RAKENNE ULTRA

Meillä oli eilen ru, kaikki oli kunnossa. Toinen tyttö näytti olevan tulossa, jota olin kyllä itsekin veikkaillut. Mun mielestä ultraajat ei välttämättä oma-aloitteisesti kerro sukupuolta. Meiltä kysyi lopussa, että onko kysyttävää ja haluttiin tietää sukupuoli. Eli ei automaattisesti tyrkytä tietoa tai kysy halutaanko tietää. Sama oli esikoisessa (tosin sama kätilö oli sillonkin..)
 
Meillä oli eilen ru, kaikki oli kunnossa. Toinen tyttö näytti olevan tulossa, jota olin kyllä itsekin veikkaillut. Mun mielestä ultraajat ei välttämättä oma-aloitteisesti kerro sukupuolta. Meiltä kysyi lopussa, että onko kysyttävää ja haluttiin tietää sukupuoli. Eli ei automaattisesti tyrkytä tietoa tai kysy halutaanko tietää. Sama oli esikoisessa (tosin sama kätilö oli sillonkin..)

Sama täällä, ite on aina kysytty.
 
Meidän kohdalla kätilö alkoi jutella virtsarakosta ja pissimisvehkeistä, kuulostaen siltä ettei aikonut kertoa sukupuolesta, niin siinä vaiheessa mä rääkäsin että kumman vehkeet... :grin Eli en usko että olis välttämättä kertonut tai edes kysynyt halutaanko tietää, ellen olis udellut. Kaipa se on aika yleinen ja normaali käytäntö että ite saa kysyä jos tietää haluaa.
 
Meillä kätilö heti ensitöikseen, ennen kuin ultraamista edes aloitti, kysyi halutaanko sukupuoli tietää jos sen näkee. :)
 
Meillä kans kysy jo ennen ultraamista, et halutaanko tietää sukupuoli vai vältteleekö hän "siellä päin" ultraamista.

Mutta joskus kuulin tällaisen jutun (en tiedä onko tosi), ettei kaikki ultraajat halua kertoa sukupuolta, kun eivät halua kenenkään keksivän "väärän sukupuolen" perusteella keskeyttää raskautta.
 
Eiköhän rakenneultran aikoihin kun sukupuoli voidaan melko varmaks todeta niin oo jo liian myöhästä keskeytykselle :eek: Eikös se raja mee viikolla 12 ja mikäli havaitaan pahoja ongelmia sikiöllä niin sitten poikkeusluvalla vko 21. Jos muistan oikein. Ei kai muutenkaan sukupuolen perusteella keskeytyksiä täälläpäin tehdä, en ainakaan oo kuullut että ois tehty. Ellei sitten halua matkustaa muualle keskeyttämään, kai semmonen vois olla mahollista.

Me muuten saatiin oikeen semmonen kuva missä näkyy vaavin pippeli oikein ympyröitynä :grin Pisti hiukan huvittamaan, laitettu ympyrä silleen "tääällä on tämmönen!" :woot:
 
Meille kätilö sanoi, että keskeytyksen voi tehdä viikon 23 loppuun asti, kun surkuttelin samaa. Rakenneultraan on kuitenkin myöhään, jos sikiöstä onkin jotain vialla. Jännittää! Mutta Suomessa ei tosiaan voi saada keskeytystä noin heppoisin perustein, vaan vain jos sikiö ei ole terve.
 
Ihanaa, ru:ssa kaikki ok mitä tällä hetkellä voi nähdä. Nyt voi taas odottaa jännityksessä lopun ajan ;-)

Ru:n yleinen ohje on että se ei ole sukupuoliselvitys...eli sitä ei ensisijaisesti selvitetä...mutta onneksi ultraaja on ihminen ja ymmärtää että moni toivoo sen tiedoksi jos mahdollista.
 
Raskauden keskeytyksestä, kaikki yli rv12 ja rv24 välillä menevät aborttilautakuntaan jotka antavat luvan (tai eivät anna) keskeytykselle. Toivottavasti kukaan huhtikuisista ei joudu ru-n aikana enää sellaisen päätöksen eteen.
 
Olen kuullut luotettavasta lähteestä, että joillakin paikkakunnilla ei sukupuolta kerrota, vaikka vanhemmat sen haluaisivat tietää. Perusteluna oli se, että joissakin kulttuureissa syntyvän lapsen sukupuolella on erittäin suuri merkitys. Suomessahan ei tietenkään aborttia sen perusteella saa, kuten jo mainittiinkin, mutta pelkona on ollut, että radikaaleimmat tapaukset ottavat omat keinot käyttöön, jos tulossa on ns. väärä vauva. Niin surullista. :sad001
 
Äääää..meillä vielä pari viikkoa ultraan.. Tuntuu ikuisuudelta! Tyttö olo ollut melkeinpä alusta asti. Toisaalta ihan erilainen raskaus tyttöön verrattuna, mut silti on vaan sellanen fiilis.. Moni on veikannut poikaa sillä perusteella, että meillä tyttö jo on. Jännää nähdä kumpi tuolla sit potkii :rolleyes:
 
Kiva lukea näitä teidän ultrauutisia! Yhtään en osaa sanoa, että kumpi sieltä voisi olla tulossa! Kovin jännää!
 
Meillä oli eilen ultra ja sanoin heti ultrauksen alussa, että halutaan tietää sukupuoli jos vain näkyy. Minun piti kääntyä kyljelleen, koska vauva oli sellaisessa asennossa, että muuten ei olisi näkynyt, sillä sukupuolen arvioinnin suhteen kriittiset paikat olivat juuri napani kohdalla ja napa teki mustan alueen ultrakuvaan...kiva, että ultraaja kuitenkin viitsi nähdä vaivaa jotta sukupuolikin saatiin selville, vaikka eihän sen selvittäminen pakollinen jutska ole. Tyttö olisi tulossa :)
 
Takaisin
Top