Rakenne ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kkattja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tosiaan jo viikkoja 21+3, että onhan nää ultrat aika pitkällä aikavälillä :)siks saattaa olla painoissa eroja. Ihania uutisia kaikilla! Onnea! ❤

Mulla oli siis tänään ultra. Menen samassa kuin jenni89, eli rv 21+3 ja painoarvio 388 grammaa. Kaikki oli hyvin, ja lapsi oli liikkuvainen. Saamme pojan! Kasvot jäivät hieman käsien peittoon, kun pieni yritti suojata itseään. Kai se vatsan ronkkiminen voi olla vähän stressaavaakin. :) Meillä kuului 4d-setti kunnan vakiojuttuihin, joten saatiin kasvoista ym. jonkun verran käsitystä käsistä huolimatta.

Tokihan ne viikot vaikuttaa kokoon ja arvioitahan nekin vaan on. Meillä vastasi sillon 20+0. Ei mua haittais, jos vähän pienempi neiti olisikin :D

Meillä muuten innostui se ultraajaneiti vähän, tulosti 5 vai 6 kuvaa ja cd:llä on vielä lisää :p Se pyyti sinne lääkärin apuun, kun ei jotain itse saanut tarkastettua, niin se lääkäri katto vähän että selvä, ei tuu voittoa tästä käynnistä :D Ja neiti kehotti meitä piilottamaan ne kuvat, ennenku mentiin takas odotustilaan :D Niissä ekoissa kuvissa tosin vauva näyttääkin lähinnä pelottavalta, kolme oli tosi sulosia kuvia :)

Mannavilja teil on ollut luksus kohtelu <3 ihanaa!!
*Jebsu jos on yhtään sellanen ultra kun Turussa on rakenne ultra niin siel on lempee ihminen joka käy n.20min-30min ultralla vauvaa läpi ja selittää samalla mitä katsoo. Sil mitataan ainakin selkärangan yläosan joku väli tai leveys, aivojen osien välin leveys, katsotaan että sisuskalut toimii, näkyykö huulihalkio vai onko mennyt jo kiinni, napanuoran virtaukset, sormet varpaat, jalan pituus, masun ympärys ja pään ympärys, pää perä mitta, ja sitä sukupuolta jos on aikaa.. Luultavasti unohdin jotain, mut nää ainakin. Kuva kannattaa muistaa pyytää. osa tekee sitä hommaa niin rutiinilla että ei välttämättä muista antaa ja sit jälkikäteen se on myöhäistä. Onpa mulle käynyt joskus niinkin että siellä on roikkunut edellisen kuvat vielä kun oon mennyt eli on unohtanut antaa ne.
Mulla vielä päivää vaille viikko eli ens maanantaina... jännittää :)
Olis kyl niin ihana saada se tyttö.

Olipa ihana kokemus, kaikki luut ja elimet paikoillaan ja muutenkin kaikki hyvin! Rv 20+1 ja paino 367g. Osuu kuulemma varhaisultran arvioon (joka heitti kolmella päivällä tästä lasketusta ajasta vaikkei vielä sitä aikaa muuttanutkaan aikaisemmaksi).
Minusta on jotenkin ihmeellistä miten tarkasti voi kaiken, sydämen rakenteesta verisuoniin, nähdä jo kuvassa.. Tekniikka on ihmeellistä. Niin ja se tyyppi tuolla mahassa! <3

Meilläkin näemmä kuuluu se 4d ihan vakiojuttuihin ja sain monta kasvokuvaa kotiinviemisiksi että mieskin näkee kuka mun vattassa kasvaa. Ei siinä puolta tuntia ihan mennyt vaikka tyyppi olikin liikkuvaista sorttia. Hyvin sai zoomattua sitten lopuksi vielä jalkoväliin, jossa komeilikin pojan kalusto :D
Ei meillä ollut mitään toiveita suuntaan tai toiseen, mutta olen ihan iloinen tästä uutisesta, varsinkin kun mieheni on sukunsa ainoa jatkaja. :)

Jalkoväli oli tyhjä, tyttöähän se meinaa ennemmin ku poikaa :D ultratäti sano että jos ultran perusteella sisustatte ni täti ei tuu maalaamaan siniseksi jos tuleeki poju :p

Ja kaikki erittäin hyvin. Terve muksu ^^

Rakenneultrassa näkyi kaikin puolin normaalin näköisesti kehittynyt pikkuinen tyttö :) ultraaja oli todella mukava ja ammattitaitoinen, teki homman huolella ja rauhassa, selitti kaiken näkemänsä ja ultrasta jäi tosi hyvä mieli.

Hyvä mieli jäi meillekkin rakenneultrasta :) Pikku herran lupaus saatiin matkaan ja sekös miestä hymyilytti ;) 20+2 ja 340gr oli viikarilla painoa. Pienessä mytyssä oli polvet suussa mahassa, kätilö sano että tilaa ois vaikka kolmelle :D Kaikki oli hyvin <3

Ää, huomenna ultra täälläkin! Tosin jo aamulla 7.15... :p saa loppupäivän sit fiilistellä. :)
Pitää tänää muistaa kirjottaa lista kysymyksiä mukaan. Viimeksi kysyi että onko kysyttävää ja oli sillonki mut eihän niit sillo enää muistanu, nyt haluan muistaa ja kysyä. :D

Huomen, ennen pualt päivää! :) <3
Mies osoittaa innostustaan kun on selvittänyt netistä, mitä rakenneultrassa katsotaan ja miettinyt valmiiksi kysymyksiäkin. Musta tuntuu, että se paremmin taitaa olla tietoinen tällä hetkellä asioista kuin mä. :D

Mitä te oikein kyselitte siellä? Mä en keksiny muutaku et onks kaikki mitat yms normaalin rajoissa ja miltä näyttää (vauvan) haaraväli :p
Taisin juu kysyä et kauaks ollaa synnytyksen jälkee sairaalassa jos kaikki ok.. thats it :eek:

Muokattu viimeksi:
Mulla ois huomenna ultra ja eilen illalla iski flunssa. Ei ois muutenkaan aikaa sairastaa.

Luin joskus, että ultraan ei pitäis mennä kuumeisena, mutta en muista yhtään, oliko jostain järkevästä lähteestä. Onko kukaan muu kuullu tämmöisestä? En viitsis soitellakaan sinne tyhmine kysymyksineni.

Oon kans kuullu, ja oisko ollu sillo ultraa mentäessä siin odotusaulan seinässäki lappu että kuumeisena ei kiitos ultraan.. O.o voi olla että oon nähny unta, mutta juurikin tuon kuumeuhan takia en ole vielä edellisen flunssan jälkeen käynyt uimahallissa uimassa (luulen sieltä saaneeni edellisenki lenssun) vaan odotan että ultra ohi ja vast ens viikol polskimaa. :) etten vahingossaka tulis kipeeks, koska en millää malttais alkaa oottelee uutta aikaa ultraan :D

Mulla ois huomenna ultra ja eilen illalla iski flunssa. Ei ois muutenkaan aikaa sairastaa.

Luin joskus, että ultraan ei pitäis mennä kuumeisena, mutta en muista yhtään, oliko jostain järkevästä lähteestä. Onko kukaan muu kuullu tämmöisestä? En viitsis soitellakaan sinne tyhmine kysymyksineni.
Kantsii soittaa ja kysyä :) Ei oo tyhmä vaan oleellinen kysymys! Ultraaminen nostaa yleensä sikiön lämpötilaa hetkeksi ja jos on yhtä aikaa kuumetta, niin lämpö voi nousta liikaa. Mutta neuvolassa tietävät paremmin :)

Koitin päivällä soitella sekä neuvolaan että ultraan, mutten saanut ketään kiinni. Kysyin sitten tutulta kätilöltä, joka sanoi, että kielto on eniten sitä varten ettei sairastuta muita. Aamullakaan ei kerkee soittaa, ku se on niin aikasin. Ehkä otan varmuudeks parasetamolia (vaikka oon yrittänyt välttää) ettei ois kuumetta ja kysyn vaikka siellä sitten.. Ärsyttää, ku just nyt piti tulla tänmönen ongelma.

Koitin päivällä soitella sekä neuvolaan että ultraan, mutten saanut ketään kiinni. Kysyin sitten tutulta kätilöltä, joka sanoi, että kielto on eniten sitä varten ettei sairastuta muita. Aamullakaan ei kerkee soittaa, ku se on niin aikasin. Ehkä otan varmuudeks parasetamolia (vaikka oon yrittänyt välttää) ettei ois kuumetta ja kysyn vaikka siellä sitten.. Ärsyttää, ku just nyt piti tulla tänmönen ongelma.

Minulle ilmotettiin ettei kuumeisena saa mennä ultraan...Pittää toivoa et tää tauti menis ohi ennen keskiviikkoa..muuten joutuu perumaan ajan...Jos oikein ymmärsin nii tutkimus tuloksiin vaikuttaa....

Takaisin