Rakenneultra

Meillä oli tänään rakenneultra, täälläkään ei oo mitään ohjeistusta siitä pitääkö rakko olla täysi vai ei. Kaikki oli hyvin vauvelilla. Hyvä kasvokuvaa ei antanut itsestään joten mukaan saatu kuva oli aika samanlainen kuin np-ultrasta saatu. Sukupuolta kätilö ei sanonut, eikä älytty kysyäkkään ultran aikana. Vasta lähtöä tehdessä kysäsin että olisiko sitä nähnyt, ja kätilö siihen että kyllä varmaan olisi mutta hän ei itse kiinnittänyt siihen mitenkään huomiota.. Hieman jäi harmittamaan. Istukka sijaitsee edessä ja aika alhaalla. Sen vuoksi en ole tuntenut vauvan liikkeitä niin selvästi kuin yleensä jo tässä vaiheessa tunnetaan. Äitipolille antoi uutta aikaa 27.11 jotta seurataan että nouseeko istukka ylemmäs. Toivotaan että nousee ;)
 
Rakenneultra takana meilläkin. Oltiin päivän vikoja asiakkaita eikä tätillä tuntunut olevan mitään kiirettä. Kertoi todella tarkkaan kaiken mitä näki. (aijemmin ei varmasti kertonut noin tarkkaan)

Istukka on minullakin edessä, ilmankos liikkeet tuntuvat vaimeina.
Tosin siinä maatessa olin jotenkin niin lautana, että näki hyvin kuinka vatsa pomppi vauvan liikkuessa!

Siellä sitä istuskeltiin jalat ristissä. emoticon Siksi en ensin meinannut mitään sukupuolesta kysyä. Vaan joutui sitten odottelemaan vauvan kääntymistä, että sai katsottua kaikki. Ja näyttihän se tyyppi kaikki! Ei jäänyt epäselväksi kumpi on! Tarkistin silti vielä tädiltäkin, kun aina ei voi satavarma näkemästään olla ja täti otti ihan kuvankin.
Eli poikaa odotetaan. Synnyttyä tietysti voi aivan varmaksi sanoa, mutta aika outo olisi jos tyttö olisi onnistunut moisia vehkeitä esittämään!

Mies oli vähän pettynyt. Odotti niin toista tyttöä. On ihan varma, että tytöistä tulee kilttejä ja pojasta kamala riiviö. Turha sanoa, että luonne se on joka ratkaisee. Vaikka totesihan tuo, että jos olisi ollut se tyttö, niin olisi ollut "pakko" tehdä vielä kolmas jos sitten olisi pojankin saanut. emoticon
Kieltämättä tyttöä ehdin jo itsekin kovin toivoa, mutta sanoin miehellekin etten edes välttämättä halua tietää koska ei oikeasti ole kuitenkaan väliä!

Nyt vain on yksi ongelma.... Tytölle olisi ollut nimi valmiina! (miehenkin hyväksymä) Pojan nimi ajatuksia on vain heitelty, mutta mitään just sopivaa ei ole tullut vielä vastaan...
 
Onnea hienoista rakenneultrakulumisista!! :)

Täälläkin se ois viimein takana ja onneksi kaikki näytti kuulema olevan hyvin. :) Kätilö sanoi että sojotin siellä näyttäis olevan, eli poikaa tässä odotellaan. :) Todella mukava kätilö oli, selitti kaiken mitä mittaili ja katseli.
Totoro olit kirjoittanut jonnekin tuosta sikiön painosta, meillä painoarvio oli 370g ja viikkoja siis sillä hetkellä 20+4. Lähes kaikki tutut jotka on tässä viimeisen vuoden aikana poikia saaneet, niin ovat saaneet reippaasti yli 4 kiloisia vauvoja. :o Itseäni vähän pelottaa, et jos tulee niin iso vauva... Mut noh, senhän näkee vasta sitten, turhahan sitä on murehtia etukäteen. :)
 
Meillä myös rakenneultra takanapäin. Kaikki näyttäis meilläkin olevan hyvin, mikä on tietenkin pääasia. Kätilö selitti tosi tarkkaan koko ajan, mitä teki ja antoi meillekin mahdollisuuden kysyä, mitä mieleen juolahtaa. Nyt voi jatkaa hyvillä mielin odotusta. :)

Viime viikon ultrassa viikkoja oli 20+6 ja vauvan painoarvioksi saatiin 348 g. Mitat (luiden pituudet yms.) antoivat ymmärtää, että pitkäraajainen lapsonen olisi meille jälleen tulossa. Esikoinen (poika) on myös pitkäraajainen, mutta hoikka (oikeastaan varsinainen ruipelo) oli syntyessään (3 360 g / 52 cm) - ja painoarvio rakenneultrassa oli samaa luokkaa kuin nytkin.

Mulla sf-mitta huiteli koko viime raskausajan keskikäyrän ja yläkäyrän välimaastossa, ja koko ajan neuvolassa puhuttiin, että vauva painaa syntyessään liki 4 kg. Eli kandee muistaa, että jos vauva on pitkä, niin myös tuo sf-mitta voi hipoa yläkäyrää, vaikkei vauvalla syntymämassaa niin hirmusti olisikaan. Itse koko ajan tunsin, ettei masussa mikään jättiläinen kasva. ;) Ja kuten nytkin kätilö sanoi, vauva alkaa kerätä varsinaista massaa vasta rv:n 30 jälkeen, joten silloin kannattaa suuremmat herkuttelut jättää vähemmälle, jos pelkää vauvan olevan iso. VAIKKA: itse kyllä olen melkoinen herkkupeppu ja herkuttelin viimeksikin loppuun asti, ja silti vauva oli varsin maltillisen kokoinen. Eli en nyt tiiä sit loppuviimeks, kuinka paljon tuohon vauvan syntymäpainoon voi itse vaikuttaa, jos verensokereiden tms. kanssa ei ole ongelmia...
 
Rakenneultrassa näytti kaikki olevan kohdallaan. Rv 20+1 ja mittojen perusteella noin viikon suurempi. Ultraaja sanoi, että neuvolassa tarkkailevat kokoa ja jos vaikuttaa kovin suurelta, niin sitten uudelleen ultraan keskussairaalaan. Laskettua aikaa eivät kuitenkaan yleensä tässä vaiheessa enää muuta - eivät siis meillekään.


 
Tähtipöly Toivon, että meillä vaikuttaa poikaankin tuo perimä niin ettei tule isoa! Tytön kanssa saatiin kaksi veehen asti juosta kasvukontrolleissa. Ja lääkärillä, joka totesi hänen kasvavan ihan perimänsä mukaan!
Miehen suku on lyhyttä. Mieskin kuulema keskivertoa lyhyempi, vaikkei mikään nysä ole.

Ystäväni muuten juoksi seurannassa, kun povasivat "kauhean isoa" vauvaa. No, loppuraskaudesta tämä kääntyikin päälaelleen ja vauvan sanottiin olevan pieni. Syntyi alle 3 kg:na. Oli jo kuitenkin neljäs tyttö! Edellisiä pienempi, muutoin täysin terve.
 
Meillä oli tänään rakenneultra, vauvalla kaikki hyvin! Tyttö sieltä on tulossa! emoticon
 
vihdoin koitti se päivä että pääsi omaan rakenneultraan. takkuavan historian vuoksi oli varautunut ties mihin, mutta suuuren suuri helpotus oli kuulla että ainakin nyt kaikki on niinkun pitää! Maha-asukki on terve ja oikean kokoinen ja varsin vilkas epeli! niin ja siinä kesken mittailujen kysyin varovasti että uskaltaako sitä udella sitä kriittistä paikkaa, että mitä näkyy? oli kovin ystävälliset kaksi naishenkilöä meidän kanssa josta tämä joka ultraa piteli sanoi että kyllä hän voi vilkaista jos näkisi jotain.  ja näkyihän sieltä, 80% tyttöä veikkasi :)  voi mikä ihana onnen tunne, kaikki on hyvin! sukupuolella nyt ei ollut väliä, kihlattu toivoi poikaa mutta sekin lähinnä siksi että hän pystyy itse samaistumaan paremmin. kyllä me tyttö vastaan otetaan =) ei palauteta! =)
 
Meilläkin oli vihdoinkin tänään ultra :)
Tänään rv20+5, kaikki hyvin ja painoa 385g. Kaikki raajat ja elimet löytyi, ei mitään outoa. Sukupuolta yritettiin kysellä mutta pikkunen ei suostunut sitä oikein näyttää...toistaseksi jää nyt sit arvoitukseksi :) vaikka ultraaja sano et jos hänen pitäis veikata niin sanois tyttö :)
Päätettiin kanssa että mennään 4D ultraan ja sinne meillä on aika reilu parin viikon päästä, toivotaan että siellä sitten paljastuu varmemmin toi sukupuoli :)
 
Onnittelut kaikille iloisita ultrakokemuksista!

Meilläkin on vihdoin 20+5 viikolla rakenneultra takana ja kaikki näytti olevan kunnossa. Hyvin liikkuvainen lapsukainen hän oli, heilutteli käsiään ja venytteli jalkojaan. Sukupuolella ei meille ollut väliä, joten päätin olla asiaa tiedustelematta ja kun tällä hetkellä vielä Aasiassa olen niin oletin etteivät myöskään kerro tai kysyvät ensin. Yhtäkkiä ruudulla oli kuitenkin sukupuoli ja tyttö olisi tulossa. :) Aika yllättävä uutinen, koska mulla oli niin poikamainen fiilis, mutta kyllähän tuo kiinalainen sukupuolikalenteri lupaili jo tyttöä. :D Taisi ne ennusteet mennä ainakin oikein.

Me ollaan myös menossa 4D-ultraan, kunhan Suomeen takaisin päästään. Tällä viikolla on kyllä erittäin selvästi alkanut myös liikkeet tuntumaan ja välillä näkyy ulospäinkin liikahduksia.
 
Me käytiin viime viikon torstaina rakenneultrassa. Kaikki oli vauvalla kunnossa. Omaksi harmitukseksi ei saatu kunnon näkymää lapsen sukupuolesta, joten ei voitu edes arvailla. Eli siis muksu oli perätilassa, jalat koukussa, kantapäät haarovälin peittona... No viikolla 30 päästään taas ihmettelemään muksua, kun tuo istukka oli osaksi kohdun kaulan päällä. Toivon todella, että se siitä siirtyy, ettei joudu synnyttämään leikkaamalla. Mulla ei oo mitään leikkausta vastaan, mutta en halua sen olevan ainoa keino. Vähän jäi ekasta synnytyksestä hampaankoloon, niin haluisin alateitse tämän tulokkaan pusata ulos :)
 
Meillä on rakenneultra huomenna, ja mä en jaksaisi millään odottaa!! :P
 
Rakenneultrassa käyty. :) Oli todella mukava ultraaja, selitti meille innokkaasti mikä mikäkin paikka oli. Kaikki mitat olivat kunnossa ja pikkuinen oikein vilkkaalla tuulella.

Ja ipana suostui myös esittelemään jalkovälinsä oikein innokkaasti... Kaikkihan on tietysti mahdollista, mutta aika vahvasti meille näyttäisi olevan tulossa tyttö. <3 Mulla ei ollut minkäänlaisia toiveita sukupuolesta, mutta nyt olen uutisen kuultuani ollut mielettömän onnellinen.

 
Takaisin
Top