Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!!

Täällä on jännät päivät käsillä, vaikka tuolla aiemmin kirjottelinki, että kurja fiilis on ollut. Nyt on esikoisen synttärit suurinpiirtein vietetty, huomenna tulee vielä ystäviä juhlimaan. Niin, jännitetty on tädin vierailua, joka nyt vielä loistaa poissaolollaan!!!!!! emoticon  Nyt on kp 28/26. Vielä ootan vkonlopun yli et josko tätin punainen ferrari ois vaan menny rikki ja ois myöhässä, mut jos ei maanantaina vieläkään mitään kuulu ni sit testailen emoticon  Mitään oireita ei oo ollu vielä, ehkä jotain itse kehittelemiä, mut ne oon selittäny pois itelleni, etten elättelis mitään toiveita vielä. Onneks vkonloppuna on paljon tekemistä, ku pitää vieraita kestiä ja sit yks kaveripariskunta tulee yöksi vauvansa kanssa, ni saa ajatukset muualle eikä stressaa niin paljon eikä toisaalta pety niin paljon ku toiveet ei oo korkeella...

Vkonloppuja kaikille ja ens viikolla sit kuuluu täältä uutisia, josko se plussa jo tulis (jotenki vaan en vielä siihen usko emoticon )

Plussatuulia puhkuilen kaikille!!! Uutta pullaa uuniin kaikille, jotka tädin kyläilystä nyt nauttivat emoticon

Täällähän on hiljaista. Joko Marikalla on asia ratkennut johonkin suuntaan? Tai tietty sekin, että ei oo ratkennut voi olla ihan hyvä merkki. Peukut pystyssä! :) Ja tervetuloa mukaan June! Täällä aktiivipäivät lähestyy ja greippimehua kuluu, eli eipä ole kummempia kuulumisia kerrottavana. :)

Niin siis täällä ilmottautuisi uusi kuumeilija (sekoilin äsken jotain tai sitten netti ja ensiksi tuli miljoona kirjoitusta ja nyt niitä ei näy yhtään....?!). Ikää plakkarissa 27v, mies muutaman vuoden vanhempi ja ensimmäisen yritys alkoi nyt :) Ekaa kiertoa mennään ilman ehkäisyä (käytössä ollut kortsut) ja huomenissa pitäisi oviksen olla. Greippimehun ja raskausvitamiinien voimalla menty jo reilu viikko, saapa nähä onko ehtiny vaikuttaa vielä tähän kiertoon :) Tätä palstaa oon kuitenki lukenut jo tovin joten en uskalla edes toivoa että heti ensimmäisellä kerralla tärppäis mutta eipä se tietenkään haittaisikaan :)
Onnea matkaan kaikille kanssasisarille :)

Tervetuloa mukaan, Verna! Se on tää palsta, joka sekoilee. Joskus se jumittaa niin, että kun oot julkasemassa tekstiä ja painat lähetä, se valintaikkuna ei lähde pois niin kuin pitäisi ja jos painat uudestaan lähetä, niin lähtee kaksi kertaa. :) Mä tein just saman viimeksi, tuli ainakin kuusi tekstiä. Ja sama käy, jos poistat ylimääräset, mitään ei näytä tapahtuvan, mutta ne poistu silti.

Ootko muuten June varma, että sun monivitamiinissa ei oo tota foolihappoa ja b-vitamiinia jo tarpeeksi? Mun multivitassa on nimittäin foolihappoa 150% päivän saantisuosituksesta. Ajattelin vaan, että ei kai sitäkään ole hyvä liikaa syödä. Tietty noi monivitamiinit on erilaisia, mutta kannattaa tarkistaa. :)

Blaah...negahan sieltä tuli, vaikka tätiä ei vieläkään näy emoticon  Taitaa olla kierrot menneet taas sekaisin tosta verenvuodosta mistä aiemmin kerroin...no olihan tässä jo kolme vai neljä kiertoa säännöllistä et kait ne voi taas vaihteeks heitelläkki emoticon  Kaikkein ihmeellisintä tässä on et mulla on kuitenki ollu tuntemuksia, jotka on mun mielestä ollu raskausoireita ihan selvästi. Huimausta, lievää kuvotusta, alavatsassa painetta ymym. Ainut mitä ei oo ollu ni rintojen arkuutta, mut sit taas imetän vielä et voisko se vaikuttaa asiaan jollain tavalla?!? Siis että ei ois arat?? Toisaalta se vaikuttaa raskaaksi tulemiseenki, et ehkä se toimii meillä vielä ehkäisynäki emoticon  Mut en haluais ihan vielä sitä lopettaakkaa...ja on muutki tullu raskaaks, vaikka ovat imettäneetki.

Joopajoo, omaa napaa taas kerran...kaikille uusille tervetuloa kuumeilemaan ja meille kaikille keväisen aurinkoisia plussatuulia
++++++++++++++++++++++++++++++

Morjesta vaan kaikille ”pitkästä aikaa”. Päätin tässä sitten vihdoinkin ihan kirjautua sisään. Muutamaan otteeseen olen käynyt sivusilmällä lueskelemassa kommentteja. Mahdotonta pysyä poissa kokonaan tältä palstalta. Ajatukset olivat pitkään poissa vauvatouhuista eikä ylimääräistä puristusta ollut. Sitten mieheni sisko tuli 1 v4 kk ja 1 kk:n ikäisten lastensa kanssa käymään. Siitä alkoikin sitten ”alamäki”. Tuosta päivästä lähtien olen tättäröinyt ja ollut pahimman luokan terroristi/natsi/etc. Jotenkin vierailu herätti sisälläni piilleen olennon, joka koki kaiken tuon heitä kohdanneen onnen olleen epäoikeudenmukaista. Tunne oli/on sellainen, joka on mielestäni väärin. Nyt sitten täytyy vain yrittää jatkaa eteenpäin suurempia välittämättä. Tässä olisi parhaillaan ovisajankohta meneillään/mennyt. Hedelmälliset päivät alkavat siis olla lopuillaan ja tätin pitäisi puolen kuun maissa tulla vierailulle. Muuta en nyt osaa odottaakaan. Pessimistinen puoleni alkaa nostaa päätään ja toivon ajan kuluvan nopeasti. Pieni sisäinen ihmiseni haluaisi vielä uskoa mahdollisuuteemme, mutta suuri ja paha järkeni sanoo muuta. Odotan vuoden täyttymistä ja hoitoihin hakeutumista. Tiedän, asenne vaikuttaa luovuttajamaiselta. Itse en kuitenkaan haluaisi vielä ajatella näin – että olisin luovuttanut. Jotenkin vaan pettymykset kuukaudesta toiseen ovat syöneet kaiken sen optimaalisuuden ja nyt vain odottaa vuoden täyttymistä.

Mahdollisuudet ovat tietysti olemassa. Kieltää sitä ei voi. Mutta! Sitähän se on.

Nyt sitten kaikille erittäin paljon tsemiä ja onnea kiertoihin. Uusille tulokkaille lämminvastaanotto ja sitä rataa. Toivottavasti onni suosii rohkeaa ja yhteinen toivomus täyttyy.

p.s. Mieheni sanoi toivovansa, että jonain päivänä minua halatessaan saisi halata kahta ihmistä. Minä itkin. :’(

voi hanski... lämmin halaus! emoticon Ymmärrän täysin, miltä sinusta tuntuu, mutta älä kuitenkaan menrtä kaikkea toivoasi vielä. Toivoa on olemassa niin kauan, kunnes toisin todistetaan. Tuon ajatuksen voimalla minäkin koitan painaa vaan eteenpäin.

Tsemppi hali myös marikalle! Ei varmasti yhtään helpota tilannetta, jos kierto on sekaisin. Toisaalta plussahan voi tulla vasta menkkojen ollessa reilusti myöhässä.

Inkiväärille iloista peittojenheilutteluaikaa!

omaa: Taitaa täti jo kolkutella ovella, sen verta on mahassa nippaillut tänään ja pienen pientä rusehtavaa vuotoakin on ollut. Että se siitä kierrosta ja eikun uutta putkeen vaimitenseoli...
Hyvä ystäväni kertoi eilen omasta raskausuutisestaan. Tiesin kyllä hiedän yrityksestään ja siitä että hänelle oli tehty ïnseminaatio. Raskaus on tuon parin toinen ja myös toinen, joka sai alkunsa ensimmäisestä inseminaatiosta. On se joillakin "helppoa" jos nyt noin edes saa sanoa, kun kyseessä on kuitenkin pari, joka ei voi saada lapsia ilman hoitoja. Raskaus on vasta ihan alussa ja mitä vain voi sattua. Olen todella onnellinen heidän puolestaan, mutta samalla myös katkera.
Olin ihan varma heidän onnistumisestaan ja niinhän siinä kävi. Voi kunpa minäkin voisin raskautua pian. Mikä olisikaan sen mahtavampaa, kun odottaa ystävänsä kanssa samaan aikaan. Se jos mikä, ois tosi huippua.
Mutta.... ei näy haikaraa näillä kulmilla... Odotan innolla reilun kahden viikon päässä olevaa lääkäriaikaamme lapsettomuuspolille.

Huoh. Tunteet ovat myllertäneet ylös ja alas, vuoristoradan huiput ja pohjat ovat tulleet todella tutuiksi. Yritän jättää kehon tuntemusten tutkiskelun taka-alalle. Kummasti vaan mieleen tulvii koko ajan, että voisiko, olisiko, heij tuo voisi olla... Oman itsensä pakottaminenkaan ei tunnu onnistuvan. Mutta yritän kuitenkin. Varsinaisesti vauvahaaveita en ole "kuopannut", mutta ajoittain tuntuu siltä ettei meille sitä onnea suotaisi. Tyhmäähän se on näin ajatella, mutta ihmismieli on outo. Toisaalta sitä toivoo koko ajan, mutta samalla myös pelkää ettei pysty tunnustamaan tosiasioita. Täyttä tottahan se on etteivät kaikki saa jälkikasvua, vaikka käyttäisivät siihen euroja toisensa perään. Kaikille tätä onnea ei vaan suoda. Sitten on näitä, joille se "suodaan" rasitteeksi. Harjoittelu kuulumisia jaettaessa kuulin, että aborttiin tuli monia naisia - nuoria ja vanhoja, osa jo useampaan. Siinä sitä aina ajautui miettimään, että miksi. Miksi toiset ei saa ja miksi ne jotka saavat eivät halua?

Sitten tähän tärkeimpään. Onko Teistä kukaan täältä Hämeen seuduilta?
En minä nyt tiedä, onko tieto olennainen. Olisi kuitenkin ihan kiva tietää mistä päin kohtalontoverit olette...

Tsemiä nyt kaikille. Ei tämä raskautuminen vaan voi olla mitään avaruustiedettä prkle! :D

Huhuh, täällä alkais viikonloppuna testailu mikäli täti ei saavu kylään..
Toivotaan parasta ja peukut pystyyn että saataisiin toivottu joululahja ensi jouluksi <3

hanski1989: Tekstisi kuulosti ihan omilta mietteiltäni, usko meinaa loppua välillä mutta periks en anna. Paineita ja kateutta lisää vielä kaverini joka odottaa syysvauvaa. Onnellinen olen tietysti hänen puolesta.
Näytettäis olevan sinun kanssasi muuten ihan saman ikäisiäkin;)

Voimahali Hanskille ja Maikkielle!

Ja Marikalle tietty myös, joko tiedät missä mennään? Toivotaan, että ei oo pitkästä kierrosta nyt kyse! Peukut pystyssä sulle ja Amarillolle!

Täällä mies houkutteli mut aamulla petipuuhiin, vaikka mulla oli aamuherätys. Kun tällanen aamuvirkkuus ei oo kovin yleistä meillä, kysyin jälkikäteen, että mikäs hänet nyt sai noin innokkaaksi. Tää vaan hymyili ja sanoi, että kai hän nyt tietää, koska on parhaat päivät käsillä. Ihanaa, kun toinen on näin innolla tässä mukana, ei voi aina kyllä itekään uskoa onneaan. emoticon Vielä kun lähtisi se pikkuinen kasvamaan masussa, niin en voisi onnellisempi olla.

Vieläkään ei oo menkat alkanu!!!! Mut siltikään en usko raskaana olevani, vaan tää on nyt joku häiriö kierrossa tjtn emoticon  Nyt siis kp 34/26... Ton raskaustestin minkä tein, ni ois pitäny kyllä jo antaa joku haamu ainaki ku oli tosi herkkä (10 mIU/ml hCG) ja testihetkellä olis kuitenki ollu jo 4+ jotain raskausviikko, jos oisin ollu raskaana. Tietty ovulaation ajankohdasta en oo ollu varma, et voisko hedelmöittyminen olla tapahtunu myöhemmin, mitä laskeskelen?!?? Kuitenkaa nyt ei oo enää ollu mitään raskausoireita, et tätiä odottelen ja sit taas uutta putkeen.

Masentaa ja ahdistaa tällänen epätietoisuus emoticon Miehellekki oon vaan tiuskinu ja ollu ärsyttävä...mikään ei auta, pitää vaan odotella ja odotella. HUOH!!

Edittiä: hanskille tietoa eli mä oon Varsinais- Suomesta

Heippa vaan kaikki!

Täälä ilmottautuu yksi lisää moninaiseen joukkoon!
Itse olen 24v ja mies 29 ja ehkäisy (pillerit) jätettiin pois tammikuun lopussa. Kai sitä oli jotenkin typerä kun kuvitteli että raskautuminen käy ihan helposti, nyt on silmät auenneet. Mihinkään epätoivoon tässä nyt ei kuitenkaan ole vielä vaivuttu emoticon  vaikkakin vähän masensi kun kaveri tuli raskaaksi kuukauden yrittämisellä vaikka näkee miestä kaksi kertaa kuukaudessa..
Ovulaatio oli tällä viikolla ja parin viikon päästä nähään kuin kävi..
Pidetään keskustelua yllä, kiva kuulla muitten kuulumisia :)

Niin, ei se raskautuminen aina niin itsestäänselvyys ole. Eiköhän sitä lapsensaamista osaa arvostaa hieman eritavoin, kun se ei niin kertalaakista tulekaan :)

Täällä aamulämmöt koholla, alaselkää juilii, rintoja aristaa jne.. Liekö sitten vain PMS-oireita vai raskausoireita, toivotaan jälkimmäistä ;)

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia! :)

Ootko Marika tehnyt uutta testiä vielä? Kun mitä näitä juttuja täällä nyt on lukenut, niin ei se plussa taida kaikilla näkyä vielä heti kun pitäisi. Muistaakseni jollain näkyi plussa vasta kun menkat oli melkein viikon myöhässä, eli mä pidän kyllä peukkuja sulle edelleen! Ja tervetuloa mukaan Lau-ra, toivottavasti sunkin vierailu tällä palstalla jää lyhyeksi ;)! Ollaan muuten melkein saman ikäisiä kuin te, mun mies vasta kyllä täyttää 28 ja mulla tulee tänä vuonna mittariin 25. Niin joo ja Hanski, mä oon pääkaupunkiseudulta.

Herrrmot menee, menkat ei viel alkaneet, lämmöt edelleen koholla ja oireita on.. Aamulla testi nega, joten pitänee jatkaa testaamista loppuviikosta...........
Tääl kyl pudotaan korkeelta ja kovaa jos täti kurvaa paikalle!

+-tuulia kaikille!!!!!!

Inkivääri: En oo vielä tehny uutta testiä ku niitä ei enää kotoa löydy emoticon  Lauantaina yritin onneani ja kurvasin auton kanssa lähiapteekin ohi, mut siinä ei ollu vapaita paikkoja, ni en sitte menny. Huomenna käyn kyllä ostamassa uuden testin vielä ja varmistelen, koska tätiä ei edelleenkään kuulu, eikä oo kyllä sellasia oireitakaan...toisaalta ei oo kyllä pahemmin mitään raskausoireitakaa, paitsi lauantaiaamuna oli äklö olo ja alamasussa tuntuu paine/turvotus. Tänään ei ollu kuitenkaa mitään pahoinvointia eikä mitään muitakaan oireita, mitä esikoisesta oli. Oon kyllä kuullu et oireet voi olla ihan erilaiset kahden eri raskauden välilläki, et sinänsä niihin en luota. Eniten kuitenki ihmettelen edelleen et tissit ei oo arat tai mitään, ku kuitenki mitä oon ymmärtäny et se on ensimmäisiä oireita. En tiiä sitte vaikuttaako tuo että imetän vielä. Siitä en oo mitään tietoa löytäny.

Huomenna siis selviää jatkoa toivottavasti!! Pitää vaan jaksaa raahautua kaupungille esikoisen kanssa...ja huomiseks on luvattu sadetta!!!!!!! emoticon

Muttamutta...plussia kaikille!!!!!

Sinne meni melkein seitsemän euroa jälleen roskiin...eli negaa näyttää testi edelleen emoticon  Enempää en jaksa kommentoida, masentaa........

voi marika, en osaa oikeen lohduttaakaan vaikka kuinka sydän haluais niin tehdä. Ehkä pelkkä ajatus on kuitenkin tärkein. sanoja on välillä niin vaikea löytää:/ Amarillo: tsemppiä sinne sinulle!

Minä oon nyt vietelly hyvin rentoutunutta alkukiertoa. en ole siis oikeasti ajatellut koko vauva-asiaa. Viime kierrossa aloitin syömään Ladyvita Mama vitamiineja, nyt olen viime päivinä unohtanut syödä nekin. oivoi , toisaalta on niin hyvä mieli ja raskaaksitulo taka-alalla, että jospa se auttaisi tämän "ovulaatioviikon" yli. Meillä siis viikonloppuna lauantaina pitäis olla ovulaatiopäivä ja kappas, olen etelässä kummipojan luona ja mies kotona. Näin se välillä menee. Pitääkin täräyttää sit heti sunnuntaina kun palailen kotiin josko se vielä auttais asiaan. emoticon Mutta jos nyt ei tärppää niin ei voi mitään.

Mulla oli niin vauhti päällä eka kierrossa kun alettiin tämä yrittäminen niin kävin jo ihan ylikierroksilla. Nyt olo on PALJON tyynempi.

Plussaisia kevättuulia kaikille!!emoticon

Kiitos tsempeistä tinttiäinen :)
Aamulla taas testailin, ja negaa näytti. Ovulaatiosta kulunut 2 vkoa joten voihan olla että raskaushormonia ei vielä tarpeeksi kertynyt TAI sitten kiertoni on menossa pitenemään päin.
Varasin hädissäni lääkäriajan 2 vkon päähän =D
Alkais ne pirun menkat jos meinaavat, ressaa tää oottaminen ja negojen testaaminen!
Huoh, tahtooo vaaaan niiiiiin kovin saada sen plussan!

Voi ei, Marika! Tosi kurjaa tollanen, paljon haleja täältä! emoticon Alkaisi nyt nopeasti edes ne menkat sitten, että pääsisi uuteen yritykseen, jos et oo raskaana. Vaikka ei kai sekään edelleenkään ole mahdotonta. Mä pidän varovasti vieläkin peukkuja täällä.

Niin joo ja tää ei nyt varmaan piristä sua yhtään, ei oo tarkoitus kääntää veistä haavassa vaan antaa vinkkiä kaikille tilevaisuuden varalle, kun ite en ainakaan ollut tajunnut, että isoissa kaupoissa myydään myös raskaustestejä. Kerran osui sellanen silmään meidän Prismassa (kuinkas sattuikin). En muista tarkkaa hintaa, mutta reilusti halvempi se oli kuin apteekin testi, olisiko ollut kolmen euron luokkaa.

Täällä odotus jatkuu tällä erää vielä pari viikkoa..

Hupsulle
tervetuloa mukaan ja kaikille paljon plussatuulia!

Takaisin