jos vielä luet tätä! Toivottavasti saat ajatukset siirrettyä ihan muualle ja sen myötä sitten tulisikin se toivottu tärppi! Mä harkitsen vetäytymisstrategiaa myös, mutta vähän epäilen, ettei siitä tuu mun kohdalla mitään. Mutta katsotaan miten käy, varmaan yritän ainakin käydä täällä harvemmin ja miettiä koko vauvahommaa vähemmän, jos en kokonaan pysty pysymään poissa. Hyvää kevättä ja paljon plussatuulia kaikille!

Hanski: Paljon voimia nyt tulevaan ja ajatusten vaihtaminen "vapaalle" voi tehdäkin ihmeitä. Samoin inkivääri! Mukavahan ajatuksia ja uutisia täällä olisi jakaa, mutta jos päätät vetäytyä hiljaiseloon niin tsemppiä sinullekin!

Mulla on nyt kp 28/28-29. Huomenna pitäis menkkojen alkaa. Saa nähdä. Mitään oiretta siihen suuntaan ei ole. Rinnat ei ole arat, nännit vaan. Ei kiukuta eikä suututa. Mutta odotellaan. Päätin, että jos ei keskiviikkona vieläkään kuulu niin torstai-aamuna pissailen testiin. Elämme siis jänniä aikoja täällä. En kyllä nyt usko pätkääkään että olisin raskaana. Se olisi vähän liian hyvää ollakseen totta ja haluan kuitenkin pysyä realistina.

Mutta ilmottelenpa tänne huomenna tai viimestään jos jotain puoleen tai toiseen tapahtuu. Mäppe: odottelen myös sun uutisiaemoticon

Reissut on nyt takana ja keskitytään taas normi arkeen.

tinttiäiselle ja mäpelle paljon peukkuja nyt! Toivotaan, että tärppi olisi käynyt.

inkivääri: onpa harmistus taas. Paljon tsemppiä jatkoon ja hyvää plussarikasta kevättä, mikäli päätät jättäytyä taka-alalle.

Itsekin välillä olen miettinyt taka-alalle jättäytymistä, mutta toisaalta tämä palsta on eräänlainen henkireikä ja paikka, jossa kaikki ymmärtävät, miltä minusta tuntuu ilman, että sen ihmeemmin tarvitsee selitellä. Tuskin osaisin kokonaan poissa pysyä, joten jatkan ainakin toistaiseksi ja käyn täällä lueskelemassa ja kirjoittelemassa aina, kun on sopivaa aikaa.

Ihanaa, kun alkoi jo kesäaika, kyllä se kesä sieltä vielä tulee! emoticon

Eilen testailin, mutta negaksi jäi. Tosin jännitti niin paljon, jotta en oikee saanu kunnolla pissatuksi. Mutta ei tätistä tietookaan edelleenkään. Josko perjantaihin asti malttais odotella ennen toista testausta.
Tällä hetkellä aivan järkyttävä lentsu päällä, joka tuntuu vievän kaiken voiman. Näinhän se menee, jotta kunnon työntekijä sairastaa vain viikonloppuisin ja mullahan on pieni loman pätkä tässä menossa...

Ja se siitä sitten, eipä tartte testailla eli sieltähän ne menkat saapuivat. emoticon
Nyt vaan olen ihan pihalla kierron ja oviksen suhteen, kun tosiaan tähän asti oli aina ihan säännöllinen kierto 27-28 pv...

Ps. miks toi ticker ei vaihda kiertoa oikein mulle?

emoticon Onpas tylsää, kun ei onni potki nyt ketään. Toivotaan, että Tinttiäisellä käy parempi tuuri, niin saadaan tänne jotain hyviäkin uutisia. Täällä alkaa menkat olla kohta ohi, eli päästään pian taas tositoimiin. emoticon Enkä mä näköjään malta täältä pysyä poissa, niin kun arvelinkin. Teiän seura on liian hyvää. emoticon Mutta noiden odottajien keskusteluja en kyllä enää mene kateuksissani lukemaan, se tuskin tekee hyvää mielenrauhalle.

Senna ja Mäppe: on kyllä ihan perseestä, kun ei vaan onnistu, kurjaa emoticon

Inkiväärille tsemiä seuraavaan yritykseen, pidän peukkuja! emoticon

Täällä ollaan onnistuttu olemaan suhteellisen rauhassa oviksen jälkeen. Tosin eipä siitä vielä ole montaa päivää edes kulunut. Ensi viikolla sitten jännäillään taasen. Nyt ei kyllä ole tippaakaan sellainen olo, että tärppi olisi saattanut käydä. Ei kyllä ole tuntunut yhtään mitään ylimääräistä missään... ihan tasaista ja tylsää on. Saikkuakin jatkettiin viikon verran, joten saan olla vielä kotosalla jokusen päivän ihan hyvillä mielin. On ollut tosi kiva, kun ei ole töistä stressiä ja jotenkin tuntuu, että muukin stressi on kadonnut sen sileän tien... jeeemoticon

Hurjasti tsemppiä ihan kaikille! Ei lannistuta, me selvitään tästä yhdessä!

Heissan kaikki!

Hurjasti paljon on tullut uusia viestejä kun en pitkään aikaan oo käynyt lukemassa,
yritän päästä taas kiinni teidän kuulumisiin ja pidän kaikille peukkuja kovasti! 
Tää on kyllä semmonen elämän alue että pettymykset on kovia mutta palkinto sitten kyllä sitäkin suurempi kun onnistuu, koettakaa ystävät rakkaat jaksaa nauttia vaan ja olla stressaamatta, plussatuulia toivotaan nyt urakalla!!! 
Paraskin mie puhumaan tuosta stressaamattomuudesta, mutta kuitenkin :)
Kovasti tsemppiä kaikille, täällä taustalla luen teidän kuulumisia ja pidän peukkuja!

Heippahei kaikille! Eipä plussaa herunut täälläkään. Menkkojen piti alkaa tiistaina. Keskiviikkokin vielä jännättiin kun ei mitään mahakipua tai mitään. (tosin "raskaus"oireitakaan ei ole ollut viikonlopun jälkeen). Tänä aamuna tein testin ja miinusta näytti. Menin takaisin nukkumaan kun mies lähti töihin, ja kun heräsin neljä tuntia myöhemmin tiesin heti että menkat on alkanu.

Jos olen täysin rehellinen niin en ole kamalan pettynyt edes. ihme kyllä koska kovasti "oireilin" ja odotin tietty postitiivista tulosta. Mutta nyt ainakin tiedän, että kierto voi hyvinkin olla jatkossa pidempi kuin oletin ja nyt siis ovulaatiokin on oletettua myöhemmin. Olo on siis hyvin tyyni. Jotenkin kun oli vasta ensimmäinen yrityskerta, niin kaikki olisi ollu liian hyvää ollakseen totta jos olisin heti raskautunut. Nyt opin kehostani lisää ja kunhan menkat on ohi niin päästään taas petihommiin emoticon Jotenkin nämä ovulaation jälkeiset viikot oon ollu tosi väsynyt ja tehnyt pitkää päivää töissä. Nyt iski vielä oikein kunnon kevätflunssa korkean kuumeen kera. Huh huh, mitä myllerrystä.

Mutta lähes kaikilla taitaa olla kierrot aluillaan:) Maikkie: nyt vaan pienempää vaihdetta ja odotellaan uutisia kun kierron loppu häämöttää! paljon tsemppiä kaikille, kirjoitellaan tänne kuulumisia ja niitä tuntemuksia. Niiden lukeminen auttaa varmasti jaksamaan niitä, jotka ovat jo kauan yrittäneet. Itselle yrityksen alkutaipaleella luo realistisuutta se, että lapsen saanti ei ole vaan sormien napsautus.
Mäppe, Senna ja Inkivääri ja samoin Maikkie tietenkin: Vielä me porskutellaan plussa kainalossa ja  maha pystyssä emoticon
Kiitos kaikille:) Mukavaa tulevaa viikonloppuaemoticon

Takaisin