Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenia väelle! :)

Täällä menossa kp 8/28-35 yk 3. Takan rentouttava viikonloppu. Oltiin aviomiehen kanssa ihan vaan kotona ja oli kyllä kivaa, kun ei tarvinnut olla menossa mihkään :) Saamme tänään tiedon, onko toinen tarjouksemme haluamastamme talosta mennyt läpi :) :) Vähän jänskättää kyllä :)

Lau-ra; harmittelut tädistä :( onneksi sentään kosinta tuo iloa vähän aikaa. Toivottavasti kaksi vahvaa viivaa seuraa vanavedessä myöhemmin :)

Tirri; sinullapa kävi kurjasti :( Oireet oli lupaavia... harmittelut tädistä :(

Tupsukka; Onnittelut ovisbongailuista! Toivottavasti kantaa hedelmää :)

Mäppe; mitäs mitäs? Testailitko viikonloppuna? :)

j3nni; harmittelut tädin vierailusta ... .. :(

moonflower; tilapäivitystä ootellaan ;-) Testailitko?

Emby^; kauniin tekstin olit uinuvalle enkelillenne kirjoittanut <3

Sirtsu; alkaakos teillä olla ovishetket käsillä? :) Ei muuta kuin tuumasta toimeen ;-)

elenna; teillä taitaa olla ovispäivät takana, toivottavasti saitte hyödynnettyä ;-)

kattili; hyvä, että olet onnistunut vähentämään täällä käyntejä ja sitä kautta yrittää olla stressaamatta :) Itse olen kanssa koittanut olla liikaa höösäämästä tän forumin kanssa... Saatan käydä kerran kaks päivässä kurkkaamassa muiden kuulumisia ja kirjoitella kerran viikossa noin. Toivottavasti pitkällä tähtäimellä avittaisi :) :) Hyvä kun pääsit käymään tarkastuksessa ja kaiken olevan kaikin puolin ok :) Teillä alkaa jännityspäivät lähestyä :)

tiy*; niin isot pahoittelut sinulle! :( Voimia teille!

Sall; teilläkin on yritystä kertynyt jo muutama kerta... kyllä se yksi viiva siinä tikussa on mieltä raastavaa, on sitten yk 1 taikka 10. Tätä mieltä itse olen :) Toki jos yrityskertoja kertyy enempi, sitä alkaa miettimään, onko jotain hämminkiä... Mutta ei muuta kuin jatketaan harjoitteluja, kunnes tärppää :)

Peikko83; harmittelut menkoista :( Onneksi kohta taas lähestyy ovispäivät :) Kiva, että pääsette todella noin pian tutkimuksiin :)

Testatin kp 32 aamulla negan ja iltapäivällä päivystyksenä naistentautien poliklinikalla. Aivan järkyttävä vasemman puoleinen alavatsakipu ja istumisesta ei enää tullut mitään. Siellä lääkäri ei löytänyt mitään poikkeavaa, tulehdusarvot normaalit ja hCG negatiivinen. Eilen kp 34 se vuoto sitten alkoi....Etukäteen ajattelin, jotta varmasti vaikeata jos se vuoto sieltä tulee, mutta loppujen lopuksi en mä siihen niin voimakkaasti reagoinutkaan mitä pelkäsin. Uutta yritystä vaan, kyllä joskus on meidän vuoro!

Naisen kroppa on kyllä niin omituinen, mä en voi käsittää jotta mitä tolle kierrolle tapahtui ja miksi se nyt venähti noin pitkäksi, kun aina ollut säännöllinen tätä ennen.  

Hei vaan kaikki!
"Ilmottaudun" joukkoonne... Viimeinkin ollaan miehen kanssa tehty päästös, että vauva saisi saada alkunsa tämän vuoden puolella. :) Pari kuukautta mennään vielä ehkäisyn kanssa, ja marraskuussa alkaa sitten yrittäminen. Voi kun tämä pari kuukautta menisi nopeasti! Jännäilen nyt aluksi siis vain teidän muiden "tuloksia". :)
Nämä kaikki vauva- ja odotusasiat ovat minulle niin uutta, että olen vielä vähän hämmenyksissä täällä... Eiköhän tämä tästä kuitenkin pian selkiinny. Ikinä ennemmin en ole vauvakuumetta "potenut" ja nyt se kaivautui esiin jostakin oikein kunnolla. Mies on meillä ollut se, joka on lasta tahtonut jo pidemmän aika. Nyt kun itsellä alkaa ikää olemaan pian 27 vuotta, niin taisi biologinenkelloni herätä... :D

Heipä hei!

Olen jo puolisen vuotta seuraillut sivustoa ja keskustelupalstaa, ja päätin nyt vihdoin itsekin kirjautua tänne. Olemme mieheni kanssa alkaneet yrittämään pienokaista jo viime huhtikuusta, muttei mitään ole kuulunut... Itse täytän kohta 28 ja on biologinen kello alkanut tikittämään aikas kovasti ;) Vauvakuume on mitä suurin, niin kuin varmasti kaikilla täällä.

Aika sekalaisin tuntein taas mennään, tädin piti tulla kylään jo 2 päivää sitten ja nyt on menossa kp 36, kun normaali kierto on 29-34... Oireet kyllä on, muttei tätiä. Tein jo innostuksissani testin aamulla, mutta negaa näytti :/ Noh...ei parane kuin odotella.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Heips taasen!
töihin paluu ja iso kasa töitä odottamassa auttoi kummasti sivuuttamaan km surut, ainakin työpäivän ajaksi. kotona iski taas pienoinen apeus..mutta eiköhän se tästä ajan kanssa.
nyt haluaisinkin kysyä viisaammilta neuvoa. toisaalla sanotaan, että km jälkeen pitää odottaa yhdet kuukautiset ja toisaalla sanotaan ettei tarvitse ennne seuraavaa yritystä. aikaisemman kierron mukaan mulla pitäis seuraavat kk alkaa suunnilleen tän viikon perjantaina. en kuitenkaan usko, että vielä alkaa, sillä vielä tulee pyyhkiessä punaista limaa... jonka siis uskon johtuvan vielä tuosta keskenmenosta.
noh siis olen lukenut, että moni on tullut raskaaksi jo ennen ensimmäisiä kuukautisia km jälkeen. millä ihmeellä sitä km jälkeen voi tietää koska tärppipäivät oikein on ??  en oikein tiedä uskaltaisko sitä vielä lähtee kokeilemaan mitään uudelleen vai odottelisko rauhassa vaikka tuonne marraskuun puolelle. mieli tekis kovasti yrittää mutta samalla pieni pelko uudesta keskenmenosta. toisaalta taas ei millään jaksaisi odottaa marraskuuhun asti ..

niin ja mulle lääkäri sanoi, että yhdet kuukautiset kannattais odottaa, ettei sitten tarvii ihmetellä, onko ne veriarvot koholla sen edellisen vai uuden raskauden takia...
mutta jos ne hyvin ajois laskee normaaliin niin ei kai sitä sitten tarvii odotella.. ?!?

Voimahali ja sympatiaa sinulle, tiy*!

Mulle annettiin sellainen ohjeistus, ettei uutta raskautumista alettaisi yrittää ennen kuin raskaustesti näyttäisi negatiivista viikon tai parin kuluttua keskenmenosta. Seuraavien kuukautisten odottelu olisi kuulemma suositeltavaa, jottei uuden raskauden alkamisajankohta olisi epäselvä vaan tiedettäisiin varmemmin milloin hedelmöittyminen on tapahtunut.

Meillä näytti testi negaa viikon kuluttua keskenmenosta, heti kun jälkivuoto oli loppunut. Ei jääty odottelemaan menkkoja, mutta ei meillä siinä vielä tärpännyt. Nyt taas jälleen kerran eletään jännityksessä ja toivotaan ettei täti tulisi kylään... Onneksi nyt on niin monta rautaa tulessa ettei tätä asiaa ehdi pahemmin vatvoa!

Tervetuloa uudet naiset!

tiy* En tiedä itse varmaksi mutta näin oon kuullut myöskin että heti kun testi näyttää negaa..  

Pitäneeki nyt kysyä teiltä että mistä ootte ostaneet ovistikkuja ja raskaustestejä? Minä niin vannoin etten moisiin tikkuihin enää lankea mut pitihän se kuitenki ku ne tuolla kaapissa oli :D Nii mutta siis asiaan, mä tilasin ne tuolta mammaksi.fi sivustolta, tilasin 4 raskaustestiä ja 8 ovistestiä. Raskaustesteistä kaksi oli ns "invalidejä" ja ovistikuista 3:ssa oli pelkkä pakkaus, siis ihan suljettu ehjä pakkaus mutta sisältä ei löytynytkään mitään :D No mutta ihan hyvä vaan niin pysympähän erossa niistä! :D

Pakko hehkuttaa! Sainkin ovistestiin ne kaks viivaa! Tänään kun ukko saapuu töistä ni laitetaan peitot heilumaan! Laitoin jo viestiä että varautuu! Huh on tääkin jo ku ovistestikin saa jo riemun näin  repeämään. Mikähän on fiilis kun saa siihen parempaan testiin kaks viivaa! :DDD

Tervetuloa uusille, djh, Ciruela ja oliko muitakin...! Ja tiy*, oli niin ikävä kuulla sinun huonot uutiset. Mutta tervetuloa tänne takaisin tällä erää...toivottavasti vain hetkeksi...

Harmittelut negan saaneille. Mikä on tilanne, moonflower?

Sirtsu, huomasithan, että ovistestissä 2 viivaa ei välttämättä tarkoita plussaa, vaan viivojen pitäisi olla yhtä paksut. Toisaalta lueskelin joltain foorumilta, että mammaksin testeillä lähes yhtä vahvat viivatkin voi olla plussa. Jos viiva on seuraavana päivänä taas edellistä haaleampi, niin sitten tositarkoituksiin! Ja plussa siis tulee n. vrk ennen ovista, eli hyvin ehtii vielä bongata sen vaalenemisenkin... Mutta kiva, että iloa ja intoa löytyy yrityksiin. Älköön se vähentykö ;)

Täällä: Eiköhän ne ovispäivät tosiaan jo ala olla takana. Oon melko varma, että se oli joko kp13 tai sit just äsken kp17...18. Tänään siis kp18. Molemmat saatiin hyödynnettyä ihan hyvin, joten turhaan stressasin :) Noiden väliin jäi vähän pidempi tauko, mut tuskin se nyt tosiaan sit haittaa. Pitää vaan muistaa, että hyvä ajoitus ei vielä riitä...

Kp13 ois ollut ovis tuntemusten mukaan. Nipistelyä vasemmalla mutta vaan niin hämäävän lyhyen hetken verran...ehkä minuutin kesti se. Sen jälkeen tuli kuitenkin vielä noi ovistestit postissa, ja piti päästä (ohjeiden vastaisesti) kokeilemaan. Sain siitä näkyviin yhden haaleamman tuloksen, sitten yhden tummemman (lähes yhtä vahvat viivat kp16) ja taas vaaleamman. Eli voi olla, että ovis olikin vasta nyt... Nyt en sit oikein tiedä, milloin menkkoja pitäis odotella.

Ihmettelen, miten oon niin optimistinen tän asian suhteen, kun en nyt ihan yleisesti laske itseäni optimistien joukkoon...vai olenko sittenkin. Siis pitää koko ajan muistutella itselleen, että on kuitenkin epätodennäköisempää, että ois just nyt onnistunut. Pitää muistaa, jos tulee lievempiä "raskaus"oireita, että oli niitä viime kierrollakin.... Nyt vois ruveta ajattelemaan jotain ihan muuta?

moi! tää ei kyl varmaa tänne kuulu, mut tässä mun ovistikut :D alhaalta alkaa kp4-8, kaks ylimmäistä on aamu/nyt ilta. ja Hämmennyin, VOIKO olla mahollista muka et mun ovis on nyt jo, kp 8?! eka kierto siis synnytyksen jälkeen jaja... öö.. tänää tehty illemmalla toi ovistesti oli jo haaleempi viiva mitä aamusta.. outoa.
täytyy varmaa huomenna silti vielä testaa ja kattoo mitä näyttää.. ja onko toi kp 8 edes viellä tarpeeksi tumma viiva ... hmmmn,,,

Nyt tulee aika omanapaista tekstiä kun ehdin tässä koneella istua vain sen aikaa kunnes mies tulee lasten kanssa kaupasta, sitten se varmaan mut jo hätistelee pois :D Eli tulen takaisin paremmalla ajalla lueskelemaan teidän kuulumisianne :)

Kaikille uusille tervetuloa!! Ja tiy* pahoittelut keskenmenosta :/ Voimia ja hali!

Oon tässä yrittänyt pitää vähän "hermolomaa" kaikesta kuumeilusta ja käynyt vain pikaisesti selailemassa täällä palstalla. Oon yrittänyt keskittyä lapsiin, mieheen, itseeni ( oon vähän hemmotellut itseäni :D ) ja töissäkin on ollut hulinaa joten sekin on auttanut pitämään ajatuksia poissa. Taisi tehdä pieni tauko hyvää koska sieltä se täti ilmestyi kylään eilen :) Eli en nyt ainakaan vielä ole menossa lääkäriin, katsellaan miltä ensi kuussa sitten taas näyttää..

kattili Kiva kuulla sinunkin kuulumisia :) Mukavaa että lääkärissä kaikki oli ok ja paljon plussatuulia nyt sitten tälle kierrolle!!

vuononvaltiatar Miten kävi talokauppojen?! :)

ja niiin siinä ny sit kävi että tänää aamusta tehty ovistesti oli jo haaleampaan päin kun eilen aamulla tehty, että taisi mulla se ovis olla kp8/ ?!
aikasin kyllä ollut jos nyt siis oikeeta näyttää.. eilisestä asti ollut pientä pistelyä mahassa ja tänää se on hiukan pistävämpää ja osoittautunut tonne oikealle puolelle..

eikai auta nyt sitten ku vaan jäädää odottelemaan.. : )))

elenna : Juu huomasin, ja viivat olikin yhtä vahvat. Meillähän tais olla nää( ovikset?!) aika samoihin aikoihin, päästäisköhän jännäämään työn tuloksiakin samoihin aikoihin..? :)

Pepa : Hermoloma tästä kuumeilusta vois olla paikallaan itsekullakin, vielä kun saa muuta ajateltavaa niin huomaa että se on helpompaa kun oli kuvitellut :) Niin ja tällä kertaa, onnea tädistä! Toivottavasti kohta päästään onnittelemaan jostain muusta :)

j3nni : Jännä tilanne sulla, kerro sit miten kävi :)

Omaa napaa:  illalla  joskus 23 aikaan alkoi jumalaton alavastsakipu, pillereitä syödessä ei edes muistanu millasta tuo kipu on, joten heräskin huoli taasen siitä että voiko tuo oviskipu olla noin kova? Vai onko nyt joku muu vialla, ihan kippurassa makasin noin tunnin, särkylääkkeellä vähän helpotti. Kesti noin pari tuntia ja loppu kuin seinään. Onko kellään muulla ollu samanlaista? 

sirtsu, mulla on ollut samanlaista kipua pari kertaa mutta ne on ollut silloin kun kuukautiset alkoi. kumpikin tuli illalla juuri kun olin saanut unen päästä kiinni. nyt myöhemmin mietittynä oli niillä kerroilla myös vuoto aluksi runsaampaa..että pistää miettimään ettei vaan olis ollut hyvin varhainen km. mutta oviksen aikaan ei kyllä noi kovaa kipua oo koskaan tuntunut. sellaisia vihlaisuja pääasiassa. mutta ei kai tuollainen oviskipunakaan ole täysin poissuljettua..

kävin tänään verikokeessa ja aamulla saa soitella onko raskaushormoonit laskenu normaaliksi. toivotaan että on. tänään tuli postissa tilaamani ovis- ja raskaustestit. tilasin ihan varastoon, ettei niidenkään hankkimisesta tarvii sitten ressata kun sen aika tulee. yritän olla mahdollisimman rauhassa ja turhia ressaamatta.  ....muuutta tällainen kun olen, oli ihan pakko koittaa tehdä yksi ovistesti kun tulin töistä. toissapäivänen "lima" kun oli niin ovismaista ja oikealla puolella nippaili tuttuun tyyliin. testiviiva oli tumma muttei ihan yhtä tumma kuin kontrolliviiva, tosi lähellä kuitenkin ?!?  en kyl usko että olis nyt ovista vielä tulossa kun vuotoa ollut 1.9-16.9 ja km jossain sillä välillä. saattaa olla että jos raskaushormooni vielä koholla niin vääristää tuon testinkin. noh, huomenna sen onneksi näkee mitä verikoe sanoo. mielessä kyllä pyörii, että jos tuo voiskin olla ovis niin kannattaishan tilanne käyttää hyväksi..  noh, jos yrittäis vähän pupuilla. eihän se pupuilu pahitteeksikaan oo vaikkei ovista oliskaan :)

päivittelempä tännekki samantekstin ku tonne toiveissa kakkonen puolellekki..
.. Niinhän siinä sitte taas kävi niin että teroluteista huolimatta tuhruttelutäti saapui kylään tänä aamuna kp 25 :( on tämä niin epäreilua. miksi se ei jo tärppää :((
haikein mielin starttaa sitte yk5 ;((((

juuh.. ja raskaushormoni oli vielä 217 eli lääkärin sanoin "hyvä kun on lähtenyt itsestään laskuun mutta ihmettelyn kyllä kun on laskenut noin vähän".  ens viikolla sitten uus verikoe ja sit katsotaan mitä tilanne on. itse aloin kyllä vähän pelätä ettei vain olis sittenkin kohdunulkoinen kyseessä. eipä auta kun odotella.

kattili Voi harmi :/ Tosi kurjaa, mutta kyllä se vielä tärppää ihan varmasti :) Voimia uuteen kiertoon!!

tiy* Toivotaan ettei olis kyse kohdunulkoisesta ja että ensi viikolla olisi sitten jo paremmat tulokset verikokeissa, voimahali sinnekkin! :)

Tää tyttö lähtee tänään vähän viihteelle työporukan kanssa ja unohtaa kaikki vauvahuurut yhdeksi illaksi :D Lapset menevät mummolaan hoitoon ja mies jää kotiin, uskon että pieni irtiotto tekee hyvää koko meidän perheelle.

Voimia jatkoon, tiy* ja kattili!

PePa, toivottavasti oli mukava irtiotto :)

Sirtsu
, ehkäpä mennään jotakuinkin samoissa vaiheissa. En nyt sit tiiä, mut sanoisin, että mulla nyt kp22/26-31. Eli 5-10 päivää pitäis odotella. Aika rauhallisin mielin kyllä oon täällä nyt...ei kai tässä niin hyvin oo voinu käydä, että ois jo tärpännyt...mutta eihän sitä ikinä tiedä. Tarkoitus on olla testailematta liian aikaisin. Leppoisaa jännäilyaikaa sinullekin!

Nännit tosin on ollut viime päivinä pikkuisen kosketusarat, mut sekin taitaa olla jo menossa ohi. Ja alkoi liian aikaisin, eihän mitään raskausoireita kai pitäisi tulla ennenkuin aikaisintaan viikon päästä oviksesta...elikkäs tämä taisi olla jotain ihan muuta. Tuntuu, että pillerien lopetusoireet ovat ehkä jo helpottamassa. Siitä voi ainakin olla tyytyväinen.

Heipä hei kaikille kuumeilijoille!
Täällä onkin taas tapahtunut paljon kaikille...
voikun te jaksatte olla aktiivisia täällä :)) itestä tuntuu että on joku syys väsymys päällä eikä oikee jaksa hirmusti raapustella juuri nyt...
täällä mennään kp 5/28-33 yk 7 eteenpäin...
Mukavaa sunnuntaita kaikille ja kovasti plussatuulia myös :))
p.s- käyn taas moikkailemassa teitä, luen kyllä tarinoitanne...

Oli kyllä hauska ilta mutta seuraavana aamuna vähän heikotti :D Pääsin aamulla viiden aikaan nukkumaan ja lapset heräs jo seitsemän aikaan. Sisko piti seuraa lapsille niin että sain torkkua vielä yhdeksään asti mutta kyllä oli noustessa sellainen olo että ei kiitos heti uudestaan :) No mutta jos mä kerran vuodessa pääsen vähän ulos tuulettumaan niin kyllä sen kestää vaikka vähän heikottaa :D

Menkat alkaa olemaan ohi joten kohta pääsis taas alottamaan uuden pupuilukauden, ihan mielenkiintoista nähdä että jos ei tärppää niin millainen tää kierto sitten on, tai miten pitkä. Nyt se on jotain 30-45pvä ollut, saa nähdä venyykö vieläkin pidemmäksi tällä kertaa vai tulisiko jopa ihan ajallaan.

Takaisin