Rakenne ultra

Ultrassa käyty, kaikki rakenteet kunnossa! :) Pikkuinen liikkui hullunlailla, vieläkin vilkkaammin kuin veljensä aikanaan!! Ja siltä se nyt vahvasti näytti, että meille on tulossa tyttö! :Heartpink
 
Meilläkin oli ultra tänään, sen teki kätilön sijaan lääkäri (koska kaksoset) ja meno muistutti enemmän merisään kuuntelua kuin sitä, mitä aiemmat ultrat kätilöiden kanssa ovat olleet. Eli lääkäri ei ollut mikään suuri vanhempien kohtaaja, keskittyi ainoastaan lasten kannalta olennaiseen eli mittailuun :rolleyes: Mutta, toisaalta oli ihan ok, tärkeintä meillekin tietää että mukuloilla kohdussa kaikki hyvin, ja niin siis olikin. Lääkäri ei erikseen katsonut sukupuolia mutta kun kysyin (siinä kohtaa, kun selvisi että ultraukset on nyt tehty), hän sanoi, että toinen on hänen mielestään poika ja toinen tyttö. Painoa oli molemmilla reilut 400g ja nyt rv 20+5. Seuraava ultra onkin sitten jo neljän viikon päästä, aika tiuhaan saa ravata...
 
Mä ravailisin mielellään 4vkon välein ultrattavana kattelemassa tyttelin polskintaa :) :Heartred jos ois edes vähän ylimäärästä rahaa ni kävisin yksityisellä 4D:ssä.. hirvittävä hinta n.200e maksaa hetken huumasta ja dvd:stä :/

Oon ollu muutenki erittäin säästäväisellä tuulella koko raskauden ja kun alkoi satasia olemaan possussa ni eiköhän auto huuda korjausta ja narttukoirien leikkauslaskukin tullu 850e :angry1 autoon tulee menemään n.300e ellei ylläreitä löydy. Karma on läsnä I can feel it taking my savings!
 
Musta olis ihana kans käydä ultrassa usein, mutta ainakin täällä lääkärit sanoo, että kannattaa välttää ylimääräisiä ultria. Ei niistä nyt mitään vahinkoa varmasti oo, mutta ultraäänilaite kuitenkin aina nostaa sikiön lämpötilaa ja siksi pitkiä ja "turhia" ultrauksia vois vältellä. Mun mies nyt on yks näistä ja ei suostu siihen, että mentäs 4D-ultraan, joten jää väliin :)
 
JEEE!!:smiley-bounce013 Kaikki niin hyvin kuin pittääpi :Heartbigred painua 331g ja pojan viikari tulossa :D Ainut miinus oli että mulla on liikaa lapsivettä :sad001 Joudutaan seuraamaan sitä lissääntyykö liikaa...Istukka oli edessä mikä vaientaa potkujen tuntumista mutta oli kyllä vilkas kaveri...ei tahtonu pysyä hetkeä paikallaan :happy:
 
Ei ole tietenkää hyvä juttu toi, jos on liikaa lapsivettä, mut olisko sitä mahdollista siirtää vähän miulle, kun miulla ei oo yhtään....?:wink :smiley-bounce022
Ei taida vielä lääketiede olla niin kehittynyt... :smiley-ashamed008
 
Annnika ..Itte mietin ihan samaa :p Olisikin mahdollista siirtää nii saisit kyllä lapsivettä minulta ...Nyt tosiaan oottelen neuvolan soittoa ku ei ole hajuakaan mitä voi aiheuttaa ton vesien liika määrän...Kauhukuvia heti mielessä...Mutta hyvä että pääsen seurantaa nii joskos sitä olis kohta viisaampi tuossakin asiassa :)
 
Muokattu viimeksi:
Herne, tuli noista ultrista oma kaksosraskaus mieleen.. Koko raskauden a vauva oli alempana ja b vauva ylenpänä, oli nimet annettu aalle nimi x ja Beelle nymi Y. Sit päädyttiin hätäsektioon napanuoran esiinluiskahtamisen takia ja he ottikin ensin ulos b vauvan ja antoivat hälle a vauvan nimen ja a sai tietty been nimen. Ei vaihdettu nimiä kun sopivat paremmin just niin päin kun oli annettukin :Heartred Tää on edelleen poikia mietityttävä asia, "aattele et mä oisin oikeesti sä :D "
 
Womb, hauska tarina! :) Meillä oli molemmat vauvat nyt aika samalla tasolla, lääkärin oli kai vähän vaikea sanoa, kumpi olisi a ja kumpi b. Mutta kai ne ehtivät vielä moneen kertaan siirtyä suuntaan tai toiseen. Olet ehkä sanonutkin, mutta millä viikolla poikasi lopulta syntyivät? Mulle on nyt alkanyt konkretisoitua se, että ennenaikaisen synnytyksen riski tosiaan on aika iso.

Ja SeEnsimmäinen, I feel you! Meilläkin tiedossa autolaskua jos jonkin vian vuoksi, ja varmaan se pitäisi vielä pian vaihtaa kokonaan isompaan, jotta koko perhe mahtuu jatkossa kyytiin. Nuo ultrat taas ovat meille maksulliset (poliklinikkamaksu) koska ne tehdään lääkärin kanssa, mutta toki maksu on ihan maltillinen per kerta, vaikka kertoja nyt tuleekin sitten aika monta (4 vkon välein rv28 saakka, sitten 2vkon välein).

Annnika ja Mansuliini, toivottavasti lapsivesiasiat saadaan kuntoon suuntaan ja toiseen! En edes keksi, mitä liika lapsivesi voisi aiheuttaa...
 
Mun kaverilla oli liikaa lapsivettä ja johtu sokereista? ootko ollu sokerirasituksessa Mansuliini?
 
Meillä RU huomenna klo 11:45, kovasti meinaa jänskättää kun en siihen lapsivesi punktioon lähtenyt että mitä sinne kuuluu, samoin kun minulle aina tulee tuo raskausajan diabetes että onhan kaikki hyvin kun keskimmäisen kanssa tuli niitä ongelmia :nailbiting: mutta huomenna olemme taas viisaampia ja toivottavasti tietoisia kumpi siellä potkiskelee :Heartred vai onko minun loppullinen saldo pelkkiä poikia :whacky011 Koska tämä tulee olemaan viimeinen ihanuus meidän perheeseen :)
 
herne ja mamabel88...Olen jossakin aikaisemmassa postauksessa laittanutkin et kärähdin sokereissa aamuarvossa :angry Nytkin taistelen tuota aamusokeria vastaan...Kaikki muut on kohillaan paitsi siis tuo aamu..Luin että jos on liikaavettä saattaa aiheuttaa epämuodostumia ja saattaa käynnistää ennenaikaisen synnytyksen nyt ainakin...Vieläkään kuullunut neuvolatätistä mittää vaikka tänäänkin jätin soittopyynnön...Ärsyttää ja pelottaa ku on kuin öö aapisen laidalla eli ei tajua mittää ..:oops:
 
okei.. epämuodostumista en tiiä mut vaikeempi kiinnittyä jos sitä liikaa..näin kuulemma. Mä soittaisin röyhkeesti toiselle neukkutädille ja kysyisin asiaa, samat tiedothan niillä koneella näkyy.
 
Juu mäkin soittaisin tai sitten synnytin kätilöillä tai neuvolapuhelimeen.
Herne pojat synty 35+5 kalvojen puhkeemisella käynnisty. Oli ollu kohdunsuu auki jo viikkoja ja kalvot pullotti viimiset kaks viikkoa kunnolla kun oli 4cm auki. Toinen oli 1vrk keskolassa ja toinen 2
 
Takaisin
Top