Rakenneultra

Kaikki oli kunnossa rakenneultrassa. Ihmeen hyvin siellä näkyy kaikki. Siis kun verisuoniakin tarkastellaan. :) Oltiin ukkelin kanssa molemmat ihan hämillää. Sukupuolta ei saatu tietää ku maha asukki piti jalat nii tiukasti yhessä. Kätilö vaa totes et joko tyttö tai ujo poika. Tässä me ny tulevan isukin kanssa pohditaa et jos varais ajan yksityiselle. Me ku ei päästä enää synnytystapa ultraa (tai nii se kätilö väitti) ni olis kiva nähdä kaveri viel kertaallee ja saada ehkä selville se sukupuoliki. :)
 
Tiällä on rakenneultra 20+3 eli keskiviikkona. Niin tuota tässä kun hölmönä ekaa odotellessa olen niin onko se nyt silleen että pitää olla pissimättä ennen ultraa vai pissiä ennen vai jotain siltä väliltä? :D viimeks uä:ssä n. Viikolla 12 sain ultratätiltä huuvvot ku olin ollu vähä aikoo pissimättä niinkun neuvolan täti oli käskenyt :D
 
Mulle ei oo annettu mitään ohjeistusta tosta pissimisestä! :D
Ekasta menin rakko tyhjänä ja niin ajattelin mennä tästä toisestakin vessan kautta :)
 
Nannuna: Meillä ne on ainakin sanonut aina vastaanotossa, että käy vielä vessassa ennen kun kutsuvat sisään. Eli ohjeistettu käymään vessassa juuri ennen. Tuskin ketään sun täyden rakon ultraaminen kiinnostaa, se voi olla vaan tiellä ;).
 
No täällä meillä on menty ultraan aina rakko täynnä ja siitä on erikseen aina sanottukin, että älä sitten pissaa ennen ultraa, vaan tule rakko täynnä. Näin siis sekä nt-ultrassa että rakenneultrassa. Mutta näin ne käytännöt sitten ilmeisesti vaihtelee pakkakunnittain. Mulla huomenna rakenneultra vuorossa ja lääkäri sanoi, että muista juoda niin paljon, että on pissahätä :).
 
Meilläkin oli tänään rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Sukupuoli ei selvinnyt, joten jännitys säilyy loppuun saakka. Värkkejä ei siis näkynyt, mutta sehän ei tarkoita automaattisesti että tyttö olisi (vaikka itsellä hieman tyttöolo onkin :)) Kovin oli kippurassa, sitä vaille ettei ollut varpaat suussa yhdessä vaiheessa :D Ultratessa näin kun vauva säpsähti ja samalla tunsinkin liikkeen:)

Niin ja kätilö kysyi tullessamme, että koska olen pissalla viimeksi käynyt, että jos yhtään tuntuu että tarvitsee käydä niin kannattaa käydä ennen ultraa.
 
Oivoi :D miksei voi olla samanlaiset pissimiset/pissimättäjättämiset joka paikkakunnalla, kyllä mennee vaikeeks :D helpoinhan se on olla pissimättä ja jos ne sannoo että mene pissille nii on mentävä :D
 
Mein ultra lähetteessä ainaki ihan luki et rakossa tulee olla runsaasti virtsaa. Kätilö sano et se painaa jotenki kohtuu ylöspäin ja näkee istukan paremmi tai jotai. Omasta mielestä se on kyllä vaa kiusan tekoo ku sanotaa et mee kauheessa pissa hädässä ja si painellaa just rakonkohtaa. :D
 
Meille ei tule kotiin mitään ohjeita ja aika varataan itse, eikä myöskään neuvolassa olla mitään sanottu. Sekä np-ultraa että rakenneultraa ennen kävin vielä sairaalalla pissalla, eikä mitään moitteita ainakaan tullut... Onpa tosiaan erilaisia käytäntöjä eri paikoissa. Ja kaipa se riippuu tuosta kohdun paikasta/ asennostakin sitten.
 
Meillä olisi torstaina ultra! Saa nähdä selviääkö sukupuoli. Just nyt en haluaisi tietää, kun on ihan sama. Mutta toisaalta kiinnostaahan se! Ja hauskahan olisi tietysti tietää...

Toivottavasti nyt ei tule mitään epäilyjä, että jokin olisi pielessä! Esikoisen kanssa peloteltiin sydämellä. Onneksi saatiin sitten vain ylimääräinen ultra ja nähtiin taas vauva!

Meillä viimeksi kysyi sisään mentäessä, että kävithän vessassa. Myös nt-ultraan vessan kautta.

Oliko muilla lähetteessä erikseen mainittu, etteivät muut lapset saa olla mukana? Nt-ultrassa (ja se sentään oli alakautta) oli lapsi mukana. Eikä mitään ongelmaa! Neuvolan ultrauksissakin on ollut.
Aika outo, jos niin paljon häiritsee... Ja huonoja uutisia voi saada milloin tahaansa muulloinkin!
Meillä tämä aiheuttaa vähän pulmia, mutta jospa anoppi nyt pystyy olemaan esikoisen kanssa. Tytölle 2.5v ei voi mitään sanoa, kun on niin innoissaan vauvasta ja olisi varmasti tykännyt käydä katselemassa. emoticon
Pitää pyytää, että neuvolassa taas näyttäisi. Siellä, kun ei yleensä ole mitään kiirettä.
 
Mulle ei sanottu pissaamisesta mitään. Kävin vessassa juuri ennen ku mentiin ultraushuoneeseen, koska olisin pissiny varmaan housuun kun rakon aluetta painellaan ultratessa.

Mitenkäs teiän beibit köllötti siellä kohdussa? Mulla se oli ihan tuolla alhaalla. Jännä juttu, kun kohtu oli kasvanu siihen mennessä jo navan korkeudelle. Mutta kätilö sanoi vaan, et se on löytänyt nyt sen paikkansa sieltä. Vauvalla on mukava olla, mutta mammalla ei niin mukava, kun painaa rakkoa ja ties mitä siellä alakerrassa.

Ainiin, ja meillä ilmeisesti akkavalta kasvaa. Voi isukki parka.. =D Kätilö sanoi, ettei saa tekemälläkään siitä poikaa, että kyllä siellä vaan häpyluu paistaa.
 
Kättärin ultrakutsuissa lukee ainakin, ettei lapsia saa ottaa tutkimushuoneeseen mukaan. Luulen, ettei kyse ole uutisten kuulemisesta vaan siitä ettei ne malta olla paikoillaan ja hiljaa tutkimuksen ajan. Meillä tytöt osais jo istuu paikoillaan, mutta ovat kovia pälättämään, joten olin ihan tyytyväinen ettei olleet mukana. Lastenhoidon suhteen on tietty sit hankalampaa, jos ei hoitajia ole.
 
Meille ei ole tullut mitään ohjeistusta, miten ultrassa pitäs olla? Siis vessakäyntien yms. suhteen... Ei siis aiemmillakaan kerroilla tullut etukäteen mitään, eikä mistään mainittu paikanpäälläkään :o
 
Minullekaan ei tuonne SATKS:n np-ultraan mennessä annettu mitään ohjeita mihinkään suuntaan... Tietty jos rakon tyhjää, niin eipä ole sitten ylimääräisiä nesteitä siellä alavatsalla :)
 
Nyt on rakenneultra (rv 20+4) onnellisesti takana ja onneksi kaikki oli niin kuin pitääkin. Iso helpotus ja voi taas jatkaa odotusta hyvillä mielin. Murunen liikkui aktiivisesti ja sukupuoltakin yritettiin katsoa, mutta ei sitä saatu näkyviin. Nyt on sitten jännitettävää loppuun asti senkin asian suhteen. Ihana kulta emoticon ! Niin ja tuo neuvolan täti kysyi lääkärin kanssa heti kun menin ultrattavaksi, että onhan mulla pissaa rakossa, etten ole käynyt vessassa. Eli pissahädän kanssa ultra hoidettiin. Riippuu kai ultralaitteestakin, tarviiko olla rakko täynnä ultrassa ja lääkäri sanoi vielä, että täysi rakko työntää kohtua vähän ylöspäin, jolloin saadaan vauva paremmin näkyviin.

 
Rakenneultra part 2 takana ja mukaan tuli 19 ultra kuvaa. Pippelistäkin saatiin oikein selvä kuva, että ei epäilystäkään että onko tyttö vai poika. Sydän ei näkynyt viimeksi kunnolla, niin sen takia mentiin vielä uudestaan rakenneultraan ja sitten katsottiin myös nestekystaa aivoissa ja myös kohdunkaula katsottiin. Kysta edelleen oli, mutta ei mitään hälyyttävää, häviää tiettyihin viikkoihin mennessä. Seuraavaan ultraan kun menen, niin se sitten jo maksaa, tähän asti olleet ilmaisia. Tarkastetaan kohdunkaula ja samalla myös kaikki muut. Ennenaikaisten vesien menon vuoksi viime raskaudessa, niin sen takia tarkkaillaan hieman tarkemmin. 
Sain taas mukaani uuden ajanvarauslapun ja siinä sanottiin että rakko pitää tyhjentää ennen ultraan menoa. Että onpa joo todella erilaisia käytäntöjä eri paikoissa. 
Sain samalla tampereen reissulla ostettua lankoja ja voin ruveta nyt vauvalle kutomaan jotain pientä kivaa. Löysin kivoja ohjeita tuolta: http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php
Eli Drops Desing, ilmaiseia neuloeohjeita. 
 
Hoohhoo, poikau uutisija! Ultran tätiltä vuan kysyin kumpoo näyttää nii vastas mitäpä veikkaat nii kerroin että oon pojaks koko ajan luullu nii sano vuan että mitäpä tuota enää minulta kyselet sitten :D kyllä ol nii mahottoman vilkas poeka että potki koko ajan tuota ultra vehettäkkii :D piäsöö tuleva ukki banaani kakun leivontaan :) ja kaikki kunnossa ee mittää vikkoo :D ja piti olla pissimättä! :D
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista!

Meillä oli neuvona, että ultraan mentäessä pitää olla rakko tyhjä. Nt-ultrassa kävin noin 30 min ennen ultraa vessassa kotona, mutta aamupalan jälkeen se tietenkin oli jo ehtinyt täyttymään. Kätilö ultratessaan mietti, että pitäisikö minun käydä välissä vessassa, koska täysi rakko estää näkemästä kunnolla. Yrittää varmastikin tunkea samaan kuvaan vauvan kanssa :D Rakenneultraan mennessä olin aiempaa viisaampi ja kävin ennen ultraa sairaalan vessassa. :)
 
Takaisin
Top