Rakenneultra

Meillä rakenneultra on 9.8., rv 20+5. Sitä ennen mulla kuitenkin ultrataan kerran 11.7., kun np-ultrassa näkyi lapsivesipussin ulkopuolella joku kysta ja tuolloin heinäkuussa lääkäri ultraa sen.
Haluaisin tietää sukupuolen, jos se jotenkin luontevasti tulee asiaksi ja ilmi. En taida kehdata tuolla heinäkuun ultrassa sitä vielä udella, kun vissiin pitäis sitä kystaa kyylätä, eikä vauvan jalkoväliä. :hilarious:
 
Meillä rakenneultra on 21.7 ja silloin 20+5. Haluan ehkä tietää sukupuolen. Esikoisesta ei kysytty mutta ehkä tällä kertaa kysytään. Mies ei haluaisi tietää mutta mä päätän. Ja ihan sillä perusteella, että tiedän mitä pitää hankkia vai saanko hakea vintiltä esikoisen vanhat vaatteet :)
 
Meillä on rakenneultra heti juhannuksen jälkeen, 27.6 ja silloin omien laskujen mukaan rv 17+6. Toivottavasti LA selviää viimeinkin, se on edelleen epäselvä. Tällähetkellä lasken 28.11 mukaan mutta luultavasti siirtyy eteenpäin. Ja jokatapauksessa mitä luultavimmin vauva tulee pari viikkoa la:n jälkeen niinkuin kaksi edellistäkin, vaikka eihän sitä ikinä tiedä varmasti...:wink
Halutaan tietää sukupuoli, kyllä! Musta on mukava alkaa etukäteen miettimään nimiä. Vaatteet sun muut hankinnat yritän pitää neutraalilla linjalla niinkuin edellistenkin kanssa, tosin jos poika tulee niin ehkä noi isosiskojen mekkojemmat voi laittaa eteenpäin. Vaatteiden väreistä ei meillä niin väliä :)
 
Aamutorkku, emmä tiiä! Tai eiks rakenneultra oo yleensä vkolla 18-20, tää olis päivää ennen 18+0.
Me ollaan koko heinäkuu lomilla eli se varmaan vaikutti tähän aikaisuuteen. Kätilö heitti ton ajan meille ja se oli ihan okei, varattiin loma vasta sen jälkeen.
 
Meillä ru joskus elokuun alussa, en oo painanut päivää mieleen, kirjoitin sen vaan työkalenteriin.

Sukupuolen aion kysyä, niinkuin joku mainitsikin, niin jotenkin se tulokkaaseen kiintyminen voi olla erilaista. Itse luulin saavani esikoisena tytön, tulikin poika ja oli se aika ylläri. Eikä siis ollut utrissa vahvistettu, olin vaan jotenkin päättänyt et tyttö tulossa. Vaikutti varmaan kaiken muun ohella, ettei vauva-arki lähtenyt sitten ihan täydellisesti käyntiin, lapsi tuntui vähän vieraalle kun olikin poika.
 
Mulla lukee neuvolan ohjeessa että ru viikoilla 20+0 - 21 +6

Mä asun Ruotsissa joten voi olla että on vaan eri käytäntö. Mielestäni täällä se tarjotaan juurikin viikoilla 18-20! :)

Ilmeisesti Suomen kunnissakin eri käytäntöjä... Mä olen kanssa ymmärtänyt, et 18-20 viikoilla ru...
Meillä ei varata itse vaan tulee kutsu, ja mun aika on rv19+5
 
Täällä rakenneultra aika on 28.7,tuolloin rv20+0 lasketunajan mukaan, haluan kyllä tietää kumpi tulossa :) mulla on vahva tunne tytöstä mut katsotaan mitä näkyy :) sit pääsee ostelemaan hiukan vaatteitakin enemmän kun tietää kummalle ostaa :D
 
Muokattu viimeksi:
Me asutaan keski-suomessa joten mun synnäri KSKS. Siellä ollaan hyvin tarkkoja et rakenneultra just viikolla 20. Mulla aika 28.6 jolloin tulee just 20+0. Kun yritin itse ehdottaa ajankohdaksi edellistä viikkoa.. ei mennyt läpi..
 
Mulla olisi aluperin ollut rakenneultra 13.7 jolloin oisi ollut rv 20+3 (neuvolan mukaan) mut se viikko ei käy ja kun vaihdoin aikaa niin sain jo 8.7 jolloin rv 19+4. Ihmettelin kun puhelimes kätilö oli et katotaan ettei ole liian myöhään sitten se ultra kun nyt se on just aikasemmin :D toivottavasti ei o nyt kummiskaan liian aikaisin
 
Takaisin
Top