Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dark, eikö kp tarkota kiertopäiviä? : / Enmätiiä : D Mutsiis joo, saadaan yrittää : ) Nää on toiset menkat pillereitten lopettamisen jälkeen ja sen jälkitarkastuksen jälkeen : )

Täällä mennään tulee jos on tullakseen meiningillä tästä lähin.. En jaksa laskea mitään päiviä enkä tehdä mitää taikatemppuja.. : ) ^.^

Isot halit tädin kohdanneille : )

Mäppe
Voi plää :( Älä nyt kuitenkaan ihan kokonaan lannistu, voihan sitä vielä joku toivo olla, niin kauan kunnes toisin todistetaan :)

Emby^
Joo kp on kiertopäivä :D
Hienoo että saatte nyt ihan luvan kanssa taas olla ilman miettimisiä !  :)
Nojoo, tolla meiningillä sitä vissiin parhaiten raskaaksi tullaan :)

Omanapa
Mä oon ihan kumman värinen! Mun jalat on ihan semmoset siniharmaat, ei oo enää semmonen niin värikäs ku ennen... Tai silleen oudosti. En osaa selittää mut jalat kuitenkin kumman väriset! O.o

Tänään vietettiin miehen kanssa 3,5v päivää, ensin yllätin keskellä yötä kun hän yövuorosta tuli kotiin - olin siivonnut asunnon :) Hän toikin sitten ruokaa ja sitten katsottiin leffaa :) Aamulla laittauduin, keitin aamukahvin ja sitten vein hänelle aamukahvin sänkyyn, jonka jälkeen tein aamupalaa :D
Sitten käytiin pienellä shoppailureissulla - jolta ei löytynyt muuta mukaan kuin japanilaiset keittokirjat :D
Käytiin sushilla ja tultiin kotiin ja mies lähti töihin. Ajattelin nyt ihan sitten valvoo siihen asti että hän tulee töistä, laittaa hääyönä käytetyt alusvaatteet ja olla eteisessä odottamassa kun kotiovi kolahtaa ;)

Ajattelin soitella julkiselle gynelle aikaa, jos vaikka sais jotain apua raskautumiseen, en kyllä tiiä, mutta eikös kuitenkin vuoden yritys oo jo semmonen että sais jo jotain apua, jos vaikka tero+clomi yhdistelmällä? Onko kellään kokemuksia näistä? tai kuulopuheita, mielipiteitä? :)

Kp 10 / 29-40 (ku päivä nyt vaihtu kuitenki jo :D)

hauskaa lomaa myös vuononvaltijattarelle ja taiqaquulle! 

Dark ja untamoinen,  elämäntaparemontti on suunnitteilla täälläkin! kannustetaan toisiamme niin eiköhän saada remontoitua yhtä sun toista :)

Tirri ja Marika82 onnea teille molemmille plussista! aivan ihania uutisia nämä <3. nyt paljon enkeleitä matkaanne että pikkuiset pysyvät matkassa !! ihanaa ihanaa :)

Emby. ihanaa että teilläkin yritys saa alkaa :) eiköhän se vauva tule ilman taikatemppujakin. ;) rennosti vaan.. 

omaa:
loma alkoi ja ihanaa on... oon viime aikoina miettiny paljon sitä mun kaveria joka odottaa vauvaa. ja päädyin siihen tulokseen että olen ollut surkein ystävä ikinä... mun kuuluis oikeasti olla onnellinen kaverin puolesta vaikka olis mikä.... hän olisi aivan varmasti myös onnellinen mun puolesta vastaavassa tilanteessa... niinpä pyysin anteeksi ja sain anteeksi..  :)

Jos tännekin sovitan itseni mukaan.. Tonne toisesta haaveileviin jo kirjoitin, mut tätäkin palstaa seurannut koko kesän. Mukaan siis menoon omia juttuja jakaen.. Onnea kaikille
plussanneille! :)
Mun tilanne se, et seuraavasta kierrosta alkaa yk1..Tädin vierailu pitäis ajoittua ens viikon loppuun tai elokuun alkuun menee.. Esikoisesta raskauduin heti, joten tässä vaiheessa vaaleanpunaisten lasien läpi näen, et se sama onnistuu nytkin.. Muuta en hormonihöyryissäni ja vauvahaaveissani näe.. Tipun varmaan korkealta ja kovaa, jos ei onnistu niin helposti, mut elän tässä haaveessani vielä.. Kesäkuussa poistatin hormonikierukan, esikoinen jo 6-vuotias.. 5 vuotta oli kierukka, jona aikana ei kuukautisia eikä siis tietoakaan kierrosta.. Heinäkuun sen takia seurannut, et pääsisin tilanteen tasalle kroppani suhteen. Miehen kans jo kovin odotetetaan ja jännitetään tulevaa..

Nonni, kuulostaa siltä että useampiki on suunnitellu elämäntaparemonttia, joten ruetaanko yhdessä kaikki? :) Tässähän se menee samalla kun vauvaa yritetään, kun elämäntavat vaikuttaa niin paljon siihen raskautumiseenkin. Millä tavalla ootte ajatelleet muuttaa elämäntapojanne? Minä oon ajatellu vähentää makean syömistä ja syödä terveellisemmin ja säännöllisemmin. Lisäksi oon jättäny jo kauan sitten perunat, pastat ja riisin pois, ja sillä linjalla jatkan. Eli paljon salaattia, vihanneksia ja hedelmiä sekä lihaa ja rasvaisia maitotuotteita (rasvahan siis ei ole epäterveellistä, vaan rasvattomuus!) Sitten jos lisäisi ulkoilua :)

Dark, stressi on kyllä paha, se vaikuttaa vähän kaikkeen :/ Mulla on ollut tämä vuosi kyllä kamalasti stressiä, kun on ollut vanhempien avioerot, neljä muuttoa, ja tämä vauvan yrittäminen ja aina epäonnistuminen. Eikä siitä stressistä pääse oikeen mitenkään irti...
Oi, onnittelut opiskelupaikasta! Minä haaveilin kans aiemmin kätilönammatista, mutta eivät sitten ottaneet mua sinne 2009. Noo, ehkä musta tuleekin parempi terveydenhoitaja sitten :) Mutta molemmat ollaan sitten aika paljon vauvojen kanssa tekemisissä tulevaisuudessa! Noni, pakko saada vauvat ennen ku valmistutaan, muutenhan me masennutaan täysin töissä kun nähdään jatkuvasti masuja ja vauvoja... :)
Mää sanon nyt Dark, testaa varalta, eihän sitä oo pakko odottaa mitään :)
Määki oon miettiny tuota tero+clomi-yhdistelmää, pitää kysyä gyneltä ku sinne ens kuussa pääsen. Clomeissa on vaan se, että lisäävät monikkoraskauden riskiä. Mies kun sen kuuli niin sanoi, että yritetäänpä vielä sitä yhtä vaan :D

appelsiini, hienoa, että pyysit ja sait anteeksi, mutta jos ystäväsi on oikea ystävä, niin hän kyllä ymmärtää, että totta kai se sinua kirpaisee, kun itsekin yrität. Itsellä kanssa paras ystävä odotti keväällä, ja kyllä se välillä pahalta tuntui, ja hän ymmärsi sen. Olin kuitenkin niin paljon tukena kuin mahdollista :) Valitettavasti se päättyi sitten keskenmenoon ja siinä sitten olin tukena kanssa. Että kyllä tuossa tilanteessa ystävää tarvitaan puolin jos toisinkin.

Kevätneito-81, tervetuloa :) Tsemppiä yritykseen!

omanapa: Ovis taitaa olla näinä päivinä. Ainaki valkovuoto on muuttunu vetisemmäksi. Nyt siis heilutellaan lakanoita seuraavan viikon ;) Eilen kokeilin uutta juttua, eli enpä käynytkään pesulla ollenkaan seksin jälkeen vaan nakkasin jalat seinää vasten ja pepun tyynyn päälle ehkä puoleksi tunniksi ja sitten aloin vaan nukkumaan. Taidanpa tehdä niin tämän kierron :) Normaalisti siis hyppään samantien pystyyn ja pesulle, ettei valu sänkyyn. Miten te muut teette?

kp 14/23-46
yk 11

Mä olen vuodenvaihteesta noudattanut enemmän ja vähemmän vähähiilarista ruokavaliota, nyt kesällä on kyllä tullut lipsuttua aika paljon (uusia perunoita, jätskiä jne. ja oluttakin). Loma alkaa reilun viikon päästä ja senkin aion ottaa rennosti ja sitten syyskuun alusta kunnolla niskasta kiinni taasen.

Tätsyhän se sieltä tulla tupsahti niin kuin vähän ounastelinkin, jopa 1 pv aikaisemmin kuin yleensä. Toisaalta seuraavana viikonloppuna on mun hyvän ystävän häät, joten eipä tartte sielläkään selitellä kuten ei jussinakaan tarttenut, jotta miksi ei booli maita...

Liityinpä minäkin palstalle, kun yritetään saada esikoista alulle. Sekä minulla että miehellä on ikää 34 v, joten ei juuri aikailtu vaan vajaa puoli vuotta yhdessä asusteltuamme jätettiin kihlajaisten kunniaksi pillerit pois viime elo-syyskuun vaihteessa.

Maaliskuussa tärppäsi, mutta raskaus päättyi keskenmenoon pääsiäisen jälkeen, juuri kun rv 9 olisi tullut täyteen. Seuraavat kuukautiset tulivat yllättävän pian, vain 26 vrk keskenmenovuodon alettua, ihan tavallisen kuukautiskiertoni mukaisesti. Olin odottanut että siinä menisi kuutisen viikkoa, mutta kroppa taitaakin olla nopeasti toipuvaa sorttia. Alettiin sitten gynen siunauksella saman tien yrittää uudestaan ja nyt on jälleen tärppipäivät käsillä.

Mies uskoo ihailtavan vankasti että meillä kyllä tärppää uudestaan hyvinkin pian. Itse en osaa olla ihan noin järkkymättömän optimistinen, vaan tunteet ja mielialat ailahtelevat melkoisesti. Välillä tuntuu hyvinkin siltä että joo, kyllähän me kohta jo saadaan uusi vauvan alku aikaan, mutta seuraavana päivänä saattaakin iskeä pelko ettei saadakaan mitään alkuun - tai että saadaan mutta menee taas kesken.

Tiedän ettei kannattaisi stressata, mutta ai että inhoan läheisten huomauttelua stressaamisen haittavaikutuksista! Kuka muka pystyy olemaan stressaamatta kun vauvaa hartaasti toivoo ja kertaalleen on jo mennyt kesken?! Totta kai yritän ajatella positiivisesti -ehkä jo tästä kierrosta tärppääkin! - mutta on kai mulla sentään oikeus olla harmissani ja turhautunut jollei tärppää.

Heippa!

Mä en ookaan taas kuukauteen käynyt täällä ja paljon näyttää tapahtuneen sillä aikaa. Koko foorumin etusivu on ainakin mennyt ihan uusiksi. :) Mä pikasesti selailin teiän keskusteluja, mutta sitä on niin hirveästi, että en nyt sen tarkemmin perehtynyt kenenkään tilanteeseen. Plussia näyttää tulleen ja uusia liittyneen joukkoomme. Onnea odottaviin siirtyneille ja tervetuloa Catriona ja muut uudet! Ja tsemppiä kaikille muille! Oon pahoillani, että keskityn nyt vaan omaan napaan, mutta oon töissä, enkä kehtaa täällä koko päivää viettää ja oma tilanne on niin superjännä, että halusin sen teiän kanssa tulla jakamaan.

Elikäs menkat on päivän vasta myöhässä ja oltiin puhuttu, että huomenna testattaisi, jos niitä ei kuulu, mutta kärsimätön mieheni sitten kysyi, jos testattaisikin jo tänään. Molemmat oltiin ihan varmoja, että negahan sieltä tulee, varsinkin kun tikuntin ovista, mutta en silti bongannut sitä kunnolla. Tosin tein testit kyllä vähän huolimattomasti illalla liian myöhään tai treenien jälkeen, kun olin juonut paljon. Mutta siis ajateltiin, että parempi testata se nega, niin ei tarvii enää jännittää. Sitten kävikin niin, että ei sieltä mitään selkeää negaa tullut. Testissä oli kaksi viivaa, joista testiviiva oli kyllä paljon haaleampi, mutta ei ihan mikään haamu kuitenkaan. Ton testivalmistajan ohjeiden mukaan mikä tahansa viiva tarkoittaisi raskautta, ja viimeksi kun samalla testillä testasin, niin ei näkynyt kyllä mitään viivan tapaistakaan. En voi uskoa, että voisin olla raskaana, kun ei oo mitään sen kummempia oireita kuin joka ikisessä muussakin kuussa tänä vuonna. Vähän vaan alavatsaa jomottanut, muuten täysin hyvä ja normaali olo ja oon jaksanut urheillakin ihan normaalisti. Mutta siis jos ei menkkoja tänään kuulu eikä näy, käyn kyllä ostamassa apteekista digitaalisen testin ja teen sen huomenna aamulla. Nyt koitan vaan jotenkin saada tän päivän ja työt hoidettua. Ihan käsittämätön olo.. :)

Dark mulla kans Yasmin e-pillereiden lopettamisen jälkeen alkoi teini-ikä uudestaan, finnejä enempi ku ikinä. En oo ees teininä 'kukkinu' näin paljon :(

Tervetuloa uusille tulokkaille, toivotaan että teidän vierailut tällä palstalla jää lyhyeksi.. ;)

Mä ilmottaudun myös mukaan elämäntaparemonttilaisiin! 10 kiloo jos sais pois. Vähähiilarisella mä oon ennenki saanu pois 30 ylimäärästä kiloo ni samoilla mennään nytki.

omaa: mulla on nyt 21 ovistestiä kaapissa oottelemassa otollisia testipäiviä. Tällä kierrolla alotan kyllä testailun ajoissa ettei käy ku viimeks et oli ehtiny jo mennä ohi..

Mul on tässä muutaman viikon sisällä saanu useempi ku yks tuttu vauvan. Ei helpota yhtään tähän omaan vauvakuumeeseen..

PLUSSATUULIA!!! +++

Hamuampas itteni tännekkin, oon jo tuolla toista vauvaa kuumeillen puolella :) oon kyl käyny jo lukemassaki näitä teijän juttuja täällä tovin ;)
eli lyhyesti: oon 26v ja mieheni 27v. esikoispoika reilun vuojen ikänen. raskausaika vaikea ja synnyttys sekä jälkimaininkit olivat ihan kamalia, siitä ajattelimme ettei vuosiin seuraavaa. mutta kuinkas kävikään ;) 9kk ehti kierukka olla kun se poistettiin viime kuussa. yhet kuukautiset annoin tulla välissä ja nyt sitte virallisesti alotettu tämä "urakka". pari päivää sitte ovis pongattu tikuilla ja peittoja heiluteltu ;) tiedän että harvalla ekasta kerrasta tärppää muttaku muttaku. ei niin millään malttas olla haaveilematta. taijan pudota korkealta ja lujaa jos kahta viivaa ei tossa parin viikon päästä ilmestykkään testiin.
mitähän vielä, ainiin tämä on niin ihanaa aikaa (vaikkakin toisaalta niin jännittää ja pelottaakin) kun saa tikutella,pongailla, haaveilla ja toivoa täydennystä perheeseemme. esikoinen kun sai alkuunsa ehkäisystä huolimatta..

nyt siis menossa yk1 (pitäs korjata se tonne alemmaski) :))

ja untamoinen, ruvetaan vaan :) tai oon ottanu jo varaslähön 2kk sitte ja 6kiloa JO tippunu vhh:lla. raskausaikana tuli ihanat 25kg lisäpainoa joista on vieläki melkeen se 20kiloo jääny.. ei oo paljoo ehtiny laihutella kun oli eka puoli vuotta synnytyksestä järkyttävää haipakkaa.. mut nyt elämäntaparemontti on tehty ja näillä mennään. joskopa tästä seuraavasta ei tulis niin paljoo tällä dietillä :))

Jos mies oli aamulla kärsimätön, kun halusi testata, niin nyt oli mun vuoro. :) Täällä kävi nimittäin niin, että ostin usemman testin ja päätettiin tehdä eka jo nyt illalla. Kyllä siinä niin selvästi oli kaksi viivaa, että kai se pikkuhiljaa pitää alkaa uskoa. Kahdeksan kuukautta tätä on odotettu, nyt olisi sitten toivottavasti toiset kahdeksan kuukautta edessa, erilaista ja kivempaa odotusta vaan. :) Tää siirtyy tonne odottajiin, kun uskaltaa, ja toivottaa paljon, paljon tsemppiä kaikille! Toivottavasti pian tuutte perästä!

Onnea plussanneille!

Täälä yritys alkanut viime marraskuussa ja pikkuhiljaa aikaa kyllä toivo kadota. Ei taida tätä vuotta olla edes riittävästi jäljellä jotta ehtis plussata!
Pillereistä meni kroppa aivan sekaisin ja vaikka kierrot tasaantuneet niin en kyllä enään tunne omaa kehoani. Nyt on tämän viikon ajan taas nippailut mut ei oikeen muuta. Taitaa enteillä tätiä jota odotan kylään sunnuntaiksi. Yöllä heräsin kun tuntui että alavatsa ja lantio halkeaa. Olin ihan sata varma että nyt tuleekin jo täti mutta eipähän ole vielä näkynyt. Ei oo koskaan kyllä lantiossa tuntunut tulevat menkat mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. Tässä ollut niin paljon näitä "ekoja kertoja" tuntemuksien suhteen että en pysy edes laskuissa mukana.
Tässä harkinnut että kokeilisiko vaikkapa vyöhyketerapiaa kun ei näy mitään tapahtuvan. Mitään poppakonsteja en viitsi kokeilla kun tuntuu että rupee vaan stressaamaan. Vyöhyketerapiasta vois olla apua siihen stressiinkin vaikke tärppäisikään.. Pitää katella tässä syksyllä jos löytäis jonkun hyvän paikan.
Miehellä siis on jo ennestään 5 v. poika. Pelottaa kyllä etten koskaan tule saamaan lapsia.. Todella nopeasti sitä rupee kuvittelemaan kaikenlaista kun ei toiveet totedu. Miehen kanssa ei kamalasti puhuta asiasta ( toivottu lapsi olisi kummallekkin) kun jostakin syystä hänellä on syylinen olo siitä "ettei voi" antaa minulle lapsia vaikka minähän tässä pelkään että mussa on vika. Miehellä sentään elävä todiste siitä että paikat toimii :D
No ei me sentään ihan vuotta olla yritetty että normaalin rajoissa vielä mutta silti!
Joka kuukausi niin kamala pettymys kun se täti tulee vaikket olisi raskautta epäillytkään..

Huomenta ja kiitos onnitteluista Nine!

Tein nyt sen Clearbluen digitaalisen testin, ja samaahan se näytti, kuin kaksi muutakin testiä. Eli raskaana, ja 2-3 viikkoa olisi hedelmöittymisestä. :) Vinkkinä voin antaa, että tässä kierrossa join paljon enemmän greippimehua kuin aikaisemmin ja aloitin raskausmonivitamiinit. Greippimehua kului noin neljä litraa kolmena ekana viikkona kierron alusta lähtien. Ja noissa raskausvitamiineissa lukee, että ne on tarkoitettu myös raskautta suunnitteleville, joten päätin ruveta niitäkin varmuuden vuoksi popsimaan. Sattumaahan tää todennäköisesti on, mutta eipä noista haittaa ole muillekaan raskautta toivoville. :) Greippimehukin on ihan hyvää, kun sitä sekoittaa appelsiinimehuun. ;)

Ja Iidda, tiiän noi tunteet, kun meinaa usko loppua. :( Mäkin kerkesin jo pohtia, että saadaanko me ikinä lasta, kun joulukuun alussa oli jätetty pillerit pois. Mutta jos meillä tärppäsi nyt, niin aivan yhtä hyvin teillä voi tärpätä vaikka seuraavaksi. Ja mua lohdutti sekin, kun luin, että lapsettomuushoitoihin hakeutuneista 80% saa lapsen hoitojen avulla. Vaikka tietenkään ei ole kiva, jos tarvii sinne asti mennä, niin mua helpotti kuitenkin tietää, että vaikka niin kävisi, niin mahollisuudet saada lapsi olisi vielä aika isot. Mutta siis mun mielestä teillä on kaikki mahdollisuudet onnistua vielä ihan luonnollisin keinoin, jotkut juniorit vaan näköjään tykkää antaa odottaa itseään kauemmin kuin toiset! :) Voimahali ja kovasti tsemppiä yritykseen sulle ja kaikille muille!

Voisin minäkin tulla tänne kirjoittelemaan, kattili onkin jo tuttu tuolta kesäkuisista 2010

Meillä käynnistyi projekti pikkukolmonen :) Esikoinen täyttää lokakuussa 4v ja pikkuneiti täytti kesäkuun lopulla vuoden. Itse olen 25v ja mies 26v.
Mulla on aina ollut enemmän tai vähemmän epäsäännöliset kuukautiset ja raskauksien jäljiltä ne on menneet entisestään sekaisin. Esikoinen meillä nappas matkaan vahingossa ekasta yrityksestä ja toista sitten yritettiinkin puolitoista vuotta. En siis oleta että nyt tärppäisi heti ekalla kerralla vaikka olenkin laittanut paljon toivoa tälle kierrolle ja tuun kyllä putoomaan kovaa :/ Ja jos menkat taas katoaa mutta vauvaa ei kuulu niin edessä luultavasti lääkärireissu ja lääkkeitä sitten kierron korjaamiseen..

Ja voi että tää aika kuluu hitaasti kun mitään muuta ei pysty ajattelemaan ku että pääsispäs jo testaamaan :D

Onnea paljon kaikille plussanneille!!

Heippa kaikille <3 Tämä rouva ilmoittautuu lomalta palanneeksi! Kiitos kaikille hyvistä lomatoivotteluista! Matka oli mahtava; viileässä järvivedessä tuli loikoiltua ja löylyjä otettua :)

Paljon on tullut viestejä... koitan kommentoida kaikkiin, anteeksi jos joku henkilö jää käymättä läpi! :)

ensin itsestä... menkathan alkoivat viikon myöhästymisen jälkeen.. vuosin kuusi täyttä päivää... mutten mitenkään runsaasti... kuitenkin kaikki 6 vuotopäivää erittäin paljon myös normaalimpaa kivuliaampina... nytten on vissiin menossa kp 10/35-28-28-29. Kuten etukäteen mainitsinkin, kuherruskuukausihan tuo reissu oli :D Harmi vaan, että ovis varmaan ei osunut kohille.. hauskaa kumminkin tuo oli :D

Dark, sinä ja parit muutkin olette puhustelleet elämäntaparempasta. Ainahan on tietty hyväksi itselle sellainen, missä vaiheessa elämää tahansa :) Se, kuinka kauan kestää nähdä tuloksia, onkin toinen juttu! Useilla voi toivo mennä ja homma menee siinä samassa plörinäksi. Aikasmoista itsekuria elämäntaparemppa kyllä vaatii... Tietty riippuu, millä tavalla aikoo kokeilla tapojaan muuttaa.. Tsemppiä sinulle kuitenkin rohkean päätöksen teosta! Ei ole aina helppoa todeta asioiden muutoksen tarve! :) Muuten, kuulostaa kivalta tuo sinun suunnittelema yllätys miehesi varalle! ;-)

Untamoinen, onnea sinullekin elämäntaparempan kanssa! Haastetta rempan noudattamisessa varmaan on osansa :) Odotat varmaan jo innolla koulunkäynnin alkua! Toki ymmärrän sinun kirjoittamaasi siitä, että pystyykö työskentelemään vaavien kanssa jos asiat eivät suju ...? Toivon kyllä tosi paljon teille onnistumista raskautumisen saralla!! Ja nythän ovatkin sinulla tärppipäivät käsillä! Onnea yrityksiin <3 Ai niin, kysyit tuosta seksin jälkeisestä duunaamisesta. Itse olen jäänyt korkeintaan tunniksi makuulle, joskus jalat ja peppu ylöspäin joskus vain makuulle. Joskus nukahdan ennen kuin menisin käymään vielä vikan kerran vessassa.

Onnea ihan mielettömän paljon Tirri!!!! Paljon onnea myös Marika82! Paljon enkeleitä ja tarrasukkia matkallenne <3

Emby, on hienoa, että lähdette heti yrittämään ns. "rauhallisella" linjalla! On vaikeaa olla ajattelematta ollenkaan kiertoa tai muutakaan sellaista! :)

Kiitos Lau-ra! Onhan se kurjaa, kun ei tärpännyt... vaikkakin olin melkoisen varma, ettei ole oikein voinut tärpätä... Tai niin kuin aiemminkin kirjoittelin, ovulaation olisi tarvinnut tulla odotettua ajankohtaa myöhemmin :) Mutta tiedä noista sitten.. Katsotaan, mitä tuleva tuo tullessaan! :) Harmittelut tädin kyläilystä...

Valittelut myös Mäppelle tädin vierailusta. Vaikka olisikin mutkattomampaa käydä juuri noissa sukujuhlissa, niin silti joka tädin vierailu vihlaisee syvältä :( Jaksamista ja voimia uuteen yritykseen <3

Hieno juttu, että uskalsit avata tuntemuksiasi ystävällesi appelsiini! Vaatii paljon ihmiseltä tuo. Tästä eteenpäin on sinullekin helpompaa myötäelää ystäväsi raskauden edetessä. Ja merkitsee toki ystävällesikin varmasti paljon, että pystyt tukemaan häntä! Upea juttu :)

Tervetuloa joukkoomme Kevätneito-81! Onnea alkaville yrityksillenne! On hieno tunne, kun aloittaa vauvan "yrittämisen"... toivotaan, että kierto on palautunut nopeasti jo heti tuon ensimmäisen kierron aikana! Jännitellään teidän puolesta! :)

Catrionalle tervetulotoivotukset myös! Pahoittelut km:n vuoksi!

Inkivääri; onnea hurjasti plussan johdosta!! Mahtava uutinen! Tarrasukkia vauvalle <3

kattili, tervetuloa mukaan! Teillä onkin sitten myös jännittäviä aikoja siellä! Toivotaan jospa ekalla kerralla tärppäisi :)

iidda; teillä on kyllä ollut kanssa raskasta :( voisihan sitä vyöhykettäkin kokeilla.. useat ovat kavereistani kehuneet, jotka ovat sitä kokeilleet! :)

PePa; onnea mukaan! Onnea vaan teillekin yritysten aloittamisesta! :)

Untamoinen. pakkohan mun oli pyytää anteeks. jos sama tilanne ois ollu toisin päin hän olis aivan varmasti iloinnut mun puolesta. kyl mä oon antanu myös itselleni anteeksi sen keskenmenon.. välillä sitä aina pohtii et johtuko se musta vai miksi just mun piti saada keskenmeno.. mut nyt oon antanu sen ittelleni jo anteeks.. en tiiä sit et jos saisin toisen keskenmenon et mitä sit miettisin...

Catriona. tervetuloa! ja vau, sullahan palas hyvin menkat keskenmenon jälkeen! ei mullakaan kyl heittäny kun pari päivää, mut silti :) samaa mieltä sun kanssa et kyl sitä raskautumista tulee vähän stressattua, tai jos ei stressattua niin ainakin mietittyä kovasti. Ja kyllä, sulla on oikeus olla harmistunut ja turhautunut jossei tärppää. onneksi on tää foorumi, täällä saa purkaa juuri näitä tuntemuksia.. :)

Inkivääri miljoonasti onnea!!! <3 toivottavasti otat meiät muut mukaan! :)

iidda. ootko kokeillu ovistestejä? mulla käytös sellain sylkiovulaatiotesti. ja oon tykänny kun voi tehä missä vaan ja millon vaan.. eikä ressaa pahemmin.. viimeksi kun käytin tulin het raskaaksi.. mun ovis tuli viikkoo myöhemmin kun olin kuvitellut.. voimia sulle hirveesti, kyllä se vauva teille tulee! :)

vuononvaltijatar. harmi että menkat tuli :( toivottavasti ei kuherruskuukausi mennyt ihan piloille ..

tervetuloa uusille ja pahoittelut niille joille menkat tuli.. :(

Hei taas!
Kiitos kaikille, jotka toivottivat mukavasti tervetulleeksi... Aina vaan enemmän on sitä mieltä et on oikea päätös aloittaa yritys "jo" näin pian ja sekin hyvä päätös et oon mukana täällä. Tulee niin hyvä mieli lukea toisten plussailua ja seurata kuinka yksi toisensa jälkeen siirtyy odottajiin.. Itse vielä jatkan täällä haaveilijoissa.. Kuten jo sanottiin, niin on hieno tunne oikeesti kun aloittaa "yrittämisen"! Itsekin toivon, et kierto palautuu nopeasti koska seuraavia menkkoja jo odotellaan. Voivat alkaa tällä viikolla tai ens viikolla..Vielä ei ainakaan tuntemuksia. Edellisistä menkoista voin pahoin melkein viikkoa ennen vuotoa, väsytti ja sattui kamalasti melkein joka paikkaan. Kurjinta oli kun oli hurja helle samoihin aikoihin! Ei kiva!! Kiva et täällä saa vertaistukea ja joku on, jonka kans jakaa tämä. Miehen kans toki paljon puhutaan japohditaan, mun onhan se eri asia.. Ystäville enkä sukulaisille oo vielä mitään puhunut, odotan sen plussan jälkeen hyvän aikaan, ennen heille kertomista. Jännätään jatkossakin yhdessä ja onnea plussanneille!!

appelsiini, En ole ovistestejä kokeillutkaan. Tätä vaun ovislaskuria käyttäny muutaman kerran huvikseni ja oireiden perusteella se olis näyttänyt han oikein. Mulla siis menee munasarjat tosi kipeiksi niihin aikoihin kun pitäis ovulaation tulla ja nännit sillon myös tosi herkkinä ja vaihtavat jopa väriä... Että kuvittelisin ainekin että on ovulaatio silloin ;) halut tietenkin niihin aikoihin mitä kamalimmat ja seksin harrastaminen jopa sattuu välillä kun paikat niin herkkinä. Toisaalta halut niin kovat että sen kivun unohtaa todella nopeasti. Ei tarvitse kun kurkun nähdä jääkaapissa niin äijä saa kyytiä.. Vähän vaan pelottaa tuo kipu sillon oviksen aikoihin että onko ihan normaalia. Välillä kipeempi ja välillä vähemmän kipeempi mutta täysin oireetonta ei ole kyllä koskaan...

Kiitos tervetulotoivotuksista ja onnittelut plussanneille!

iidda
, mäkin olen miettinyt tuota vyöhyketerapiaa. Siitä vaikuttaa olevan apua aika monenlaisiin vaivoihin ja ajattelin että jo stressinlievityskeinona se vois edistää raskautumista. Tulee kuulemma yleisesti hyvä olo ja rentouttaa. Sain jo suosituksen hyvästä vyöhyketerapeutista ja ajattelin että jos ei tästä kierrosta vielä seuraa plussaa, varaan ajan. Raskaana olevillehan vyöhyketerapiaa ei suositella.

Yritän pitää jäitä hatussa ja olla pettymättä ihan suhteettomasti jos ei vielä tärppää. Tärppipäivät oli tuossa viikonvaihteessa ja ehdin sitä ennen jo huolestua kun alavatsan vasenta puolta juili pahasti. Täti oli just ollut ja mennyt (haha, loistava sanonta :D ), mutta pelkäsin kohdunuilkoista enkä oo koskaan ollut negatiivisesta raskaustestituloksesta niin onnellinen! Kävin gynellä eikä sieltä paljastunut mitään muuta kuin melkein kypsä munasolu. Liekö se sitten aiheuttanut kipuilua kun oviksen jälkeen kipu loppui kuin seinään..? 

Elämäntaparemontti kuulostaa hyvältä. Ei mulla nyt mitenkään huonot elämäntavat ole, mutta pari asiaa voi kyllä korjata. Vähensin jo talven mittaan kofeiinin käyttöä aika radikaalisti ja siihen oli syytäkin kun kahvia saattoi pahimmillaan mennä semmosia määriä että närästi. Sen kesken menneen raskauden huomasin oikeastaan siitä että kahvin haju alkoi oksettaa eikä mun km:n jälkeen ole erityisemmin edes tehnyt mieli kahvia. Oon myös jatkanut raskausvitamiinien syömistä ja yrittänyt kattoa etten kiireessä ja kesähelteellä jätä aterioita väliin vaan syön jotain vaikkei nälättäiskään.

Takaisin