Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh, tiedän, ettei pillereitä syödessä ovuloi. Tarkoitin, etten ennen pillereitäkään ikinä tiennyt, millon oli ovis, tosin varmaan siksikin, kun ei ollut tarvetta miettiä asiaa. :) Mutta tervetuloa palstalle uudet ja pahoittelut Tiazzalle keskenmenosta, toivotaan, että onni potkii vielä teitä! Zenille toivotan ihania häähärjestelyjä (ja tietenkin onnistuneita häitä sitten kesällä) ja toivotaan, että Tuukka tosiaan saa häiden jälkeen pian pikkusisaruksen! :) T: Itse viime kesänä rouvautunut

Juupelista. Ajattelimme yrittää tämän kierron vielä ns. luomuna eli ilman testailuja. Tässä kierrossa tosiaan tunsin voimakkaita "supistuksia" 10 päivää viimeisten kuukautisten alkamisesta - on voinut olla ovis tai sitten ei. Samanaikaisesti oli vielä vatsanseudulla epämukavia tuntemuksia ns. ähkyolo.
 Mutta Kiitoksia Teille viisaimmille. Yritetään testien kanssa bongata, kun ei kerta muuten löydetä :)

Onnea Plussanneille, ihan kateeksi käy. Varmasti me muutkin tahdomme massut tälle vuodelle :)

Oikein kovasti onnea Alissa22!!! Ihana juttu todella, niin kauan kuin olette yrittänyt, niin nyt pienen pieni rakkaus sai alkunsa! :) Paljon tarrasukkia matkaan!
Ja tervetuloa kaikille uusille! Täällähän vilskettä riittää :)
Itsellä kp19 menossa ja vällyjen välissä makoilen hirveässä flunssassa... =/ Ei kiva! Saa nähdä, menikö tämä kierto ihan metsään sairastelun takia... Noh, enpä odota mitään suuria...

Menkkoja ei kuulu vieläkään ja toinenkin testi näytti negatiivista.

Nyt mä jo odotan niitä menkkoja alkavaksi että voisi olla aivan varma. Mies ei jotenkin tunnu olevan kiinnostunut vauvautumisesta vaikka sanoikin uunnavuonna että kyllä se on hänen puolestaan ok. Mitä mun nyt pitäisi ajatella, musta ois kiva höpötellä sen kanssa vauvajutuista. Nyt tuntuu siltä että en uskalla edes kuiskata mitään mistään lastentekemiseen liittyvästä...

Aamulla herätessä tunsin, että jotain lorahti. Menkathan ne sieltä tulla tupsahti, pari päivää etuajassa ja aivan erilailla kuin ennen, jolloin aina varotti aikaisemmin tulostaan esim. pyyhkiessä viirua paperiin.
Eilen illalla alamahaa vähän kivisteli, mutta ei ollenkaan samalla lailla kuin aikaisemmin ennen menkkoja. Nyt tuntuu sellaselta vähän kuin täyteläiseltä, mutta ei menkkakipua kuitenkaan.
emoticon Oisko kyseessä kuitenkin keskenmeno? Jaa-a, vaikea sanoa kun kierto ei välttis säännöllinen näin pian pillereiden lopettamisen jälkeen kuitenkaan (6.12.2010).

Tettu, tuntuuko susta vaan että miestä ei kiinnosta vai onko sen suoraan sanonut? Suomalainen mieshän kun on jörrikkä, joka saattaa olla ihan innoissaan vauva-asioista, mutta ei vaan osaa sanoa sitä ääneen.

Oikein suuret Onnittelun Alissa22:lleemoticon
Kivaa kuulla plussautuneista. Ehkä se osuu omallekin kohdalle kohta.

Mäppe, toi sun kertoma kuulostaa niin tutulta, että voisin yhtä hyvin olla ite kirjoittanut sen. Mä vaan meen muutaman päivän edellä, kun nappasin vikan pillerin 3.12.10. :D Ja siis ihan samalla lailla tuli menkat etuajassa täälläkin täysin varottamatta perjantaina. Edellisistä tuli vatsa kipeeksi monta tuntia ennen kuin vuoto alkoi ja juoksin koko ajan vessassa kattomassa, että jos ne ei kuitenkaan alkaisi. :) Luulen, että tää on vaan sitä, että meiän kropat ei oo vielä täysin tottuneita siihen, ettei pillerit enää ole sotkemassa niiden toimintaa.

Ja Tettu, pidetään peukkuja, ettei ne menkat alakaan. Tää on kai niin erilaista miehille kuin naisille, ja ymmärtäähän sen, kun kaikki ensikäden tieto on suotu meille naisille ja miesten on vaan tyydyttävä seuraamaan vierestä, kun jotain alkaa tapahtua. Tarkotan siis, että eiköhän se sun mieskin pääse mukaan fiilikseen pikkuhiljaa, jos todella nyt on tärpännyt. Oon kuullut, että monille miehille homma alkaa tuntua todelliselta vasta ekassa ultrassa, kun saa jotain konkreettista todistetta siitä, että vauva on oikeesti tuloillaan. :)

Heips,
Mä kävin just vuodattamassa "elämän tarinani" Tetun aloittamaan ketjuun, mut olen samaa mieltä että moni mies alkaa tosissaan odottamaan vauvaa vasta kun se jollain lailla on konkreettista eli ekan ultran jälkeen tai sit kun massu rupeaa kasvamaan. Toivottavasi kaikki saavat plussia pian!
Itse odottelen innolla ensi viikonloppua kun laskurin mukaan silloin pitäis olla ovulaatio. Ihanasti ollaan just silloin laivalla kahdestaan, joten pupuiluun on hyvät mahdollisuudet. Jotenkin tuntuu että ei voi olla varma tuosta ovulaation ajankohdasta kun km:n jälkeiset kuukautiset tuli vähän myöhässä ja kesti tavanomaista pidempään. Eli tekis mieli varmistella ja heilutella peittoja joka päivä ihan varmuuden vuoksi... ei sillä että sitä nyt vois silti olla varma raskautumisesta vaikka just ovulaation aikaan harrastelisikin.

Testailin tänään (kp30, norm kp28) testi näytti negatiivista, mutta ostin varmuuden vuoksi useamman että voin testata oikein urakalla. :P Kaikenlaisia raskausoireita muka havaittavissa joten nyt odotellaan tätiä kylään tai jatketaan testailua. :D
Hauskaa puuhaa tämä on kaikinpuolin, ja ymmärrän niiiin hyvin miltä teistä tuntuu jännittää tuleeko täti vai ei ja montako viivaa testi näyttää, ihanaa kun on muita samassa tilanteessa ja keille pääsee vuodattamaan tunteita. emoticon

Pieni gallup:
1.Mitä ehkäisyä käytetty?
2.Milloin jäi pois?
3.Monesko yrityskierros menossa?

1.E-pillerit vreya 8v.
2.31.12.10
3.ensimmäinen

1. Pillereitä käytin 3,5vuotta. Vaihdoin ehkäisyrenkaaseen, jota kokeilin vajaa 0,5vuotta siitä kuitenkaan pitämättä. Sen jälkeen kortsua käytettiin n. 1,5vuotta.
2. 15.12.2010
3. Jätettiin ehkäisy pois just ennen kierron ovulaatioaikaa, joten sanoisin tämän olevan nyt toinen yrityskuukausi. Kolmas alkaa parin päivän päästä, jos menkat tulevat.

Gallup:
1. Pillereitä 5,5v
2. 3.12.10 syöty viimeinen
3. Kolmas alkaa, kun näistä menkoista päästään

Mä taidan olla jo jäänyt kiinni siitä, että asun tällä palstalla, kun oon koko ajan kommentoimassa...

1. YAZ- merkkisiä e-pillereitä 2. 30.9.2010 3. 5 YK menossa

Eli hiljakseen sais alkaa tärppäämään tai kohta pitää mennä asiantuntija tätin luo kysymään, missä vika. Ja se ei haluttaisi näin nuorella iällä yhtään.

Noniin, menskut alkoi eilen että ei vauvaa täällä. Parempi onni ensikerralla. :)

Moikka vaan kaikille!!

En tiedä tuleeko tää viesti nyt sinne minne yritän eli "raskaaksi" otsakkeen alle. Seittemättä luomukiertoa tässä mennään ja sunnuntaina bongasin ensimmäisen oviksen (kyllä tikkuja ja muit atestejä on kulunut melkoinen määrä ja tutkittukin lääkärissä asti jo) mutta vihdoin ja viimein se viiva ilmestyi. ja voi sitä riemun määrä mikä minut valtasi!! En voi sanoin kuvailla. Nyt sitten nähtävksi jää kuinka tässä sitten käy
.

Mr.mallorcaa en uskalla siteerata sanoilla "saletisti natsaa" mutta on "sanotaanko näin, että se on tosi let's go" emoticon

Niin ja mistä mä saan itselleni nimimerkin??? Nyt on vaan joku alias ei ole valittu.. ??

HELP ME!

Toivottavasti sulla nyt sitten natsaa!:D Ite bongasin eka kerran oviksen tässä kierrossa josta nyt siis raskauduin.
Kokeilepa tuon nickin vaihtoa niin että meet "omat sivut"- osioon ja vasemmasta laidasta "omat tiedot" ja muutat sieltä, eiköhän onnistu.:) ja jos ei onnistu niin rekisteröidy vaikka uudestaan.

Joo näin toivotaan ja kovasti vaan onnea sinne raskautumisen johdosta :)

Sain kuin sainkin tuon nickin vaihdettua, kiitos avusta!

1. Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ollut Cerazette käytössä n. 3 vuotta. Ja mulla ei ole ollut mensuja koko aikana. Ekat tuli vasta, kun pillerit lopetin.
2. Ja pillerit jäi pois joskus viime lokakuun loppupuolella.
3. Yk 4 olisi nyt menossa.
Tämä kierto voipi mennä harakoille tämän sairastelun takia. :( Mut toivoa sopii... Ihmetystä aiheutti kyllä eilinen. Laskureiden mukaan ovis olisi osunut viikonlopulle, ja perjantaina tunsin nipistelyä oikealla alavatsalla... Mut eilen mulla olikin sit aivan sellainen olo, et menkat alkaa just. Tänään ei mitään tuntemuksia. Ei ymmärrä omaa kehoaan, ei sitten yhtään. Olen ajatellut, et jos niitä ovistikkuja tilaisin seuraavalla kierrolla, jos nyt ei tärppää. Ovuloinko ollenkaan... noh, se jää nähtäväksi...
Paljon plussia teille kaikille!!!

Takaisin