Rakenneultra

Rakenneultra takana, varma poikalupaus annettiin! :Heartred Painoa oli 366g. Rakenteet muutoin kunnossa mutta sydäntä ja ylähuulta ei nähnyt kunnolla, joten uusintaultra 1,5 viikon päästä... Lisäksi ultraava lääkäri otti VIHDOIN mun supistukset ja kivut alavatsalla ja selässä tosissaan ja merkkasi määrittämättömän riskiraskauden seurannan diagnooseihin... Ultrasi kohdunkaulan ja totesi sen olevan hieman huolestuttavan lyhyt, kun oli 2,8cm. Kohdunsuu oli kuitenkin onneksi kiinni. Laittoi lähetteen Taysiin, jossa toivottavasti jatkossa tutkittaisiin kohdunkaulaa ja supistuksia, näki seurannan todella aiheelliseksi mutta totesi että saa nähdä miten Tays asiaan suhtautuu... Keskiviikkona siellä olin päivystyksessä ja suhtautuminen kaikkinensa oli jälleen huonoa kuten tähänkin mennessä. Toivottavasti sieltä nyt kuitenkin yllätettäisiin. Puolentoista viikon päästä maanantaina uusintaultra sitten sikiö sydämen, ylähuulen ja kohdunkaulan tilanteen vuoksi. Nyt mut määrättiin lepoon; ei rasitusta, nostelua, seksiä eikä saunaa. Imurointi kielletty, samoin kai pienikin nostelu mitä ainakin muiden kokemuksia netistä luin. Täytyy ottaa tämä kaikki nyt mieluummin tosissaan kuin että ottaa riskejä, koska epämääräiset huolestuttavat vatsakivut vaivanneet rv 11 lähtien, eilen alaselkä oli aivan tulessa, ilmeisesti siis supistuksia selkään... Ja kun kohdunkaula on lyhyt ja vielä kaiken päälle me molemmat olemme mieheni kanssa keskosia ja lisäksi myös isoveljeni on. :'( Vaikka olisi syyskuun puoliväli, riskiraskaus olisi huolestuttavaa, saati että oon vasta 20+2. Kunpa rakas Sisumme nyt vaan jaksaisi kasvaa kehossani loppuun asti turvallisesti! Ja kunpa kaikki suojelusenkelit tekisivät hyvää työtä meidän eteemme. Ja kunpa sydän ja ylähuuli olisivat kunnossa. Ja kunpa kohdunkaulani ei lyhenisi emmekä saisi liian aikaista keskosta tai ylipäänsä keskosta.
 
^ mulla kohdunkaula oli keskiviikkona 2cm eli lyhennyt sentin enkä vielä ole edes ultraan päässyt. Lääkäri kehoitti vain rauhoittumaan. Seurannassa olen sen kanssa muutenkin kun sitä on leikattu. 8.8. Meillä ru ja mittaus. Supistelua kipua ja epämääräisiä tuntemuksia täälläkin. Nytkin supistaa ja selkä "palaa'.

Toivotaan teidän sisulle sisua! Ja sun kropalle voimia!

17+4
 
Kotimama, ollaan sitten samana päivänä ru:ssa. Mihin aikaan menet? :) mulla vasta klo 14.10.
 
^ mulla kohdunkaula oli keskiviikkona 2cm eli lyhennyt sentin enkä vielä ole edes ultraan päässyt. Lääkäri kehoitti vain rauhoittumaan. Seurannassa olen sen kanssa muutenkin kun sitä on leikattu. 8.8. Meillä ru ja mittaus. Supistelua kipua ja epämääräisiä tuntemuksia täälläkin. Nytkin supistaa ja selkä "palaa'.

Toivotaan teidän sisulle sisua! Ja sun kropalle voimia!

17+4

Ai sullakin sama tilanne, äh :'( Saanko kysyä onko sulle tehty Loop? Minulle nimittäin on ja mietinkin kuinka paljon se vaikuttaa tässä kohtaa asiaan :sad001
 
^ loop tehty viimesyksynä. Jälkitarkastus oli nyt 1.4 että ihan tuore tapaus. Tiheä seuranta raskausaikana. Lääkäri sanoi että harvoin käy niin että vauva syntyy aiemmin mutta mahdollista on. Missään tilanteessa ei tule kuitenkaan kaula olemaan sitä 5cm vaan tällä nysällä mennään mitä jäljellä on. Lähtötilanne ultralla oli 3cm. Radikaali poisto tehty kun papa oli 3 ja näkyvät muutokset ja diagn. Kohdunkaulan pintasyöpä. 1.4. Papa oli taas 2 mutta koepalat oli siistit ja kodylooma hävinnyt. Toivoa sopii että kohdunkaula kestää edes rv30+...
 
Okei, olen pahoillani :sad001 Ollaan siis samassa veneessä. Mulle tehtiin vuosi sitten toukokuussa Loop koska oli Cin3 kohdunkaulalla, ei vielä paikallista pintasyöpää mutta kolmannen asteen solumuutokset eli pahimmat laadultaan. Mulla ei ole ollut mitään seurantaa tähän mennessä vaikka joka paikassa olen asiasta sanonut... Kummastuttaa miten muhun on suhtauduttu ja miten muut saa erilaista kohtelua. :'( Mulle tehtiin kolposkopia, ensimmäinen seuranta Loopin jälkeen, viime syyskuussa ja silloin paikat oli kunnossa. Nyt kuulemma papaa ei oteta raskauden aikana. Onko sulta otettu papa raskauden aikana ja seurataanko kohdunkaulaa nyt tarkemmin? Missä päin muuten asut kun sun kohdunkaula on otettu erityisseurantaan heti alusta lähtien?
 
Mä en tiennyt olevani raskaana kun olin jälkitarkastuksessa ja plussasin tämän jälkeen. Soitin naistentautien polille ja kerroin raskaudesta. Sinne merkittiin tietoihin mutta yksityisellä varhaisultrassa lääkärille mainitsin ja hän hoiti asian eteenpäin että pääsen seurantaan. Kyseinen lääkäri pitää vastaanottoa myös äitiyspolilla. Neuvolassa otettiin myös asia todesta ja kuulemma tämä käytäntö kaikille loop odottajille Vaasassa.
 
Uskomatonta, että näin eri tavalla asiat eri kaupungeissa... Huoooh. :'( Joka tapauksessa todella hienoa, että sinut Caarina on otettu tosissaan ja seurantaan!
 
Kotimama, ollaan sitten samana päivänä ru:ssa. Mihin aikaan menet? :) mulla vasta klo 14.10.

kappas, niinpäs ollaan :) mulla ultra aamulla ysin jälkeen jo. Yllätti kun sai heti alkuviikkoon ajan :) olispa ollu hassu sattuma jos oltais oltu peräkanaa menossa :grin

voi kurja browdneyedgirl millaista kohtelua ja epävarmuutta olet saanut terveydenhuollossa. Itse tekisin jopa valitusta sinne päin moisesta. Loopista omakohtaista kokemusta ei ole mutta hoitoalan ihmisenä kirjatietoa toki löytyy ja mielestäni tulisi kyllä seurata tarkemmin raskauden etenemistä, juurikin kohdukaulan tilannetta. Varsinkin kun oireita ollut pidemmänkin aikaa!! Toivon että suhtautuminen muuttuu paremmaksi osaltasi :) voimia❤ Mutta inhottava lukea että sulla ollut noin paljon erilaisia, vakavasti otettavia oireita eikä olla kuunneltu.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos paljon myötätunnostasi Kotimama! :Heartred Kaikki ihmettelee saamaani kohtelua ja niin minäkin. Samaan aikaan helpottavaa kuulla, että tämä kaikki saa lisäihmetystä mutta samaan aikaan todella raastavaa kun pettymys ja vihakin kaikkea kokemaani kohtaan vaan lisääntyy... Tämä kaikki on ollut niin niin uuvuttavaa. :'(
 
kappas, niinpäs ollaan :) mulla ultra aamulla ysin jälkeen jo. Yllätti kun sai heti alkuviikkoon ajan :) olispa ollu hassu sattuma jos oltais oltu peräkanaa menossa :grin

voi kurja browdneyedgirl millaista kohtelua ja epävarmuutta olet saanut terveydenhuollossa. Itse tekisin jopa valitusta sinne päin moisesta. Loopista omakohtaista kokemusta ei ole mutta hoitoalan ihmisenä kirjatietoa toki löytyy ja mielestäni tulisi kyllä seurata tarkemmin raskauden etenemistä, juurikin kohdukaulan tilannetta. Varsinkin kun oireita ollut pidemmänkin aikaa!! Toivon että suhtautuminen muuttuu paremmaksi osaltasi :) voimia❤ Mutta inhottava lukea että sulla ollut noin paljon erilaisia, vakavasti otettavia oireita eikä olla kuunneltu.
Mä valitsin myöhäisen ajan, että saadaan esikoiselle hoitaja ja mies on kaiken lisäksi yötyössä niin saa hänetkin mukaan. Tuota aikaa minullekin tarjottiin ensin. :)
 
Meilläkin oli tänään rakenneultra! Kaikki oli niin kuin pitääkin ja kaikkien ennakko-odotusteni vastaisesti esikoispoikamme olisi saamassa pikkusiskon, hui :) Mutta ihanaa tietysti siis ja olisi ihanaa tietysti myös, jos se olisi pikkuvelikin. Mut jotenkin mahtavaa, että tuli sukupuolikonkretia mukaan tähän odotukseen, vaikkei tyttölupaukset mitään satavarmoja koskaan tietenkään ole... Käytiin kuitenkin ostamassa jo yksi vaaleanpunainen potkupuku :D
 
Onnea kaikille hyvistä kuulumisista

Mulla on ihan hölmö olo kun toivon vauvan olevan poika enkä tiedä miten suhtautua jos se onkin tyttö... Mies toivoo poikaa myös. Jos se selviää tytöksi niin petynkö? Meneekö fiilis koko odotukseen? Kauhea ajatella näin!!

20 päivää vielä rakenneultraan.

18+2
 
Takaisin
Top