Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenia ihanaiset! :)

Taas on noin viikko viime kirjoitteluista kulunut. Joka päivä oon kyllä käynyt kurkkimassa uusien viestien toivossa :)

Täällä alkaisi taas kierto olemaan lopputienoilla, saa nähdä, kuinka pitkäksi tämä venyy...

Catriona; onnittelut teillekin asuntokaupoista! :) On ihana tunne päästä isompaan kotiin, tulee realistisempi olokin jotenkin, ettei enää kaksiossa asustella :) Tämä talo on neljän makuuhuoneen omakotitalo, että tilaa riittää hyvin vauvalle <3 ja onnea uuteen kiertoon!

Voi hurja!! Eilen kuulin, että mun ihan rakkaista rakkain BFF on raskaana, ihan alussa siis, LA kesäkuussa!!!! Eiks tää olis niin kohtalon johdatusta että meilläkin nyt tärppäis?! Olis LA samassa kuussa =D he juuri kesällä muutti 1km päähän meiltä, ja olis niiiiiiin ihanaa sit touhuta yhdessä ku vauvat syntyy, köllötellä lasten kanssa kesänurtsilla meillä ja heillä <3 Voi kuinka toivonkaan että olisin....*hiljainen rukous*

kone päätti näemmä lähettää viestin kahdessa pätkässä sitten :D :D  jatkuu...

Tupsukka; isot pahoittelut tädistä :( ja onnea hääpäivän valinnasta! :) :)

tiy*; voimia teille <3 <3

PePa; kiitokset onnitteluistasi :) Tavoitteemme on päästä jouluksi uuteen kotiin :) Ymmärrän hyvin tuon vihreän kateuden raskaana olevaa ystävää kohtaan... kaipa se on luonnollista... ...

lauranen; onnea kahdesta viivasta!!! :) :) :)

kattili; kiitos onnitteluista, yhdyn sinun sanoihin <3 olipas siulla lyhyt menkka-aika tällä kertaa.. : / Toivottavasti tuo teidän jok-toinen-päivä pupuilu toimii! ;-)

j3nni; sinulla olisi lupaavia oireita kyllä... tietty miettisin kanssa samaa, että voiko noita oireita tulla noin aikaisin kierrossa... millaisia kiertoja sulla on ennen viime raskautta?

iidda; onnea onnea plussasta! :) :)

elenna; harmittelut tädistä, tuosta kuumeilijoiden iänikuisesta riesasta :(

Sirtsu; toivotaan, ettei täti tietty tulisi :) onko tilanne jo muuttunut johonkin suuntaan? :)

MiMMuhi; tervetuloa joukkoon! :) Harmittelut km:sta :( <3 Voimia :) Vieläkö kierto pitää jännityksessä, vaiko onko tilanne edennyt suuntaan tai toiseen?

Lau-ra; kylläpä sinulla unta riittää.. itsellä tulee kauhee päänsärky jos nukun enemmän kuin 8h yössä ja yli puolen tunnin tirsat muuna aikana... tämä koskee myös kipeenä-olo-aikaa.. on kurjaa sairastaa, kun ei voi nukkua sen yli :) Harmittelut, ettei onnistunut ovis näyttäytymään :(

Tirri; onnea ystäväsi raskautumisen johdosta :) Olin ihan samoilla linjoilla nyt viikko sitten synnyttäneen oman parhaan ystäväni kohdalla :) Olisi ollut ihanaa itsekin saada pienokainen muutaman kuukauden sisällä samaan aikaan; olisi ollut ihan temmeltää yhdessä :) Toivotaan teille onnea! <3

Minä täällä taas omanapailen ja kerron että onhan ne LH-tasot sittenkin koholla. Eilen illalla alkoi tuntua tyypillistä ovista enteilevää jomotusta, joten tikutin uudestaan ja siihenpä ilmestyikin kaksi viivaa. Ihan suotta hötkyilin. Ei muuta kuin pupuilemaan! Nyt on kuulkaas leidit hyvät fiilikset!

Ääh, se siitä jännityksestä täällä, täti saapui viime yönä ja kyllä otti päähän!
eli ei muuta kun odottelemaan taas kuukausi eteenpäin... kyllästyttää jo ainainen tädin tuleminen :/

Useat tuntuvat harratavan tuota oviksen tikuttelua, minä en oo vielä siihen ryhtynyt, kun jotenkin nyt ku syö noita teroluteja niin on alkanu tunnistamaan oviksen ajankohdan :) Mutta meillä kyllä pupuillaan niin usein että ehkä sitä ovista ei tarvis tikuttaakkaan ;)

Mutta Plussatuulia kaikille! ++++++

Pahoittelut MiMMuhille tädin vierailusta. Huomasin tässä omanapailun keskellä edellisestä viestistäsi että sulla oli keskenmeno viime vuonna - osanottoni siitä. Täällä on valitettavasti monta kohtalotoveria. :(   Mulla meni kesken keväällä vk 9 ja onneksi ei ollut kierron palautumisessa mitään ongelmia. Hienoa että sulla terolutit palauttivat kierron ja aina parempi että menkat nyt on tulleet ihan luomustikin. Toivottavasti pian tärppää uudestaan!

Täällä on taas mieliala kellarissa. Ovistesti näytti eilen oikein selkeää plussaa ja kaikki muutkin merkit viittasivat siihen että aika olisi mitä parhain syventyä vauvantekopuuhiin. Mutta ovista ei ole vielä tuntunut (nyt jo kp 12), vaan tuossa vasemman munasarjan kohdalla keskiviikkoiltana alkanut jomotus jatkuu edelleen. Keskiviikkona pupuiltiin, mutta lievästi sanottuna älyttömistä aikatauluista johtuen eilen ei mitenkään onnistunut, tänään ei todellakaan tule olemaan tilaisuutta eikä huomennakaan ennen iltaa. Että ei tässä nyt sitten taidakaan olla kummoisiakaan mahdollisuuksia saada jälkikasvua alulle. Sama juttu kuin viime syksynä ja sekös turhauttaa niin vietävästi ettei ole tosikaan!

catriona, toi on oikeesti niiiin ärsyttävää kun ei pysty oviksen aikaa tekemään sitä vauvaa ku aikatauluun ei mahu, meillä ollu tässä kuussa sama juttu!! tyhmä olo ettei oo tehny "kaikkeensa".

silti toivon et oisin vaan raskaana, kun menkkoja ei kuulu..mut taitaa olla aika turha toivo, mulla vaan on niin epäsäännöllinen kierto.

heissuli!

kuinkas muilla on mennyt? joko monella on jännät paikat pian käsillä`? : )
täällä tehtiin hätähousuna tänään jo testi, kp 25/? ja sain TODELLA TODELLA haalean haamun, saas nähdä lähteekö viiva siitä vahvistumaan : ) Tovoa ainakin on, ja jestas että olisin niiiiiiin onnellinen jos nyt olis tärpännyt, ekalla kerralla synnytyksen jälkeen, ainakin kaikki oireet mitä ollu voisi kyllä hyvin viitata siihen, mutta odotellaan nyt rauhassa, jospa sitä maanantaina testaisi, sillon viivan pitäisi olla jo paljon vahvempi mitä tänpäivänen testi sanoi : ) herkällä testillä siis testasin tänää, olikohan se 10 testillä, merkkiä en nyt muista kun tilannu netistä ne.
ja siis oireena mulla sillo jossai kohtia oli se metallin maku suussa, pientä närästystä, mahan nippailu, joka vieläkin jatkuu ja sillo kuun lopussa tuli kerran pyyhkiessä sellasta vaaleanpunastalimaa, jäi siis pelkästään paperiin ja nyt ollut järkyttävä väsymys päällä.
En vielä jaksa kovin innostua asiasta, mutta pieni toivon kipinä kyllä nyt heräsi.
Mutta, odotellaan... menis aika nyt nopeemmin jotta sais tietää.. : )

MEILE KAIKILLE, syksyisiä plussatuulia!!!!!! +++++++ <3<3<3<3<3

viime vkonloppuna tuli sit eka kerran itku tän lapsenyrittämisen takia. olin juonu siin pari lasia viiniä ja miehen kans juteltii asiasta ja sit vaan hanat aukes ja tilitin sille et ku ei jaksa enää uskoo ja tuntuu niin turhauttavalta ja kaikkee.. sit mun mies sano mulle et kyllä se häneenki sattuu ja tuntuu pahalle ku ei onnistu.. sillon havahduin miettiin et hetkinen, en mä ookkaan tässä yksin ja voi miehestäki tuntuu pahalle. jotenki sitä on vaan itsekkäästi/tyhmästi ajatellu et tää on yksin mun juttu ku ei tuo mieskään ole ennen puhunu tunteistaan tän asian tiimoilta mitään.

jotenki tuntee itsensä ihan erilailla ku ennen. mä aattelin niin naivisti sillon ku alettiin yrittään et heti tärppää, en ois koskaan uskonu et meillä meneeki monta monta kuukautta ja ehkä jopa tutkimuksiin asti mennään..

tässäpä tän perjantai-illan ajatuksia. ei vaivuta synkkyyteen vaan katse tulevaan. oon ainaki niin onnellinen tosta mun miehestä ja meidän parisuhde voi tosi hyvin. pitäis osata nauttii elämästä ja siit mitä on :)

hyvää ja hedelmällistä vkonloppua kaikille <3

oijoi j3nni, kunpa se viiva vahvistuis :) :) eikös se sillon oo raskaana olon merkki vaikka olis kuinkakin haalea!

ja lau-ra, tosiaankin onnellinen parisuhde on mahtava asia, sen miehen kanssa voi parhaimmilaan jakaa huolet puoliks (ja toivottavasti sen kanssa on vielä sillonkin kun ne hartaasti odotetut ja saadut lapset lentää pesästä :))

mä en tajuuuu miksen käyny tänään ostamassa raskaustestiä, en vaan jotenkin voi uskoo et olisin raskaana kun hommat jäi niin vähälle tässä kuussa. vaikka menkkojen tulo vaan kestää ja kestää..

Onnea Haamusta j3nni! Toivotaan että se siitä lähtee vahvistumaan!

ja satuvee, käy ihmeessä ostamassa testi ja tuut sitte kertomaa mitä näyttää :) mie olisin varmaan testaillu jo monta kertaa sun tilanteessa ku oon niin malttamaton :D

Omaa napaa hieman, että nää mun menkat on kyllä ihmeelliset...
Vuoto on ollu kaks päivää ja tosi niukat verrattuna mun normi menkkoihin, ja nyt sitä vuotoa ei eilis illasta lähtien ole tullu juuri ollenkaan. ja on ollu tosi etova olo näitten menkkojen aikana, eilen illalla kun yritti nukkumaan käydä niin teki niin huonoa että piti vaan nieleskellä koko ajan kun sylkeä eritty niin paljo :/

Mitähän tää nyt sit merkkaa taas...?

Mutta, Plussatuulia kaikille! +++++

Onnea plussanneille! :) <3

..tänne ei edelleenkään mitään uutta.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!

Menin sitten lopultakin tädin häivyttyä lääkärille valittelemaan alapään kipuilua. (Jatkossa muuten tämä mänttipää menee aina heti lääkäriin!) No virtsatietulehdushan se siellä. Sain lääkkeet, mutta oireet vaan pahenivat, mikä oli vähän jo pelottavaa. Mutta tänään lääkäri antoi uudet lääkkeet ja testit näyttivät huojentavaa tulosta, ei ollutkaan vielä kovin paha tilanne. Eiköhän se nyt ala helpottaa ja mene ohi. Ehkä ensi viikon lopulla ehtii vielä vauvan tekopuuhiinkin.. :)

Toisaalta palautui taas mieleen, että saan olla kiitollinen siitä, että oon ylipäänsä aika terve. Jotenkin nuo pienemmät murheet (kuten että ei just heti ehkä tuu raskaaksi) tuntuu taas hetken aikaa vähän pienemmiltä... jotenkin kans onnistuin yllättymään, miten hyvin täällä terveydenhuolto (ainakin työterveys) oikein toimiikaan. Sekin on hieno asia. Paremminkin vois varmaan olla, mutta vois olla myös paljon huonomminkin.

Toivottavasti ei haittaa, kun en oikein osaa avautua tuon lyhyemmin! ;) Avautukaapas muutkin vaan :)

Sirtsu, tulikos täti sitten ja missä nyt mennään?

MiMMuhi, kiva et teillä pupuillaan ahkerasti ;) Nihkeitä nuo epäselvät tilanteet tädin kanssa :( Kerro miten tilanne etenee...

Lau-ra, harmi ettei ovista ilmennyt :( Vielä tyhmempää kuin tädin tulo, kun pitää ootella kauemmin... :( Ihana, että sinun mies oli sanonut tuolla tavalla, ja kiitti kun kerroit...tuollaiset huomiot rohkaisee muitakin. Minullakin on hyvä mies, pitää vaan muistaa, että hän varmasti käsittelee tätä aihepiiriä melko eri tavalla kuin minä itse. Vauvatuulia teidänkin perheeseen vielä!

Catriona, on kyllä tosi turhauttavaa, kun ei ehdi tai pysty silloin kun pitäs :( Parempaa aikataulu-onnea jatkoon!

kattili, onnea joka toisen taktiikalle!

Tirri, toivottavasti sulla ois tärpännyt nyt, tai ainaki pian! <3
satuvee, toivotaan parasta! Ootko jo testannut?

Onnea j3nni haamulaisesta! Toivottavasti vahvistuu!

Emby^, tsemppiä ja plussatuulia sinullekin!

Noniin tätihän sieltä tulla tupsahti niinkuin aavistelin, tää kk oli paljon helpompaa kun edellinen, ei mitään "kuviteltuja oireita" eikä turhia testailuja kun kaikki merkit viiittasi siihen että täti tulee niin ei antanut itselleen mahdollisuutta edes haaveilla mahdollisesta raskaudesta. Pessimisti ei pety, eikö se niin ollut ;) Nyt on menossa kp 6 ja alan jo henkisesti valmistautumaan tulevaan ovikseen! :D

elenna ; Harmittelut VTI:stä! Onneksi sait asian hoidettua pois päiväjärjästyksestä! Nimimerkillä, monesti tuon kokenut!

MiMMuhi oudoilta tosiaan sun menkat vaikuttaa, jos ihan uusi "vaiva" niin oiskovoisko olla mahdollisia raskausoireita?

satuvee Mä olen itse niin malttamaton että olisin varmaan tehnyt jo testin, pisteet sulle kärsivällisyydestä! Kerro sit miten kävi :)

Lau-ra
Tiedän tuon tunteen kun parin viinilasin jälkeen purkautuu kaikki tunteet. Ihanaa kun sulla on tuollainen mies, hieno tunne kun saa kumppanin kanssa puhuttua suun puhtaaksi ja huomaa miten tosissaan se toinenkin asian kanssa on, kun niinhän se tuppaa menemään että me naiset tästä taidetaan enemmin ääneen hössöttää! 

j3nni Onnea haamusta! Toivotaan että viiva lähtee vahvistumaan, teitkö muuten vain yhden testin ?

Catriona Tuo on varmasti niin turhauttava tunne kun ei pääse pupuilemaan parhailla hetkillä, tsemppiä sulle jatkoon!

Toivotaan että saadaan pian kaikki plussat testiin <3

huomenta!

nonii täällä kp 28 ja tänää tehty digitesti sanoi ihan selvällä suomenkielellä ei raskaana :( eli en tee enää yhtää testiä vaan odotan et menkat alkaa.
olo on kyllä vähän pettynyt, kun niitä oireita oli ja on vieläki.
ja mikä se haamu luuli olevinaan?!

Noo, eikun uutta yritystä sitte vaan :)

Näin sitte vielä, tiedän ettei testejä pitäs mennä purkaa mutta päätimpä ihan huvinvuoksi katsoa mitä toi digitesti sisältää kaikkine härpäkkeineen, ja ku sain sen pienen muoviosion pois mistä sen patterin voi ottaa sittte pois ni alko toi testi vilkkuun gravid raskaana 1-2 2-3 inte ei 3+
Että mitä ...?!? en oo ennen näitä testejä menny vaileen ja siis ihan sentakia päätin avata ku kiinosti mitä siellä oli. ja sit sieltä löytyy kaks luiskaa jossa oli se todella tumma kontrolliviiva ja sen vieressä haaleasininen viiva ja sit siin toisessa oli kans yks hentonen sininenviiva sen toisen hennon sinisen viivan alapuolella, testit oli siis päällekkäin.
Okei, olin vaan tiedonhaluinen ja halusin nähdä mitä noi sisältää ja tällästä tälläkertaa.
Onko kukaan muu viikkonäytöllistä testiä avannut ja katsonut mitä se sisältää? mun tulos oli siis nega ja uskon siihen, mutta kunpa mielenkiinnosta aukaisin ja katsoin! : )

PLUSSIA!!!! ++++ <3

Huomenta väelle! :)

Täällä spiritti on hyvä, vaikka täti ilmoitti tulostaan varovasti jo eilen ja tänään lopulta saapui... nyt meneillä kp1/28-31-35-28 yk 4. Ihana juttu oli tuo, että kierto on palautunut kesän jälkeen normaaliksi; eli onnistuin vissiin olemaan liikoja stressailematta :) :) ihana juttu :) Täti oli kyllä tiedoton, ei tänne pitänyt tulla, mutta vähän tää kierron palautuminen ilahduttaa kuitenkin :)

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille :( Harmittelut elennalle vti:stä :( toivottavasti paranee pian! Onnittelut j3nnille haamusta :) ja saman tien päivitin uusimman sivun ja nään sinun viestisi; pahoittelut negasta <3

Täällä ollaan lähdössä kohta talokauppoja tekemään pankkiin ja senkin takia on tosi hyvä fiilis :) Me päästään muuttoo tekeen vasta joulukuun puolen välin paikkeilla.... suostuttiin 2kk tyhjennysaikaan... kohta päästään vihdoin jälleen asumaan täysvaltaisesti miehen ja koiramme kanssa yhteen <3 <3

Oikein hyvää viikkoa kaikille! Nyt pistetään oikeen kunnolla plussatuulet tuulemaan! +++++++

Ihanaa alkanutta viikkoa kanssakuumeilijoille <3

Kiva kuulla, et vuononvaltiattarella on kierrot tasaantunut =) helpompi bongailla tärppipäiviä kun pystyy vähän ennakoimaan kierron kulkua!

Harmittelut j3nnille että testit antaa noin ristiriitaisia tuloksia =P toivottavasti täti on ja pysyy poissa ja digitesti ei vaan jostain syystä vielä hormoneja sieltä bongannut!!

Harmittelut myös täältä elennalle vti:stä, onneksi löytyi ja sait nyt toimivat lääkkeet =)

MiMMuhin tilanne kutkuttaa =) oireet kyllä kuulostaa lupaavilta vaikka pientä vuotoa onkin! Jos se oliskin vain jotain "ylimääräistä" vuotoa eikä menkat =)

Satuveelle täältäkin pisteet kärsivällisyydestä =D ite meinasin jo tänä aamuna testata hätäsenä, vaikka vasta kp26 =S malttaminen ei oo mun mun vahvoja puolia!! Tuu kertomaan sit kuinka kävi =D

).(
Mulla on maailmanrakastuspäivät menossa =D siis ihan oikeesti, mulla on ollu "perhosia mahassa" jo lauantaista lähtien, ihan semmoinen tunne kuin jännittäisin tosi kovasti jotakin. Ja ihan euforinen olo, kerta kaikkiaan <3 ja mä uskon tuntevani tän olon kyllä, uskon tietäväni mistä tämä johtuu <3 <3 <3 kp 26 enkä vielä kyllä uskalla testailla, mutta olo on niin <3 rintaa lämmittää ja mahanpohjaa kutittelee, sydän "heittää rinnassa volttia" välillä, oikeesti tosi hassu olo =) lisäksi ihan uudenlaiset nippailut tuolla alavatsalla...mutta nyt oon kyllä niin varma tästä, vaikka mistä sitä voi tietää!? Mies pitäis mua ihan hulluna kun sille sanoisin, mutta onneks tänne voi aina vuodattaa ja hehkuttaa oloja suuntaan ja toiseen! Itken teille sit taas jos tipahdan, mutta nyt löytyy kyllä luottoa aika kovin =)

Voi vitsit, meillä naiset ei oo kovin montaa yritys kk:ta enää tätä vuotta jälellä. nyt siis puhkun ja puhisen semmosia plussatuulia että kaikki siirrytään odottajiin, puuuuuuuuh ++++! <3

täällä on ovis pongattu ja hyödynnetty ja terolutit alotettu taas (kp15-24). tän oviksen suhteen oli kyllä vähän eri kuin aikasemmin. mulla siis kun synnytyksen jälkeen tullu KAMALAT oviskivut, niin olen aina tienny kummalta puolelta ovuloin, niin nyt oli kipu molemmilla puolin yhtä tuskallisena.. mikähän lie..

Elenna, hyvä kun sait nyt asianmukasen hoidon vti:hin. mullaki sitä harmillisen usein.. se ei oo onneks iso juttu..

j3nnille voi surku. mikä ihme se haamu sitte oli?

tänneppä ei tällä kertaa muuta.

joo, tyhjää täynnä näytti raskaustesti :( ehdin taas jo kattella imetystyynyjä ja tuttipulloja..voi kyynel. no, olihan se arvattavissa kun ei oo mitään oireita. vähän niinku sirtsu sano, että pessimisti ei pety, ei kantsis liikaa unelmoida..ja tänään on ollu kyllä niin selkee pms-päivä että huhhhuh :D ihan hirvee päivä oikeesti, kaikki tuntuu niin pahalta ja turhalta ja ärsyttää.

tein tosin raskaustestin vasta illalla ja halvimmalla testillä, mut kai se pitää vaan hyväksyä että ainakin kuukausi menee vielä. mut vaan kuukausi :D kaks kuukauttahan niitä tosiaan vaan onkin jäljellä tänä vuonna, niinkun kattili totes..ärsyttää kyllä.

harmittelut sullekin, j3nni, mä luulin et haamu on aina "oikeessa"..mut ens kuussa sitte plussaa :)!!!

vuononvaltiatar, oon niin kateellinen talokaupoista :) mäki ehin jo kattella isompia kämppiä pari päivää, mut nyt taas lannistuin ku eihän tässä ainakaan 9+ kuukauteen oo perhe kasvamassa..

ja tirri, sullapa on ihanan hyvä fiilis :) ehkä mullakin taas ku pääsis yrittään uudestaan.

..tulkaa ny jo menkat!!! >:(

Nouu, kirjotin pitkät litaniat vastauksia kaikille ja sitte tää tilttaa!

Enpä nyt sitte ehdi enää uudestaan kaikkea joten nyt vaan omaa napaa :D

Kävin tänään gynellä jossa lääkäritäti totesi että ne niukkaakin niukemmat menkat oli sitten minun menkat, joten täällä ollaan takaisin maanpinnalla. kohdun limakalvon paksuus näyttää siis siltä et tyhjennysvuoto on ollut silloin kun oli vuotopäivät. Että eipä tässä sitten muuta kun uuteen nousuun vaan...
No ei sentään ihan turhuuksiin menny ne rahat, kirjotti se lisää niitä teroluteja :D

Jos nyt asiaa positiivisesti yrittää katsoa niin pääsen viikonloppuna viihteelle, mieluummin kyllä olisin ollu menemättä masukissa olis jotain ollukkin....

Mutta, plussatuulia +++++ :)!

Takaisin