Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maikku*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin oli rakenneultra 22.4 ja poikahan siellä näkyi taas :D Esikoinen siis myös poika :) Vähän oli toiveita molemmilla tytöstä, mutta kyllä tuo poika lupauskin nyt alun sulattelun jälkeen tuntuu hyvältä <3

:smiley-bounce013 Mukava nähdä ja kuulla miten jokainen on ioinen, olipa siellä tyttö tai poikauutisia. Meille on tulossa neljäs pienokainen, ja rakenneultra on vasta 8.5.. olen aika varma että neljäs poika tulee!! Tyttöä taitaa toivoa enemmänkin muu suku ja ystävät, ja monet kuvittelevat että "teimme" neljännen lapsemme sen vuoksi, että saataisiin vihdoin tyttö. Itse kuitenkin mietin, miten helpolla pääsisi tavaroiden ja varusteiden suhteen, jos tulokas olisi jälleen poika, ja niitä poikia kun on jo oppinut hoitamaan ja kasvattamaan kohta 12 vuotta... Ja ihan rehellisesti sanottuna, molempi parempi :love017
olipa se prinssi tahi prinsessa.

Meillä ois 8.5 eli 11 päivää rakenneultraan :P
Ja tosiaan kauhea huoli koko ajan päällä ku liikkeitä ei oikeen tunnu vieläkään että onko kaikki varmasti kunnossa :/
Ollu kyllä tän koko raskauden ajan koko aja pelko että lyökö se sydän siellä mutta ainakin viime neuvolassa 16.4 oli kaikki hyvin... (:
Tosin tää onkin eka vaavi ni varmaan iha normaalia ressata tälleen..?

Torstain rakenneultraa täälläkin jo kovasti odotellaan! Minä en ole oikeastaan lapsen voinnista huolissani, vaikka ensimmäistä odotankin. Tosin omat oireet vähän mietityttää, mutta kummini on gynekologi, joten häneltä saan varmasti tukea ja tietoa asioista jos ylitsepääsemättömäksi käy epävarmuus...

Meillä oli rakenneultra torstaina :) Kaikki oli hyvin ja sieltä löytyi n. vajaa 400 grammaa painava kaveri. Kätilö naureskeli, että on hän ainakin valokuvauksellinen kaveri kun kovasti halusi meille kasvojaan näytellä :D Vauva myös haukotteli ja rapsutteli sormella ylähuulta. Oli jännää seki ku näki ruudulta livenä kun vauva liikkui ja sitten samaan aikaan tunsi mahassa mönkimistä :) Meillä on koko raskauden ajan ollut kova "poikaolo", joka osottautui todeksi eli poikahan sieltä on tulossa:)<3

Meillä oli tänään rakenneultra ja voi että miten ihanaa oli nähdä pikkuinen taas pitkästä aikaa siellä ruudulla <3 :) kovasti meille vilkutteli sieltä kokoajan. Rakenteet näytti normaaleilta ja vauva kasvanut normaaliin tahtiin, nyt painoarvioksi tuli 390 grammaa, minulla viikkoja 20+4 tänään :) Ja sukupuolikinhan sieltä paljastui ja selkeä peli oli se, että saamme syksyllä ihanan pojan<3 Kovasti oli tyttö toiveita ja aavistus että olisi tyttö, mutta molemmat miehen kanssa olimme samantien onnellisia siitä että poikalupauksen saimme, kaikkein tärkeintä että kaikki vauvalla kunnossa :) :happy093

Meillä oli tänään rakenneultra ja voi että miten ihanaa oli nähdä pikkuinen taas pitkästä aikaa siellä ruudulla <3 kovasti meille vilkutteli sieltä kokoajan. Rakenteet näytti normaaleilta ja vauva kasvanut normaaliin tahtiin, nyt painoarvioksi tuli 390 grammaa, minulla viikkoja 20+4 tänään Ja sukupuolikinhan sieltä paljastui ja selkeä peli oli se, että saamme syksyllä ihanan pojan<3 Kovasti oli tyttö toiveita ja aavistus että olisi tyttö, mutta molemmat miehen kanssa olimme samantien onnellisia siitä että poikalupauksen saimme, kaikkein tärkeintä että kaikki vauvalla kunnossa

Onnea kaikille hyvin menneistä ultrista :)

Meillä se on jo ylihuomenna! ***hehkutusta*** Ainakaan ei tarvitse sitä nyt jännätä, että onko vauva elossa, kun se tuntuu potkivan. Ja sukupuoltahan me ei aiota kysyä. Mutta siltikin vähän kyllä jo jännittää! Toivottavasti kaikki on hyvin niin ei tarvii ruveta huolehtimaan mistään.

Piti ruveta tilastoimaan noita sukupuolia ;) Jos nyt laskin oikein niin tähän ketjuun on 8 henkilöä kertonut kumpiko on ultran mukaan tulossa, ja 7 oli poikia ja vain yksi tyttö! Muistakin ketjuista kurkistellen sain kasaan vielä yhden tytön ja yhden pojan. Eli siinä tähän hätään tilastoja :) Lasketut ajat-ketjuun saa myös noita ilmoitella.

aika jännää... :) En edes ajatellut asiaa mutta nyt kun sanoit niin piti ihan kattoa tätä keskusteluketjua ja onhan se totta että tässä ketjussa on vaan minä joka on sanonut että odottaa tyttöä... :)

Hoplaa! Minä en tähän vielä olekaan ehtinyt ultrakuulumisia laittaa. Kätilön mukaan 330g hyvin viikkoja (tasan 20 silloin) vastaava tyttö tulossa. Ja sanoi että sukupuoli näkyi niin hyvin kun ultralla vaan sen voi nähdä, joten jonkimoinen varmuus siitä kyllä tuli. Ultrassa oli kyllä ihanaa... ja mikä tärkeintä, kaikki hyvin!

meillä on äitienpäivästä seraavana pvnä rakenneultra.. vielä sinne on vain aikaa vaikka jo pari viikkoa puhuttu että kohta.. ja paskat se mitää kohta oo, ikuisuus täshän on odotettu jo! :)

Tänään sitä mennään! Heräsin ihan tolkuttoman aikaisin 8ennen viitttä), päänsärkyyn ja niskan kolotukseen. Nyt kun olen aikani kukkunut, huomaan että alkaa kovasti jännittämään tuo ultra! Mahassa ihan kipristää.... Toivottavasti kaikki on kohdallaan....

puapru Tsemppiä rakenneultraan!! Varmasti ihana nähdä oma vauveli kun on kasvanut niin paljon ja on hyvät laitteet millä katotaan :)

Meilläkin rakenneultra vasta 10.5 ja toivotaan että siellä on kaikki hyvin! Vähän täälläkin on ruvennut mietityttään, kun on niin kovin hiljaista eikä liikkeitä tunnu tai muutenkaan vointi "huono" tai mitenkään erilainen kun enne raskautta... :scratch

Meillä rakenneu vasta 21.5! Miten mä kestän siihen asti? Mulla viikot silloin jo 21+1.

Wingless mulla kans olo aikalailla samanlainen kuin ennen raskautta, ruokahalu vaan uupuu vieläkin.. Liikkeitä tunnen päivittäin, mutta voisin kuvitella kans huolestuvani jos ei liikkeitä olisi.. :/ Mutta monella on ollut sama tilanne kun sulla ja silti on kaikki ollut hyvin, kyllä sullakin on.. :)

Mie oon vasta nyt alkanut tuntemaan vaimeita liikkeitä/potkuja, joten no worries :)

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki näytti hyvältä. Kätilö kysyi halusimmeko tietää sukupuolesta ja sanoin, ettei tarvitse tietää. Hän sanoi "hyvä!". Ja selitti vielä jotain perään, ettei sitä kaikkea kuulukaan tietää ja ettei se olisikaan ihan varmaa. Ihan mukava, kun sai vielä tuollaista "tukea" päätökselle. Sitten katseltiin vauvan osia siinä järjestyksessä, mikä parhaiten kulloinkin näkyi. Jossain vaiheessa minun piti käydä vessassa, kun pää oli ilmeisesti ihan alhaalla ja siitä ei kaikki näkynyt täyden rakon takia.

Mutta mitään moittimista ei kuulemma löytynyt :) Mukavinta oli ehkä nähdä kun vauva vei välillä nyrkkiä suuhun ja välillä esimerkiksi maiskutteli huulia.

Ainiin ja sitä ultrausgeeliä meni vähän joka paikkaan: alushousut ja farkkujen mahaosakin oli vähän märkänä. Olis se varmaan kuivunutkin nopeasti eli ois niillä pärjännyt, mutta heitin sitten housut kotiin pyykkiin, ja tänään tuli hamepäivä. Vinkkinä, että ei välttämättä kannata mennä kaikista parhaissa vaatteissa.

puapru, mites teillä meni? Mulla oli kanssa yö tosi levoton, vaikka ei muuten ollut sellainen olo että olisin jännittänyt. Unet oli kuitenkin aika levottomia ja heräilin vähän väliä.

Moikka! Meillä oli rakenneultra vappuaattona ja raskausviikkoja oli tuolloin 21+2. Kaikki siellä näytti olevan niinkun kuuluukin ja tyttöä ne veikkaili vaikka itsellä ollut jotenkin poikaolo :)

Ultra on nyt takana mutta kahden viikon päästä kävi kutsu uudestaan.

Sydän ja sisäelimet olivat rakenteiltaan sitä mitä pitikin. Vauva liikkui kovasti, mikä on hassua kun en itse juurikaan liikkeitä vielä tunne. =) Painoarvio eli n. 370g vastasi viikkoja 20+5, eli vähän enemmän kuin mitä nyt mennään, 20+2. Ja tyttäreksi kätilö lasta epäili.

Jouduimme kuitenkin siitä kätilön vastaanotolta lääkärin vastaanotolle, koska mittauksissa vauvan aivojen sivukammiosta saatu mitta oli liian suuri. Lääkäri sai sitten mittaustuloksen ns. normaaleihin rajoihin, mutta tosiaan tarkastusmittaus lääkärin toimesta tehdään kahden viikon päästä. Mahtaa tulla pitkät viikot!

Takaisin