Rakenneultra

Empäs oo tuollaisesta ennen kuullutkaan. Kaikkea sitä onkin ja ehkä just parempi ettei tiedäkään ihan kaikkea. Tulis vaan murehdittua, kun noille asioille ei voi mitään. Toivotaan että kaikki hyvin loppuun asti :)
 
No niinpä, en mäkään oo ikinä moisesta kuullut! Arvon täällä et pitäiskö huolestua vai ei mutta eipä se huolestuminen kyllä mitään auta. Eikä se ultraajakaan ollut mitenkään huolissaan joten eiköhän tästä selvitä :)
 
Hildamaija minulle lääkäri sanoi ultratessa, että istukan toinen reuna nousi jännästi, mikä saattaa aiheuttaa sikiön pienikasvuisuutta. Jos myöhemmin kasvussa ongelmaa, niin sitä seurataan tiiviisti äpolilla. Joten ei kannata murehtia. :)
 
Mä en jotenkin vieläkään tajua miten niillä ultrauslaitteilla kaikki pienikin huomataan :wideyed: Hyvähän se siis on mutta "maalikkoa" se vaan aina hämmästyttää! Tsemppiä HildaMaija :) Kyllä ne varottelis jos jotain vakavaa odotettavissa.
 
Hildamaija, ei tosiaan kannata murehtia, jos kerran viesti on ollut, että se on turhaa. Helppohan se on aina tietenkin sanoa. :grin Mutta tosi hyvä juttu, että pääset kontrolliultraan tuon takia. Suomessa kyllä tunnutaan hienosti seurattavan, jos mitään poikkeavaa löytyy.

Minäkin olen menossa ylimääräiseen lääkärin tekemään ultraan rv17 parin viikon päästä, kun np-ultrassa löytyi kohdusta lapsivesipussin ulkopuolelta kysta. Lääkäri haluaa tarkistaa tilanteen tuolloin. Mullekin sanottiin, että ei ole syytä huoleen. Ja viime yönä, kun en saanut unta ja vatsaa särki, keksin jo vaikka jos minkälaisia kauhujuttuja tuosta kystasta... :grumpy: Onneks huomenna on neuvola, toivottavasti saadaan syke normaalisti kuulumaan ja pääsen juttelemaan nämä ihme ajatukseni tutulle neuvolantädille. :)
 
Pähkinä84 hyvä kuulla että muillakin on ollut sama eikä ole ollut ongelma! Ja muutenkin kiitos kaikista tsempeistä :Heartred... ehkä mä nyt unohdan tän vaan kun kerran ei syytä mihinkään megahuolehtimiseen. Tottakai sitä aina toivoo että vatsassa olis kaikki täydellisen hyvin, mutta ei tää ehkä nyt ole mikään murehdittava eikä iso asia, varsinkaan kun sille ei mitään voi.
Ihmeelliset on ultralaitteet ja onneksi kaikki pienikin nykyisin kontrolloidaan, eli aika osaavissa käsissä saadaan onneksi olla!

Tsemppia myös sulle Indie, noi yön pimeät tunnit on kyllä välillä pahoja, silloin alkaa helposti miettimään vaikka mitä :/ Mutta ehkä sullakaan ei ole syytä huoleen jos niin on sanottu, pitää vaan yrittää psyykata itsensä ajattelemaan myönteisesti, ja hyvä että pääset neuvolaan puhumaan! :)
 
Juu kyllä ne ajatukset yleensä kirkastuu päivän valoisana aikana. :joyful:
Tänään kävin tosiaan neuvolassa ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja kuunteli sykkeen. Siellä se jumputti ihan niin kuin pitääkin. :Heartred
Reilu puolentoista viikon päästä menen siis kontrolliultraan, uskon ja luotan lääkäreihin ja laitteisiin. :)
 
hildamaija ei syytä huoleen! Mun esikoisella oli myös vain 1 napavaltimo sen normaalin kahden sijaan ja varoiteltiin että kasvu voi häiriintyä kohdussa mutta muuten ei mitään vaaraa. Noh sellanen pieni 3900g poju sieltä sit tuli eli pärjäs hyvin yhdellä napavaltimolla :wink
 
Mä tossa tajusin, että mun laskujen mukaan mein rakenneultra-aika on vasta 21+ viikolla. Neuvolan paperissa lukee, että vois olla jo 20 + viikolla. Kannattaiskohan kysyä sitä viikkoa aikaisemmaksi? Kovasti jo haluais nähdä, että veikko Marjatta voi hyvin ja paksusti. Pitänee kysyä neuvolassa ens viikolla.
 
Perjantaina tulossa rakenneultraa :D ei enää millään jaksaa odotella. Silloin viikkoa 19+4(neuvolan mukaan 19+5). Mulla olisi alunperin ollut aika varattuna rv 20+2 mutta omien menojen takia jouduin vaihtaa ajam ja kätilö ehdotti jo perjantaille aika :)
 
Takaisin
Top