Rakenneultra

Rakenneultra oli tänä aamuna, hyvin nukuin yön, vaikka takaraivossa kummittelikin mitä jos...
Turhaan huolehdin, kaikki oli oikein hyvin! :smiley-bounce016
Minulla oli kokoajan sellainen tunne, että poika sieltä tulee ja niinhän se on! :Heartblue
Meillä on ollut alusta asti todella liikkuvainen tapaus, joten meni ainakin tunti, kun ei meinannut saada
pikkuprinssin sydämestä selvää kuvaa :D Tänään rv 19+5.

Onnea matkaan niille, joilla RU vielä edessä :Heartred
 
Meillä oli kakkos osa rakenneultrasta tänään. Ei vieläkään nähty ihan kaikkea, mutta moneen asiaan tuli selvyys ja ne mihin tuli selvyys on hyvin. Ainoa mikä ultraajaa mietitytti kuin hän ei ole nähnyt sikiöitä juurikaan jalatristissä istuma-asennossa. Varovaisen tyttöveikkauksen sain, kun ei kiveksiä näkynyt, mutta sanoi että ne voivat olla asennon takia piilossa tai painuneet lapsiveden vaikutuksesta taaksepäin. Eli siis vieläkään ei voi ostaa mitään poikaan tai tyttöön liittyvää. Kyllä nyt ollaan jännässä tilanteessa kun ei vaan suostu näyttään alapäätään mitä sieltä löytyy :D
 
Vihdoin pääsin minäkin rakenneultraan :) kaikki oli hyvin, ainoa että kolmen verisuonen sijasta meillä menee vain kaksi napanuorassa. Joten meillä olikin kaksi ultraa tänään, sillä konsultoivat aina lääkäriä näissä tapauksissa ja päästiin heti sinnekin. Eivät sanoneet kuinka iso on tai mitä painaa (vaikka yritin kysyä), mutta molemmat olivat hyvin varmoja sukupuolesta. Meille tulee joululahjaksi tyttö :Heartbigred
 
Meilläkin ultra takana. Kirppu vastasi viikkojaan ja kaikki oli mallillaan. Istukka etuseinämässä. Kovin hyviä kuvia ei saatu, kun hän tykkäsi pitää kättä kasvojen edessä jatkuvasti (ei vissiin tykännyt paparazzista :wink ), mutta pääasia, että kaikki oli kunnossa. Poikafiilis ollut pitkään ja poitsuhan se siellä köllötteli esitellen sukukalleuksiaan melko avoimesti :D :Heartred
 
Meillä oli rakenneultra eilen, ja poikaa odotellaan! Kaikki vaikutti olevan muuten hyvin, mutta myös meillä on napanuorassa vain kaksi verisuonta, eikä aivan kaikkia rakenteita päästy näkemään vauvan asennosta johtuen. Joudutaan siis uusimaan tämä ultra lähitulevaisuudessa. Kuulisin mielelläni kokemuksia tuosta yhden verisuonen puuttumisesta, sillä tällä hetkellä hieman huoli painaa, voiko tuosta aiheutua jotain ongelmia pienelle.
 
Mirmeli, mä kysyin lääkäriltä että aiheuttaako tämä jotain ihmeellistä ja hän sanoi että vauvat ovat ihan saman kokoisia kuin normaalin napanuoran omaavilla, eli kasvavat samalla lailla ja myöskin että kehittyvät normaalisti muiden syntyneiden tavoin jatkossa :) sanoi että 2/3 näistä tapauksista ei aiheuta mitään toimenpiteitä, eli vauvassa ei ole mitään geneettistä vikaa, mutta jos tulee kova huoli tai epäily, niin voi halutessaan mennä tutkimuksiin (ehkä lapsivesipunktio, asun Ruotsissa niin oli englanniksi). Mutta meillä sanoi suoraan että hänen mielestään ainakaan meidän vauvan kohdalla ei edes suosittele kun kaikki mitat ja rakenteet oli muuten niin kohdillaan. Toivottavasti tämä auttoi edes vähän :)
 
Ihanaa kiva kuulla muiden ultra kuulumisia! :) ensviikolla sitä sitten itse pääsee vihdoin rakenne ultraan! :) harmi vain mies ei pääse töiden takia mukaan! Olenkin nyt tässä pohtinut että olisi kuitenkin kiva saada joku mukaan, joten voinko pyytää vauvan kummia mukaan ultraan?
Olin itse aikanaan oman kummityttöni ultrassa mukana, kun hänen isänsä oli merillä tuolloin. Että sinne vaan mukaan :) ...niin ja mun oma äiti oli esikoisesta jossakin mukana kun mies töissä.
 
Meillä siis eilen ru. Uusintaan meni kun ei sydämen kaikkia lokeroita nähnyt huonon näkyvyyden takia ja ylähuuli oli kans epäselvä. Huolenaihetta ei kuulemma ole, mutta haluaa varmistaa. Ja unohdettiin kysyä kumpiko hän mahtaa olla...nooo...ehkä viikon päästä sitten :)
 
Meillä on rakenneultra 13.9 eli viikot; 20+4. ensimmäisessä ultrassa oli niin helpottavaa kuulla sanat "Täällä on kaikki ihan niinkuin pitääkin" että itkin 5 minuuttia ja vatsa ja kuva pomppivat ruudulla. Me ollaan sovittu ettei katsota sukupuolta. Tärkeintä se että kaikki on hyvin. Mulla on aika ikävä tapa aina pelätä pahinta, ja yrittää varautua kaikkeen, Jännittää todella tähänkin ultraan meno...
 
Eilen oli rakenneultra ja kaikki tällä hetkellä oikein hyvin. Kaikki mittaukset ym saatiin tehtyä ja vauva vastasi viikkoja 21+0 ja paino oli 401g. Oli kyllä helpottavaa nähdä että hengissä siellä ollaan ja hyvin liikkui.. istukka tässäkin raskaudessa etuseinämässä ja arveli kätilö että alkaa liikkeet tuntumaan muutaman viikon sisällä.. no illalla kun menin nukkumaan niin tuntui ihan selviä liikkeitä.. ja kätilö sanoi myös että kun menen synnyttämään sitten niin on mahdollista katsoa ultralla miten päin vauva on tulossa.
 
Onpa rohkaisevaa kuulla, että tuosta yhden valtimon puuttumisesta huolimatta vauvalla on hyvät mahdollisuudet kasvaa täysin normaalisti. :) Meille lääkäri sanoi, että kasvua tulee seurata tavallista tiheämpään, mutta ei selittänyt asiaa sen kummemmin, joten jäi vähän tyhjä olo tuon ultran jälkeen.. Eikä asian googlettelu tietenkään helpottanut oloa. Onneksi täältä kuitenkin sai jo paljon positiivisempia kokemuksia luettavaksi! :)
 
eikös edessä sijaitseva istukka ole syy miksi ei yritetä ulkokäännöstä jos vauva on perätilassa?
 
eikös edessä sijaitseva istukka ole syy miksi ei yritetä ulkokäännöstä jos vauva on perätilassa?
Mulle tehtiin edellisessä raskaudessa ulkokäännös ja papereissa luki että istukka etuseinämässä :eek: käännös onnistui rv36+
 
Takaisin
Top