Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Dark, aattelin jo niin että varmasti saisit plussan!! Kyllä sä sitä mahaa saat vielä silitellä, ihan varmasti!

Pahoittelut myös vuononvaltiattarelle tädin vierailusta. En osaa edes kuvitella kuinka paljon tuo tilanne syö naista =( Tsemppiä kovasti uusin yrityksiin molemmille!!

Tervetuloa mukaan Juudith =)

Tänään iski ensimmäinen ällötysaalto aamulla ennen kuin ehdin syömään mitään! Kaamee palan tunne kurkussa ja mietin jo että juoksenko vessaan puhuun norjaa...jääkaappia ei passannut kyllä avata, ruoan näkeminenkin ällötti. Saas nähdä enteileekö tää enempääkin pahoinvointia, viimeksi mulla ei sitä juurikaan ollut. Ja päivällä sain ihan ihme masennuskohtauksen, istuin lattialla valehtelematta 20min seinään nojaten enkä kertakaikkiaan kyennyt pakottamaan itseäni ylös tai tekemään mitään! Tommoista mulla ei kyllä oo koskaan ennen ollut!

Ostin tänään kaupasta rfsu:n testipaketin, ne on sen verran halpoja että voin testata useemman kerran! Kaapissa odottaa myös se eilen ostettu apteekin raskaustesti, teen sen sitten vasta viikonloppuna jos en sitä ennen saa plussaa tai täti tule käymään! Pakko on kyllä testata huomenna aamulla, hätänen kun oon =D tuskin se vieläkään plussaa näyttää, mutta kokeillaan nyt! Tuun sit tänne itkeen tai hehkuttaan, kävi miten kävi!!

kiitos tytöt rohkaisuistanne, merkitsee paljon <3

täällä vierailtiin tänään rakkaan ystäväni luona, joka on rv 30... ollaan tosi läheisiä, mutta kieltämättä alkuvaiheessa olin tosi vaivaantunut hänen ilmoittaessaan raskaudesta... hän siis raskautui reilu kuukausi oman km:n jälkeen... .. aluksi oli rankkaa, vaikka iloitsinkin hänen puolestaan. Hän oli yrittänyt lähes kahden vuoden ajan raskautua kolmen km:n varjostaen yritystä.

tervetuloa mukaan Juudith! Toivotan onnea yrityksellenne! :)

Tirri, on varmasti niin vaikeaa malttaa mieltä odotella mahdollisten menkkojen alkua... Melkein sortuu tekeen testin turhan aikaisin :D Mutta onnea testailuun ja toivottavasti plussaat <3

Hei kaikki pitkästä aikaa!

Ihan ensiksi onnittelut plussanneille, teitä oli aika paljon, mutta nimimerkit eivät usean sivun lukemisen jälkeen enää muistuneet mieleen. Aktiivisesti olette kyllä tässä parin viikon aikana kirjoitelleet!

Tirrilläkin näyttää ainakin Tickerin mukaan tärpänneen? :)

Pahoittelut appelsiini, Dark ja vuononvaltiatar :( Ikävää, kun ei vielä tällä kertaa tärpännyt.

Tervetuloa myös uusille kirjoittajille!

Omanapaa: Ulkomaanreissu tehty ja mukavaa oli ja lämpöä piisas. Ikinä eläissäni en myöskään ole ollut näin ruskettunut! Reissun jälkeen juhlttiin sitten valmistujaisiani perheen ja lähimpien ystävien ja sukulaisten kesken. Hieman haikea olo oli, kun olisi toivonut olevan useampia iloisia syitä juhlaan.

Valmistujaisjuhlien kiireen jälkeen ajettiin sitten miehen kanssa kainuuseen mökille latamaan akkuja ja olemaan taas aivan kaksistaan. Tämä kahden päivän miniloma tulikin tarpeeseen. Tiistaiaamuna heräsinkin alamahan juilimiseen ja housuihin olikin ilmestynyt sitten jo verinen läntti. Ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen siis alkoivat :) Harvoin olen ollut näin onnellinen kuukautisten alkamisesta. Kroppa siis toimii suhtkoht kuten pitääkin, vaikka kuukautiskierto onkin ollut n. 30-37 päivää, en nyt tiedä miten tuo tarkalleen keskenmenon jälkeen lasketaan. Ovulaatio mielestäni jäänyt tulematta, koska mitään sen suuntaisia oireita ei ole ollut ja mielestäni luomukierroissa olen sen lähes aina onnistunut bongaamaan.

Mielenkiinnolla nyt sitten odotellaan, miten tuo kuukautiskierto lähtee tästä kehittymään.

YK 1, kp 2/28-?

taiqaquu, onnittelut (?) menkoista : P : ) Siitä se sit taas lähtee..

Dark, voij että! : / Tuli sitte täti perkele : ( ..uutta putkeen..

vuononvaltiatar, ja sullakin menkat.. : / Höhhöh..

Missä on plussa aallot?! ..tosin nyt on niin kuuma, et ei pal nappaa pupuillakkaan, muuta ko suihkussa : D <3 Khihihi ^.^

Ja tervetuloa Juudith! : )

Jaahas, Taiqaquu onkin palannut matkoiltaan :) Ja rusketuitkin kunnolla! Et sentään kärähtänyt :) Ja kiitos, laitetaan uutta yritystä kehiin :) Ilman stressiä (niinkuin se niin helposti onnistuu :D) Toivottavasti pystyit kuitenkin nauttimaan juhlistasi, vaikka mieltä varjostikin kurja olo :) Mekin lähdemme lomailemaan Kainuuseen, itse asiassa huomenna! :) Mikä sattuma :D Ja onnea kuukautisista! :)

Kiitos Embylle ja vuononvaltiattarelle menkka-onnitteluista :D Hassultahan tämä tuntuu iloita kuukautisista, mutta ainakin se tarkoittaa sitä, että keho aloitti taas "normaalin" toiminnan ja saa alkaa yrittämään :) Toivottavasti tässä kierrossa vaan tulisi se ovulaatiokin.

Vuononvaltiatar: Palamisen taisi estää se, että koko matkan sk 30 ja rantsullakaan ei jaksanut olla kuin sen 2 tuntia ja senkin varjon alla, kun oli niin kuuma! Mennään näköjään samalla kuukautispäivälläkin :) Jännätään sitten yhdessä! Minulla vanhemmilla mökki Kainuussa ja tuolla vietämme aikaa paljon kesäisin. :) Seuraavaksi taas viikon kuluttua sinne, kun alkaa ravustuskausi! Sitä ennen reissataankin taas muualla...

Taiqaquu, outoahan se sillai on iloita menkoista, mutta juuri sinun tapauksessa minäkin iloitsin... koska tosiaan tietää kehon normalisoituneen :) Ai kohteessa oli tuommoinen helle!! Uskon kyllä, ettei auringossa viihtynyt :D Mullakin toi kierto venyi 7 pv verran... viime kierto olikin yhtäkkiä 35 pv 28 pv sijaan.. että semmoista :) Me tosiaan matkataan huomenna Kajaaniin katselemaan maailman menoa.. anoppini suku on sieltä kotoisin niin vietämme joka kesä n. 2 vko aina heidän kanssaan :)

taiqaquu, no usko on kyllä kova, vaikkakin aamulla sain taas tikkuun vain yhden viivan =/ tosin tänään olis pitänyt vasta menkkojen alkaa (samaan hengenvetoon täältäkin onnittelut omistasi =)...jos tää menee niinku viimeksi niin saan odottaa sitä plussaa vielä viikon *huoh* odottavan aika on pitkä...oireet senkun vahvistuu päivä päivältä, tänään oli koko aamupäivän etova olo ja heti, jos söi tai joi rypälettä isomman määrän niin oksetti hetken aikaa. Esikoisesta mulla oli ihan sama juttu. Miten sitä voikin olla näin varma vaikka testit näyttää negaa?! Samaa ihmettelin viimeksikin...sit tulee kyllä iso itku jos täti nyt tulee kylään...=S

Dark ja vuononvaltijatar, pahoittelut menkoista. olin niin varma et plussat tulis teille molemmille.. mut uusi kierto on aina uusi mahdollisuus!!! :) ei lannistuta naiset ollenkaan!

tervetuloa uudet! :)

itselleni ei kuulu vielä mitään uutta. paitsi että perjantaina alkaa loma :) jeee

Kiitos appelsiini :)

tämä tyttö jää nyt kesälaitumille loppu- ja ensiviikoksi! Voipi olla, etten pääsen matkan aikana täällä käymään, joten edessä varmaan sitten monen sivun edestä kommentoitavaa :) :) Ja tytöt, plussailkaahan! :) :)

Minäkin reissuun lähden tästä myös :) Hauskaa lomaa appelsiinille ja vuononvaltiattarelle :)

Tirri: Toivon sydämeni pohjasta, että testit näyttävät vain tällä hetkellä väärin ja omat tuntemuksesi olisivat oikeassa :) Ja jos kerran viimeksi oli sama juttu, niin miksei nytkin? :)

vuononvaltiatar
Eikä sullakin :(
Viivästyminenhän voi tapahtuu mistä syystä vaan, ja ikinä voi tietää mistä syystä.
Kukaan ei voi tietää miten ja miksi, edes lääkärit. Stressikin voi olla alitajuista ja pienetkin muutokset
tekee sen viivästymisen... Sitä ei itse huomaa eikä tajua, ellei sitten ovulaatio ole bongattu, sitten viivästyminen
onkin jo jostain muusta syystä...

Toivottavasti nyt kuitenkin teillä tärppäis pian, koitat nyt vaan rentoutua ja keskittyä muihin asioihin, eiköhän se tärppi
sulla tuu sitten ;)
Toivottavasti sulla on hyvä loma!! :D

Mäppe
Ihanaa että sulla on vielä jaksamista uskoa siihen, että vauva tulee keinolla tai toisella :)
Mä niin toivoisin että mullakin olis usko siihen että vauva kyllä tulee ajallaan, ja oonhan mä nuorikin ja kaikkea..
Mut välillä vaan usko on koetuksella :(

Untamoinen
Todellakin, ehtii olla varma, ja sitten luontoäiti pärähtää punaisella ferrarillaan iloisena kylään... Argh.
Voi ei... Halaus häämatkalla tädin vierailusta... <3 Olis ollu kamalaa itekki ku miettii jos olis ollu samassa tilanteessa,
ai hitto sellasen ajatteleminen tekee pahaa... :(
Mä oon kans niin väsyny yrittämiseen ja mitään tiedä miten päin pitäis olla.
Ainakin ite ajattelin keskittyä elämäntapojen muuttamiseen terveellisempään, ja jos nyt tärppää, tärpätköön...
mieluummin keskityn vaikka kouluun ja töihin ja asunnon laittoon - ihan mihin muuhun vain.
Mitä opiskelet?

Juudith
Tervetuloa!
Meillä on kans yritystä reilu vuosi (tai no, en nyt tiedä varsinaisesta yrittämisestä mutta..)
Toivottavasti olis tärppi käynyt! :)

ginessa

Pahus - niinpä! En tiiä miten päin pitäis olla. Ja mitä pitäis ajatella, koska kuitenkin haluaa lasta ja sitten ku plussaa oottaa ja sitä ei tuu, niin usko on pahasti koetuksella :(

Tirri
Mä niin toivon sitä, että tosiaan saan silitellä vatsaa jossain vaiheessa.Mäkin olin niin varma raskautumisesta jo puoltoista
viikkoo ennen tädin vierailua... -.-
Toivottavasti nyt sulla olis tärpänny! Vaikuttaa kyllä oireet nyt siltä!! :D
otat ihan rauhassa ja testaat ja sit kerrot mitä näytti!! :D

taiqaquu

Onneks olkoon menkoista! :D (harvoin sitä niistä pääsee onnittelemaan) ja nyt toivon todella, että lähtee hyvin kierrot kehittymään ja tärppi tulee pian!! :) hyvät lomat sinne!

appelsiini

Hyvää lomaa! :) nauti!!

omanapa...
Menkat oli oudot. Yleensä kestää sen viis päivää ja on kohtuurunsaat, nyt oli semmosta kohtuuniukkaa neljä päivää. Joku kaveri mainitsi itsellään olleen samankaltaista vuotoa kun esikoistaan odotti. Eikä mulla ollu sen kummemmin kipujakaan niinku normaalisti.
Oon ollu helsingissä minilomasella ja pääsin vähän shoppailemaan koulutarvikkeita, ja nyt oottelen miestä kotiin, se tuo ruokaa ja sit nukkumaan että jaksaa töihin taas... Pissattanu ihan ääripaljon tänään. Koko ajan saa olla ramppaamassa vessaan ja ihmejuilimiset jotka ei tunnu miltään kivuilta mitä ennen on ollu... argh sanon minä.

Päätin nyt sitten ihan siitäkin johtuen, että jos pitää joskus lapsettomuustutkimuksiin mennä, niin varmaan ensimmäisenä lääkäri sanoo jotain mun painosta - joten aloitetaan jo nyt tietäen mitä kommenttia tulee. Elämäntaparemontti, yritän saada elämäni terveellisempiin uomiin, josko paino lähtis putoamaan. Ja oon alkanu mittailemaan aamulämpöjä, jos sitä vaikka näkis sitten oviksen tapahtumisen lämpökäyrästä.

Ja onpahan sitten ainakin jotain, mitä näyttää lääkärille sitten kun sen aika joskus saapuu.
Parempi keskittyä muuhun ja lakata turha stressaaminen, ei sitä lasta stressamalla alulle saada. Vaikka usko on koetuksella ja välillä pelkään etten koskaan tuu raskaaks, yritän ajatella optimistisesti että tulee kun tulee... Niin se ilmeisemmin meneekin..

voi minä ja mun romaanit..

kp 5/29-40 (ARGH)

Juudith, tervetuloa joukkioon :)

Dark, minä oon kanssa miettiny elämäntaparemonttia. En ole ylipainoinen, mutta häidenkin jälkeen olen lihonut ihan yllättäen 5kg, ja pakko sanoa, että makeaa menee yli tarpeen, ihan masennuksenkin takia. Varmasti se vaikeuttaa raskautumista. Ja jos näin jatkuu, niin pian olen ylipainoinen. Pitäis alkaa rajoittaan :/ Aloitetaanko yhdessä joku projekti? :)
Tämä on niin masentavaa. Vuosi ja ei kerrassaan mitään tapahdu. Muutamana kiertona mulla on kyllä ollu syitäkin, miksi en ole raskautunut, mm. ovulaation puuttuminen, antibiootit, kova stressi, johtuen mm. vanhempien avioerosta ja siitä, kun oma koira hyökkäsi kimppuun...
Pääsin opiskelemaan terveydenhoitajaksi, eli sen koulun aloitan nyt ensi kuussa. Haaveena olisi työ äitiysneuvolassa... Sitä tässä juuri oon pelännytkin, että jos meillä ei tärppää, niin miten pystyn siellä työskentelemään, ja miettiny myös sitä, että meenköhän äitiysneuvolaan ensin asiakkaana vai työntekijänä... Se kouluhan kestää siis 4 vuotta. Vuosi yritystä takana, ja mun vanhemmat yritti mua 5 vuotta... Että silleen :/
Mutta Dark, oletko ihan varma ettet ole raskaana...? Jos kuitenkin, vaikka ihan toivomatta, testaisit? Monillahan on tuhruvuotoa alkuraskaudessa, ja silloin, kun sanoit kuukautiset alkoi tuhruvuotona, niin mietin jo että alkoikohan...
Jos kerta aamulämpöjä mittaat, niin suosittelen http://www.fertilityfriend.com. Tosi hyvä sivusto siihen :) Voin kertoa siitä enemmänki sitten jos kiinnostaa :)

yk 11
kp 10/23-46

Aamulla se plussa vihdoin tuli, vihdoin ja viimein <3 ihan mieletön fiilis, en pysty uskoon että tää kävi taas näin helposti! Kiitos kaikille seurasta ja tsempistä, tää siirtyy nyt tuonne maaliskuisiin, toivottavasti mahdollisimman moni liittyy seuraan ;D

Laitanpa vielä tännekki ilmotuksen että plussa pärähti myös testiin ja la maaliskuussa, niinku Tirrilläki

Oon aktiivisemmin kirjotellu tuolla toista vauvaa kuumeillen osiossa että sen takia ei oo täällä kommentteja paljon multa sadellu...ja nyt sitte jatkan tuolla odottajien puolella.

Plussia kaikille muille myös!!!!!

Onnea plussanneille!

Voi itku Dark ja vuononvaltiatar mä olin aivan varma että te siirrytte odottajien puolelle emoticon

eipä mulla ole mitää uutta kerrottavaa, täti kurvasi taas pihaan kp 26. Ens kierrolla testaileen kunnolla ovista, tilasin netistä 21 testiliuskaa. On kumma jos ei tolla määrällä saa ovista bongattua.

Tsemppiä kaikille!

kp 3/26-33

Untamoinen
Olis kyl kiva ku olis joku kaveri alottaan projektia, yksinään ku siitä tulee niin... Yksinäistä :D Mulla lukion aikaan meni vähän hösläks kaikki. Kahdessa vuodessa suorittamisesta tuli oma stressinsä, ja sitten vielä siihen päälle miehen työttömyys - tuli syötyä toooosi huonosti ja sitten univelkaa ja ei oikeen kerinny liikkumaankaan tarpeeks - tuloksena ylimääräisiä kiloja. :(
Joo mulla kans kauheen masentava olo, vuosi täälläkin ja mitään oikeen tapahu. Huomenna tulee tasan vuosi keskenmenosta, ja sen jälkeen mitään. Onhan tässä nyt ollu mullakin pitkät kierrot, häästressit yms. Et kyllä sitä stressiä mahtuu jokaisen elämään... -.-
Mä pääsin opiskelemaan kätilöksi ! :D Alotan opinnot kans nyt syksyllä 29.8 :) kyllä sä meet ensin asiakkaana käymään äitiysneuvolassa! ;)
Mä toivon sydämeni pohjasta että myös minä kerkeän kätilön ammattiin tutustua ennen koulujen päättymistä... :)

Sekin siinä on... Kun en oo varma siitä ettenkö olis raskaana. Ainoo vaan et pää sanoo etten tasan muuten oo kun menkat kuitenkin tuli. En mä tiedä. Oon ihmeellisesti kattellu maailmaa viime päivinä, jotenkin oudon semmoselle.. En mä osaa kuvailla miltä mun silmin maailman näkeminen näyttää - mut erilaiselta ku ennen. Outoa. Ja muutenkin jotenkin tosi jännä olo. Mulla kesti vuoto 4 päivää, lähes kivutonta ja semmosta tummanruskeaa oli aikalailla. Jaa-a.
Toi fertility friend kuulostaa kyl kivalta jutulta... :D

Tirri
Onneks olkoon :) Mä tiesin et sieltä se tulee :) Tarrasukkia matkaan!! <3

Emby^
Eikö se kp1 tarkoittais teillä sitä, että saisitte yrittää jo? :)

Marika82
Onnea erittäin paljon! :) Lykkyä matkaan! <3

Lau-ra
Mulla oli kans niin semmonen olo et siirryn odottajiin :( Ja tuntu ennusmerkiltä se, että la olis ollu 10päivää ennen edellisen vauvan, vuoden päässä vaan siitä. No, ei tullu plussaa vaan ihan vaan täti kyläilemään (?) ja huomenna tulee vuosi keskenmenosta.. Vuosi sitten olin vielä onnellisesti sillä fiiliksellä että vauva tulee maaliskuussa... :(

No, jos nyt löytyis sit se ovis sieltä! Mä mittailen aamulämpöjä, jos se niiden avulla löytyis, ennenko rupeen tuijottelemaan tikkuja... Täytyy varmaan ens kierrossa ottaa käyttöön tikut ja kartuttaa muutaman kierron verran missä mennään. Näin oon ajatellu. En uskalla ajatella olevani raskaana ennen uuttavuotta ainakaan vielä. Huoh..

).(
Kävin viime viikolla kattomassa harry potterin vikan osan... jotenki tuli semmonen olo että lapsuus loppu siihen... Joku osa elämästä päättyis. Itkin leffan alussa, keskellä monesti ja lopussa ja sitten vielä autossa puhuessani miehelleni siitä miltä tuntui. Itkin kun katsoin Gleen jakson jossa ne laulo Endless love, ja se oli biisi jonka tahdissa mä "alttarille" kävelin, ja kun Finn laulo ultraäänikuvalle I stand by you... Herranjesta mikä itkupilli :S

Ja mulla on  ihan törkee kasa finnejä... Ainoo vaan ettei ne oo kasvoissa (mulla ei oo kasvoihin liiemmin tullut, vaan sitten tonne toisiin poskiin) vaan... Joo... :( ei kiva.
Enpä tiiä miten päin pitäis olla. Huoh.

Väsyttää, eilen menin yhdeksältä nukkumaan ja silti oon ollu väsyny koko päivän. onneks huomenna saa nukkua ja olla... :P

Dark
kp7/29-40

Taas on tullut uusia plussia, joten onnea Teille...

Sama tunne itselläni alavatsalla kuin aina ennen menkkoja, joten eipä tule tänne plussaa tässäkään kierrossa.

Takaisin