Potutusketju

Se että koira haukahtaa rapusta kuuluvalle mölyllyle on ihan normaalia, mutta tämä koira tosiaan melkein 3päivää ulisi putkeen kun omistajat jossain hilluivat ei se ole enään oikein.

Eläinsuojeluyhdistykset ja taloyhtiö tekevät yleensä yhteistyötä. Kyllä yhtiö pystyy tarvittaessa tekemään myös eläinsuojeluilmoituksen jos kokee tarpeelliseksi.

Mutta yhtiön kautta ilmoituksen jos tekee niin samalla saa merkinnän kyseisen asukkaan tietoihin häiriöstä. Eläinsuojeluyhdistyksen kautta (ainoastaan jos toimii) näin ei tapahdu luonnollisestikaan.

ARGH!!! Tuntuu että pää räjähtää ihan justiinsa tähän vitutukseen. Tekis mieli huutaa, raivota ja käydä sanomassa koulun henkilöstölle muutama valittu sana. Opiskelen siis aikuispuolella.

Lääkäri kirjoitti tänään kuukauden sairasloman rajujen kipujen takia, olisi kirjoittanut mammalomaan asti, mutta en halunnut :D tuntui liian hurjalta... no, ilmoitin asiasta koululle, josta vastauksena tuli "Todistukset koululle, kelalle on lähtenyt tieto, että opinnot eivät etene. Vaikuttaa opintotukeen." SIIS MITÄ VITTUA?!
Jouduin alkuraskaudesta olemaan kuukauden pois, kun oksensin jatkuvasti ja elin tippaletkun jatkona sen kuukauden. Olen yrittänyt paikkailla poissaoloja ja ehdottaa korvaavia tehtäviä, mutta ne ei kuulemman kelpaa kun tämä ei ole mitään etäopiskelua. Miksi minä saisin tehdä itsenäisesti kun muut istuvat koulun penkillä tekemässä samat asiat. Hohhoijaa. Ryhmänohjaaja oli muutenkin suorastaan ilkeä minulle, ja puhui halveksuen raskaudestani. Keskusteltiin sitten ryhmänohjaajan ja kuraattorin kanssa tilanteesta, ja silloin tuntui, että ehkä asiat saataisiin sovittua. Nyt kuitenkin tämän saikulla olon myötä sama meno jatkuu. Olen sanonut monta kertaa, että jos saisin valita, niin en todellakaan makaisi sairaalassa ja olisi saikulla. Tekisin mielelläni saikullakin niitä etätehtäviä, mutta kun sellaista vaihtoehtoa ei ole. Tuun hulluksi. Vaihtaisin koulua heti, mutta täällä Keski-Pohjanmaalla on koulut todella vähissä. Ei oikein ole paikkaa mihin vaihtaa... mietin jo, että menisinkö Helsinkiin jatkamaan ja muuttaisin vanhemmilleni lähijaksojen ajaksi. Tosin tällä hetkellä sekään ei oikein onnistu raskauden ja tulevan vauvan vuoksi.

Hajottaa.

Maatunen, ompa sulla ikävän kuuloinen tilanne! Kyllä pistää vihaksi tuollainen käytös. Toivottavasti asiat selviäisivät positiivisella tavalla sun eduksi! :)

Maatunen, kuulostaa todella inhottavalta :sad001 En ymmärrä opettajiesi asennetta, raskaus on upea asia. Fyysiset oireesi ovat tosi rajun kuuloisia, mutta täysin ennakoimattomissa.

Täällä viikkoja 13+2. Kärsiikö joku muu vielä raskauspahoinvoinnista? Alkaa kärsivällisyys loppua tähän jatkuvaan etomiseen, äklötykseen, keinumisen merisairausoloon, mauttomien mössöjen syömiseen, oksenteluun, hajuyliherkkyyteen (siihen, että ei voi avata jääkaappia ja etenkin siihen, että ei voi nukkua oman miehen kanssa, koska haju öklöttää) ja puuskuttamiseen ja huonoon oloon, jonka muutamakin reipas askel saa aikaiseksi.

Helppoahan tämä on kuukauden takaiseen verrattuna, mutta nyt on sellaiset reilu pari kuukautta kulunut raskauspahoinvoinnin kanssa eläessä ja oon lopen kyllästynyt näihin oireisiin. Loppuis jo. Edellisessä raskaudessa mä olin tässä vaiheessa jo suunnilleen paremmassa kunnossa.

On ihan hirvee nälkä. Mut en todellakaan voi NOUSTA ja MENNÄ KEITTIÖÖN. Ne hajut. Ja sitä paitsi ei siel oo mitään mulle kelpaavaa. Vihaan tätä kun on nälkä mutta pahoinvoinnin takia on tosi vaikea löytää sopivaa ruokaa.

Huomasin että viime viikkoisen töihinpaluun myötä olin taas laihtunut. Plääh. Ei mikään ihme, että olo on heikko. Oon painanut tän verran viimeksi 12-vuotiaana. Loppuis jo pahoinvointi ni vois alkaa syömään normaalisti ja elämään taas. Tänään 13+3.

Voi Mimimami, kuulostaa niin inhottavalta :( Koitahan jaksaa! Pöntön halailu ja jatkuva pahoinvointi vie tosissaan voimat... Mutta hei, kohta kun pahoinvointi alkaa hellittää niin voit hyvällä omalla tunnolla syödä just sitä, mikä maistuu! Mulla viikkoja 19+3, ja edelleen pahoinvoinnit jatkuu. On niin ärsyttävä käydä kaupassakin, kun mitään ei vaan tee mieli. Kaikki alkaa vaan oksettaa... mut silloin kun jotain sattuu tekemään mieli niin aivan varmasti syön :D Koko raskaus on mennyt aikalailla herneiden, maissin, murojen, mehujään, suklaan ja satunnaisten pizzapalasten tai hamppareiden kanssa.. tosi harvoin tekee mieli yhtään mitään, mut sit kun jotain menee alas niin syön hyvällä omalla tunnolla. Nyt oon sentään saanut painon nousemaan takasin siihen, mitä olin ennen raskautta! Kyllä se siitä :) Eipähän tartte stressata turhista raskauskiloista! :laughing002

Oioi Maatunen, miten kurjaa, että sulla edelleen jatkuu toi kuvotus ja öklötys. Mulla on lisäksi närästysvaiva, joten rasvaiset ruuat ei tule kysymykseen. Tosiaan hyvä puoli on, että voi syödä mitä vaan.

Mutta mä olen niin tylsä, että mun lempiruuat on avokado, marjat, smuutit, oliivit, raikkaat salaatit, pähkinät, siemenet, kasvikset ja hedelmät. Mun pahe on tumma suklaa, mutta jo ajatuskin siitä etoo. Kaikki sokeriset jutut etoo koska ne hypäyttää verensokerin ja siitä tulee huono olo. Lisäksi mulla on gluteeni- ja maitoproteiini yliherkkyys. Joten se rajaa pois jotain..

No mutta tuntuipas mukavalta marmattaa oikein olan takaa. Ja viimeistään touko-kesäkuussa tämä on ohi!! :smiley-chores004

Argh! Meillä ollut laskusuunnassa nyt lähiaikoina seksielämä miehen kanssa, ja muista mihin liittyen, jotenkin meneillään olevaan keskusteluun sopien kuitenkin, heitin miehelle vitsillä että pitäis tätä tahtia kyllä itsekin hommata vihdoin se vibra. Mies vastasi heittooni että: "Pitäis varmaan joo itekki alkaa käydä huorissa". Tästähän syntyi riita, ja nyt 2h aikalisän jälkeen kun kysyin asiasta tarkoittiko todella sitä että asiat ovat samalla viivalla, hän vaan kiertelee ja kaartelee eikä välillä mukamas ymmärrä kysymystäni, ja välillä selittää jotain seksin ulkopuolistamisesta ja sitä että onhan ne huoratkin vaan esineitä. Siis V****! Voikin olla vaikeeta.. Prkl.n jääräpää! Tiedän ettei oikeesti ajattele noin mut tarviiko tieten tahtoen ärsyttää??!!!

(Pahoittelut kielenkäytöstä.)

Bnt, ompa inhottavaa käytöstä mieheltäsi. Olisi voinut korjata asian saman tien niin olisi päässyt helpommalla. Jaksamisia! :)

Bnt sinä heitit hänelle myös pahan heiton. Mies vastas mut ei kyl ihan fiksusti. :) joku kerta ku ootte hyvällä tuulella niin eiköhän selvii, mitä hän oikeasti tarkoitti. Ei varmaan mitään sen kummempaa tarkoittanut. Kiukkuispäissään tulee sanottua kaikenlaista. Harmi et hyppäisit toukokuulle! Hyvää odotusta

Bnt: Voi että noita miehiä :( Kyllä ne vaan joskus osaa alittaa riman. Oon kanssasi samaa mieltä, että vibraattorin/seksilelun hankkiminen ja pettäminen eivät ole mitenkään samassa kategoriassa.

Mä oon heittänyt miehen olohuoneeseen nukkumaan, koska en kestä sen hajua. Voi vaan arvata, miten kurjalta toisesta tuntuu kuulla, että "sä haiset". Ja vaikka tietää, että se johtuu tästä pahoinvoinnista, niin silti kyllähän se riipaisee kuulla tuollaista. Riitoja on ja mies kiukuttelee mulle, mutta mä yritän nyt katsoa sormien läpi, koska hän hoitaa kodin ja päälle saa kuulla haisevansa..

Mä vaan odotan sitä päivää, että tämä inhottavuus loppuis!

Bnt: toivottavasti saatte sovittua riidan miehesi kanssa!

Ah tätä elämän ihanuutta. Pää särkee, oksettaa, supistaa ja iskias vaan pahenee. En saanut taaskaan yöllä nukuttua ja nyt kun päivällä nukahdin sohvalle vartiksi niin eiköhän lasagne palanut uuniin ja koirat kussu hormonihöyryissään ympäri kämppää. Ja sain paskaa ja kusta kyynärpäihin asti. Ja kissanpentu on kuralla ja haisee aivan järkyttävältä. Jee.

Maatunen, voi ei mikä päivä :/ Mun piti muuten kirjoittaa Maatunen sulle, että on lohduttavaa kuulla, että paino voi nousta pahoinvoinnista huolimatta. Ehkäpä mullakin jossain vaiheessa..

Kiitos noteeraamisesta ja tsempeistä ihmiset :)

Ja juu Harmony enhän mäkään kauhian mukavasti sanonut vaan meni jonkinasteisen piikittelyn puolelle varsinkin kun motiivejani heitolle mietin, mutta meillä tuntuu olevan jatkuvana käytäntönä tämmöinen että minä roiskutan vettä sormenpäistäni miehen päälle ja saan sen jälkeen sangollisen omaan niskaani.. tai olisi edes vettä.
Oli kyl ikävä jättää teiät kesäkuiset kun olin jo ehtiny kotiutua sinne teiän luo, mut hyviä odotuksia sullekkin ja toivon mukaan täällä foorumilla vielä törmäillään :)

Ja saatiin sovittua taas kerran tämäkin riita jonkintasoisesti, mies tuli jossain vaiheessa kertomaan ettei tarkoittanut sanomaansa ja pahoitteli jääräpäisyyttään, mutta minä sitten "päätin" äristä takaisin :confused5 kauppareissun jälkeen ostin sille kuitenkin pahoitteluherkkupussin mikä ei kyllä kuulu normaalisti tapoihini. Et jos vielä jossain vaihees saadan anteekspyynnöt kumpaankin suuntaan niin sais sit viel sen virallisen päätöksen tähän vaik muuten kaikki jo ok.

Mimimami: toivottavasti pahoinvointis menis kohtapuoliin ohi, tai edes vähän hellittäis. Voimia!

Maatunen: sulle myös voimia sinne, tollasen päivän sattuessa tarvitsee jo hermojen pitelyä. Toivottavasti saisit nukuttua nyt yöllä ja olis huominen astetta parempi päivä :)

Bnt, hienoa, että saitte vähän sovintoa hierottua. Puuh, raskaus- ja vauvavuosi on parisuhteelle pienoinen koettelemus. Mutta kyllä se siitä, kun molemmat tulee vähän vastaan.

Hyh, tätä päivää. Menin nukkumaan eilen heti oksennettuani, heräsin oksentamalla, menin töihin ja oksentelin ekan tunnin. Tulin kotiin ja ensimmäinen asia, mitä tein kun näin mun mussukan oli bjyäärgh (hän kiltisti ojensi mulle ämpärin). Ja nyt vällyjen välissä odottamassa yötä ja seuraavaa päivää..

Loppuis jo loppuis jo loppuis jo :sick006

Takaisin