Pulinaketju

Meidän perheen viimeinen jäsen Emili syntyi kiireellisellä sektiolla 7.8. 19:05 poikkitilan takia. Hommaa yritettiin käynnistää ja vauvaa kääntää ensin 2,5 vrk Naikkarilla ja sitten luovutettiin. Vauva oli koko raskauden ajan ylhäällä poikittain ja leikkauksessa todettinkin, että ei olisi koskaan syntynyt alakautta. Ollaan todella hyvässä kunnossa ja kotiudutaan tänään verensokerimittauksen jälkeen. Tämä siksi, että syntymäpaino oli alle 3kg. Pituus kuitenkin 49cm ja hattu 35 cm😍😍😍mama is in love❣️
Oih, Isot onnittelut teille :Heartred :smiling face with heart-eyes:
Ihanaa pesintää pikkasen kanssa :Two-hearts:
 
Meidän perheen viimeinen jäsen Emili syntyi kiireellisellä sektiolla 7.8. 19:05 poikkitilan takia. Hommaa yritettiin käynnistää ja vauvaa kääntää ensin 2,5 vrk Naikkarilla ja sitten luovutettiin. Vauva oli koko raskauden ajan ylhäällä poikittain ja leikkauksessa todettinkin, että ei olisi koskaan syntynyt alakautta. Ollaan todella hyvässä kunnossa ja kotiudutaan tänään verensokerimittauksen jälkeen. Tämä siksi, että syntymäpaino oli alle 3kg. Pituus kuitenkin 49cm ja hattu 35 cm😍😍😍mama is in love❣️
Onnea koko perheelle! Ihana Emili :Heartred
 
Meidän perheen viimeinen jäsen Emili syntyi kiireellisellä sektiolla 7.8. 19:05 poikkitilan takia. Hommaa yritettiin käynnistää ja vauvaa kääntää ensin 2,5 vrk Naikkarilla ja sitten luovutettiin. Vauva oli koko raskauden ajan ylhäällä poikittain ja leikkauksessa todettinkin, että ei olisi koskaan syntynyt alakautta. Ollaan todella hyvässä kunnossa ja kotiudutaan tänään verensokerimittauksen jälkeen. Tämä siksi, että syntymäpaino oli alle 3kg. Pituus kuitenkin 49cm ja hattu 35 cm😍😍😍mama is in love❣️
Hämmentävää miten supernopeasti aika on kulunut! Vastahan sinä olit siirtoon menossa! Oikein paljon onnea vauvan syntymän johdosta :Heartred
 
Voi että Peppipupu, niin ihanaa :red-heart: Onnea koko perheelle!

Mä vaan olen niin onnellinen aina vauvauutisista, jotenkin oma tausta vaikuttaa kun on ollut itsellä hankaluuksia tämän yhdenkin aikaan saamiseksi, niin on vaan niin herkistävää nähdä ihanaa vauvaonnea muilla! Totta kai varmasti lapsettomanakin iloitsisin muiden vauvoista, mutta nyt jotenkin erityisesti olen todella onnellinen toisten vauvauutisista :smiling-eyes:
 
Täällä arki kulkee omaa rataansa edelleen. Syksy jännittää sekä poikaa että äitiäkin, kun eskari alkaa elokuussa. En vaan jotenkin meinaa millään sopeutua ajatukseen, että pojan syntymästä alkaa kohta olla 6 vuotta! 😵‍💫 Uudenlainen arki alkaa sitten.

Itse vaan käyn töissä ja yritän vapaa-ajalla tehdä kaikenlaisia käsitöitä jatkuvasti. Ompelua, virkkausta ja neulomista tulee harrastettua koko ajan. Nyt vaan on molempien käsien peukalot alkaneet vihoitella ja kipeytyä todella paljon. En tiedä miksi niin, liekö sitten nivelrikko ottanut askeleita eteen päin. Nyt olikin pitkään hyvä kausi, ei ollut juurikaan kipuja missään vaiheissa, ei rasituksessa tai sen jälkeen. Nytkään ei siis särje muutoin, mutta tietyt liikkeet ja peukaloiden asennot sattuvat aika lailla. Onneksi kipeää tekeviä juttuja voi yrittää vältellä, mutta eipä tuo aina onnistu.

Liikuntaa olen myös ruvennut harrastamaan enemmän, saatiin meidän kylälle myös puistojumppa, se on jo paljon tällaiseen pieneen paikkaan, jossa asun. Olen käynyt siellä joka viikko, ja muutoinkin yritän jumppailla enemmän. On niin huono kunto, että jo 2-3 kertaa viikossa tehtävät pienet hikijumpat alkaa tehdä tekosiaan ja kroppa tuntuu erilaiselta. Rohkaisee jatkamaan kyllä, ja liikunnasta tulee hyvä olo ☺️

Lomia en ole paljoa pitänyt, vain viikko oli tuossa aiemmin kesällä. Pari viikkoa syksymmällä, ja loput sitten pidetään joskus kun ehtii. Nyt on vielä kuitenkin varhaiskasvatukseen mahdollisuus, joten kun eskarista on lomaa, poika voi mennä päviäkodille, jos on tarvetta. Saattaa olla, että tämä loppuvuosi on töissä kiirettä, joten ehkä lomia ei tule niin paljoa pidettyä. Pojan kuntoutusjuttuja toki varmasti tulee syksyllä, jos toimintaterapiaa tarvitaan, sitä kartoitetaan syksymmällä. Puheterapia jatkuu vielä syksyllä jonkin aikaa. Siitä on kyllä ollut apua, ja aivan pienin askelin pojan puhe kehittyy parempaan suuntaan.

Mukavaa kesää palstalaisille ☺️
 
Hae apteekista Salutem, ei maistu miltään, korkeintaan ihan aavistuksen makealta. 😊

Kokeiltiin tätä heti tuolloin kun asiasta kirjoittelin, aivan loistavaa, että löytyi tällainen tuote! Kiitos vielä kerran vinkistä! Nyt ei ole tarvinnut enää kovin hirveästi tapella hampaidenpesun kanssa. Ainoa huono asia on nyt se, että pojalla on yksi uusi takahammas, joka on niin takana, että sitä pestessä yökkäilee tosi helposti :sad-face: Mutta ollaan onneksi saatu erilaisilla kikkaviitosilla sitten hoidettua sekin hammas puhtaaksi. Iltaisin on helpompaa, aamuisin tosi herkillä. Samaahan se itselläkin on, mutta helpompaa aikuisena säädellä pesua, kun itse pesee. Pojalla vaan ei ole kovin innostusta opetella itse pesemään hampaitaan...
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Kylläpä tämä kesäkin nopeasti hurahtaa. Mitäpä tänne kuuluu?
Meillä pääsi esikoinen ripille 18.6 ja oli mahtava keli ja onnistuneet juhlat! Sen jälkeen tehtiin lomareissu autolla Saariston rengastielle. Sitten mies palasikin töihin. Mä aloitin työn ohessa harjoittelut liiketalouden osalta ja tässä lomalla onkin helppo tehdä harjoittelua. Koulujen alkaessa täytyy sitten vaan organisoida ajankäyttö hyvin, kun paluu työpaikalle koittaa.
Sisko sai tuossa neljännen lapsensa viime viikon lopulla. Se toki vähän kirpaisi, kun itsellä oli sama haave. Se ei toteudu, mutta onneksi on kaikkea muuta ajateltavaa. Mies on voinut nyt taas paremmin ja voi elää normiarkea. Kuopus täyttääkin ensi kuussa jo 10 vuotta :)
 
Täällä arki kulkee omia polkujaan. Poika aloitti eskarin, ja on niin valtavan innoissaan kaikesta, mitä siellä tapahtuu :smiling-eyes: On innokas oppimaan uutta ja kotonakin haluaa leikkiä koulua, ja harjoittelee myös paljon kirjaimia ja numeroita, sekä plus-laskuja. Viimeisenä monesti iltaisin vielä juuri ennen nukahtamista latelee jonkin pluslaskun ja kysyy, paljonko siitä tulee.

Haasteitakin tosin on, puheen ja motoriikan ongelmat jatkuvat edelleen, vaikka edistystäkin on tullut aika paljon tässä viimeisen vuoden aikana varsinkin puheen osalta. Harjoitellaan kotona aina tilaisuuksien tullen erilaisia äänneharjoituksia ja muita juttuja, joita puheterapeutilta ollaan saatu. Puheen ongelmat heijastelevat käytökseen, jonka kanssa on todella ollut haasteita, tuntuu että eskarin alettua vielä enemmän kuin aiemmin. Esiin on tullut myös keskittymiseen liittyviä juttuja, joita ei olla aiemmin huomattu, tai niihin ei ole kiinnitetty huomiota. Pojan keskittyminen häiriintyy todella helposti, ja on kuulemma itse pyytänyt koulussa, että saisi tehdä tehtäviä muista erillään. Onneksi se on onnistunut.

Myös tuen lisäämistä pojalle ollaan harkitsemassa koulupäiviksi, saa nähdä onnistuuko se. Toivon kyllä niin, olisi helpompaa pojalle itselleenkin, kun saisi keskityttyä paremmin tehtävien tekemiseen ja pääsisi näyttämään oikean osaamisensa. Tuntuu olevan kiinnostunut matematiikasta, mutta myös piirtämisestä. Liikunnastakin tykkää, vaikka ei olekaan yhtä taitava fyysisesti kuin monet ikätoverit ovat.

Itse käyn vaan töissä ja yritän tehdä mahdollisimman paljon erilaisia käsitöitä. Syksy ja viileämmät säät ovat kyllä minun suosikkejani, ja yritän tässä taas kesän jälkeen aloitella liikuntaharrastuksiakin. Kävin kesän kerran viikossa ohjatussa jumpassa ja se oli kyllä hauskaa, vaikken aina ihan perässä pysynytkään vauhdikkaissa kuvioissa! Yleisesti ottaen elämä on aika jees nyt tällä hetkellä, vaikka pojan haasteet ja käytös aiheuttavatkin meille vähän surumielisyyttä, kun ollaan kaikkemme yritetty, mutta ei olla onnistuttu karsimaan huonoa käytöstä niin paljon pois kuin oltaisiin haluttu. Mutta yritetään tässä nyt tehdä töitä myös pojan eteen niin paljon kuin mahdollista.

Hyvää syksyä kaikille :red-heart:
 
Mä olen järkyttynyt. Kaikki hiukset mitä nyt värjäyksen jälkeen omalla värillä pukkaa päänahasta ovat harmaita. Aivan kaikki. Mulla on valkoinen raita keskellä päätä. Pahinta että värjäys, mikä syksyllä tehtiin on ruskea. Silloin oli vielä täysin oma väri ja ne muutamat, vähäiset harmaat eivät "paistaneet" sieltä. Olen haisunäätä.
En ole itse värjännyt ikuisuuksiin, vaan aina käynyt kampaajalla ( siis ehkä kahden vuoden välein). Mutta en kyllä halua näitä harmaitakaan esitellä. Sitten tuossa värjäyksessä mikä syksyllä tehtiin, niin -vastoin toiveitani- juureen tuli kuitenkin tummaa ruskeaa, mikä lienee se nykypäivän muoti. Olisin halunnut vaaleaa ruskeaa ja raitoja. Anyway, nyt en sitten tiedä, mitä tuolle tekisi. Jos haen jonkun kevytvärin ja laitan sen tyvikasvuun vain, niin sävy ei kuitenkaan mätsää. Hmm... vinkkejä?
 
Mä olen järkyttynyt. Kaikki hiukset mitä nyt värjäyksen jälkeen omalla värillä pukkaa päänahasta ovat harmaita. Aivan kaikki. Mulla on valkoinen raita keskellä päätä. Pahinta että värjäys, mikä syksyllä tehtiin on ruskea. Silloin oli vielä täysin oma väri ja ne muutamat, vähäiset harmaat eivät "paistaneet" sieltä. Olen haisunäätä.
En ole itse värjännyt ikuisuuksiin, vaan aina käynyt kampaajalla ( siis ehkä kahden vuoden välein). Mutta en kyllä halua näitä harmaitakaan esitellä. Sitten tuossa värjäyksessä mikä syksyllä tehtiin, niin -vastoin toiveitani- juureen tuli kuitenkin tummaa ruskeaa, mikä lienee se nykypäivän muoti. Olisin halunnut vaaleaa ruskeaa ja raitoja. Anyway, nyt en sitten tiedä, mitä tuolle tekisi. Jos haen jonkun kevytvärin ja laitan sen tyvikasvuun vain, niin sävy ei kuitenkaan mätsää. Hmm... vinkkejä?
Asutkohan missäpäin? Jos lähelläkään PKS niin varaa aika parturikampaamokoulu Unikaan. Soittamalla ja pyydä ope puhelimeen. Ehkä väripesu? Jolla sen tummanruskean ym muut vauhtiraidat sais pois. On vaan aika rankka kösittely. Tai läpi pään raitoja jolla taittaa sitä harmaata näkymättömiin...
 
Hmm, eikö harmaa olekaan enää muodikas hiustenväri? En meinaa pysyä kärryillä näistä muotituulista.

Onhan se melkoinen muutos sitten kun vaihtaa hiustenvärinsä kokonaan tumman ruskeasta vaalean harmaaksi. Äitini kun teki tuon muutoksen vuosia sitten, vaihtoi samalla koko vaatekaappinsa ja meikkinsä. Ja lopulta päätyi tapetoimaan koko asuntonsa uudelleen kun värit olivat liian voimakkaita.
 
Minä täällä joka kerta peiliin katsoessa kyttään, onko jo tullut harmaita hiuksia. Mutta tilanteeni on täysin eri kuin Miynillä, kun minulla on vaaleahkot hiukset. Olen jo vuosia halunnut värjätä nämä tummemmiksi, mutta en kerta kaikkiaan ole uskaltanut, en omatoimisesti kaupan väreillä, enkä kampaajallakaan, joten olen sitten tyytynyt tähän "ei-minkään-väriseen" tukkaan. En ole koskaan saanut mitään allergista reaktiota hiusväreistä, mutta jotenkin kun ikää on tullut enemmän, sitäkin olen ruvennut varomaan enemmän.

Siinä se taika taitaa jatkossa ollakin, kun hiukseni ovat jo valmiiksi niin epämääräisen väriset, etteivät harmaat taida oikein näkyä, vaikka miten tarkasti yritän katsoa. Itse näen paljon harmaata, kun valo osuu sopivasti, mutta viimeksi kun kävin kampaajalla leikkauttamassa hiukseni, kampaaja sanoi, ettei näe vielä yhtään harmaita. En tiedä, mitä teen sitten kun oikeasti se harmaa valtaa kaikki hiukset. Muutos saattaa olla miltei huomaamaton hiusteni nykyisen värin vuoksi, tai sitten ei. Harmaita sävyjäkin on valtavasti, ja joillakin hiuksista tulee miltei valkoiset.
 
Minulla vaihtui väri kun harmaiden määrä lisääntyi. Ensimmäiset harmaani löysin noin 23-vuotiaana.

Nykyään värinä on lämmin blondi raidoilla, raidat näyttävät auringon vaalentamilta ja ovat sen verran vaaleat, että harmaa juurikasvu sulautuu niihin täysin. Valitettavasti vakkarikampaamossani on vain yksi kampaaja, joka osaa valita värit juuri oikein, ja hänellä on yleensä muutaman viikon jono kalenterissa.
 
Takaisin
Top