Poksahteleva huhtikuu!

Pyydät Dulu miestä herättää sut yöllä ja puhututtaa, saat lääkäriveljeltäs parhaat neuvot!
 
Mä tein aprillipilan miehelle ja juoksin vessaan housuistani kiinni pitäen ja huutelin sit, et nyt tais lorahtaa lapsivedet. Sain hänet lopulta katsomaanki mua vessaan. Nii kieroutunutta huumoria, mut oli ihan pakko tehdä kun kaverin kanssa tästä sovittiin :grin
 
Mä harkitsin myös aprillipilaa, tosin en miehelleni vaan äidilleni. Hän on soitellut joka päivä ja lähes tulkoon jokainen puhelu on alkanut kysymyksellä, joko jotain tapahtuu. Sanoin hänelle, että tästä tulee pitkä kuukausi, jos hän aikoo joka päivä soittaa ja kysyä tuota. Kysymyksessä on ensimmäinen lapsenlapsi, joten hiukan hän saa ymmärrystä, mutta jos tämä tästä pahenee, mun täytyy puhua hänelle uudelleen. Sanoin miehelle, että niin kauan kuin hän soittaa vain yhden kerran päivässä, minä selviän siitä, mutta jos puheluita alkaa tulla useita voi alkaa päässä poksua.
 
Mie laitoin sitten tuttipullot ja rintapumpun pestävät osat just pesukoneeseen. Pitää tiskata noi silikoniosat käsin ja tutit, sit jos sais ne keiteltyäkin tänään ja vaikka muovipusseihin ja laatikkoon. Ajattelin et teen tonkin vasta kun vauva on jo täällä (huvitutit ois voinu steriloida nyt etukäteen) mut alkaa pikkuhiljaa loppua vauvan tuloon valmisteltava kesken. En vielä haluais laittaa hoitoalustaa ja sänkyvaatteitakaan valmiiksi suotta pölyttymään, ne on kuitenkin nopea levittää paikoilleen kun on niin tarosalla.

Kaikki oireet on loppunu kuin seinään. Turvotusta on laskenu kilon, on sitä vieläkin jäljellä mut ei niin pahasti. Ees nänneistä ei vuoda hädin tuskin mitään. Toivottavasti tää on tyyntä myrskyn edeltä o_O No nuku en kyllä vieläkään hyvin kuin keskiyöstä aamukolmeen, sen jälkeen koiranunta.
 
Mä pääsen ylihuomenna tekeen viimeset vauvaan liittyvät hankinnat kun lähen vanhempien luo espooseen ja mennään käymään ikeassa! Onneks mun äiti on iltatöissä niin päästään kiertelemään ikeaa rauhassa päiväsaikaan kun siellä on lähinnä vaan äitiyslomalaisia :D Samalla saan sit kotiin tuomisiks kauheen kasan vauvanvaatteita ja tarvikkeita jotka äiti on hankkinu kirpparilta ja iskä lainaa kunnon kameran mikä on tarkotus pakata sairaalakassiin!

Sit mullakin alkaa tekeminen loppua kesken! Mut onneks nyt on sen verran hyvä olo että pystyy ees käyttään luppoajan hyödyks ja liikkuun ulkona :)
 
vauva järjesti mulle aprilli pilan :) Maananaina 11 aikaan illalla alkoi supistelemaan ensin 5 min välein ja sit tulikin jo 2 min välein ja oli tosi kipeitä, menin synnytys päivystykseen puolenyön jälkeen ja kuuteen asti aamulla supisteli noin 5 min välein koko ajan harventui väli. Kohdunsuu aukesi 2 cm eli edistystä ei juurikaan tullut kun on ollut sormelle auki jo pitkään, kohdunkaulaa ei enää ole jäljellä yhtään. kuudelta sain kipupiikin kun ei edisty ja siihen loppui supistukset eikä sen jälkeen ole tullut. Eikun takas kotiin odottelemaan. La mulla on 18.4, eli hyvinkin vois jo tulla.
 
Täällä ei ole vauva hikkaillut kyllä kuin ihan muutaman kerran koko raskauden aikana. Tai oletan niiden olleen hikkoja, siitäkään en ole varma. Vaikuttaneeko tuo edessä oleva istukka siihen, ettei edes hikkaa huomaa niin herkästi? Muuten kyllä tykkää muljuta mahassa, etenkin tuonne vasempaan kylkeen tökkii, eli ilmeisesti edelleen roikkuu RT2:ssa.
 
Täällä hikotellaan ainakin kerran päivässä, usein alkaa just kun on nukkumaan käymässä :rolleyes:. Ja mullakin tuo äiti soittelee joka päivä joko ollaan jakauduttu, välillä mietin että jos jättäisin vastaamatta niin varmaan lähtis etsii mua kättäriltä :D, Ei hän vaan jaksa uskoa että kyl sitä sit ilmotellaan kun tapahtuu.
 
Hei vaan kaikille, vieläkö uskaltaa joukkoon näin viime tipassa? Olen jo jonnin aikaa seurannut juttujanne, mutten ole kirjoitellut kun ajattelin, että se on ihan hassua näin lähellä synnytystä. Harmittaa, kun en löytänyt tänne aiemmin, tuntuu että aktiiviset (ja tolkulliset...) foorumit ovat kiven alla.

Kolmas poika on meille tulossa, tänään 38+5 eli la 11.4. Esikoisen synnytin Tammisaaressa 2007, synnytys käynnistettiin koon takia ja poika olikin 4300g. Tuleva keskimmäinen syntyi Jorvissa 2010, käynnistys tuolla kertaa toksemian takia. 'Pieni' oli hän, 3990g :wink Molempien kanssa oli istukan irtoamisessa ongelmia ja se huolettaa vähän nytkin...

Jorvissa oli tänään kontrollikäynti vauvan koon takia, yläkäyrillä on menty koko ajan. Painoarvioksi ultralla tuli tällä hetkellä 4200g o_O Se ei sinänsä yllätä, isolta tämä beebi tuntuukin. Toivoisin niin kovasti että hän lähtisi tulemaan ihan omin neuvoin ja jossain mielenhäiriössä sovimme lekurin kanssa että seuraava kontrolli olisi vasta viikon päästä maanantaina eli lasketun ajan jälkeen. Kotona vähän rupesi mietityttämään että oliko vallan fiksua :rolleyes: Kaikki oli muuten hyvin, istukka aavistuksen kalkkeutunut kuten tyypillistä, virtaukset hyvät, vauva liikkuu hyvin, sokerit kunnossa...

Kai tässä nyt vaan sitten odotellaan, että lähtisi homma pyörimään! Viikonloppuna meinasin saunoa ja juoda pienen lasin punkkua, jospa se rentoutuminen olisi taikasana :grin

Tässä mie pähkinänkuoressa, kiitos kun jaksoit lukea ja kiitos jos otatte vielä joukkoon kärsimättömään :)
 
Tottakai tänne uskaltaa :) tervetuloa! Toivotaan pikaista synnytyksen käynnistymistä lähipäivinä sinnepäin!
 
Joo mahtuu kyllä! Eikä tääl kukaan mikään malttamaton oo...eipä. :) Noista tolkullisista foorumeista, niin oon käynyt toisiakin vauva-keskustelufoorumeita kattoo, ni ihan hiton ilkee meno niissä. En siis muita seuraa ku tätä.
 
ninetsu meikäläisellä olo ihan kohtalainen. Mies herätti kahesti yöllä ja aamulla ennen ku lähti töihin..nousinki siinä samalla.edelleen päätä jomottaa takaraivosta ja pöhönässä vieläki mut muuta ei oo ilmeny. En vaan jotenki osaa rentoutua ku pelkään jotain jälkijunassa tulevia seurauksia.. Oon joskus kuullu kauhujuttuja että jollekki tullu pieni isku päähän ja aluksi ei mitään oireita ja muutman päivän päästä henki yhtäkkiä pois.. Eikä toi googlettelu helpota kyllä yhtään :(

tänään oli perhevalmennuksen toinen ja viimeinen kerta. Aiheena synnytys ja imetys.muutamia hyviä vinkkejä sain mut muutoin en kokenu välttämättömäksi koko valmennusta.
 
Oi, kiitokset, ihanaa kun huolitte mattimyöhäisetkin :)

Dululle pikaisesti parempaa vointia!
 
Huh huh. Viimeisen viikon vakio kolme tuntia unta ja koiranunta päälle kutistui viime yöksi kahteen tuntiin ja kahteen puolen tunnin nukahtamiseen. Nyt alkais jo vähän väsyttää. Sentään ilmeisesti toi verenpainelääkitys on tiputtanu sen 2kg turvotusta pois... Kiipesin myös yöllä pitkästä aikaa miehen päälle, se asento on ollut tauolla kun on aiheuttanut niin pahat supistukset vaan eipä tällä kertaa tehnyt kuin pieniä supistuksia sekään :grin Mutta ei se hukkaan mennyt noin muuten, mukavaa touhua :grin
 
Takaisin
Top