POKS!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TaTaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui nyt vähän jäljessä poksutaan tänään 37+4 vauva kasva yläkäyrillä mutta voi vallan mainiosti :Heartred Painoarvio oli 36+2 3283g. Jos ei itsestään lähde käynnistymään seuraavan kontrollikäynnillä 39+4(2 viikon päästä) käynnistävät synnytyksen. JÄNSKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Täälläkin poksui rv 38 aattona täyteen. Lissufin, eikait se niin kamalan iso ole eli mahtais olla ehkä nelikiloinen täysaikasena, jos sen 200-250 g /vko kasvaa? Eikö 3000 g oo keskikäyrällä ja 3700 g painava yläkäyrällä, kun Rv 36, mutta tiiä sitten, miten sulla laskeneet ja arviohan tuo vain on eli voi heittää reilustikin, vaikka ultralla tekevät. Mulla äippäpolilla arvioitiin nimittäin vauvan painavan 3600 g samalla raskausviikolla, tosin 36+5. Ens maanantaina kontrolli ja meinasivat käynnistää silloin (38+5), mutta sanoin että saa kyllä mennä sen pari päivää siitä yli ens vuoden puolelle, ellei ite oo syntymässä vielä. Ei ehdi niin merkittävästi parissa päivässä kasvaa. Tosin, jos menee leikkaukseen niin ainaki 2.1. jo täynnä eli menee reilusti rv 39 puolelle. Jännä, että sikiön koko ja keskivartalomitta viittaa radiin, mutta mun sokerit ok (äippäpolin mukaan myös rasitus, vaikka paasto meni just ja just sen rajan yli). Pianhan tuo selviää. Nyt alkaa jo jännittää!

DT: Joo 4000g on passeli paino, mulla kun radi on ja sit esikoisen synnytyksessä oli pieniä jälkikomplikaatioita nii toivon ettei menis yliajalle. Kaikkeni teen ettei tieten tarttis käynnistellä ja syntyis itekseen

lissufin, ehdottomasti käynnistyksen kannalla, en minä sillä. Mulla esikoinen nelikiloinen ja tuli hätäsektiolla, ei radia. Nytkään ei radia, mutta tästä kait tulossa 4,5 kilonen jötikkä ja muutenki kaikki tosiaan viittaa ns. sokerivauvaan, vaikka mulla ei sokerit nouse. Kasvupyrähdys tässä loppuvaiheessa eli puoleen väliin ainaki menny ihan keskikäyrällä. Kauhistuttaa! EI se nelikilonenkaan oo niin mukava synnyttää. Katotaan, mitä nyt ens viikolla sanovat, mutta minä taidan leikkaukseen päätyä, ku alkaa olla mun mielestä enempi riskitekijöitä alatiesynnytyksessä.

Onks se niinku täysaikane 37+0? Mä luulin et vasta 38+0. Tänään 36+2. Olo on tukala, mut saahan tuo halutessaan kölliä 40+0 saakka. Yli ei tarttis :D

Poksista poks 37+0 ja täysiaikaisuus saavutettu, wohoo!! :grin Vielä ainakin viikon päästä toivoisin poksuvani, mut sen jälkeen sais ihan hyvin vaikka syntyä :) Esikoinen syntyi 37+6...

Mäkin muistin et täysiaikaisuus saavutettais vasta 38+0 mut ilmeisesti keskosraja onkin ennen viikkoa 37 ja/tai alle 2500g painoisena syntynyt vauva. Esikoisen kohdalla oon arponut onko kyseessä keskonen kun lähes 38-viikkoinen oli mutta kuitenkin vain 2000g oli syntymäpaino, lääkäritkin on kaikki aina vähän eri mieltä keskenään. Oonkin sit vaan ajatellut et täysaikainen muttei täyskokoinen. Ei sillä oikeastaan ole mitään merkitystä loppujen lopuksi :)

Meille neuvolassa sanottiin että rv 38+0, niin on täysaikainen, mutta tää vau sivusto ja sovellus väittää et 37+0.. Mutta nuo on jo niin varmat viikot jo että eiköhän se oo jo valmis tulemaan jos on tullakseen :)

No johtuisko siitä, että kun 37 raskausviikkoa on täynnä (37+0 ja siitä edespäin), olet raskausviikolla 38? :)

Takaisin