Raskaaksi 2011

päivää väelle! :)

Tänne ollaan taas eksytty! kp 16/28-35 yk 5 menossa. Takana vauhdikas viikonloppu, on ollut pikkujouluja, leffassa käyntiä, laminaattien hakua toiselta puolelta Suomea ja käynti meidän tulevassa talossa viemässä laminaatit sinne :) Nyt on hommattuna n. 80 neliöö laminaattia uuteen kotiin.. päästään niitä muutaman viikon päästä asentamaan paikoilleen :) Ja kohta onkin joulu ja ollaan omassa, uudessa kodissa <3

djh; teilläpä taitanee ovisajat olla ohi ja jännäily alkakoon! :) Tsemppiä :)

Ansku92; tervehdys täältäkin, vaikka tuolla toisessa ketjussa juteltiinkin jo :) Todella surullisia nuo teidän useat keskenmenot... :( Ehdottomasti iästä huolimatta tulisi päästä tutkimuksiin, kun yritystä takana!

*Sara*; nyt tiedetään, minne sun menkat hävisi!! Onnea mielettömästi :) :)

Catriona; kannattaa tosiaan katsella noista isoista tavaraliikkeistä noita testejä.. joskus voi päästä yllättävän halvallakin :) ei ne kuiteskaan yhtään huononpia ole :) Joko olet saanut tietää verikoetuloksista.. että löytyikö mitään? :) Tsemppiä!

Nuska; älä muuta viserrä; toivottavasti moni meistä pääsee plussailemaan vielä tämän vuoden puolella, aivan liian kauan ollaan saatu tällä forumilla hengailla... mutta onneksi täällä saa tukea kaikilta ihanilta ihmisiltä :) <3 Kiitos kaikille siitä :)

PePa; täti? Vai muuta? ;-)

Sirtsu; harmitteluja negoista! :(

elenna; harmittelut tädistä :(

satuvee; onnea plussasta!! :) :)

Dark; kiva kuulla piitkästä aikaa sinusta! Mutta tietty harmi nähdä täällä forumilla. Teillä ei siis vielä ole onnistanut... ensiksikin kauhiasti voimia ja jaksamisia! <3 Todella surullista lukea sinun tarinaasi. Mutta tuo teidän omasta kodista miettiminen on ihanaa; omaan kotiin pääsy tuntuu niin kivalta :) Mekin olemme vihdoin tehneet talokaupat ja pääsemme joulun alla muuttamaan <3

Peikko83; olen tosi pahoillani, että teillä nyt pitkittyy lisää nuo tutkimukset! Harmittelut myöskin miehesi testituloksista. Ei voi muuta, kuin toivoa teille paljon tsemppiä ja jaksamista! <3

Lau-ra; on niin väärin, miksi vauvan saaminen voi olla niin vaikeaa... toiset vaan pamauttaa monta kertaa ekasta yrittämällä taikka vahingossa raskaaksi ja miettii sitten, pitääkö ees lasta... ja on paljon ihmisiä, jotka kuukausi kerrallaan elävät elämäänsä eikä toivottua plussaa vaan näy... ... voimia teille! <3




 
Onnittelu *Sara* & satuvee!
Mä niiiiiin haluan seurata teitä... ;)

Suuret tsempit erityisesti pitkään yrittäneille! Toivottavasti lääkärikäynneistä on apua.

vuononvaltiatar:
Kiitos, tsempeistä! Juu, viikko pitää ainakin vielä jännityksessä elellä.
Voi miten mukavaa, että pääsette jouluksi uuteen kotiin. :)

Pikkujouluja juhlien ja töitä tehden on tämä marraskuu mennyt. Ensiviikolla sitten selviää, kuinka saan viimeiset pikkujoulut viettää. ;)
Joulukuu rauhoittui töiden osalta täysin: pakkolomalla ollaan siis. :( Nyt on siis entistä enemmään aikaa stressailla näitä vauva-asioita (ja kaikkea muutakin). :p
 
Voi apua!! Niin se kuulkaa vaan tännekkin plussa pärähti kun menkat 3 pv myöhässä! Oon niiiin onnellinen! Vinkkinä ihan kaikille yrittäjille, älkää tehkö niinkuin minä ja malttamattomana testailko liian aikasin, turhia pettymyksiä ja kyyneleitä! Nää onnenkyyneleet on niin paljon kivempia! Puhallan oikein paljon plussatuulia tänne kaikille että saatais samalla porukalla jatkaaa odottajissa! Pyörin vielä tällä palstalla kun on vielä niin epätodellinen olo! :))))))
 
Onnea Sirtsu! Sieltä se nyt tuli :) :)

Ja satuvee, sulle kanssa paljon onnea, ja hyvää odotusaikaa :) Kyllä kaikesta aina selviää... Pitäsköhän tunnustaa, et olin ihan ekaks sulle kateellinen, kun sait plussan samana päivänä kun mä sain tädin ;) Mut eipä enää, ja sä olit toki yrittänytkin jo pitempään ku mä :)

Minunkin puolesta paljon tsemppiä kaikille ja etenkin pitempään yrittäneille!
Kiva dark, että perustit jo tuon 2012-ketjun. Ehkä en liity ihan vielä, kun kerran mahdollisuus on vielä tässäkin kuussa. Silti tuntuu, että kannattais jo ruveta ajattelemaan, että tämä todennäköisimmin menee ensi vuoden puolelle. En haluaisi entisestään kasvattaa sitä mahdollista joulunaluspäivien pettymystä isommaksi....

vuononvaltiatar, onnea uuteen kotiin! Ja toivotaan pian lisää asukkaita sinne... <3

Mukavaa joulunodotusta kaikille! Koitetaan olla mahdollisimman kevyellä mielellä... ehkä se aurinko vielä paistaa kaikkien meidänkin risukasoihin :)
 
Terppa taas kaikille - ja super onnittelut kaikille plussanneille !
Tsemppiä kaikille muille, keillä onni ei ole vielä suosinut.... täytyy vaan jaksaa ajatella, että se aurinko vielä joku päivä paistaa, vaikkei siltä nyt tunnukkaan...

Itsellä oli tosiaan ovis viikko sitten ja nyt olen taas ruvennut kuvittelemaan kaikennäköistä.... Viime kk viisastuneena, niin en uskalla mihinkään "merkkiin" luottaa tai uskoa. Nytkin vatsa on ihan kova ja "mylvii", mutta kyllä tiedän että se on ilmavaivoja tms.

Voi kun oikeesti tietäisi että miltä kiinnittyminen yms. tuntuu, mutta kun ei raskaana ole ennen ollut, niin pitää vaan malttaa rauhassa odotella, vaikka ei millään malttaisi......Noh, viikon päästä sen taas saa tietää, että onnasko vai ei. Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta! :)

On muuten jännää, että miten tässä vuodenajassa on niin paljon kaikennäköisiä juhlia. Nytkin viikonloppuna joutui taas laittamaan valkoisia valheita, kun viiniä tarjottiin. Se on jännä, kuinka tuntee itsensä yhtäkkiä joksikin juopoksi (vaikka en todellakaan sitä ole), mutta nyt kun en halua tippaakaan alkoholia juoda, niin tuntuu että reagoi paljon enempi siihen että kuinka "useassa paikassa" sitä on tarjolla... Toivon mukaan kohta pääsisi sanomaan, että juomattomuuteen on täydellinen syy. Noh, sen aika ei kyllä ole vielä, koska olemme myös päätäneet, että jos ja kun joskus vielä sen plussan saamme, niin odotamme vähintään varhaisultraan ennen kuin siitä rupeamme kenellekään puhumaan. Haluais niin ensin tiedon, että kaikki vaikuttaisi olevan ok, ja että siellä todella on joku.

Kaikille hyvää viikon alkua toivottaen :)
 
Jippii, onnittelut Sirtsulle plussasta!

Darkille virtuaalinen voimahali. Toivottavasti saat ne Clomifenit ja niillä munasarjat toimimaan!

Peikko83: Eräällä tutulla pariskunnalla oli juuri tuollainen tilanne kuin teillä, eli miehellä todella vähän siittiöitä. Saivat kuitenkin tomeran tyttären koeputkihedelmöityksen avulla hyvinkin nopeasti eli teilläkin on toivoa jälkikasvusta.

Ihmetyttää kyllä miksi Ansku92 siippoineen ei ole päässyt tutkimuksiin. Iän ei pitäisi olla este jos varhaisia keskenmenoja on noinkin monta - eikö muka ole hälyttävää että noin nuorella parilla on tällaisia ongelmia? Teidän henkinen terveydentilanne ei näemmä ainakaan kiinnosta lääkäreitä kun vaaditaan käymään läpi keskenmeno toisensa jälkeen tutkimatta syytä. Uskomatonta touhua!

Sitten omanapailua. Löysin Cittarista noita Pregcheckin ovistestiliuskoja ja niihin ilmestyi selkeät plussat lauantaina ja sunnuntaina. Sunnuntai-iltana tuntui sitten tutut nipistykset, tällä kertaa melkoiseksi yllätyksekseni oikean munasarjan kohdalla. Olin jo ehtinyt epäillä vahvasti että oikea munasarja olisi vetäytynyt eläkkeelle, koska ovulaatio on aina tuntunut vasemmalla puolella siitä saakka kun reilu vuosi sitten aloin kartoittaa kiertoja. Melkein kiljuin riemusta kun tajusin että se toimii sittenkin. Siippa oli revetä nauruun kun tuuletin ja hehkutin asiaa. Pupuilua harrastettiin mitä uutterimmin ja nyt sitten taas odotellaan ja katsotaan olisikö tärpännyt.

Tänään sain labrakokeiden tulokset, joista ei käynyt ilmi kerrassaan mitään poikkeavaa. Tämä oli jonkinasteinen helpotus. Gyne kertoi kirjoittaneensa mulle lähetteen sairaalaan ultraäänitutkimukseen; sairaalasta kuulemma soittavat tai lähettävät kutsun. Saa nyt sitten nähdä miten pian tuohon tutkimukseen pääsee. Siipan simpatkin varmaan kannattaisi tutkia suht pian, jos vain suinkin mahdollista.
 
Onnea hirmusti kaikille plussanneille!!

Täällä vaan ei näy tätiä eikä plussaa.. Nyt on menossa kp 41/31-??
Eilen tein viimeisen testini kaapista pois, hetken jo luulin siinä jotain näkyvän mutta mitä sitten ikinä olikaan niin katosi hetken päästä.. Tulisi nyt vaan se täti niin pääsis taas hetkeksi pois tästä piinasta.
 
Onnittelut plussanneille!!!! :)

Tsemppiä meille yrittäjille!

Nyt olisi menossa kp52 eli täti on hirmusti myöhässä, aikaisempi normaalikierto oli 34päivää. Tein testin viime perjantaina ja negaa näytti :( en ymmärrä, mikä mun kroppaa vaivaa, edellinen kierto venyi myös 52päivää, jonka jälkeen täti vihdoin tuli, mutta nyt ei ole oireen oiretta!!!! Ärsyttää ja suututtaa ja mieli on maassa :(

Pitäisi varmaan nyt viimein ostaa niitä ovulaatiotestejä ja katsoa ovuloinko lainkaan. Jotenkin on pelko siitä, että jossain on jotain vikaa...huoh.
 
Joopa joo, arvon naiset, just kun ajattelin toiveikkaana että tästä kierrosta me saadaan se pikkuinen aikaan niin eikös kroppa näytä temppuilevan sittenkin.

Mullahan tuntui sunnuntaina kovasti ovulaatioon viittaavia tuntemuksia oikean munasarjan kohdalla ja muutkin merkit kropassa viittasivat siihen että ovis olisi käsillä. Eilisiltana sitten yllätyksekseni tuntuikin samanlaisia tuntemuksia vasemmalla puolella ja ovistesti näytti edelleen oikein vahvaa plussaa. Eipä siinä mitään, pupuiltiin antaumuksella ja tuumattiin että sehän olisi hauskaa jos nyt olisikin irronnut munasolut molemmilta puolilta. Tänään testasin taas, ihan varmuuden vuoksi, nähdäkseni LH-tason laskeneen - ja voilà, testiviiva on edelleen vahvana. Nyt alkaa taas epäilyttää että kropassa on jotain pielessä. Ei kai ovistestin pitäisi millään opilla näyttää positiivista neljää päivää putkeen ellei ole PCOS - jonka tunnusmerkkejä mä en täytä millään?
 
Moikka kaikille!

Kiitos kaikille kannustuksesta, olette todella tärkeitä. Täällä on ihana purkaa asioita, joita muut ei voi ymmärtää.

Olin bongaavinani oviksen tänä aamuna, ainakin kipujen ja  limojen perusteella. Varma en ole koska en luota kroppaani ja ovistesteihin en luota pätkääkään. Joka tapauksessa eilen tuli pupuiltua, joten toivon, että edes  yksi uimari jaksaisi perille saakka.

Nyt jännitetään sitten, testipäivä osuu sopivasti joulupäivään, toivon maailman ihaninta lahjaa.  Tiedän että voin testata jo aikaisemmin mutta en välttämättä halua koska pettymys olis niin kova.

Tsemppiä kaikille.

Peikko
kp 16/ 24-42
 
Heipä hei! Eli yritystä täälläkin meneillään..ollut about reilu viikko-pari. Yritys ihan 110 %  ja näillä mennään..eiköhän se pikkukakkonen, tai tavallaan pikkukolmonen tähän familyyn olis jo aikakin saada :) Saas nähdä onnistuuko heti alkumetreillä vai venähtääkö yritys pidemmälle.. itselläni siis on 3 vuotias poika ja avopuolisolla 3 vuotias tytär ja yrityksenä vihdoin ja viimein "yhteinen" vauveli =) Daddy venaa  vaan et  pääsee leikkii vaippojen kans. . Kaikennäköisiä kikkoja ja konsteja on koitettu :) Nyt enskuun alkupuoleen odottelua niin näkee sitten josko ois heti alkuun tärpännyt!!                                                                                                                                                   PS: vinkkejä milloin toi ovis testi kannattaa tehdä?? kiitoos
 
vuononvaltiatar Onnea uuteen kotiin! Uusi koti uudet kujeet, ehkäpä teilläkin kohta tärppää ;)

Ciruela Tiedän niin miltä susta tuntuu, on niin turhauttavaa kun kierto vaan venyy ja venyy.. Jaksuja! emoticon

Peikko83 Peukkuja teille että saisitte sen parhaimman joululahjan!! emoticon

Täällä ilmestyi tänään aamupissasta haamunen tikkuun emoticon  Mä en tiedä pitäiskö tässä alkaa itkemään vaiko nauramaan, tää on niin epätodellista ettei oikein tiedä mitenpäin tässä pitäis olla :D Lasketusta ajasta ei mitään tietoa kun on noi kierrot ollut niin outoja mutta kaipa se sinne elokuun puolelle menee jos vasta nyt alkaa jotain näkymään testeissä..?? Sen verran hailakka oli vielä haamu että pitää varmaan pari testiä tehdä että alkaa uskaltaa uskomaan ettei se sieltä katoa..
Oireita ei ole kovin montaa, rintoja välillä särkee ja alamahaa jomottelee ja nipistelee välillä. Pientä pahoinvointia ollut varsinkin iltaisin ja väsyttää mutta mulla on vuorotyö jossa aikaisin vuoro alkaa aamulla 04.15 ja siihen vielä päälle kaksi pientä lasta joista toinen nukkuu välillä vielä todella levottomasti joten se väsymys ei ole se hälyttävin oire :) Ja pahoinvoinninkin oon laittanu univelan piikkiin.. Taidan mennä tuijottelemaan sitä tikkuani, ettei se haamu vain pääse karkaamaan :D
 
voi jeejeejee pepa! muista että plussa se on haamuki. ja kipitäppä kuule apteekkiin ja hae digitaalinen testi. mäki tein ku en jaksanu arpoa haamujen kanssa. voi ei kuinka jännää! IHANAA!
 

Wau täältähän löytyi paljon onniteltavia! Onnea Satuvee, Sirtsu ja Pepa!!
Kaikkea hyvää teille ja paljon tarrasukkia matkaan!

Catriona: Mä en ole onnistunut bongaamaan ovista ollenkaan (vielä) niillä Pregcheckin tikuilla! Viiva on ollut haalea verrattuna siihen kontrolliviivaan.

Nyt tulee multa eka masennuksen kourissa kirjoitettu omanapailu:
Feeling soooo blue. "Parhain" päivä ois pitänyt olla maanantaina, mutta hyvin haaleaa viivaa vaan tikkuun on tullut. Jatkan silti tikuttamista, ehkä mulla on ovis sitten jossain muualla tai tämä kierto venyy normaalista. Tämähän nyt on toinen kierto km jälkeen, joten saattaahan sitä kroppa vielä olla sekaisin. LISÄKSI, mies on ollut tosi väsynyt ja haluton niin pupuilut on jäänyt toooosi vähiin, joten eipä taida raskautumisesta olla toiveita tämän vuoden puolella enää… Byhyy…

 
Onnea kauheasti kaikille plussnneille, toivottavasti pikkuiset pysyvät matkassa!

Noista meidän keskenmenoista ja tutkimuksista sen verran, että mä vähän soittelin vihaisia puheluita ja vastaus oli se, että jos en nyt kkn sisään tule raskaaksi niin päästään tutkimuksiin!!! _Vain_ neljään paikkaan piti soittaa ja kirota, että miksi me ei päästy kolmen km:n jälkeen mihinkään, ja turha vedota ikään. Kai ne ajattelee, ettei näin nuoret tiedä mistään mitään.

Sitten vähän toisenlainen asia... Mullehan tehtiin lääkkeellinen tyhjennys (keskeytynyt keskenmeno) kuukausi sitten, vuotoa ei sen jälkeen tullut kun 4 päivää, ja äitipolilla sanoivat että yrittämisen saa aloittaa heti, kun vuoto loppuu. Niin myös teimme. Nyt ihmettelen täällä näitä tuntemuksia, muutamana päivänä mahaa nippaillut todella paljon ja tänään aamulla kun heräsin aikaisin iski huono olo ja oksetus heti, niinkuin mulla kaikissa raskauksissa on käynyt. Voinko todellakin olla raskaana näin pian, vai sekoileeko pääkoppa?



(ylihuomenna olis yhden keskenmenneen LA, masentaa :( ... )
 
Hienoa Ansku92!

Kyllä on kummallista että hirveän useasti nykyään joutuu vaatimalla vaatia ja valvoa omia etujaan, ennen kuin saa sellaista palvelua / hoitoa mihin on oikeutettu.

Hienoa että jaksoit kaikesta huolimatta asian korjata, yksi kk menee nopeasti :)

Niin, ja ties vaikka jotain olisi jo käynyt ??? Tsemppiä sinne !

Itse olen seuraillut tätä palstaa kovastikin, mutten niin usein ole kirjoitellut.

Oma tilanne on tällä hetkellä niin, että maanantaina olisi tarkoitus testata. Itse kuvittelen tietyntyyppisiä oireita, mutta en itse usko mihinkään ennen testitulosta. Pari päivää on tullut sellaista erittäin vaalean ruskeata vuotoa (esiintyy vain pari kertaa päivässä pyyhkiessä ja hyvin vähäistä), joten en ihan osaa sanoa että mitä se tarkoittaa... Noh, selviää kyllä viimeistään maanantaina, kun menkkojen pitäisi alkaa.

Positiivista joulukuuta kaikille toivottaen !!!!
 
Plussa-onnittelut Sirtsulle & PePalle! :)

mietintämyssy 2011: Täällä kans kaikenlaisia "oireita" raskautumisesta, mutta hankala oikeasti tietää mitään, kun ensimmäistä vasta yritetään. Kovasti olen yrittänyt lueskella, että miltä just toi kiinnittyminen jne. tuntuu ja sitten olevinaan oon tuntenut kuvailtuja oireita. Kokoajan silti pelkään pahinta (ja tietty toivon parasta).

Ansku92: Hienoa, että olet jaksanut olla asialla (kaikesta huolimatta). :) Ja toivottavasti nyt olisi heti tärpännyt!

Täällä elellään jänniä aikoja edelleen... Ikinä en ole tainnut odottaa itsenäisyyspäivää näin kovasti, kuin nyt. ;) Oireita on mukamas ainakin ollut: on nippaillut mahaa (samaan tyylin kuin menkkojen aikaan, mutta lievemmin), oon liikuttunut ihan oudoista asioista, suuta on alkanut kuivaamaan, nännit näyttävät erilaisilta... Ja mitähän kaikkea vielä. Ihan typerää kuvittelua ehkä kaikki... Tai sitten ei! Piinaavaa testin tekemisen odotusta jokatapauksessa! ;p
Ainiin ja parin viikon päästä olisi pikkujoulutkin vielä... Kauhea mietintä päällä, että millä verukkeella kieltäydyn alkoholista, jos testi plussaa näyttää...

 
Heippa kaikille! Mahtuisiko joukkoon vielä yksi kuumeilija?
Täällä mennään tällä hetkellä kp. 27/32-33 ja dpo 8. Alavatsassa on pientä vihlaisua silloin tällöin, mutta muuten olo on ihan normaali. Toivottavasti tästä kierrosta olisi tärpännyt, pientä vauvaa odotellaan niin kovin, esikoisemme siis olisi kyseessä. Kelpaisi plussa joululahjaksi :)
 
Djh: mulla on ihan sama tilanne, oireita - ainakin kuvitteellisia sellaisia on. Mutta kun on ensimmäinen kyseessä - niin eihän sitä tiedä ! :)

Tervetuloa Maria L !
 
heipä hei kuumeilijat.

joulukuu jo alkanu ja meillä täälä pohjosessa sataa toista päivää kaatamalla vettä. kauhee väsy ku on koko ajan pimeää.. tulis ees sitä lunta.

Sirtsu ja PePa- onnea onnea!! mahtavuutta :)

mietintämyssy- mä oon kans sillon ku alettiin yrittään 'keksiny' jos jonkilaista oiretta ja merkkiä mut niinku näkyy, täälä edelleen ollaan :D nyt oon oppinu sen että mun kroppa ei anna mitään vinkkiä oviksesta, menkoista tai mistään. täysin siis testien varassa pelaillaan..

Catriona- vitsi mä kadehdin sun selkeitä ovistuntemuksia, itellä ku tuntuu ihan samalta kierron jokasella kohalla :D (eli ei miltään)

Tervetuloa mukaan vauvakuumetta ja MariaL!!

omaaNapaa.. Sain eilen kaks viivaa ovistestiin ekaa kertaa 3 kuukauteen, hirmu helpotus, ehkä mä ovuloin sittenki. tänään sit täytyy kyllä pupuilla ja ehkä varmuuden vuoksi vielä huomena ja ylihuomenaki ;) suuria toiveita luomuna raskautumiseen en enää elättele, kyllä alkaa 11 kuukautta yritystä olemaan aika pitkä aika. mut oishan se ihanaa saada jouluks kaks viivaa raskaustestiin, syntyis se pieni sit mun 26v synttäreiden aikaan..

toivotaan hurjaa plussatuulta tälle palstalle vielä tähän loppu vuoteen!!
 
Takaisin
Top