Potuttaa

Ja nukkua saa koska??? Viimesen viikon aikana oon nukkunu yhtenä yönä hyvin :/ edellisessä raskaudessa tää vaihe oli vasta viimesenä kuukautena. No kai tähän joskus tottuu. Eipä tällä väsymyksellä töissä oltaiskaan!
 
Meillä on tossa naapurissa ollu asunto tyhjillään useamman kuukauden. Eilen illalla klo kuuden aikaan alkoi kuulua vasarointii, sahaust ja poraust. Tämmöistä mukavaa perjantai-iltamme ratoksi aina puolille öitä saakka. Puoliso kävi siin ovella kello kympiltä, että hiljaisuus alkanu ja voitte lopettaa. Nää veijarit ei tulleet ovelle. Käskin puolisoa soittaan poliisit paikalle, ettei tuu tehtyy mitään mikä jälkikäteen kaduttaisi tai tuottaisi putkaa, linnaa, vankeutta. U know. Mä olin totaalisen hiilenä. :mad:

Pollarit kävi sitte veijareita jututetaan ja olivat kuulemma käyneet ilmoittamassa naapurustolle, että remonttia pukkaa aina pikkutunneille saakka kö uudet asukkaat muuttaa het yön kääntyessä uuteen koitteeseen. No, meille ei ollu kukaan mitään ilmoittanut. Tais hiljetä puolen yön jälkeen tai sitte mulla jo pimeni. Pollarit soittivat meille ns. Väliaikatietoja, poraus jatkuu vielä seur aamupvnä. :mad:

Isännöitsijä on surkea, eikä näytä osaavan projektijohtamista lainkaan. Työt pitäisi suorittaa arkena 8-16 välillä ja sitten rauhoittaa viikonlopuksi. Mutta mutta.. taidampaa rimpuutella het maanantaina ja säveltää siihen luuriin ihan antaumuksella :singing:
 
Ei hitto että stressaa ja ketuttaa ihan itkuun asti (ja supistaa stressin takia,ei onneksi kivuliaina vaan lähinnä puristavina aaltoina)... vaikka tiedän että mitään oikeaa aihetta ei ole mutta tänään tuli soitto lastensuojelusta. Joku, aika varmasti joku naapuri, on tehnyt siis ilmoituksen esikoispojasta (4v) johtuen todennäköisesti hänen poskessaan olleesta mustelmasta + mustasta silmänalusesta jotka tuli kyläreissulla leikkiessä kun hän kaatui rautaista pöydänjalkaa päin.

Eikö voi tulla kysymään vaikka pojalta itseltään ennen kun tuhlaa lastensuojelun muutenkin rajoitettuja resursseja TURHAAN...
Olen todella stressiherkkä etenkin näin raskaana ollessa ja ruokahalu katosi ihan kokonaan tuon puhelun myötä vaikka mitään lastensuojelun tarvetta ei ole. Joku kukkahattutäti ollut taas vauhdissa.

Kerhossakin jopa huomattu miten onnellinen ja iloinen poika hän on ja neuvolastakin ja joka puolelta tullut vaan hyvää sanottavaa. Tiedän ilmankin että mitään aihetta ilmoitukseen ei oikeasti ole, poika on meille molemmille kaikki kaikessa ja huolenpito on sen mukaista. Jotkut ihmiset eivät vaan käsitä että lapsille sattuu ja tapahtuu, se että on iso mustelma ei tarkoita sitä että lasta olisi tieten tahtoen satutettu. Olisi voinut kysyä vaikka pojalta itseltään jos asia vaivaa, ennen kun tekee omat johtopäätöksensä täysin kuulematta asianomaisia.

Lastensuojelu ei ketuta, tekevät vaan työtään ja ymmärrän että kaikki ilmoitukset käyvät vanhempien kanssa läpi. Raivostuttaa kukkahattutädit jotka tekevät perättömiä ilmoituksia kysymättä yhtään mitään ja sitten näitä turhia ilmoituksia hoitaessa oikeasti sitä tarvitsevat jäävät vailla apua.
 
Linalei: varmasti tollanen pistää stressaamaan. Tuntuu et aika herkästi nykypäivänä tehdään ilmotuksia. Sinänsä hyvä koska välillä ne on myös aiheellisia. Meillä on kans toi 4.5v sellanen koheltaja et vähän väliä joku paikka auki. Päikystä kysyivät yks päivä et onko poika saanu nukuttua kun on mustat silmänaluset. Sanoin et silmän alla oli rupi jonka on ite rapsutellu ja siitä jääny jälki. Päikkyyn kerron kyllä aina kun poika jossain remunnu koska niillä on velvollisuus ilmottaa jos epäilee jotain.
 
Yritä jaksaa, se on aina aktiivisen lapsen vanhemman rastina kun muksulla on milloin minkänäköistä sarvea päässä ja mustelmia. Meidänkin esikoinen on aikamoinen katastrofikone, ja joskus oon itekin miettinyt että tuostakin jäljestä joku voi aatella vaikka mitä. Tuntuu että aina saa olla kaikki isommat kolhut varmuuden vuoksi kertomassa. Meidän muksu käy vielä sellaisessa liikuntakerhossa missä aina joku on mukkelismakkelis, mutta kyllä mulle on tärkeää se että lapsi on liikunnallinen, ja saa juosta ja kiipeillä, ku silleen sitä kehon hallintaa parhaiten oppii, puhumattakaan muista hyödyistä.

Varsinkin lapsettomat, tai ne joilla on hyvin rauhalliset lapset itellään, ei vaan voi käsittää että mustan silmän saa juokseva ja kömpelö lapsi vaikka pumpuliin kaatumalla. Ja tietysti Vilja-Eerikan jälkeen varmasti moni on tosi herkkänä miettimässä lasten vointia, mutteivat silti itse viiti vaivautua edes kuulumisia kyselemään.

Mutta kyllä tuo selviää vielä parhain päin, ja hurjasti tsemppiä että jaksat. Mä olisin varmaan stressin takia oman vauvani jo synnyttänyt pelkän sen puhelun aikana, vaikka tiedän että työtään ne vaan tekee.
 
No mutta ompahan elämisen jälkiä. Meillä tyttö kans tosi aktiivinen ja herkempi olis joskus voinut tehäkki ilmoituksen, esim kun tyttö liukasteli suihkun lattialla ja hälle tuli minun kämmenen kokoinen mustelma selkään. Tarhassa toki kerroin mitä tapahtunu etteivät säikähä sitä. :D Mutta lapset on semmoisia että niille sattuu ja tapahtuu. :)
Vaikka eihän se ilmotus mikään kiva oo mutta toiset ei ymmärrä sitä että lapset leikkii ja rymyää.
 
Olihan Hesarissakin juttu siitä, kuin melkein 6vuotiaasta oli tehty ilmoitus, ku leikki pihalla ilman valvontaa!!! Hoooohoijaaa sanon minä!! Ja kuitenkin 7v pitäis osasta jo reippaasti kävellä kouluun itse....
 
:crybaby2On ollut ihan tällainen aamu.. Mulla on tänään valmistujaiset. Oltiin päätetty että ei oteta lapsia mukaan juhlaan koululle. Enkä edes meinannut juhlia mitenkään. Mun äiti oli eilen kertonut keskimmäiselle valmistujaisista. Neiti ilmoitti eilen että ei mee päiväkotiin vaan tulee valmistujaisiin.. Kun olin sanonut miehelle valmistujaispäivän, hän sanoi ottavansa sen vapaaksi. Muisti sitten EILEN mainita asiasta töissä.. Ja ei hän tietenkään ottanut KOKO päivää vapaata vaan niin että pääsee juhliin.. Päätti vielä mennä tänään aikaisemmin töihin. Mulle jäi koko lasten aamurumba ja vääntö neidin kanssa. Jossain välissä ajateltiin jo että tulkoon mukaan niin pääsen helpommalla. Esikoinen tietysti pahoitti mielensä kun hän on koulussa. Siinä vaiheessa itkin ensimmäisen kerran. Raukka jää usein kaikesta paitsi. Jostain syystä mun äiti ottaa aina neidin hoitoon kun on vapaapäivä, mutta ei esikoista ja just eilen oli myös sellainen päivä.. Sain keskusteltua neidin kanssa kun esikoinen oli lähtenyt kuinka hänelle tuli paha mieli ja yhdessä päätettiin että neiti menee päiväkotiin. Mies on nyt tähän asti hoitanut muutaman viikon hoitoon viemiset kun se on mua supistanut ja varsinkin nyt kun oon saikulla. Oli tuskaa viedä lapsi hoitoon ja jouduin vielä kiskomaan sille kurahousut jalkaan. 45minuuttia meni siinä reissussa.. (ja meillä on päiväkoti lähellä). Kotona oon vaan itkenyt kun olen kipeä ja kaikki tämä ahdistaa. Ajatus oli että saan aamun levätä niin jaksan lähteä sinne koululle. Nyt en tiedä jaksanko. Ei oikein houkuttele tunnin istuminen autossa.. Kaiken lisäksi äitini on järkännyt illaksi kakkukahvit heille. En vaan jaksaisi millään.. Oon kyllä tosi tyytyväinen ja onnellinen että valmistun. Nyt ei vaan energiat riitä mihinkään ylimääräiseen.
 
On inhaa kun järkätään ja touhutaan sun puolesta kaikkea tuollaista, ja yhtään ei oteta huomioon mitä sä haluat.:scratch Kyseessä on kuitenkin sun juhlapäivä. Paljon onnea valmistumisesta! :flower
 
Kiitos sympatioista ja onnitteluista :) Kouluosuus meni ihan hyvin, sain onneksi nukuttua ennen lähtöä ja se teki hyvää. Muutaman kerran supisteli autossa matkalla, mutta hyvä fiilis jäi. Nyt oon kotona lepäämässä ennen kuin mennään mun vanhemmille kuudeksi. Mies tilaa ruokaa juuri. Se ainakin ymmärtää tilanteen nyt..
 
Ahdistaa kun kaikki kiristää eikä mikään kiva vaate enää mahdu päälle!! Tulis ees lämpösempi keli et vois käyttää mekkoja. Verkkari meiningillä ilmeisesti mennään loppuaika :/
 
Onnea Suksulle!Mä en pysty pitämään edes verkkareita kun puristaa vaikka vyötärön jättää mahan alle...Kotona aina pelkillä legginseillä (ja paita tietysti...),mutta ihmisten ilmoille lähdettäessä mammahousut.Ostin kaverilta äitiysfarkkuhaalarit alkutalvesta ja sanoi,että varmaan menee loppuun asti kun hänelläkin meni ja lihoi 20kg.Justiinsa näin,eihän ne ole mahtuneet rv30 jälkeen ja mulle on tullut noin 8kg...Hän on vähän laihempi,mutta ei niin paljoa!
 
uuden kevättakin ostin pari viikkoa sitten ja tarkotuksella otin vielä isomman koon tottakai kun on toi maha jo aika iso.eikös se sitten eilen jo revenny tuolta sivusta :oops::grin lämpimiä kelejä ootellessa niin ei tarvi murehtia enää onko takkia vai ei!
 
Vois kelit joo lämmitä, tuntuu ettei ole enää muuta päälle pantavaa takkia kuin jotain kulahtaneita kassialma-rotseja :wtf: Onneksi on jo kuivaa, niin voi pitää kevyempiä kenkiä.
 
Ja housut sitten hei.. Minulla ei ole oikeastaan yksikään kevyitä ulkohousuja, jotka mahtuisivat päälle. Toppahousut ovat hivenen paksut näillä keleillä, mutta ihan collareissa tulee kylmä.

Ja takeissa täytyy kyllä myös siirtyä niihin mammamalleihin. En raaskisi enää tässä vaiheessa ostaa mitään äitiystakkia, kun raskautta on jäljellä se maksimissaan reilu viisi viikkoa. Kiva vain vetää noissa tätimallin takeissa..
 
Mä ostin suosiolla semmosen valtavan kuoritakin, sen kanssa pitää nyt pärjätä loppuaika :D jos näyttäis ihmiseltä sit ehkä ens syksynä.. ja ulkohousuja ei kanssa oikeen oo, mutta pari kerrosta kun laittaa ni jo tarkenee lenkin verran :) ei tosiaan huvittais ostaa enää mitään äitiysvaatteita, vaikkakin se 8 viikkoa voi olla vielä jälellä. Mutta vähän silti.
 
Mä kuljen vieläkkii talavitakissa vaikka housut onki collarit. En oo joutunu ostaan äitiysvaatteita, mitä ny uudet imetysliivit imetysajalle. Oisin halunnu sellasii imetyspaitoja ja-mekkoja, mutta non niin tyyriitä, ettei ahteri kestä. Entuudestaan tollasii isoja vaatteita... Nyt istuvat ehken paremmin, eikä tartte vetää poskii kuopille että saa olla vaan.
 
Takaisin
Top