Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maikku*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:happy093 Se on tyttö.. tai niin ne uskalsi ainakin väittää! Nyt jännittää... kolmen pojan jälkeen en osaa sanoiksi pukea miltä tuntuu, enkä suoraan sanottuna edes tiedä! Osaanko hoitaa tyttöä ollenkaan!!? Mutta koska KYSillä ei käytetty kuin perinteistä ultraa, ei tämä tieto tietysti ihan täysin varma ole, joten ihan vaaleanpunaiseksi en vielä heittäydy..

Vihdoinkin tää päivä koitti!! Tänään tuli siis käytyä itsekin rakenneultrassa ja poikahan meille on tulossa. Tyttöä jotenkin olin toivonut ensimmäiseksi lapseksi, mutta katsotaan joskus myöhemmin sitä uudestaan ;) Kaikki näytti olevan pienellä kunnossa. Voi mikä helpotus, ihana ja helpottunut olo :))

Hei mä olen nyt joillekin laittanut ei tykkää eli peukku alaspäin, se on siis että "tylsää että oli tollanen kokemus" kommenti. Eli ei tarkoita että en tykkää kirjoittajasta tai viestistä vaan en tykkää siitä että on joutunut kokemaan jotain inhottavaa tai ei niin kivaa...

Meilläkin oli eilen Rakenneultra ja kaikki oli niinkun pitikin. Pituutta oli 25 cm ja painoa n. 350 grammaa. Myöskin sukupuoli arvaukseni osui oikeaan eli TYTTÖ on meillekin aika varmasti tulossa :rolleyes:. Ja eikä löytynyt mitään poikkeavaa. aivoista löyty kaikki lohkot ja samoin sydämmestä (kammiot? ), molemmat munuaiset olivat kunnossa, molemmat jalat ja kädet oli tallessa eikä huulihalkiota näkynyt. Jalat näytti kyllä ihan tuhottoman pitkältä kun toinen jalka sojotti pään yli. vauva oli hyvin kiinni kohdussa ja istukka oli täälläkin myös etupuolella ettei potkuja ole vielä tuntunut. Muutenkin tyttönen oli hyvin rauhassa koko "session" ajan joten kaikenkaikkiaan ei mennyt kun n. 15 min koko hommassa.

Meillä ei ollut ihan niin kiva kokemus tää ultra ku oli np ultra sillon.
Ultraaja ei oikein paljoa puhunut, pitkään vaan pyöritteli ja ihmetteli ja välillä selosti mitä etti ja näki, kyllä se selvis että kaikki on kunnossa jne. Mutta ekalla kerralla oli toinen ultraaja ja se oli paljon mukavampi... Tämä ei edes ottanut meille mitään kuvia, eikä mitannut pääperä mittaa ollenkaan /:

Mutta pää asia toki että kaiken todettiin olevan kunnossa (:
Poika siellä näytti olevan <3 ja painoksi arvioitiin 458 grammaa.

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Ultra vihdoin takana. Kaikki näytti olevan kunnossa, painoarvioksi muodostui 360 grammaa ja koko vastasi päivälleen aiemmin arvioituja viikkoja. Ja meille on tulossa POIKA! Omat epäilyni siis osuivat oikeaan :)

Jännä kun istukka oli etuseinässä ja olen tuntenut jo reilun kolmen viikon ajan liikkeet. Liekö kova potkija tulossa, kun normaalisti olen käsittänyt, että etuseinäistukka vaimentaa liikkeitä joillakin jopa todella paljon.

Menna: Ihanaa!!! :) Mää täällä jännittelen kun rakenneultra vasta TUNNIN päästä! En pysy housuissani... :)

Wow: kerrohan sitten heti, miten teillä meni! Tänään olikin useammalla se rakenneultra :) On se kyllä söpöä nähdä pikkuinen siellä liikkumassa.

MIten muuten: oletteko arvelleet kertoa sukupuolen kenelle(kään)? Meillä mies oli todella innoissaan rakenneultran jälkeen ja oli menossa töihin (on töissä isänsä firmassa). Hän ihan heti kysyi, että voiko sanoa jo isälleen poikalupauksesta. Päätettiin sitten, että meidän omille vanhemmille taidetaan kertoa, mutta heidän pitää vannottaa, etteivät kerro sukupuolta kenellekään muulle sukulaiselle tai tutulle. Pääsääntöisesti siis meinataan pitää salaisuus syntymään saakka, mutta ei tuo nyt niin kauheaa ole, vaikka joku saisikin etukäteen tietää.

IIkkks! Meillä tänään rakenneultra aika!! Onneksi on aamusta, klo 10nen jälkeen.. ei tartte jännittää koko päivää! :D
Ja onnea tietysti kaikille joilla ultras vauvalla kaikki hyvin ja menny mukavasti muutenki :)

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Menna Me ollaan kans mietitty että kerrotaanko kaikille vai pidetäänkö omana tietona.. ei vielä tiedetä mitä tehään :p Ehkä oliski kiva pitää omana tietona, ja toisaalta kiva hehkuttaa kaikille. Saa nähä suostuuko vauva näyttämään mitä merkkiä on.. :D Tartteeko ollenkaa miettiä kertooko vai eikö kerro :D

Me ei olla salailtu arvelua että tyttö on tulossa. Toki niille, kelle nyt kerrottu, on muistettu sanoa että ihan 100% varma sukupuoli ei ole. Ajateltiin isännän kanssa että paljastuuhan se jossain vaiheessa (=syntyessä) joka tapauksessa niin sama se jos nyt jo kertoillaan!

Me käytii jo jonkun aikaa sitte rakenne ultrassa :) kaikki oli hyvin, pikkunen oli nii hassussa asennossa että jouduin nousemaa pomppimaan jotta saatiin päänmitta mitattua :) tulossa olisi Tyttö<3 niinkun arvelinki, entuudesta on jo poika nii tää on iha täydellistä :)

Me ollaa kerrottu sukupuoli niille jotka sen on kysyny mut en ole huudellut sitä ympäriinsä :D

Rakenneultrassa käyty! :) Kaikki oli pikkuisella hyvin, vastasi muutamaa päivää isompaa mötkälettä. Värkkejä hän ei suostunut näyttämään millään, jalat oli visusti ristissä (ei oo äitiinsä tullut) ja napanuora häiritsi jalkojen välissä. Ehkä liiankin innokkaita ollaan oltu tän sukupuolen kuulemisen kanssa joten ihan oikein meille ettei sitä nähty. Mutta nyt varmaan täytyy varata se 4D-ultra, tämä varmisti sen että sinne mennään!

Istukka oli vähän huonossa kohtaa, elikkäs osaksi kohdunsuulla. Tämä selittää myös alkuraskauden tiputteluvuodon sekä jo tuntuneet supistelut. Kontrollikäynti siis heinäkuun alussa, toivotaan että istukka on siirtynyt siihen mennessä. Jos ei, niin sitten luultavasti jouduttaisiin päätymään suunniteltuun sektioon. Mutta kovasti minua lohduteltiin että tosi usein istukka siirtyy pois kohdunsuulta viikkoon 30 mennessä. Nyt vaan pitää olla entistä tarkempi supistelujen kanssa. Jos tulee useampia kuin yksittäisiä niin pitää soitella polille suoraan.

Niin ja Menna vielä; kerrottaisiin kyllä kaikille sukupuoli, tai kerrotaan jos saadaan se vielä jossain vaiheessa ennen synnytystä tietää. Meillä ei ole mitään syytä salailla asiaa ja kivahan se on läheisillekin jos haluavat vaikka vaatteita ostella niin tietää senkin vuoksi.

Wow: hitsinpimpulat, jotta ei näyttänyt sukupuoltaan.. No, ompahan hyvä syy mennä 4D-ultraan ;) Me ei olla menossa mihinkään omakustanteiseen ultraan, vaikka kivahan se ois nähdä tarkempaakin kuvaa. Arvelin, jotta näkeehän sen sitten synnyttyä.

Saa nähdä tuosta sukupuolen salassa pidosta, että miten hyvin onnistuu. Itse jo olin melkein hölöttämässä kahvipöydässä työkavereille, että meille tulee poika. Voipi hyvinkin olla, että kaikki tietää ennen syntymää :D

Menna: Näin on, niin kallista puuhaa että en olis kyllä muuten raaskinut ;) Haha, voin kyllä kuvitella että olisin itsekin vahingossa lörpöttelemässä kaikille... :)

Me kerrottiin kaikille, että poika on. Ei sitä pystynyt salaamaan. Meillä kun ei sitä paitsi kummankaan vanhemmat oo osallistunu hankintoihin niin mitenkään, niin ehkä tää sukupuolen kertominen vois hyvällä tuurilla inspiroida tulevia isovanhempia edes vaateostoksiin. Vähän on harmittanut, kun molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi tulossa eikä innostuksesta huolimatta kummatkaan ole omatoimisesti ehdottaneet osallistumista. Niin, ei kai sitä lahjoa tarvisi, mutta kun Minä Rakastan Lahjoja... :bunny

Meidän ei pitänyt alun perin kysyä, mutta kyllä sittekki päätettiin kysyä ku molemmat sitä niin täräji ja tyttöähän sieltä sanottiin pukkaavan <3

Käytiin eilen rakenneultrassa. Ja poika tulee! Koko lähipiiri ja suku veikkasi tytön puolesta, ehkä vähän minäkin. Mutta ihanaa!!! Poika! Ei ole lähipiirissä juuri yhtään poikaa, eikä suvussakaan! :)

Rakenneultrapäivä koitti vihdoin ja viimein meillekin vaikka sitä kerran lääkäripulan takia siirrettiinkin.

Pikkuisella prinsessalla oli kaikki kuten pitääkin ja painoa oli tähän mennessä kertynyt 442 gr (rv21+4). Mikäli neiti kasvaa samaa tahtia niin syntymäpainoksi arvioitiin n. 3500 gr.

Ultraaja oli mukava ja selosti koko ajan mitä katsoi ja näki. Itse emme saaneet kovin paljon selvää katon rajassa olevalta ruudulta. Kovin ammattitaitoinen pitää olla, että siitä jotain ymmärtäisi. Varsinkin kun välillä katsottiin poikkileikkauskuvia ja välillä ylhäältä ja välillä alhaalta ja kaikki tapahtui todella nopeasti.

Saimme mukaamme 2 kuvaa, joissa toisessa näkyy todella selvästi neidin oikean käden sormet ja toisessa näkyy sukupuoli tai pitäisi näkyä, mutta itse emme sitä kyllä siitä tunnista vaikka ruudulta pysäytyskuvasta sen näimme.

Uskomattoman ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin ja kaiken kukkuraksi saada kuulla myös sukupuoli.

Jahas, mulle tulee kuudes poika :D
Niin selvästi ja monta kertaa näkyi pippeli että erehtymisen mahdollisuutta ei ole.
Viikkoja nyt 21+2 ja vastaa viikkoja 22+2 painoa 482g.
Ihana ja tarkka ultraaja nainen joka katsoi tarkkaan kaikki ja selitti tarkkaan kaikki. Sisuskalut näytti olevan kunnossa. Sydän ja aivot kehittyneet niin kun pitikin. Ylähuulikin oli kokonaan yhdessä jo, sormia ja varpaita näytti olevan tarpeellinen määrä. Erittäin vilkas poitsu joka ei antanut ottaa "kasvokuvaa" itsestään.
Vaikka sitä tyttöä odotin niin nyt on helpottunut olo.
-Ja onnellinen <3

Takaisin