RAKENNE ULTRA

Meillä on torstaina aamulla ru!! Ihanan nopeasti menny aika, ku sillon np-ultran aikaa se tuntui mahdottoman pitkältä ajalta. Ja ihania uutisia kaikilta tullu ultrasta! Itsekin odotan kovasti jos sen sukupuolen sais tietää, mutta toki ensisijaisesti se, että kaikki on Helmellämme niinku pitääkin :)
 
Eilen se sitten oli :happy: Myöhästyin aluksi se 6 minuuttia kiitos isännän kun ei tullut ajoissa metästä pois... isäntä lähti parkkipaikkaa ehtii joten se tuli justiisa sillo huoneeseen kun mulle laitettiin geelit massun päälle (onneks kerkes alusta asti olemaan..) :facepalm: Sitte ruettiin tutkimaan. Kaikkeeha siellä oli ja puoliakaan en tiedä mitä se sieltä löys taikka yritti ehtiä mut kaikki oli kunnossa vaikkakin viikkoihin nähde nykyään pieni. Vaikka oli kui sykkyrällä ja jalat välillä ristissä niin ei hänkää löytäny "ulokkeita" niiku hän sanoi eli pientä tyttöä ootellaan :dummy1: Poseerata hän ei halunnu olleskaa että ois nähny kunnolla kasvot ja istukka heijasti napanuoran kanssa sen verran että tuli tooooosi sameita kuvia :sad001 Seuraavan kerran nään hänet synnytyksen jälkeen.
 
Eilen RU ja kaikki hyvin! Ei poikkeamia tms, painoarvio 371g rv21+6 eli normi kokoinenkin. Hirvee temuuminen ja tätiäkin nauratti kun potki anturia alvariinsa. Todella mukava ultraaja oli, koko tutkimuksen ajan kertoi missä mikäkin on ja miltä näyttää. Ei ollu sellanen sitruunaseipään nielly vanha-akka, mikä esikoisen kohdalla. Nyt alkaakin kitu kuukaudet ja aika menee ästä lähin niiiiiiiin hitaasti. Täällä meillä on vielä rv 34-36 loppu-ultra neuvolassa. Kahden ekan kohdalla on ollu keskiraskauden ultrakin rv 25-28, mutta se jäi tän vuoden alusta pois. Harmi, koska noi ultrat on niin mukavia ja on joku etappi mitä ootella.
 
Täällä rakenneultra olis vasta rv22. Sama juttu kuin Eleanoralla eli kunta lähettää Terveystalolle ja nt-ultrassa jo nähty 4D.
 
Rakenneultrassa käyty. Kaikki näytti normaalilta ja painoarvio 410g. Kasvoja ei halunnut näyttää kunnolla, mutta sivuprofiili sentään. Istukka mulla oli takana. Sukupuolta ei kysytty.
Nyt voi taas hetkeksi huokasta helpotuksesta.
Rv 21+1
 
Sukupuoli on jo meillä tiedossa. Kerron sen tuolla salaisessa ryhmässä, kun sinne pääsen. Nyt toivotaan vain, että kaikki on kunnossa.
 
Meillä oli ru torstaina ja kaikki on mallillaan. Siro pieni ihmisen alku (324g, vko 20+1) siellä köllötteli :Heartred. Sukupuolikin saatiin tietää, mutta olkoon se salaisuus vielä toistaiseksi :wink Meillä oli kyl maailman ihanin kätilö ultraamassa. Ihanan lämminhenkinen, pilke silmäkulmassa, humoristinen ja asiallinen. Siis aivan mahtava. Kättärillä oltiin siis. Hitto ku en kattonu siinä tohinassa hänen nimeään, mutta eiköhän tuo tuolta omakannasta löydy. Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille!
 
meillä oli tänään ru, viikkoja 21+0 ja painoarvio 403g :) ultraaja ei meinannut kaikkia mittauksia saada tehtyä ku vauva riehu kokoajan siellä ollessa niin paljon :grin lopuksi kysyin itse että josko sitä sukupuolta näkyis nii näkyhän se, ultraaja oli nähnyt sen heti mutta kun yritti meille näyttää vauva oli jo jalat ristissä. puhuttiin sitten siinä että piikkusen jos jalkoja raottais että sais meille kuvan kotiin niin jalat aukes! kiltti lapsi siis tulossa ?:grin
 
Meilläkin kauan odotettu, ja neljän keskenmenon jälkeen kovasti jännitetty rakenneultra takana ja "kaikki hyvin" -toteamus vihdoin kuultu! Mikä helpotus ja ilo (380g viikoilla 20+6)! Kävi ilmi, että kaikki tosiaan kunnossa ja tytär on tulossa! :p Mies toivoi tosin poikaa, mutta on toki onnellinen tyttärestä. :happy: Onko muuten kokemuksia, mites teillä on ollut, jos olette tai jompikumpi toivonut tyttöä/ poikaa ja onkin tullut toinen...?
 
Finally, meillä oli niin että mies toivoi kovasti poikaa, mäkin ennen raskautta olin poikatoiveinen. Sitten kun raskauden aikana tuli jotenkin niin vahva tyttöolo, oli se hämmentävää kuulla että lapsi onkin suurella todennäköisyydellä poika. Oli ehkä kerennyt hiukan lipsahtamaan sinne tyttöosastolle jo toiveissakin ja pari päivää uutinen pojasta tuntui huijaukselta. Siihen tosin tottui tosi nopeasti ja mieleen muistui että täähän alunperin kyllä oli mullakin toiveena. Mies on ollut niin intona poikatiedosta että on ihan ylpeenä kaikille ilmoitellut "se on poika!!" ... :grin
 
Me oltiin miehen kanssa toivottu esikoiseksi enemmän tyttöä. Ensin oli vähän pettymys kun kuuli että on poika, mutta jo raskausaikana tottu ajatukseen ja eihän tuota rakkauspoikaa vaihtaisi mistään hinnasta tyttöön. Toinenkin tulokas on poika ja asia ei oo enää niin suuri kun tietää että sitä pientä tule rakastamaan kaikkein eniten maailmassa sukupuolesta huolimatta.
 
Vihdoinkin ultrassa käyty. Kaikki oli kunnossa. Paino 392g viikolla 21+1 ja istukka takana. Toinen poika olis meille kuulemma tulossa, vaikka itsellä oli jo melko varma fiilis tytöstä, kun pahoinvointi jatkuu vieläkin ja on muutenkin niin erilainen raskaus nyt, mitä ekaa odottaessa.
 
Mulla oli ollu poikavauva mielessä kun sille ois nimikin valmiina ja luulin että odotan poikaa. Jotenkin olin myös miettiny että ois jotenki "perinteisesti arvostetumpaa" synnyttää poika :0

Miehelle ollu onneksi koko ajan samantekevää kumpi tulee :) Hänen puolesta ei olisi tarvinnut edes kysyä sukupuolta ultrassa.

En ees tiedä kenen kuvittelin arvostavan sitä jos synnytän pojan?? Isovanhempienko?? Kukaan ei ole mitenkään ees vihjannu siihen suuntaan kumpaa toivovat :0 Ehkä olin aatellu kun mun suvussa jo paljon tyttöjä... Olin mä siis molempia toivonu, mutta jotenki näin esikoisen poikana.

Noh kun kuultiin, että tyttö niin sen jälkeen alkoi tuntua tosi pahalta ajatus että oon aatellu poikavauvaa meille ensimmäiseksi :/ Vaikka masussa kasvaa meidän ihana rakas tyttö, jota en vaihtais mihinkään :Heartred Ja siis jo pari päivää ultran jälkeen alkoikin tuntua että haluankin enemmän just tytön :Heartred Ajatus tyttölapsesta alkoikin tuntua tosi mieluisalta ja innoissaan hankkinu vaaleanpunaista ja haaveillu meidän
pikkuprinsessasta :) Nyt en tiedä kuin kauan kestäiski sopeutua jos vauva paljastuisikin pojaksi :0
Jotenkin tuntuu hullulta miksi tuollaiset vanhanaikaiset odotukset on onnistunu
vaikuttamaan muhun :0
 
Meillä tosiaan oli eilen ru ja selvät ulokkeethan siellä näkyi :) Huomasin sen jo ennen kuin hoitaja sen sanoi. Kaikki oli hyvin ja päivälleen vastasi viikkoja pikku mies. Hoikka ja pitkä jalkainen kaveri kuulemma tulossa :grin Painoa oli 411g.

Ite kävin aamulla tk lääkärillä joka tutki kohdunsuun ja sit keskusneuvolassa vielä toinen lääkäri tarkisti. Hiukan oli paikat pehmentyneet ja lyhentyneet. Siksi sain saikkua pari viikkoa ja pari kontrollikäyntiä.Ja yhden ylimääräisen ultran! :)
 
Ultrapäivänä 20+5 ja painoa oli n 350g (vastas 20+3 kuulemma, eli saman verran heittoa kuin npultrassakin).
Tänään päästiin sattumalta ylimääräiseen ultraan kaverin äidin toteuttamana, ihan huvikseen siis käytiin kurkkaamassa mitä vattaan kuuluu. 25+0 nyt viikkoja ja painoa 757g, joka vastasi 25+1 viikkoja! :smug: Eli kovasti on poika kiriny kasvua. Hyvin eloisa ja lihaksikas kaveri kuulemma oli.:happy:
 
Vähiin käy päivät vielä olisi muutama ennen kun on ultra. Jännityksellä odottelen. En ole pystynyt jouluunkaan keskittyä tämän odottamisen takia.
 
Takaisin
Top