Meillä on tilanne toisin päin. Mun nykyinen mies on todella siisti ja arvostaa siistiä kotia paljon. Itse olen aina ollut vähän boheemimpi. Edellisen miehen kanssa jaoimme kotityöt tasan ja systeemi sopi molemmille hyvin.
Tottakai mä teen kotitöitä joka päivä (saman verran kuin aina ennenkin) ja perhe on mulle kaikki kaikessa. Mun siisteyskäsitys on vaan hieman erilainen kuin mieheni. En yksinkertaisesti huomaa villakoiria samaan tahtiin kuin mieheni. Hyvät puolet on, että oon oppinut vähän siistimmäksi meidän suhteemme aikana. Lisäksi mun mies on aivan loistava kokki, joten hän se useimmiten häärii keittiössä.
Mulla on kuitenkin riittämätön olo. Omasta mielestäni teen paljon kodin ja lasten eteen. Mutta se ei tunnu riittävän. Lisäksi hän ei koskaan kysy multa, että voisinko auttaa tai hoitaa jonkun asian. Hänen mielestään mun pitäis itse tajuta, mikä kotityö olisi (hänestä) tärkeä hoitaa.
Meillä oli viikonloppuna pitkä keskustelu aiheesta. Se auttoi varmaan häntä tässä asiassa. Mutta toivoisin, että voisin olla oma itseni hänen kanssaan. Meillä on kaikilla heikkoudet ja vahvuudet. Ja olisi kiva saada vinkkejä ja apua toiselta omissa heikoissa kohdissa..
Lähinnä jännittää tuleva vauvavuosi. Viime kerralla valvominen vei musta mehut ja kotihommien tekeminen oli välillä ihan ylitsepääsemätöntä. Meillä kävi silloin kerran siivooja ja useasti pyysin vieraita täyttämään tai tyhjentämään tiskikoneen tms.
Mies just sanoi, että hänen mielestään silloin pitäisi olla tosi siistiä, kun on tavallaan kaikista rankinta. Mutta eikö rimaa voisi vähän laskea vauvavuoden ajaksi.. Ja on sitä rimaa ollut pakko laskea mun pahoinvoinnin takia, kun en ole pystynyt tekemään käytännössä mitään täällä kotona.
Voi että mä toivon, että tähän löytyisi joku ratkaisu. Kesällä mä pakotin mun miehen siihen, että laitan kännykkään joka keskiviikko hälytyksen siitä, että imuroin. Piti pakottaa hänet suostumaan, sillä en saisi laittaa hälytystä asiasta, kun sen pitäisi kuulemma tulla automaattisesti.. huoah..
On hän kyllä ollut tämän viikon rauhallisempi asian suhteen, kiitos tuon viikonlopun keskustelusession.