Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tänään oli ru! Jotenkin jäi kyllä mieltä painamaan kun oli niin ikävä kätilö!! :( en nyt sitten tiedä onko kaikki hyvin vai ei kun ei se suostunut kertomaan "kun tämä on vaan ultra" onneksi kuitenkin toinen kätilö kävi kans katsomassa ja se kyllä sanoi että kaikki on hyvin!
Vauva oli vähän pienempi kun pitäisi ja sen takia sitten kasvukontrolliin vielä toukokuun lopussa! Onneksi kun jäi niin ikävä maku tästä!
Ärsyttää kun siitä koostakaan se kätilö ei voinut sanoa onko se kuitenkin ihan "tarpeeksi" iso, piti itse kysyä ja varmistaa monta kertaa! Kaikki mitä se kertoi kun ultrasi niin ei se niistäkään sanonut muutakun miltä näyttää ja minä tietenkin kysyin että onko se hyvä vai huono kun eikai normi ihminen tiedä miten verisuonet jne pitää mennä.. Joka kysymisen jälkeen se katsoi ikävästi ja tiuskasi jotain. Huh kuinka rasittavaa!! :(

Kaikki kunnossa rakenteissa :) Minun intuitio meni tällä kertaa kunnolla metsään, suhteellisen varma tyttö siellä on. :Heartred sopivasti pisti jalat aina ristiin ;)

Inkaliina, harmi kuulla et osui ikävä kätilö! Ei tosiaan ensikertalainen voi noista tajuta, mullekin on kaikki pitänyt selittää juurtajaksain. Eiköhän siellä oo kaikki kumminkin hyvin teillä :) saitteko tietää sukupuolta vai pidättekö salaisuutena tai yllärinä? :)

Hyi kamala mikä kätilö Inkaliinalla! Kyllä mun mielestä on todellakin väärällä alalla, jos ei ymmärrä miten tulevia vanhempia jännittää nää asiat eikä kiinnosta selittää kärsivällisesti.

Inhottavaa jos on tuollainen kätilö! On kyllä väärässä ammatissa. Hohhoijaa mitä ihmisiä ja asiakaspalvelijoita... Tässä on kuitenkin elämää suuremmat asiat vanhemmille kyseessä ja etenkin jos on ensimmäinen raskaus. Ja vaikkei olisikaan niin silti! Inhoan tollasta touhua. Onneksi pääset uuteen ultraan, jospa kätilö on sitten eri.

Inkaliina, mitä jos kertoisit tästä neuvolassa, jos olisi mahdollista päästä jo pian uuteen ultraan? Tosi inhottavaa tollanen :(

Meilläkin oli ultra viime keskiviikkona ja oma tyttöfiilis meni kyllä ihan metsään kun kätilö kuvasi haaravälistä ihan selkeää "uloketta" :D
Helpottavinta oli kyllä kuulla että kaikki oli kunnossa, uskaltauduin jopa ultran kunniaksi ostamaan ensimmäisen vauvan vaatteen :)

Inkaliina olipas ikävä kokemus ! :(
Mikähän sitä kätilöä vaivasi... Todella huono päivä vai väärällä alalla?? Joka tapauksessa pitäisi osata selittää asiat ymmärrettävästi ja tukea odottavaa äitiä! Sehän lukee heidän valassaankin ihan varmasti!

Minäkin mietin koko päivän että se nainen oli ihan väärällä alalla. En usko että on hyväksi aiheuttaa tuommoista stressiä odottavalle.

Meinaan heti maanantaina soittaa omaan neuvolaan "omalle kätilölle" ja kertoa noista ultrakokemuksista ja varmistaa siltä että kaikki on hyvin! Ärsyttää tosin kun en saanut edes niitä mittausten tuloksia, tai ylipäänsä mitään tietoja siitä ultrasta vaikka pyysin vielä. Sanoi että kun eivät ruukaa antaa niitä kenellekään, niin ei sitten anna minullekaan. Tuli vain sellainen olo että "anteeksi jos olen kiinnostunut omasta vauvasta"!

Oon nyt sitten koko eilisen illan ja tämän päivän ollut pahalla päällä ja stressaantunut eilisestä ultrasta, voiko sinne äitiyspolille soitella sunnuntaina vai pitääkö odottaa vielä koko huominenkin päivä?

Ilman muuta valitus kannattaa tehdä tuollaisesta kätilöstä. Ei mitään ammattitaitoa. Onneksi on varmasti paljon ihania ja ymmärtäväisiä kätilöitä. Mä olisin varmaan sanonut suorat sanat tuollaiselle kurttunaamalle ja vaatinut kyllä saada uuden ajan! Varmasti tulevaisuudessa ei satu yhtä huono tuuri. Ja hei ensisynnyttäjät: Synnytyksessäkin on sitten oikeus vaatia kätilön vaihtoa, jos kokee, että kätilöstä ei ole apua tai kokee, ettei hän ole tukena vaan enemmän pahoittamassa mieltä tai tuomassa epävarmuutta. On kuiteskin todella tärkeää, että ne, jotka siellä salissa ovat, niin heihin voi luottaa täysillä!

Ru takana ja kaikki hyvin. Kätilön seurana oli oppilas joten selosti mukavan tarkkaan kaikkea mahdollista ja käyttivät aikaa sopivien kulmien löytämiseen (aikaa kun oli hyvin muutenkin varattu). Vauva vielä pysyi sukupuolineutraalina, mutta ehkä siitä jännityksestä päästään viikonloppuna vielä.

Takaisin