Rakenneultra

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli ru tiistaina, viikkoja sillon 20+2. Kaikki oli oikein hyvin, oli erittäin vilkas liikkumaan :D painoarvio oli 350g. Sukupuoli oltais haluttu tietää mutta ei saatu selville. Hän päätti pitää sen meiltä salassa, joten synnytykseen asti sitä saadaan jännittää :D
 
Vielä viikko.. 12.8. on rakenneultra, toisaalta odotan innolla ja toisaalta kauhulla, liikkeitä ei tunnu mutta voihan se olla että jos on istukka etuseinämässä, niin se oli esikoisellakin ja kyllä ne potkut alkoi lopulta tuntumaan ja näkymään.. maha on kyllä kasvanut, nyt on viikkoja 20+jotain.. sydänäänet kuuluu mutta silti sitä kehittelee kaikkea mielessään..
 
Vielä viikko.. 12.8. on rakenneultra, toisaalta odotan innolla ja toisaalta kauhulla, liikkeitä ei tunnu mutta voihan se olla että jos on istukka etuseinämässä, niin se oli esikoisellakin ja kyllä ne potkut alkoi lopulta tuntumaan ja näkymään.. maha on kyllä kasvanut, nyt on viikkoja 20+jotain.. sydänäänet kuuluu mutta silti sitä kehittelee kaikkea mielessään..

Mulla oli ihan sama tilanne, en voi sanoa että olisin tuntenut oikeastaan mitään ennen tämän viikkoista ultraa. Ja samat kauhuskenaariot myös mielessä, mutta sieltä se vaan löytyi ultratessa touhukas kaveri. Nyt ihan yht'äkkiä on satunnaiset potkutkin alkaneet tuntumaan eilen ja toissapäivänä (tänään 21+6).

Tsemppiä odotteluun :)
 
maanantaina ultra :) nyt vähän jänskää jo. Silti aika kulunut tosi nopeasti, vastahan sain ajan. Esikkoa odotellessa aika meni niin hitaasti :grin potkut tuntuu, mutta muistelen että esikosta oli kovempaa menoa. Olisikohan istukka nyt eri paikassa? Esikoisesta oli takaseinässä. Tsemppiä odotteluun kaikille ❤
 
Manantaina ultra kans. 9.30. Nyt tullut olo että joku pielessä... Ärsyttävää... Miehen trexan lääkitys, ettei oo tullut rakennepuutoksia tms. Np ultrassa ei näyttänyt kasvojaan.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle on kans tullu olo että jotain olis pielessä.. Liikettä ollut vähemmän ja se jotenkin huolestuttaa. Ja vielä olis se päälle viikko sinne ultraan, kun se on vasta 15 päivä.
 
Mulla oli ennen ultraa olo, ettei mun sisällä oo mitään elävää enää. Olin henkisesti varautunut negatiivisiin uutisiin, ja valmistelin miestä kans niihin. Jotenki vaan pää antoi (taas) periksi pessimistisyydelle. Nyt mulla on ens torstaina neuvola, eikä oo mitään pelkoo / huolta pikkusesta. Koko työpäivän ilmotellut ittestään. Ja nää voimakkaammat potkut ilmesty vast n. viikko sitten. Nyt 22+3 (piti ihan tarkistaa laskurilla :) )
 
Mä en kestä! Meillä piti olla tulevana ma ultra mutta miehen työpaikka taas tyrinyt ja hänelle laitettu aamuksi töitä, eikä pääse paikalle. Olen jo kerran aiemmin joutunut siirtämään aikaa eteen päin ja taas :/ mies haluaa olla ehdottomasti paikalla ultrassa (mikä on aivan ihanaa <3), ja sen takia en voi mennä yksin, mutta ei tätä ultraa enää kovin kauan voi siirtää etäänpäin ettei mene viikot ohi ja ja ja.. Mä haluan tietää että kaikki on kunnossa asukkaalla. Eli en nyt sit taas tiiä milloin on rakennetulta :arghh:
 
Eilen oli vihdoinkin kauan kauan k a u a n odotettu rakenneultra. Kuten moni jo tietää olen käynyt neuvolassa ultrassa melkein joka viikko eilisen päivään saakka. Liikkeitä tuntuu tosi harvoin ja hennosti vaikka kolmas lapsi ja istukka parhaassa paikassa aivan ylhäällä vauvan yläpuolella. Vauva on aivan pakkoillaan ultrissa, ehkä nostaa käden tai kääntää pään. Aivan eri maata kuin kaksi edellistä. Joten minulla oli huoli että ehkä vauva ei saa tarpeeksi ravintoa ja on sen takia niin passiivinen. Kerroin huoleni heti ja ultrahoitaja sanoi että tarkistaa virtaukset erittäin huolellisesti ja toki tarkistaa kaiken muunkin huolella. Ja niin hän tekikin. Ja minä kysyin koko ajan ja hän vastasi. Ja terve poikahan siellä masussa on :Heartblue Poika on viikko pienempi ja ehkä sen takia ei ole vielä voimaa potkia kunnolla ja rauhallinen tyyppi anakin vatsassa. Hoitaja ei ollut ollenkaan huolissaan rauhallisuudesta. Hän mittasi pojan tosi monesta kohtaa ja kaikkien mittausten mukaan (pää, pikkuaivot, vatsa ja pää-peppu) koko vastasi 19+6 paitsi reisiluun koon mukaan ikää olisi 20+5. Joten 19+6 on todellinen ikä ja laskettu aika 24.12. Aivan ihana symboliikka että olisi joululahja :Heartred. Mutta laskettua aikaa ei enää muuteta joten 18.12 mukaan mennään, mutta hyvä muistaa että on viikko nuorempi. Paino oli 320g ja 15,5cm oli pää-peppu mitta. Pikkuinen :Heartblue
 
Meillä oli ultra perjantaina, kaikki hyvin! Vastasi viikkoja, mitä nyt heitti yhdellä päivällä, kokoa 337g :) Ensimmäinen näky oli oikein kunnon haukotus, aika uneliaalta vaikutti muutenkin, hiukan jalkojaan oikoi ja kasvoja hieroi. Sukupuoli jäi vielä vähän epäselväksi, kovin oli jalat ristissä mutta veikkasi kuitenkin tyttöä :) En nyt ihan heti lähde hörhelökaupoille, onneks niitä neutraalejakin värejä on :)

Muoks. Ja siis 20+1 oli tuolloin
 
Se olisi vihdoin ja viimein huomenna klo 12.00. Edelleen mietin sitä, että haluanko tietää sukupuolen, jos sen näyttää..
Mietin, että katsoa tärkeimmät, että onko rakenteellisesti kaikki kunnossa ja sitten jos haluan, niin kysyn.. Mutta maltanko olla loppuun asti, etten tiedä XD.
 
Huomenna aamulla kans. Koko perhe ollaan ihan jännäkakat housussa. Tyttö puhuu kokoajan ultrasta ja toivoo pikkusiskoa, miehellä stressi jos vauva ei olenkaan poika, yrittää tsempata ja hokee "ihan sama kunhan on terve... Mutta poika olisi kiva..." :D mua huolestuttaa vaan se että onko kaikki hyvin ja kasvu normaalia jne. Poika on vaan että jes pääsee paapan luokse yökylään! :D
 
Hiki ja tärinä alkaa hälvetä... :)

409g pieni prinsessa, vastaa viikkoja 21+3, pysynee silti 21+0. Täysin terve!

Kovin vilkas ultrattaessa ja monotti jatkuvalla syötöllä. Kätilöä kovasti nauratti. Oleilee pää alaspäin vasemmalla puolella, peppu vinossa kylkeäni kohti ja potki juurikin navan tienoille. Istukka edessä oikealla ja viekin koko oikean puolen kohdusta.

Kohdunkaulan tila normaali ja oli ultralla 3cm, kiinteä ja kiinni!!! Jes! Supistelusta ei tarvi huolehtia.

Rv36 vielä käynti äitiyspolille lääkärille ja tapaan myös anestesialääkärin runsaan ylipainoni vuoksi.

Mies jäi vähän hiljaiseksi kun kätilö näytti vauvan häpyhuulet, tunsin hänen harmituksensa. No neljäs tyttö taloon, osaammepahan kasvattaa ;) ja yksi poika jo löytyy, saa pitää talon miesten puolia... :)

Huojentunut olo... Taidan lähteä kaupoille ostamaan pinkkejä hepeneitä <3

21+0
 

Liitteet

  • V__4265.JPG
    V__4265.JPG
    113.8 KB · Katsottu: 73
Muokattu viimeksi:
Ultrasta kotiuduttu vähän ristiriitaisin tuntein mutta silti iloinen ja onnellinen. Täysin terve poika hiero silmiään ja potki massussa menemään. Miehen kasvoilta huomasin valtavan pettymyksen. Olisi niin kovasti halunnut meille tytön kun 3 edellistä on poikia.
Viikot vastas 4 pvä isompaa mitä tällä hetkellä, mutta LA:ta ei enää muutettu.. Painoa oli jo hurjat 470g
Viikkoja nyt siis 21+3
 
Takaisin
Top