Potutusketju

Bnt, ihan varmasti ärsyttää! Ja saakin prkl ärsyttää. Ei muuta kun suu auki ja kissa pöydälle, tajuaiskohan jos suoraan sanoisit? Tosi harmillista tollanen :( ite ainakin kaipaan koko ajan vaan enemmän miehen läheisyyttä ja yhdessä oloa. Eikä ne kehutkaan pahaa tee. Mulla ainakin on tosi iso asia, että tuntee ittensä halutuksi, joten voin kuvitella miten ikävältä tollanen tuntuu. Hurjasti tsemppiä!

Noh, nytkun ajattelen asiaa niin kyllähän toi ukko mua kehuu. Ja kissoja täällä tuntuu olevan kyllä tuon tuosta pöydillä monessa mielessä, siitä kuitenkaan mene varmaksi että onko kuitenkaan mies sitä sisäistänyt kuinka paljon mua tuo sen käytös harmittaa. Ja on toi puhuminen sen verta auttanut että on edes hieman lyhentänyt tuota pleikkarilla pelaamista.. Ja on nyt yrittänyt kaks kertaa tehdä aloitetta, mutta ei se mun mieltä ole piristänyt jos olen ensin märmättänyt asiasta ja sen jälkeen mies yrittänyt tehdä tönkösti aloitetta, ei tule yhtään sen halutumpi olo semmoisesta.
Voihan se olla niinkin että mun pitäis tuon seksi-asian suhteen vaan hyväksyä se ettei aina haluta, tota munkaan miestä, vaikka tuntuu jotenkin vieläkin niin absurdilta ajatukselta moinen.

Ketuttaa potuttaa raivostuttaa!! Joulu tulossa ja mökki on sen näkönen että huhhuh... Koko aamun saanu hippasta pitkin mökkiä ja mitä isäntä tekee???? Istuu sohvalla ja kahtoo televisiota. Ehdotin että kun poika nyt on unilla niin voisko hän laitella jouluvaloja kaverina mut mitä vielä! Tyyppi hyppää haalareihin ja painelee talliin!!! Että miehet osaa sitten olla saamattomia, laiskoja ja kaikkea muuta mitä tässä nyt en viihti sanoa!! :angry5:smiley-angry002

Mikä vit**u siinä on et toiset sikiää ja lopuksi ne lapset jää huoltamatta??
Kenen vastuulle ne kuuluu jos satut olemaan kummi?
Kiltisti otat lapset jouluksikin ja aina muulloinkin??
Joulua ei heillä ole vaan viina virtaa.Hemmetti mulla korpee ihan vitu**i,ei veri kierrä enää.
Kaikki lomat otan heidät ja muutenkin mahdollisuuksien mukaan.
Kyse on jo vanhemmista lapsista,lastensuojelulle on enää turha soittaa näistä lapsista.
Tätä hemmetin pelleilyä on pidetty jo vaatimattomat 15 vuotta.
Mikä ihme on se lapsen/nuoren oikeus?
KIITOS

Ai mikä joulu....? Mulla ei ollu sellasta...
Lapsi ei nuku yhtään yöllä jos nukahtaa niin 10 minuutiksi ja herää virkeenä ja mä joudun valvomaan kokoajan sillä välin kun mieheni nukkuu tyytyväisesti. En oo nukkunu yli 2 viikkoon paljoo p***aakaa. 2-3h jos edes sitäkään, nytkin valvonu sen yli 24h ja varsinkin kun mieheni on nyt keuhkoputken tulehduksesta joten päivälläkään ei voi nukkua.
Talo kaaoksessa ja minä itku kurkussa migreenin kanssa painellu läpi yön..

Ei oikeen saa tukee mistään ja olo on niin masentunut ja v*tuttaa.
Ja mieheni kysyy päivällä että miksi olen äkäinen ja alkaa raivoamaan kun seurassani ei voi olla kun naama mutkalla...
Sanon että kun en nuku. Se ei kuullema ole syy...

Vanhemmat asuu muualla ja miehen vanhemmat ei oikeen tue yhtään ei kyllä kukaan muukaan. Tuntuu että on vaan yksin kokoajan... En kestä pian enää..
Sillonkin kun mieheni on terve pitää yöllä lasta alle tunnin ja käskee mun ottaa se ja hän painuu pehkuihin. Mies haluu että talo on siisti ja olis sitä ruokaakin...
Mutta miten?!? En mä kerkiä kun lapsi valvottaa ja ite en nuku melkein yhtään..

Paha olla. Itkettää, raskasta.. Pää ei kestä. Henkisesti ja fyysisesti raskasta. Eikä tää oo ollu tää pari viikkoo vaan jo pidemmän aikaa. Nyt vaan tuntuu että ei jaksa enää.. :(

Sori mikä vuodatus mutta enpä löytäny muuta paikkaa missä voi keskustella kun ne jotka on täällä lähellä ei ymmärrä ;(

Muokattu viimeksi:
Voi ei!!!! Kamala tilanne. Minkä ikäinen teidän lapsi on?? Onko nyt vaan kipeänä valvottanut vai muuten vaan? Olisko unikoulu hyvä aloittaa jos ei lapsi nuku putkeen.
Kyllä unettomuus on nälkääkin pahempi. Ihmisen aivot tarvitsevat unta. Muuten on oikeasti toimintakyvytön. Onko sun mahdollista ottaa yhteyttä sit seur.arki pvä neuvolaan. Kyllä saisit varmasti perhetyönteökijän teille avuksi. Ymmärtääkse osaavat auttaa just uniongelmissa ja mm.voivat viedä lapsen/vauvan ulos. Niin saa äiti lepoa ja unta. Voimia sulle.

Harmony:

Vauva on 3kk ja puoli oon käyny neuvolassa sanottiin että kun lapsi on yli 2kk paranee uni.. Ei vieläkään sitten sanottiin että kun syö soseita niin paranee.. Neuvola käski alittottaa jo nyt maissivellin sano että auttaa. Ei näytä auttavan :( lapsi siis on terve eikä mitään ongelmia.
Mutta nyt nää viimeset pari viikkoo tuntuu niin raskaalta..
Jatkuvasti hermot kireellä. Mikään ei innosta,ei pysty, eikä jaksa, jatkuvasti migreeniä.
Tuo yks herrakin vaan valittaa kuinka mun seurassa ei voi olla kun mökötän kokoajan ja en juttele niin paljoo. Mä en ole seurallinen. Nyt on vaan sellanen tilanne että ei jaksa tuollaista..:(

Mikä on Unikoulu? En oo tietoinen tuosta...?

Kyfi no siis sen voin sanoa, että tuo on kyllä ihan normaalia. Mulla kaksi poikaa ja heräilivät 6kk melkein 2h välein syömään ja välillä seurustelemaan. Ekan kanssa vielä meni, ku ei ollu toista kenestä huolehtia. Mut sit ku toinen synty niin kyllä siinä valvomisessa uupuminen iski. Onneksi aika kuultaa muistot ja nyt sitä muistelee haikein.
Unikoulua pidetään yleensä 6kk lähtien. Silloin vauvalla on kuitenkin 5krt päivässä ruokaa+imetys/korvike. Niin sillon periaatteessa vauvan kuuluis nukkua ainakin melko pitkä pätkä yöllä. Itse unikoulutimme toisen 9kk ja toisen 10kk. 6kk tuntui itseltäni todella pieneltä. Unikoulusysteemejä/metodeja on monta eri. Itse täytyy valita, mikä mahdollisesti sopii perheellenne/lapsillenne. Neuvola opastaa varmasti lisää. Oon pahoillani ku puolisosta ei oo nyt tukea. Voi olla, että hän ei yksinkertaisesti ymmärrä miten rankkaa tää on sulle. Suosittelen lämpimästi sitä perhetyöntekijää. Vaikka vauva onkin vielä pieni. Ehkä heidän käynti saa sinun miehesi "havahtumaan". Ei me naiset, mitään betoneja olla vaikkakin vahvoja.
Nukkuuko vauvasi yhtään päivällä? Jolloin voisit itsekin? Vai onko väsymystä jo niinkin paljon ettet saa silloinkaan nukuttua?
Ps pakko kyllä lisätä, että mikä ihmeen ohje on muka, että "vauvan uni paranee kun on 2kk"??? En kyllä oo ikinä kuullut. Enemmänkin kun on noin 4-6kk niin voi alkaa ja pitääkin saada vauvan rytmi pikkuhiljaa "päivällä valvotaan yöllä nukutaan".

Kyfi; Voimia runsain mitoin :Heartpink Jos tilanne on todella,todella akuutti ja oma jaksaminen lopussa,kun ei saa nukuttua niin sairaalan lastenosastot ottavat vastaan unikouluun..Migreenin kourissa on vielä raskaampaa,kun särkee koko ajan.Se ettet saa nukuttua lisää varmastikkin migreeniä.
Ota rohkeasti yhteyttä lastenosastolle,saatat tarvita lähetteen sairaalan "terveyskeskuksesta"

Kyfi no siis sen voin sanoa, että tuo on kyllä ihan normaalia. Mulla kaksi poikaa ja heräilivät 6kk melkein 2h välein syömään ja välillä seurustelemaan. Ekan kanssa vielä meni, ku ei ollu toista kenestä huolehtia. Mut sit ku toinen synty niin kyllä siinä valvomisessa uupuminen iski. Onneksi aika kuultaa muistot ja nyt sitä muistelee haikein.
Unikoulua pidetään yleensä 6kk lähtien. Silloin vauvalla on kuitenkin 5krt päivässä ruokaa+imetys/korvike. Niin sillon periaatteessa vauvan kuuluis nukkua ainakin melko pitkä pätkä yöllä. Itse unikoulutimme toisen 9kk ja toisen 10kk. 6kk tuntui itseltäni todella pieneltä. Unikoulusysteemejä/metodeja on monta eri. Itse täytyy valita, mikä mahdollisesti sopii perheellenne/lapsillenne. Neuvola opastaa varmasti lisää. Oon pahoillani ku puolisosta ei oo nyt tukea. Voi olla, että hän ei yksinkertaisesti ymmärrä miten rankkaa tää on sulle. Suosittelen lämpimästi sitä perhetyöntekijää. Vaikka vauva onkin vielä pieni. Ehkä heidän käynti saa sinun miehesi "havahtumaan". Ei me naiset, mitään betoneja olla vaikkakin vahvoja.
Nukkuuko vauvasi yhtään päivällä? Jolloin voisit itsekin? Vai onko väsymystä jo niinkin paljon ettet saa silloinkaan nukuttua?
Ps pakko kyllä lisätä, että mikä ihmeen ohje on muka, että "vauvan uni paranee kun on 2kk"??? En kyllä oo ikinä kuullut. Enemmänkin kun on noin 4-6kk niin voi alkaa ja pitääkin saada vauvan rytmi pikkuhiljaa "päivällä valvotaan yöllä nukutaan".

Joo niin sitä mäkin ihmettelen sitten pitkitetään että sittenkun se on 3kk ja sitten kun se on 4kk jne.. Kuullu noita että kyllä se siitä juttuja. Nukahtaa päivällä mutta sitten on vaikee mun nukkua ja jos nukahdan niin lapsi saattaa herätä ennenkun itte oon nukkunu. Tai jos nukahdan ja herään niin oon vaan entistä väsyneempi ja hermostunu,pienikin sana nii räjähdän. Nytkin vein lapsen ajelulle niin vasta nukahti.. :/ Kauhee valitus oon pahoillani. Pyydän anteeksi kaikilta

Diku: kiitoksia! Minäpä tarkistan tuon. Kummallista kun neuvolassa ei ikinä kerrota tuollaisista... Tai ei ainakaan minin terveydenhpitajani ole sanonut.. :0

Älä turhia pyytele anteeksi!! Kyllä jokainen äiti voi samastua suhun. Nekin joilla on ollut "helppo" ja nukkuva vauva. Jokainen on kuitenkin jonkin verran valvonut! Tsemppiä ja tuu kertoo kuulumisia.

Kyfi, sun täytyy kyllä saada jostakin apua. Tuossa tilanteessa kaikki mahdollinen apu täytyy koittaa hyödyntää. Soitat vaikka omalle äidillesi tai muulle tutulle ja kerro, kuinka väsynyt olet. He eivät tiedä kuinka lopussa olet, jos et kerro ja vaikka avun pyytäminen on haastavaa, niin nyt jos koskaan sitä apua tarvitset. Soita myös neuvolaan tai tutki voiko kaupunki tarjota teille perhetyöntekijää kotiin. Keskustele myös miehesi kanssa ja laita hänet kokonaan yhdeksi yöksi valvomaan, jotta itse saat kerättyä voimia. Onhan sun miehesikin ymmärrettävä, kuinka väsynyt olet! Voimia oikein paljon! Tiedän, mitä käyt läpi, onneksi itse sain lopulta oman anopin ottavan vapaata töistä ja tulemaan 300 km päästä apuuni silloin kun tilanne oli jo paha.

Ai niin ja Diku, tuo sinun tuttavien lasten tilanne kuulostaa tosi kurjalta. Miten joku voi tehdä lapsilleen noin. Sinä olet kultainen, jos huolehdit näistä lapsista, mutta varmasti huoli näistä lapsista ja tämä tilanne on melkoinen taakka. Hyvä jos lapset alkavat olla sentään niin isoja, että pärjäävät pian omillaan, mutta voisiko sossu silti auttaa jotenkin. Siihen en kyllä osaa vastata.

Kyfi, voimia sinulle tilanteeseesi. Ainoa mitä itselleni tuli tähän hätään mieleen oli, että onko lapsellasi mietitty maitoallergiaa tai laktoosi-intoleranssia? Itseäni on kuulemani mukaan valvottanu vauvana maitoallergia, siinä tosin oli mukana ihottumaa. Useammalla tutulla on taas käynyt niin, että lapsi on vain itkenyt ja huutanut ensimmäiseen tai jopa toiseen ikävuoteen asti, kunnes syyksi on paljastunut laktoosi-intoleranssi ja maidon jäätyä pois ruokavaliosta on vaiva poistunut samantien. Tästä ei toki ole välttämättä kyse nyt, mutta se tuntuu olevan yllättävän yleinen syy vauvan itkemiselle ja valvomiselle omassa lähipiirissäni.

Kuulosti Kyfi tutulta tilanteesi, kylläkin itseni kohdalla tuo helpotti jo n.2v sitten, onneksi. "Me" saimme alku kuukausina perhetyöntekijän monena päivänä viikossa joiksikin tunneiksi että sain nukkua, kun mies oli suoraan sanottuna hyödytön pärisijä niinä aikoina eikä muuta tukiverkostoa juuri ollut.
Muttamutta, pakko sun apua on jostain saada ja tule ihmeessä tänne anteeksipyytelemättä purkamaan tuntojasi, et sitten jää täysin yksin, paljon tsemppiä <3

Kylläpä ärsyttää ja niiiiiiiin ottaa päähän, ku meijän 2v, joka jo 2kk ajan osas hienosti pissan tehdä pönttöön ja kertoa hädästä niin nyt pissaa joka puolelle! Wtf??? Mikä ihmeen taantuma? Ja ei edes se, että pissais johonkin, vaan ku laittaa pöntölle istumaan niin osan pissasta antaa tulla ja osan ei. Niin 30min päästä pissareissusta on jo sohva kuses. :mad: Aarghhhh todella turhauttavaa!
E: sit piti vielä lisätä et haastavinta täs on ku asutaan rivarissa, missä vain yläkerrassa wc/kylppäri. Poika ei suostu pottaan edes istumaan. Ja se on sellasta ravaamista alas ylös koko ajan. Sit ku poika ei haluu pissalle ja tiedä. Et kohta ne tulee housuun, auta armias ku raahaan 14kg ja supparit iskee kesken porrasmatkan.

Muokattu viimeksi:
Ukko ei taas tunnu huomaavan mitään muuta kun tietokoneensa ja ainoot sosiaaliset kontaktit tapahtuu mikin välityksellä kavereiden kans. No empä mä mitään olis halunnutkaan tehdä yhdessä... Huoh!

Esimurkku..5v uhmis..3v uhmis ja 2v uhmis...AARGHHH!! ja tämä hiton 24/7 äglötysöglötys-olo joka ei helpota sitten millään...tajuton väsymys päälle...raskausdiapetes.. :confused::angry..puhhuh...räjähdän kohta :violent4...

Takaisin