Raskaaksi 2011

Heippa kaikille!
En ole ennen tähän ketjuun kirjoitellukaan, kun ei ole ollut ajankohtaista. Nyt kuitenkin vauvakuumetta jälleen ilmassa kun esikoistyttö on 9kk. Ilmoittauduin kuitenkin suoraan tonne 2012 ketjuun, kun tätä vuotta on niin vähän jäljellä :) Piti vaan tulla sanomaan niille, jotka tuskailevat alkoholittomuuden kanssa, kun itse tein positiivisen raskaustestin päivää ennen juhannusta ja mietin myös miten kieltäytyä alkoholista. Silloin laitoin tyhjiin siideripulloihin alkoholitonta siideriä ja hyvin meni läpi. Myöhemmin olin serkun häät ja siellä sanoin, että on antibioottikuuri meneillään, jonka kanssa ei saa ottaa alkoholia. Hyvin meni läpi! Antibioottien syyn voi sitten itse päättää, eikä sitä välttämättä kukaan edes kysy :D Itse sanoin kuitenkin, että hammassärkyyn on kuuri.
 
Onnee kaikille plussanneille! :)

Täällä ei mennykkää iha suunnitelmien mukaan tuo ovisaika.. Mies joutukii armeijassa leirille nii ei päässykkää iltavapaille, joten sunnuntai oli ainut päivä kun mitään tapahtu.. Tosin sekin meinas mennä pieleen ku kaveri päättikii että hän voi jäähä yöks ku minun mies lähtee sinne armeijaan. Eipä siinä muu auttanu ku lähettää kaveri ulos hoitamaan elukat ja raahata mies makkarin puolelle :D

Että ei oo kovin korkeet odotukset, että olis onnistanu..

Eilen käytiin minun porukoiden luona (jotka ei tiedä vauvasuunnitelmista), niin meinas pokka pettää kun äiti alko kyselemään että jokos se minun mies on alkanu puhumaan että vauva olis tervetullu. ja sano vielä että kai siinä pari vuotta menee ennen ku se suostuu :D
 
Vielä olis muutama päivää jännäilyä testaamiseen. Voi kuinka tää aika tuntuukin niin hitaalta aina :/ Eilen kysyin miehetäni että mitää hän toivoisi joululahjaksi ja sitten vastaus oli, että plussa raskaustestiin. Meinas itku tulla, jos se toteutuisikin!! Peukut ja varpaat pystyyn :)

Toivottavasti oon- teillä tärppää kiireistä huolimatta :)
 
Kiitos, Lisah, noista "alkoholi-vinkeistä". :)
Itse todennäköisesti vetoan lääkekuuriin tai aikaisin seuraavana aamuna autonrattiin joutumisella. Toi alkoholittoman siiderin pullotus toimisi varmasti hyvin kotibileissä, mutta niissä on toisaalta muutenkin helpompi kieltäytyä juomisista (tai bileistä kokonaan).
Jotenkin kamalaa, että miten hankalaa on kieltäytyä ryypiskelemisestä ilman hyvää syytä (etenkin näin pikkujoulu-aikaan).

oon-: On kyllä turhauttavaa, kun ei pysty ovista täysin hyödyntämään. Meillä oli kans mies poissa kotoa oviksen aikaan. Toivotaan, että tärppää silti, vaikka ei täsmälleen oikeana päivänä päästykään peittoja heiluttelemaan. :)

MariaL: Ihana mies sulla! :) Ja todellakin peukut ja varpaat pystyyn! :)

Ja tästä vielä iiiiiiiiso plussa-puhallus meille kaikille, jotta saataisiin se paras joululahja. ;)
 
Heippa Leidit!

Täällä on nyt onneksi pahimmasta masiksesta päästy yli, sillä mä löysin mun oviksen! Tadaa!  Mulla tuo kierto on ollut prikulleen se 28 päivää, niin eipäs ollutkaan siinä 14 päivä vaan tikkussa näkyi kaksi viivaa vasta 19 päivä! Valaiskaapas olenko nyt ymmärtänyt oikein, eli tuo testit näyttävät tulossa olevan oviksen? Mun mielestä noissa luki, että esim. aamulämmön mittaaminen näyttää jo tapahtuneen oviksen, mutta nuo tikut mittaa LH-huipusta 24-48h sisällä tulevan munasolun irtoamisen?

Catriona: Eli mun logiikallahan jos tuo pitääpi paikkansa, niin tikkuhan voisi näyttää ainakin pari päivää "plussaa"? Itse testasin lauantai aamuna kaksi viivaa ja sunnuntainakin kaksi viivaa. Ehkä pitää tutkia myös mitä näyttää tänään. Ihme ovisoireita mullakin on kyllä ollut. Musta kyllä tuntui jo ihan silloin viikko sitten kun sen oviksen olisi laskuopin mukaan pitänyt olla, että mahaa nippaili hirveästi ja olin kyllä ihan varma oviksesta. Ehkä mä sitten kuvittelin nuo oireet?! Ihan selkeästi kyllä huomasi, että nyt tämän viikonlopun aikaan oma kulta tuntui paljon viehättävämmältä kuin "tavallisesti"  ja taas nippaili mahaa. On tämä ihmeellistä tämä naisena olo...

Vuononvaltiatar: Mikäs tilanne sulla? Uusi koti laitettu jo joulukuntoon?

Tässä meneekin päivät pitkälti joulujuttujen värkkäämisessä, kortteja olen tehnyt ja kranssin väänsin kuusenoksista eilen. Ainakaan ei ole ehtinyt vatvoa mielessään hirveästi vauvajuttuja, niin jospa ei ainakaan stressistä olisi kiinni tämä asia.

Peikko83: Mäki olen ainakin tästä "ovissotkusta" oppinut, ettei kannata ainakaan omaan päähän luottaa! Olen hienosti onnistunut kuvittelemaan kaikkia oireita! Harmillista tuo teidän uimaritilanne, mutta tiedän myös yhden pariskunnan jolla sama tilanne ja hirmuisen ihanan pojan ovat saaneet! Tsemppiä teille!

Tervetuloa uusille! Ja toivottavasti jännääjien päivät kuluu nopeasti ja päästään pian testaamaan!
 
Nuska: Oon ainakin itse käsittänyt juuri noin, että ovulaatiotestin plussan saatua ovulaatio tapahtuu viimeistään 2vrk:n sisällä. Itse en tosin ole ikinä ovulaatiotestejä tehnyt, eli korjatkaa mikäli olen väärässä, mut näin kuulopuhein neuvon sinua :) Päätin kyllä et mikäli tästä kierrosta ei tärppää niin siirryn niiden testien ihmeelliseen maailmaan :) Täällä siis mennään vasta yk 3.

djh: Sulla alkaa olee jännät päivät :) Toivotan hirmuisesti onnea ja tsemppiä! Tule ihmeessä kertomaan heti testailtuasi :)

omaa: Täällä jännäillään ja pähkäillään että oliskohan tärpännyt.. Ajattelin testailla ke tai to viimeistään mikäli menkat ei ala. Pitäis siis alkaa keskiviikkona, nyt on kp. 31/32-34. Mitään erikoisia tuntemuksia ei oo ollut, vähän väliä alavatsa nipistelee, muttei niin paljon että pitäis lääkettä ottaa. Siitä oireesta en jaksa innostua, sillä viime kierrolla oli samanlaista eikä plussaa tullut. Jostain kumman syystä viime kierto venyi muistaakseni 50 päivän mittaiseksi!! Ja toinen oire tässä kierrossa on ollut valkovuoto, mitä on tullut lähes heti ovulaation jälkeen tähän päivään saakka (uskon siis että "paikansin" ovulaation vaikken testaillut omien tuntemuksien ja laskurien avulla.). Saas nähdä miten käy!

Plussatuulia!! ++
 
heissan ! =)

joulukuisia päiviä! täällä kp 29 ja toissapäivänä tehty clearblue plus testi antoi hennon haamun, mutta jotenki se väri kerty sinne toiseen laitaan enemmän, mutta silti näkyvissä on yhtäpaksu viiva kuin kontrollikin mutta paljon hailakampi. eilen kuitenki tein toisen testin heti aamupissasta ja ei tullu kyllä viivaaa, muutakun sitte vasta 10min päästä, ja se oli vain tosi ohut niinku kynällä olis piirtänyt jäljen, eli taisi olla eka testi olla joku viivanpaikka ja tääkin, susia sanoisinko!
tänää tehty sit kans testi ja niin selkee nega kun olla ja voi, eli raskaana täällä ei olla enkä näin ollen saanu sitä toivomaani maailman parasta synttärilahjaa/joululahjaa. :( masentaa.
Oireita on ollut vaikka millä mitalla, on ollu pahoinvointia pari kertaa iltasin ja mahan nippailua joka on jokapäivästä, valkovuoto on niin runsasta että huoh. oikein "lorahtaa" housuihin välillä. että mikä lie siinäkin sitte on?!?! kuitenkaa ei haise mitenkä pahalle eikä mitään mutta sitä vaan nyt alkanu tulee tosi paljon :( ja muutenki ku tulee vähemmän nii se on tosi tahmeeta ja kirkasta. että mitä?! AUTTAKAA :) !! :D
ja koen olevani väsyneempi ku enne, mutta en sittte tiedä mitä tää pää ajattelee ku en kuitenkaa oo raskaana :(
ja tossa viimekuun puolenvälin, oisko ollu 22pv. paikkeilla tuli pari päivää ja pari kertaa päivässä tosi paljon vaaleanpunaista limaa jota jo hetken luulin kiinnittymisvuodoksi, mutta pah, ei olis pitäny innostua niin paljon ku näin korkeelta sitä pudottiin, TAAS :(
tänää tullu kans sitte vaaleenpunasta limaa mut kerran ainoastaan, luulin jo menkkojen alkaneen mutta ei :( tulis nyt se perkule täti nii sais alkaa uuteen kiertoon..

muille paljon plussia!!!!! ja pahoittelut negan saanneille.. :(
ja TERVETULOA uusille!! =)
 
Heippa!

Sopisikohan joukkoon vielä yksi tämän vuoden puolelle plussaa toivova. Vielä en suostu tämän vuoden yrityksiä lopettamaan, joten en vielä aio tuonne 2012 keskutelun puolelle mennä. Yksi hyvä ovulaatio vielä käyttämättä 

Elikkästä ikää löytyy 28 ja mies vuoden vanhempi. Yritetty on syyskuusta lähtien eli nyt yk4 menossa ja ensimmäistä toivotaan. Kierto hitusen sekava, mutta ovista aletaan bongailemaan tällä viikolla. kp 10/28-34. Jos mieletön tuuri siis käy saamme mahtavimman joululahjan ikinä emoticon
 
Voi apua... Tänään menin sitten ja ostin ovistestejä ja äsken tuli testattua todella vahva plussa!! Olisiko se nyt sitä toivottua raskautta?? :) Kuitenkin pelkään, että mitä jos ovulaatio on myöhässä.. Nyt on kyllä kuitenkin jo tosiaan se 31/32-34.. Mut eikö se oo niin et se ovistesti näyttää sitä plussaa ovulaation aikaan vaan pari pv? Et jos testaan uudestaan kahden pv päästä ja se on plussaa niin voisin ollakin raskaana? Raskaustestejä tilailin netistä et ne tulee varmaan loppuviikosta..

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Hirveesti sydän pamppailee ja jännittää..
 
Iltaa väelle! Ja huomisen puolesta hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)

täällä elellään kohta kierron loppukautta... jännitys hiipii jälleen mieleen niin kuin jouluna pikkutyttönä :) :) Tällä kertaa on koitettu hyödyntää normaalisti 28pv kierrosta kp 14-21 väliä... luulisin, että viime kierrossa ovis (jos siis edes tapahtui ovista) tapahtui kp 21 paikkeilla... mutta parempi toivoa liikaa, pettymys on kaameaa :(

djh; kiitos onnitteluista! On hienoa päästä kerrostalosta omaan avaraan tilaan :) Pinta-ala tuplaantuu, mutta luulen, ettei meille tilanpaljoutta ole :) Teillä alkaakin jännät päivät olla käsillä :D

Sirtsu; onnea plussasta! :) :)

elenna; kiitokset onnitteluista :) perheenlisäys olisi kyllä erittäin tervetullut <3

mietintämyssy2011; suuret harmittelut tädin vierailusta! :(

Catriona; hyvä että labratulokset olivat normaalit :)

PePa; onko haamu jo vahvistunut? :) tsemppiä ja kiitos onnitteluista!

Circuela; harmittelut pitkittyneestä kierrosta! Onko tilanne vielä muuttunut suuntaan tai toiseen?

Peikko83; toivottavasti pupuilu tuottaa teillä tässä kierrossa tulosta! :)

vauvakuumetta; onnea teillekin yritykseen! :)

Nuska; onnittelut oviksen bongaamisesta :)

Ansku92; hyvä, että sait teidän asiaa eteenpäin :)

MariaL; tervetuloa joukkoon! sinullapa on menossa jännä tilanne :)

Lau-ra; toivon ihan samaa.. tulisi edes lunta, ettei olisi näin pimeetä :( suuret onnittelut oviksen bongaamisesta :)

Lisah; tervetuloa ketjuun mukaan :)

oon-; harmittelut miehesi poissaolosta! :(

j3nni; harmittelut sinulle! :(

Perhoska; tervetuloa mukaan :) koskaan ei saa lannistua! :)
 
Pakko tulla heti kertomaan, vaikka en pidempään ehdikään kirjoitella...
Testi tehty ja plussa ilmeisesti tuli! :))
Viiva oli siis yhtä leveä kuin kontrolliviiva, mutta paljon vaaleampi (selkeä kumminkin). Huomenna varmistan vielä tuloksen digitaalisella testillä.
 
Paljon onnea DJH!! Teillä on ihana joulu tiedossa :)

Maria: Painele apteekkiin ja osta semmoinen digitaalinen testi niin pääset jännityksestä! Ne digitaaliset testit on niin hyviä, kun ne ilmoittaa selkeesti että raskaana tai ei raskaana. Ei tarvi arpoa viivojen kanssa!

Perhoska: Tervetuloa! Samaa ikäluokkaa ollaan täälläkin!

Vuononvaltiatar: Tsemppiä jännittäviin päiviin! Mullakin tosiaan ovis varmaan kp20 tai 21 ainakin noitten testien perustella, kun testi näytti kp19 että ovis tulossa 24-48h sisällä. Missä vaiheessa sulla on kierto nyt menossa eli milloin meinaat että saisit testailla? Täällä saadaan testailla maanantaina... ja hirveä pähkäily että mitä sitä perjantain pikkujouluissa tekisi!
 
Kiitos paljon onnitteluista! :)
En kyllä meinaa käsittää tätä todeksi. Moneen kertaan on pitänyt jälkeenpäinkin testiä vilkuilla. :D Joulusta tulee kyllä varmasti ikimuistoinen. ♥

Minä siirryn nyt tuonne elokuisiin odottajiin... Tulkaahan muutkin sinne! ;)
 
Heippa taas kaikille!

Paljon onnea djh minunkin puolesta! Toivon niin että pääsen sinne elokuisiin kohta myös :)

Nuska: Tilailin netistä niitä raskaustestejä maanantaina ja pitäis tulla tänään/huomenna :)

Omaa: Eli olen tehnyt ovulaatiotestejä ma, ti ja tänään ke. Aina on tullut yhtä vahvat viivat, mutta silti en todellakaan uskalla uskoa pelkästään niihin. Niinpä kävin eilen päivystävässä apteekissa otamassa testin ja todella hailakka plussa, juuri ja juuri näki, kun käänteli testiä. Mies näki sen myös. Tänään kaivettuani testin roskiksesta viiva oli hieman tummentunut.. Vaikkei noin kyllä ikinä sais tehdä :/
 
Maria: Ihaltavaa itsekuria. Mä olisin käynyt apteekissa jo kymmenen kertaa ostamassa kymmenen testiä kun en ois jaksanu odottaa postia! Toivottavasti se viiva siitä vahvistuisi päivän parin sisällä! Siinä ois joululahjaa kerrakseen :)

Djh: Koitas puhallella tähän ketjuun että saataisiin kunnon plussapuhuri aikaiseksi ettei tarvis siirtyä tuonne 2012 puolelle! Minähän en sinne kirjoita ennen kuin toivo on tältä vuodelta varmasti mennyt!! emoticon  Tsemmpiä sinne elokuisiin, toivottavasti täältä tulisi monta perässä!

J3nni, mitkä fiilikset sulla? Onko tilanteeseen tullut selvyyttä suuntaan tai toiseen? Suosittelen kyllä sitä digitaalista testiä, niin ei tarvi arpoa noiden viivojen kanssa.

Täällä on koko ajan omituiset nippailut käynnissä ja vatsa tosi omituinen. Liekö täti tehdä tuloaan, mutta olisi kyllä aikaisessa jos nyt kylään saapuisi. Odottelen kuitenkin vasta maanantaina tätä epämieluisaa vierasta... Pahoittelut siis muillekin tädin riivaamille!
 
Nyt tulee vaan omaa napaa.. elikkä ei tainnut meidän haamulaisesta vauvaksi asti olla. Pari päivää sitten tein ihan puhtaan negan, taisi olla se haamu vain joku viallinen testi tms.. Tätiä ei siltikään näy eikä kuulu, eli ollaan tavallaan vähän jumissa eikä päästä eteenpäin tässä hommassa. Taidan poistua täältä nyt pitämään pientä vauvavapaata ja palaillaan asiaan taas ensi vuonna, luultavasti sitten lääkärissä menen käymään. Ei jaksa enää arpoa tän epämääräisen kierron kanssa..
Puhallan täältä teille kaikille kovia plussatuulia ja hyvää joulun odotusta!! Niin ja uusille plussanneille hurjasti onnea!! <3
 
Voi harmi PePa! No ens vuonna sitten eikös niin emoticon

Meillä odotellaan viikon päästa äitiä käymään joulun pyhiksi, saa nähda tuleeko tätikin kyläilemään vai kannattaako alkaa testailemaan. Jouluyllätystä siis vielä toivotaan täällä! En ehkä viel kuitenkaan äitille kertoisi niin nopeasti, kun ei se osannut pitää suutaan kiinni noista edellisistäkään : ) Jotenkin tuntuu sitä et nyt jos tulisin raskaaksi niin haluaisin pitää sen salaisuutena ihan niin pitkään kuin mahdollista.

Mites ootte muut saaneet joulua järjestettyä? Mulla on lahjat jo paketoitu lasten kanssa, ehkä vielä muutama hassu hommataan, jos löytyy jotain kivaa. Täytyy vaan siivota ja koristella ja leipoa pipareita. Siinäpä nuo... Kaipaan Suomesta ihan hirveästi valmiita laatikoita kun oon ite niin huono tekemään! Nauttikaa siis perinteisistä jouluherkuista munkin puolestani!

 
Takaisin
Top