Rakenneultrat ja niiden kuulumiset

Täällä kans ultrassa käyty ja kaikki oli just niinkuin pitääkin. :Heartred

Mulla katottiin sen verran että lapsivettä oli silmämääräisesti sopiva määrä. Istukan paikan kattoi tarkasti. Näytti ensin siltä, että olis kohdunsuun päällä ja ultras sitä tarkemmin alakauttakin, mut ei nyt sit ilmeisesti (ja toivottavasti) ookaan.
 
Nyt on uuden la:n mukaan 19+5 ja vauva vastas 20+2. Eli hieman isompi oli tässäkin, mut niin ne vakuutteli, että la:ta ei tässä vaiheessa enää kannata muuttaa ja että rv12 mittaus on aina tarkempi määrittämään raskauden kestoa. En sit tiedä, mut ehkä tällä nyt mennään ja toivotaan, että tämä vauva tulis omatoimisesti ulos jo la:n korvilla, niin ei tarvii siitä yliaikaisuudesta murehtia.
 
Mä en malttaisi millään oottaa sinne rakenneultraan asti. On vasta viikolla 21+1 ja sinne on aikaa melkein kolme viikkoa. Mitä kauemmin tässä saa odottaa niin vaan enemmän jännittää miten käy että onko kaikki ok....:nailbiting:

Pieni on ollut tosi liikkuvainen! Pari viikkoa sitten tunsin ekan kerran liikkeen ja sitten onkin yltynyt vaan! Oikeen naurattaa kun tuntuu välillä mojovia potkuja ja nyt oon alkanut tuntemaan tosi selkeesti kun pyörähtää kokonaan ympäri, tuntuu vaan iso muljahdus keskellä vatsaa:hilarious: Yritän sit tietty elätellä toivoa että olisi terve lapsi kun niin kovin liikkuakin jaksaa.....:rolleyes:
 
Täällä malttamattomana pitäisi neljä päivää odottaa et näkee pikkuisen ! :)
 
Meillä vielä 3 viikkoa rakenneultraan, joten malttamattomana varasin ajan maanantaille perhe artelle. Pääsee näkee pienen ja jos oikein kunnolla esittelee itseään niin saadaan se sukupuolikin sitten selville! :)
 
Huomenna vihdoin rakenne ultra :) Näin viime yönä ihan loputtomalta tuntuvaa painajaista siitä ettei matkalaisella ollu sykettä.. no sitä ehkä on turha stressata, mut inhottavia tommoset unet.
 
Meillä paljastui ru:ssa vaikea sydänvika, tie vie seuraavaksi sikiökardiologin vastaanotolle. Nipt-testin tuloksia odotellaan. Muuten kaikki ok ja vastasi viikkoja, mutta aika järkyttyneissä tunnelmissa ollaan oltu.
 
Voi ei marramai! Paljon voimia ajatusten selvittelyyn ja nipt-testin ja tuon sikiökardiologian ajan odotteluun! Kuinka nopeasti pääsette lisätutkimuksiin?
 
Kiitos starling ❤️
Keskiviikkona on aika kardiologille, nipt-tuloksissa menee varmaan viikon verran vielä. Trisomiat 13 ja 18 on tosin viimeksi ultranneen lääkärin mukaan käytännössä poissuljettu, mutta down on vielä mahdollinen ja tietysti mikrodeleetiot yms. Meillä oli nt-ultran riskiluku 1:253, joka on suht hyvä mun ikäiselle (36), mutta ainahan sitä voi olla just se 1...
 
Toivotaan marrasmai, että asiat selviää nopeasti ja parhain päin. Mulla lähipiirissä on tehty vastasyntyneelle iso sydänleikkaus ja on siitä huolimatta pystynyt kilpaurheilemaankin ihan täysillä vanhemmiten. Lääketiede pystyy monenlaiseen. Toki syitäkin on useita erilaisia, mutta toivotaan, että teilläkin asiat järjestyy :)
 
Menin jotenkin ihan sanattomaksi kun päivällä luin Marrasmai viestisi:Heartred Jenope osasi hyvin pukea sanoiksi munkin mietteet; toivottavasti kaikki selviää nopeasti ja kääntyy parhain päin! Varmasti raskasta aikaa seuraavat viikot, en voi kuin toivottaa jaksamista sinne suuntaan!
Oletko muutes ihan pysyvästi Ruotsissa vai oletko Suomen puolella?
 
Rakenneultrassa käyty. Kaikki hyvin! :happy: Tytöltä kuulemma näytti :Heartpink

Huh. Kyllä tätä päivää jännitettiinkin,vaikkei sinänsä ollut mitään erikoisia tuntemuksia tms. Kai se alkuraskauden verenvuoto vaan piti meidät varpaillaan. Jos nyt vois hetken huokaista.
 
marrasmaille hirveästi tsemppiä! Mun tuttavapiirissä on yksi sydänlapsi, joka syntyi sen lisäksi myös keskosena ja hyvin porskuttaa menemään nyt 15-vuotiaana ilman että rajoittaa elämää mitenkään :) toivottavasti teilläkin kaikki kääntyy vielä parhain päin!
 
Tänään rakenneultrassa lupailtiin tyttöä. Esikoinen saa siis pikkusiskon :Heartpink.
Vauvalla kaikki oli hyvin ja rakenteet kuten pitää. Kokonsa puolesta vastasi muutamaa päivää pienempää, mutta oli hyvin sopusuhtainen (340g). Vauvan pää oli hyvin alhaalla mikä vaikeutti kohdunkaulan näkemistä. Näytti kuitenkin siltä ettei supistukset oo saanu aikaan mitään merkittävää.

Muoks. Laitoin vahingossa ensin 430g, mutta koko arvio oli siis 340g
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top