Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tässä kovasti yritetään pientä alkua alulle saada. Eilen (keskiviikko) alavatsaan alkoi töissä koskea tautisen paljon ja vielä kotonakin tuntui epämukavalta. Olisiko se mahdollisesti ollut ovis...? Mene ja tiedä - pelattiin varmanpäälle ja heiluteltiin vällyjä eilen... ja niin aiotaan tehdä sitten tänään, huomenna... ;) En odottanut ovista näin aikaisin, siis jos se sitä nyt oli. Laskujen mukaan sen pitäisi olla vasta 1.2.... Mutta eihän see vaadi kuin kuntoa ja kestävyyttä, jos tuonne kuun alkuun asti heiluttelisi peittoja ja lakanoita...

Onnea Teille plussanneille. Hiljaa kiirehtien yritetään tulla perästä :)

Moikka! nyt hetken sivusta seuranneena sain sitten ittenikin lisättyä tänne foorumille :)
Eli minä oon tällä hetkellä 23 ja mies on 27-v ja lapsi olis enemmän kuin tervetullut! Miehellä ennestään  poika mutta nyt yhteinen lapsi toiveissa :)
Marraskuusta lähtien ollaan toiveiltu!

Kysynkin tässä samalla jos vaikka jollain olisi samanlaisia kokemuksia: Eli oon syöny pillereitä jostain 16- vuotiaasta asti ja lopetin niiden syönnin marraskuun alussa.  Tyhjennysvuoto tuli ihan niinku pitikin ja sen jälkeen on tullut yhdet kunnon menkat marraskuun lopulla mutta sitten niitä ei oo kuulunu eikä näkyny :) eli kauankohan tässä tarvitsee vielä odottaa:D kovasti haluisin päästä uutta kiertoa alottelemaan. ja raskaana en ainakaan testejen mukaan vielä ole :D
soitin aamulla gynellekkin ja ne sano että kuukausi pitäisi ainakin vielä odotella ennen kun aletaan asialle mitään tekemään, eli silloin olisi kolme kuukautta jo edellisistä menkoista. huh huh.. :/

Kovasti vielä muistutteli ettei saisi tressata menkoista ja lapsen teosta kun senkin takia voi menkat siirtyä vain koko ajan eteenpäin :D eli näin meillä :D

ja hei, teiltä fiksummilta ja kokeneimmilta kysyisin vielä että voinko tulla nytten raskaaksi vaikka kiertoni on jo näin pitkällä.. ovista en ole bongaillut enkä siis tiedä milloin olisi, on ollut vai onko ollenkaan :)

Kiitos vastauksista, olen jo alkanut vaipua epätoivoon ja ajatella ettei se lapsi minun kohdalleni varmaan koskaan tulekaan :D

Työkaverini kertoi heidän yrittäneen puoli vuotta ennen ovulaatio testejä, ne käyttöön otettua hän huomasi ettei saanut ovulaatiota ollenkaan! Lääkäri visiitin jälkeen sai jotain hormooni lääkette ja toisella kierrolla tärppäsi ja nyt heillä on vuoden vanha poitsu. :)
Kaikille vaan muistutusta kaiken maailman testeistä jos ei meinaa onnistua.. Onneksi nykyään lähes joka asiaan saa apua, ei kannata liian pitkään odotella. :)

Ylihuomenna pääsen testailemaan, pieniä oireita ilmassa leijuu joten pieni jännitys on päällä. emoticon

Miten sitä on joskus voinut luulla yhden pillerin unohdettua että heti on raskaana.. Olisikin niin helppoa.. :) Mutta ei muuta kuin viikonlopun odotuksia kaikille samassa jamassa oleville! Jännäillään yhdessä, pupuillaan yhdessä ja jaetaan hyvät sekä huonot kokemukset! Kiva kuulla miten muilla menee.

en tiiä kuulunko tänne mut ajattelin kuitenkin kirjottaa mulla tänään todettiin tuulimuna joten se siitä sitten tänään olis ollut viikkoja 8+2 mut joo ei jäädä murehtiin sitä uutta yritystä alkaa kuhan tuolta perhesuunnitteluineuvolasta soitettas niin sais tietää miten edetään varmaankin hormooni lääkkeet otetaan niin tärppäis nopeemmin tätä ekaa ootettiin vuoden niin kyl sillai harmitti mut ei sillai hirveesti mut joo tällästä

Oon pahoillani ikävistä uutisista Sanna89! Tervetuloa tähän keskusteleluun ja kovasti voimia ja tsemppiä sinne! Toivotaan, että pääsisit vielä tänä vuonna pienokaista pitelemään sylissä!

Heippa! Päätin minäkin rekkautua jonkin aikaa taustailtuani. Raskautta kovasti meillä yritetään ja toivotaan. Pillerit jätin pois 6.12.10, muutama päivä sen jälkeen tuli normi tyhjennysvuoto. Menkat alkoivat 5.1. eli säännöllisenä ainakin ensimmäinen kerta. Nyt jännittää, jotta miten käy seuraavan vuodon, tuleeko ajallaan vaiko tuleeko ollenkaan.
Itselläni yksi keskenmeno jokunen vuosi sitten taustalla ja miehellä kaksi lasta aiemmasta liitosta (11 ja 12 v). Mulla ikää parin kuukauden päästä 34 ja miehellä 46, joten ikää löytyy keskimääräistä enemmän.
 Vauvakuume on kova ja toivottavasti pääsee piakkoin testailemaan ja toivottavasti myös se plussa sieltä tulee ja pettymyksiä ei montaa peräjälkeen.

niin kävin tosiaan sielä ultrassa ja niinkun sanoin jo että tuuli muna oli ollut vain mutta tuli myös aika iso muutoskin muutenkin tai sillai muutos että en tiiäkkään enään onko se vaan tuuli muna koska kävin maanantaina verikokeissa ja kävin tänään ja niitä kun verrattiin raskaus hormooneja niin tämän päiväsistä kokeistä löyty enemmän hormooneja kun maanatain tää käy pikku hiljaa jännäksi emoticon niin ja uudestaan ultraan tiistaina voi tätä epä tietoisuutta

Nii siis että voit Sanna89 olla sittenkin raskaana??:D jos niin, niin bd!!!!emoticon 

Mie sain tänään roskishaamun (tai haamun, en osaa sanoa tuliko se viiva siihen liuskaan missä vaiheessa kun en jaksanu kattoa kelloa ollenkaan) liuskaan, eilen viivanpaikan..
ELI huomenna uutta testiä, toivotaan että se siitä vahvistuupi edelleen. Oireet on jo niin kokonaisvaltaisia ja voimakkaita, ja tunnen olevani raskaana...joten saas nähä ny sitten.=)

++++ PLUSSAILLAAN!!emoticon

Täällä olisi kans yksi vauvakuumeilija!

Avopuolisoni kanssa olemme seurustelleet kohta 3vuotta, joista 2,5vuotta ollaan asuttu yhdessä. Minä 20v, kumppanini 23v. Itselläni ollut vauvakuumetta jo reilu vuoden verran, mutta kumppanini ei ollut silloin vielä valmis, joten päätimme odottaa.. Pillerit lopetin jo 1,5vuotta sitten ja rupesimme käyttämään kortsua..

Joulukuussa kuulin ilouutisia kumppaniltani, että hän olisi vihdoin valmis.. 15.12.2010 päätimme yhteisymmärryksessä, että jätämme ehkäisyn pois, mutta emme yrittämällä rupea yrittämään lasta, ettei sitten mene kauheaksi stressaamiseksi jne..

Pakko kuitenkin myöntää, että seurailen kuukautiskiertoani ja katselen laskureista hedelmällisiä päiviäni, mutten tästä hirveästi viitsi kumppanilleni puhua, ettei hänelle kerry tärkeinä päivinä paineita.. :-) Kovasti toiveena olisi raskaus, ja millään ei jaksaisi odottaa. Nyt menossa 26/29.. Jännittää, vaikka tiedän, että tärppiin voi mennä aikaa.. :)

Hiukan päivitystä. Vatsakipujen jälkeen oli kolme päivää sellaista outoa tuntemusta tuolla alavatsassa, koko alavatsa oli jotenkin "tukossa". Tuntemus oli koko kolme päivää sellainen kuin olisin ylensyönyt itseni (jouluähkyn tapaista) vaikka annoskoko ja ruoka oli normaalia. Söin jopa normaalia enemmän kasviksia, koska ajattelin olevani "täynnä" kaikkea muuta. Sitten tänään, ei ähkyn tunnetta enää ollut - olo täysin normaali... Outo se tämä ihmiskeho on.
Sitten seuraavaan mietintään. Olen tässä mietiskellyt tuota ovistestiä. Millaisia kokemuksia Teillä siskot niistä on? Onko niistä ollut apua bongailussa? Me olemme tässä torpassa tähän mennessä vasta laskeskelleet kalenterista, emme ole tukeutuneet mihinkään testeihin (raskaustestiäkään ei ole tarvinnut hommailla, kun menkat ovat epätoivotusti aina tulleet :( )
Että tämmöistä pientä pohdintaa taas...

Tämä siirtyy tuonne odottajiin...:)
Sain tänään 13kk odotetun plussan. <3 (rv4+6, LA näin ensiarviolta 2.10. =maailman paras hääpäivälahja, hääpäivä on 29.09.<3)

PLUSSATUULTA KAIKILLE TÄNNE PALSTALLE!!!! <3 emoticon

Tulkaa pian perässä.emoticon

Onnea Alissa!! :) Minäkin pääsen huomenna testailemaan, olisin jo tänään mutta ei uskaltanut vielä.. :) Toivottavasti pian tullaan perässä. :)

Ja Hanski, olen kuullut paljon positiivisia kokemuksia ovistesteistä. Jos olette kauan yrittäneet ilman niitä, niin ottakaahan testit mukaan niin on helpompi onnistua pupuilemaan oikeana päivänä. Itse en ole vielä kokeillut koska yrittäminenki alkoi vasta 12/10. :) Mutta jos ei kevääseen mennessä kierto tasaannu eikä mitään tapahdu meinaan ottaa testit käyttöön. Enkä itse ole ikinä bongannut ovista pillereiden aikaan.. Tuskin nytkään..

Kiitos onnitteluista!!emoticon

Mulla on pää vieläki ihan sekaisin tästä päivästä, on kyllä varmaan vielä pitkään:D

Tulehan Zuvi kertomaan het tuloksia!! Toivotaan että tuut perässä lokakuisiin odottajiin!!emoticon

Onnea Alissa! Vihdoinkin, sä jos kuka oot tedella ansainnut, että tuli iloisia uutisia! :) Kaikkea hyvää ja toivottavasti pieni tosiaan tällä kertaa kulkee mukana loppuun asti!!! :)

Täällä kuumeilu jatkuu vielä ensi kuussa, menkat tuli eilen pari päivää ennen kuin odotin niitä. Eli varmistupas sekin, että todella se oli ovis, jonka olin bongaavinani etuajassa myös. Parempi kyllä ajoissa, kuin myöhässä, eipä tarvinnut sen vuoksi tuskailla. :) Ja tästä kuusta opittiin kyllä ajoittamaan ahkera pupuilu paremmin, nyt oltiin vähän myöhässä sen kanssa ja oviksen tullessa oli kulunut liian monta päivää edellisestä kerrasta.

Olin tänään sukuloimassa, ja kaikki ihasteli videolta serkun vauvaa, joka oli vielä jäänyt kotiin isänsä kanssa. Äiti heitti mulle sitten jotain vinkkiä, että sillekin kelpais isoäiteys. :/ Vähän harmitti, kun just eilen tosiaan alkoi menkat, mutta toisaalta hymyilytti, kun ajatteli, että eipä äiti tiedäkään, kuinka lähellä se saattaa olla. :) Toivotaan, että täällä kolmas kerta toden sanoo. ;)

Niin joo, ja Hanski, mä en ollut ikinä ennen bongannut ovista, ei siis mitään rintojen arkuutta tms, mistä monet on kertonut. Mutta nyt  pillereiden lopettamisen jälkeen mulla on ollut molemmilla kerroilla runsaampaa ja kiinteämpää valkovuotoa yhtenä päivänä suunnilleen silloin, kun oviksen pitäisi olla, joten olen tulkinnut, että niillä on varmaan joku yhteys. Päätin, että jos ei ensi kerralla tärppää, niin sitten hommaan ovistestejä, mutta tän kierron ajattelin mennä vielä ilman, tuntuu jotenkin rennommalta touhu ilman niitä. :)

emoticon Kiitos Möhkövantti3!! Ja myös kiitos Inkivääri, sanoit niin nätisti että ihan liikutuin.<3 emoticon

Hehehee, vinkkinä: mie sorruin kokeilemaan greippimehua tässä kierrossa kun heti tärppäsi.:D eli ei kun sitä litkimään;) (greippimehu on vanha kikka, liukastuttaa kohdun limakalvoja niin että simpat pääsee paremmin liikkumaan) Liekö ollu sillä sitten osuutensa asiassa?
Mutta ainakin voin sanoa että heti kun pakotin itseni irti stressistä niin osu ja uppos..:O Stressi on todellaki paras ehkäisykeino, siitä ku pääsee eroon niin mahkut on yleensä paljon paremmat! Tosin helpommin sanottu kuin tehty..:/

Toivon sydämestäni että tulette kaikki nopsasti perässä!! PLUSSATUULTA, PUUUUUHH!!!emoticon

Päivää!

Voisinpa minäkin ilmottautua tänne, vaikka meillä yritys alkaakin vasta heinäkuussa :) Tarkoitus on kuitenkin tulla raskaaksi vielä tänä vuonna (luonnollisesti oletan, että ekasta kierrosta tärppää niinkuin edellisellä kerrallakin ;)).
Minä olen 26 vuotias ja tuleva aviomies on 30. Meillä on ennestään ensi kuussa vuoden täyttävä Tuukka-poika. Sisarusta olen Tuukalle kuumeillut jo siitä asti kun meidät synnäristä ulos kärrättiin, mutta päätettiin alkaa yrittäminen vasta vihkimisen jälkeen. En halunnut isomahana tai vasta synnyttäneenä vihille :) Ja eipä aiitä yrittämisestä olisi varmaan aikaisemmin olisi  ollut edes hyötyä kun menkatkin alkoivat ekan kerran vasta viikko sitten! Mutta heinäkuuta odotellessa :)

Onnittelut Alissalle ja tietysti muillekin plussanneille!

Ihan ohiksena pitää vielä Inkiväärille sanoa, ettei ole mikään ihmekään ettet ovista tuntenut pillereitä syödessä.E-pillereiden tehohan perustuu siihen, että ne oikein käytettynä estävät munarakkulan kypsymisen ja ovulaation. Et siis e-pilsuja syödessä edes ovuloi :) Minipillerit estävät myös osalla naisista ovulaation tehokkaasti tai häiritsevät sitä.

Heippa!

Ajattelinpa minäkin ilmottautua tänne :) vauvakuumeilua ollut jo pitkään. Vuosi sitten oli keskenmeno ja sen jälkeen hirvitti pitkään edes yrittää, sillä pelko oli mielessä, että mitäs jos keskenmeno tulisi uudelleen. Itselläni on edellisestä liitosta kolme lasta, nykyisellä miehelläni ei lasta ole ja niin niin kovin haluaisin tämän nykyisen mieheni kanssa lapsen. :) Mun iällä se ei enää ole niin yksinkertaista ja todennäköistä on että sellaista haaveiden toteutumista meille ei suoda, mutta periksi emme vielä ole antaneet. :).  Tsemppiä ja raskautumisia kaikille :)

Takaisin