Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
1. e- pillereitä oon syönyt jo monta vuotta
2. Marraskuussa jätetty pois
3.Nyt yrityskerta 2 :) menkkoja ei kuulu eikä näy, mutta testitkin näyttävät aina vaan negaa, viimeiset menkat olleet marraskuun lopulla :D eli pari kuukautta niitä ollaan jo odoteltu, parin viikon päästä gynelle jos menkkoja ei ala kuulumaan!!

1. Diane Nova ja 10 vuotta
2. Jätin pois elokuussa 2010
3. 7 kierto menossa

Maanantaina oli ihan tuskaa tuolla alavatsalla, tosi kovia kipuja ja ilmeisesti siis johtuivat ovulaatiosta. Ainakin sen tikun testin mukaan :)! Nyt vaan niiiiiin toivois ja odottais, että tärppäis. Minut ja mieheni on tutkittu läpikotaisin: perusverikokeet, kilpirauhasarvot, pikkuaivojen hormoonien tuotto, munanjohtimien aukiolo ja miehen sperma. Olosuhteet ovat siis otolliset ja nyt kun se ekan ovulaationkin nappasin näppeihini, mutta eihän se vielä sitä tarkoita että tärppää. Katsotaan ja kuunnellaan!

Plussia vaan kaikille emoticon

1. Cerazette pillerit käytössä vajaan vuoden esikoisen syntymän jälkeen.
2. 3.9. jätetty pois
3: YK 2:lla tulin syksyllä raskaaksi, mutta päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Nyt kaavinnan jälkeen uutta yritystä, nyt meneillään YK 1.
Ovista en ole varsinaisesti koskaan bongaillut, mutta laskurin mukaan ensiviikon loppuna vois olla otollinen aika. Siis peittojen heilutusta tiedossa :-)

Vois vielä lisätä että ennen esikoista olin syönyt Mercilon pillereitä yli 10 vuotta. Silloin tärppäs myös YK 2:lla.

Onnea yritykseen Senna89emoticon
Itselläki oireita ennen menkkojen alkamispäivää oli vaikka kuinka paljon.. Pieni epäilys kuitenkin piili, ja ajattelin kuvittelevani kaiken.. :D Ja plussahan sieltä tänään pamahti. Aamulla testailin, kun menkat eivät alkaneetkaan. Toisella yrityskuukaudella siis tärppäsi meillä.emoticon
Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin. emoticon  Laskureiden mukaan LA 12.10.2011.

Vähänkö huippua Möhkövantti3 emoticon
Meillä on nyt tosiaan se seitsemäskierto menossa ja ensimmäinen ovulaatio. Vielä pitäis reilu viikko odotella kuinka käy. Mä niiiiiiin toivon, että tärppäis. sit voisin liittyä tonne lokakuun odottajiin. Mieskin eilen illalla paijas masuani ja sanoi sinne hyvää yötä, hyvä etten purskahtanut itkuun, kun se tuntui niin ihanalta.

Kovasti tarrasukkia uudelle maha-asukille!

Ja PLUSSIA MEILLE KAIKILLE!

Onko teillä ollut minkäänlaisia tuntemuksia oviksen jälkeen? Siihen asti esim. kun olette tehneet raskaustestin? Mulla kun on tosiaan nyt se ihka ensimmäinen ovis ja pillereiden aikanahan tuntemukset on kaikin puolin ihan ihan erilaisia, niin ajattelin kysästä teidän tuntemuksia / oloja. Ovistestin mukaan viime sunnuntaina oli melko samanlaiset viivat testissä ja sitten maanantai aamuna oli todella paljon tummempi viiva, kuin testiviiva. Samana päivän oli todella voimakkaita tuntemuksia alavatsalla ja oletan, että se oli ovis. Tietysti tikkuun tulleen viivan mukaanhan ovis on todennäköisesti seuraavien 36tunnin aikana jossain kohtaa, mutta uskon että se oli maanantaina. Tuntemuksista huolimatta, olin todella pirteä ja jaksoin käydä salillakin, mutta sitten oikeastaan eilinen ja jo tiistai ilta alkoi käydä tosi hitaalla. Eilen en todellakaan jaksanut lähteä salille ja unta on riittänyt joka ilta 21-6.40. Ja ihan varmasti vieläkin nukkuisin jos siihen olisi mahdollisuus. Ihan uskomattoman outo fiilis kaikinpuolin. Petipuuhatkin tuntuneet ihan erilaisilta kuin ennen! Onko teillä moisia tuntemuksia ollut? Tai ylipäätään mitään tuntemuksia?

Itse en oo oviksia vielä bongaillu, joten en osaa oikein sanoa tuohon mitään.. Kunhan vaan tasaseen tahtiin heilutellaan peittoja ja toivotaan parasta. :D Oon kyllä miettiny ovistikkujen käyttöön ottoa niin vois tämä homma olla vähän helpompaa.
Ei vieläkään menkkoja (6 päivää myöhässä) tein testin kun menkat oli kaksi päivää myöhässä ja näytti negaa. Pitänee varmaan tehdä uudelleen. Jos vielä nega niin sitten vain odotellaan tätiä. Kierto on näköjään tosi sekaisin pillereitten jäljiltä. :S Todella tylsää..!

Jotenkin ei vaan haluais odottaa raskautumista puolta vuotta tai pidempää! Miten te pitkään yrittäneet jaksatte kuukaudesta toiseen, ihailen teitä. :)

Kiva kun vastailitte gallupiin niin voi vähän vertailla miten nopeasti tytsyt pääsevät odottajien puolelle.

Onneks olkoon teille plussailijoille, perästä tullaan vielä jossain vaiheessa!! emoticon

Hieno juttu Möhköfantti3!!! :D Kovasti onnea ja tarrasukkia matkaan! Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia oireita sulla oli ennen plussausta?
Tikru82 - en ole itse ovistikkuja käyttänyt vielä, kalentereista laskeskellut vain milloin voisi olla otollinen hetki. :) En ole ikään aikaisemmin tuntenut ovista milläänlailla, tai sit vain edes ajatellut oireiden johtuvan oviksesta. Nyt kun minipillerit lopetin niin toisella kierrolla mulla oli oviksen tienoilla (laskureiden mukaan) 6pv kestävä alavatsakipu/juilinta. Se kuudes pv oli kaikkein kipein ja sit loppu kuin seinään. Olisko ollu oviskipuja, mene ja tiedä... Nyt tällä kierrolla ovis olis tosiaan ollut laskureiden mukaan viime vkonloppuna ja pe mulla nipisteli oikealta alavatsalta, mut sit ma oli oikein kunnon menkkakivut (ei kuitenkaan vuotoa). Nyt ei ole ollut mitään. Et jos nyt ei tärppää, niin taidan tilata netistä niitä ovistikkuja. :)
Tänään siis kp22. Toivottavasti saisi plussan ja pian... :)

Mä olen siis tehnyt ovistestejä neljässä viimeisessä kierrossa, koska kierrot oli niin epäsäännöllisiä (12pv, 24pv,31pv, 30pv, 23pv, 23pv ja 24pv). Nyt jää siis nähtäväksi kuinka pitkä kierto tämä on, ovistitestin mukaan pitäis reilun viikon päästä alkaa.

Ennen kuin kukaan kerkiää sen kummemmin pohtimaan (tuolla aiemmin kerroin) miksi mieheni ja minut on tutkittu näin pian yritysten alkamisesta johtuu minun sairaudestani ja siihen olevasta lääkityksestä. Normaalistihan lapsettomuustutkimuksiin kunnalliseen terveydenhoitoon pääsee vasta vuoden yrittämisen jälkeen ja siinä ei poikkeuksia tehdä kuin painavista syistä.

Zuvi: kyllä se vaan on pakko jaksaa yrittää, uskoa ja toivoa parasta. Minulle henk.kohtaisesti kaikkein vaikeinta on ollut todeta se, että sitä ovulaatiota ei yksinkertaisesti vain ole ollut kertaakaan aiemmin.  Ja nyt kun sen olen bongannut, vaikeinta on odottaminen. Tuntuu että aika ei kulu mihinkään odottaessa alkaako ne menkat vai ei.

Ja kun eihän sen raskauden mahdollisuus ole kuin 20% niin kyllä siinä aina joku jää rannelle odottelemaan. Mutta kaikesta huolimatta PLUSSAA SITÄ ODOTTAVILLE JA TARRASUKKIA KAIKILLE MAHA-ASUKEILLE!!

Kiitos paljon kaikille onnitteluista. emoticon

YKSISARVINEN:
Oireita oli vaikka muille jakaa ennen plussaa.. :D Enää ei ole läheskään noin paljoa, mutta edelleen kyllä joitakin oireita on. Esim. aivastelua, vilunväreitä, mietoja menkkamaisia kipuja alavatsassa ja rinnat sekä nännit vähän arat. Ja pientä huippausta, jos en syö parin tunnin välein jotain pientä. Lämpöä en ole enää mittaillut plussan jälkeen.. Minkäänlaista vuotoa en ole havainnut kertaakaan, en edes kiinnitysvuotoa.

Oireita ennen plussaa:

1. Lämpöilyä, 37-37,4astetta.
2. Kylmä, lämmin ja taas kylmä.
3. Kuvotus/ällötys. En ole kuitenkaan oksentanut.
4. Ihmeellistä pistelyä alavatsassa ja alaselässä.
5. Nenä tukkoinen, mutta niistäessä tulee vain vähän verta, jos sitäkään. Kerran tuli vertakin kunnolla.
6. Aivastelua.
6. Rinnat vähän turvoksissa.
7. Rinnat ovat kipeytyneet. (normaalia kylläkin ennen menkkoja)
8. Kiukku-, itku- ja naurukohtauksia.
9. Parina yönä heräsin hikisenä, ja sit taas myöhemmin samoina öinä heräsin toiseen kertaan, ja olikin kylmä.
10. Yhtenä aamuna heräsin menkkamaiseen kouraisuun. Juoksin nopeasti vessaan, ja ei mitään..
11. Jatkuva jano ja nälkä. Koko ajan teki mieli syödä jotain.
12. Väsymystä ja voipuneisuutta aika usein.
13. Pentä huippausta välillä.
14. Maha ollut vähän sekaisin.
15. Haluttomuus.. (Voi kyl johtua noista flunssan oireistakin.. Harvoin kipeenä muutenkaan mieli tekee.. Haluttomuus alko heti ovulaation jälkeen, kun noi muut oireet alko.. Nyt mennyt kyl jo ohitse.)
16. Päivää tai kahta ennen menkkojen alkamispäivää nännit kipeytyivät. Ja niistä näki välillä liilan värin vivahdetta.

TIKRU82: Voiku söpöä tuollainen paijaaminen mieheltäsi.. emoticon Toivottavasti tärppää! Ja teillä muilla kanssa.

Paljon Onnea Möhkövantti3! :) Hyvää raskausaikaa :)

Oviksia en juurikaan ole seuraillut. Kierto on ollut aina melko tasanen aina ja vähän ennen kun menkat pitäis alkaa, sitä on kuvitellu "varmoja" raskausoireita vaikka kuinka paljon, sitten on pettynyt, kun täti tuli jälleen käymään. Vuosi sitten kun plussasin tuli niin epätodellinen olo, että siinä meni päivä miettiessä asiaa :). Sitten tuli pelko että miten tässä käy ja niinhän siinä kävi että ei pieni mukana jaksanut pysyä. Sen jälkeen on paljon varovaisempi ollu ajattelemaan uutta raskautta. Mulla on riskitekijöinä ikä ja sairaus jonka perusteella kuulun riskiryhmään, joten kovin korkealla eivät toiveet uudelleen raskaaksi tulemisesta ole. Silti yritetään ja toivotaan että josko meillekin yhteinen pikkuinen suotaisi. :)

Plussatuulia kaikille ja yritetään kaikki päästä tämän vuoden puolella odottajien puolelle :)

Ilmotetaas tänne mukaan =)

testi tehty ja se näytti positiivista. Vielä pitää käydä tutkimuksissa yms niin saa asiaan varmuuden vielä. Ensimmäinen lapsi olis tulossa siis :)

Mun oireille löytyi ainakin yksi selitys, VTI. En tiedä sitten onko tullut tuosta erityisen aktiivisesta peittojen heiluttelusta vai mistä. Pääasia että saa hoidettua kuntoon ja toivotaan nyt silti, että tärppäis.

Helou. Oon jo pitkään lueskellu juttuja täällä vau.fi:ssä, mutta nyt vasta tajusin itse liittyä tänne. :)

Me jätettiin ehkäisy pois joulukuussa ja nyt ois toinen yrityskerta meneillään. Jännittävää. Osaispa sitä olla urheasti rauhassa emoticon Mutta kun ei malta olla toivomatta kauheena. Rasittavaa, kun tuntuu, että siskot ja kaverit aina kertoo juttuja siitä, ku kerrasta tulivat raskaaksi. Tuloo vähän suorituspaineita :) 

Voisko joku muuten kertoa, miten tähän alas saa tuon aikajutun, missä näkyy yritykset ja raskaanaolo jne. ? Yritin kyllä laittaa sen, mutta en kai sit osannu..

Tikru82, mulla oireet johtu siitä, kun niin kovasti halusin tulla raskaaksi, että varmasti nyt oon. Se oli melkosen stressaavaa, ja yritinkin unohtaa etten aina seuraile ennen menkkoja mitään oireita. Toivottovasti teillä tärppää :)

Nyt oli menkat järjettömän myöhässä ja ne oli tosi niukat. Ei ollu mitään tavallsia oireita mitä yleensä tulee. Yleensä on pääkipua, mieletön ruokahalu, niin hassua kun onkin, mutta napaa on aina kutittanu ennen menkkoja nyt ei ollu sitäkään.  En oo uskaltanu testiä tehä jos se näyttääkin taas negaa, mutta toisaalta tämmönen oottaminenkin tekee hulluks. Aina ei oo helppoa, ei. :/

Tiazza: joo tiedän tunteen. Odottaa ensin sitä ovista ja sitten odottaa alkaako menkat vai ei.. Mutta kummastihan tuota on jaksanut jo 7kuukautta.

Selvisi todennäköinen vti:n aiheuttajakin eli se on se HyCoSy, munanjohtimien aukiolotutkimus. Gynekologiset toimenpiteet kun helposti aiheuttaa tulehduksia ja vielä todennäköisemmin, jos oma puolustuskyky on syystä tai toisesta laskenut. Ei siis sen kummemasta ole kyse näissä minun oireissani ja hyvä niin :)

Silti taas PLUSSAA JA TARRASUKKIA TOIVOMAAN!

Takaisin