Rasitteena RaDi

Kai se on sitten uskottava, että noin pitkiä vastasyntyneitäkin on. :) Itse olen syntynyt 4 vk ennenaikaisena, painoa 2,3 kg ja pituutta 43 cm. Synnytyksen kesto äitini mukaan 4h ensimmäisestä supistuksesta laskien. Äitini oli sanonut ähisten ja puhisten synnytyssalissa lähes heti kätilölle, että "nyt se tulee!" ja kätilö oli kysynyt, että "ai mikä tulee?" ...niin mikäköhän se yleensä synnytyssalissa onkaan tulossa? Juhannus? :grin

muoks: Enpä katsonut yhtään mihin ketjuun kirjottelin, mutta samapa tuo lienee. Ei ollut äidillä radia eikä minullakaan. Raskaushormonit on kyllä jo pehmentäneet pään ihan kokonaan! :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli kaverin mukula 56cm kun syntyi, tolkuttoman pitkä jäpikkä, mut eipä se lapsen isäkää mikää tappi ole :D Kyl ne vauvat voi kasvaa pitkiksikin. Esikoinen oli tasan 50cm kun syntyi, mä olen ite ollut 50cm kun synnyin ja mies vissii 52, mun veli taas oli joku 53cm vissiin jos muistan oikein mitä on ollut puhetta äidin ja anopin kanssa.

Mä mietin tossa, et mun ei oo kertaakaa tarvinnut mitata muita paastoja kuin se yön jälkeisen paaston arvo. Aika jännä et miten vaihtelee paikkakunnittain vissiin toi et miten noit mittaillaan. Mä siis tosiaan mittaan joka toinen päivä aamupaaston ja sitten aterioitten jälkeiset arvot, paitsi välipalaa ei tartte mitata. Onneks tää mittailupskakin on jo loppusuoralla. Mä vaan niiiin odotan et pääsen mättään melkein koko 9kk edestä naamariini ihan mitä ite tahdon! Oon tilannu jo mieheltä kotiutumispäiväksi hirveen satsin kinkkiruokaa :D Koska himottaa! Niin ja tosiaan sen kilon irkkareita osastolle :D Mies vaan tuumas et saan mennä ite ostamaan ne et hän ei ala tuomaan kun kuitenki tuo vääriä karkkeja :D Lupasin olla hänelle armollinen (kunhan hakee kaikista kaupoista mun suosikit ;D )
 
Onko teillä mitään tietoa siitä miten synnytyksessä tai sairaalassa muutenki seurataan sokereita? Ei sillä etteikö vois muutamaa päivää oottaa mutta... :D Meillä oottelee kaapissa Milka minkä haluaisin korkata sairaalassa...
 
ei kyl oo mitään käsitystä asiasta, ihan sama mitä ne sanoo niin mä syön ihan varmasti suklaata ja karkkia prkl :D (hormonihöyryjä)
 
Sehän synnytyski kestää ikuisuuden... pakko saaha energiaa eikä sinne voi mitään oikeeta ruokaa viiä.
 
Sen verta varmaan hyvä seurata, ettei vauvan sokerit pääsisi kauheasti nousemaan synnytyksen aikana, ettei sitten mee syntymän jälkeen liian matalalle. Mullakin on sairaalakassissa iso dumlepussi synnytyksen jälkeen mässättäväksi. :)
 
Sitä mä oon miettinyt kans et mistähän sitä energiaa siihen synnytykseen repii. Alan vetelee rahkaa ja marjoja purkista keskenkaiken? En tiiä, jotai helppoa sen pitäis kuitenkin olla, mut sit kuitenkaan ei vissii hirvee sokeripitoista tartteis olla. Apua, enhän mä tiiä mitään :eek:
 
ei hirveenä kiinnostais vedellä jotain lämmintä rahkaa ja kuivaa ruisleipää siellä.
 
Mulla on proteiinipitoisia palautusjuomajuttuja synnytystä varten. Niissä on toki paljon sokerialan, mutta mulla ei oikeestaan kauheasti nosta sokereita, jos syö samalla protskua. Siis semmosia suklaapirtelön makuisia pillimehuproteiinijuomia.
 
Mulla oli radi ja synnytys kun käynnistettiin, en saanut syödä mitään enkä saanut juoda vettäkään, sokeritipan laittoivat ja sen avulla säätelivät sokereita.. Oli kamalaa olla nälissään ja janoissaan, onkohan lie jokapuolella sama homma?
 
Pääh... vielä yks soittoaika 39+2. Kuulemma jos oon synnyttänyt ni ei tartte soittaa :D Mää kysyin tosta sokeritipasta että ellei oo insuliinihoitoa ni ei oo ainakaan tollasta. Tietenki jos sektiouhka ni ei saa syyä. ..
 
mä jouduin aloittamaan iltainsuliinin 2 viikkoa ennen synnytystä. toivotaan ettei kukaan teistä joudu aloittamaankaan =) mulla meni elimistö ihan sekaisin ja jo pelkkä vesikin nosti sokerit :/
 
Mä toivon et nää sokerit nyt pysyis tälleen aisoissa kuten tähänkin asti. En jaksais alkaa mitään insuliineja säätämään tässä vaiheessa :angry1
 
Taas huutelen tähän ketjuun, mutta kun tuli niin hyvä kysymys nennaemilialta niin pitääpä yrittää vastata. :)
Tee joku kiva hyydykekakku! Niihin saa ympättyä kivasti rahkaa ja marjoja/hedelmäsosetta ja halutessaan makeuttaa makeutusaineilla. Pohjankin voi tehdä suurimmaksi osaksi pähkinöistä ja muusta ei-valkoisesta-hiilihydraattimössöstä. Tai joku hyvä sitruunainen juusto-/rahkapiirakka tai hedelmäkermarahka. Ja simaakin saa sokerittomana. Toki makeutusaineet herättää omia kysymysmerkkejään, kuka haluaa käyttää ja kuka ei ja kuka mistäkin syystä...
 
Makeutusaineet kuuluu meillä kastiin niin vähän kuin mahdollista kenellekkään meistä. En oikein usko että jos light mehu on myrkyllistä esim. muurahaisille että se olisi myöskään mitenkään erityisen terveellistä ihmiselle. Noh, makeanhimooni olen juonut kahden viikon aikana kohta pullollisen appelsiini funlight mehua, jota meillä muuten oli usein kun olin lapsi. Tähän mennessä ainoa joka ei maistu suussani tiskiaineelle.

Pähkinät on meillä poissuljettu vaihtoehto, koska tytär on pähkinälle allerginen. Mieluiten teen semmoista mitä koko perhe voi syödä. Toisaalta, pakkoko sitä ihmisen on niin hirveesti sitten herkutellakaan vappuna. Ainahan sitä voi grillata kaikkea hyvää ja syödä salaattia sen kanssa :)
 
Varmaan viimeistään jälkitarkistuksessa radiin palataan ja muutamat sokrut mittailen ennen sitä. Jatkossa kai kerta vuoteen rasitusta suositellaan? Ainakin ennen vanhaan oli niin.

Mulla siis jo alkuraskauden rasituksessa oli kaikki arvot korkeat ja dietillä mentiin raskaus. Se on vaan niin hiton jännä, että synnytykseen katkeaa huoli sokruista itsen osalta ja kaikki toimenpiteet ja seuranta siirtyy vauvaan. Edelleen tytön kantapäät kuin neulatyynyt sairaalassa mitattujen sokrujen takia.

Mutta kyllä kannatti olla tiukkana raskausaika. Raskauskiloista ei ole vaivaa, vauvan vointi parista matalista sokruista huolimatta bueno ja kokonsa sopusuhtainen. Vaikka mua peloteltiin, että painoarvioissa megavauva tulossa. Paino jäi kuitenkin ihan reilusti alle 4kg ja pitkähän tyttö oli.
 
Takaisin
Top