POKS!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TaTaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten siihen arvioon pääsee? :) minä haluan myös jos vauva arvioitiin jo 1,5viikkoa sitte 2,7kiloiseksi :D

Mulla ainakin synnytystapa arvio anatomisista syistä, et ei ainakaan täällä sinne ihan kaikki "pääse". Siitä en tiedä sit jos semmosen ihan omatoimisesti varaa ja maksaa siitä sitte.

Ihmettelin vain kun lääkäri ultrasi vauvan "isoksi" ja pelotteli jopa sektiolla jos menee yhtään lasketun ajan yli, mutta silti ei tehnyt asian suhteen mitään. Nyt sitten mietin että menikö tässä jokin pieleen kun en lähetettä synnytystapa-arvioon saanut kuitenkaan.

Ei mullakaan arviota ois muuten tullut mutta muusta syystä jouduin ultraan ja samalla ruudulta pystyi kattomaan vauvan painoa, ja kysyin myös lääkäriltä et paljon painaa nyt... mä veikkaan saavani nyt tällä tiedolla 3.4 kg vauvan jos jaksaa kasvaa loppuun asti eikä mee hirveesti yli.
Sain tosin vielä kontrilliajan 40+1 kasvun tarkistukseen. Sanoin et ollaan vauvan kans sovittu et syntyy jo 5.1. kun silloin on täyskuu ja päivä vajaa la :D

Mulla ois ollu viikko lasketun ajan jälkeen vasta synnytystapa-arvio, vaikka isoa lasta oli povattu. Päädyttiinki sitten hätäsektioon kesken synnytyksen, mutta ei kyllä varsinaisesti (ainakaan tiedossa olevan perusteella) johtunut koosta. Nyt siis synnytystapa-arvio, koska takana se hätäsektio. Ultran mukaan mayapan meillä sikiö painoi rv 33 2600 g eli noin nelikiloista ootetaan syntyväksi. Ei se sullakaan siis jättisuuri pitäs olla. :) Sikiötä pidetään poikkeavan suurena, jos paino ylittää täysiaikaisena 4500 g.

Meillä viimeks painoarvio 32+3 oli 2200gr. Tosin se tehtiin huonoilla laitteilla pikaisesti Svo:lla, sanoi että voi mennä vähän yläkanttiin. Kun puhutte noista painoarvioista niin esim. DT tarkoitatko rv 33lla rv 32+ vai 33+? Nää raskausviikot on aina yks arvoitus kun yks puhuu täysistä ja toinen menossa olevista :) yritän vaan hahmottaa minkä kokoista neitosta meille povattas..en kehdannut siinä kiireessä rueta lekurilta sitä utelemaan. Onneksi meillä on vielä se rv 36+ käynti missä kurkitaan uudelleen :)

Laskin tollon että jos tulisi viimesillä 7 viikolla n. 200gr/vko vaaville painoa niin ois LA n. 3600gr. Eiks ne lekuritkin laske noin sen?

Poks 35+0 :Heartpink. Esikoinen syntyi juuri tällä raskauspäivällä klo 13.21. :Heartred

MarinaMelina, meillä oli painoarvioultra 33+6 ja neiti arvioitiin painavan 2221 g. Hiukan keskikäyrän alapuolella kuulemma oli paino. Ei lähtenyt arvioimaan mahdollista syntymäpainoa, mutta keskimäärin suomalainen vauva kuulemma painaa syntyessään jotain 3700 g.

Kiitos DT :D nelikiloiseksi ne tämänkin laskivat kasvavan, sektiolla pelotteli varmaankin oman kokoni puolesta. Vauva ehkä saattaa olla normaalikokoinen mutta kai lääkäri koki minut niin pieneksi silmämääräisesti että epäili mun kykyä synnyttää yli nelikiloinen. Näillä viikoilla kun ei haluaisi enää yhtään ylimääräistä stressin/huolen aiheuttajaa. Juttelen tänään kuitenki aiheesta varalta vielä neuvolassa ;)

Mayapan eihän sitä onneksi silmämääräisesti pysty arviomaan. Älä turhaan stressaa! :)

Painoarviossa virhemarginaali +/-200g (esikoiselta oli onneksi just miinus :D). 34. rv oli alkanut eli 33 + 1 ja tosiaan se 2600 g (tai 2400-2800 g)

Ja kyllähän ne sen +200g/vko laskee eli reilua nelikiloista arvioitiin, mut varovainen se lääkäri arviossaan oli. Mullahan on nyt rv 36+6 se äitiyspolikäynti ja siellä sit oletettavasti ultrataan taas. Eilen just luin suunnitellusta sektiosta taas ja kyllähän se hirvittää. En vaan sitä hätäsektiota halua kokea enää koskaan. Ei mulla siitä toipuminen niinkään (vaikka seki joka kerta menee eri tavalla, viimeksi toivuin nopeasti, ku lähdin heti liikkelle, ku mahdollista), mutta ennen kaikkea lapsen takia ja onhan se kauheeta herätä epätietoisena, kumpi tuli, onko lapsella kaikki hyvin jne. Ihmeellistä, etteivät heräämöön perustietoja välitä ennen ku herää. No katsotaan nyt, mitä sitä sitten päättää...

Tänään JO 37+0!!! Enää hetki laskettuun aikaan ja toivottavasti tulis about sillon, eikä odotuttais vielä viittä viikkoa, mikä sekin on mahdollista. Edellinenkin syntyi vasta 41+4..!! Vielä ei ainakaan oo semmosia tuntemuksia, että ihan hetkeen ois tulossa. Lääkärikin sanoi viime viikolla, että paikat on pehmeet, mutta kiinni vielä, joten sekin kertoo siitä, ettei vielä oo saapumassa. Tän vuoden sais vielä masun sisäpuolella viettää :)

On kyllä uskomatonta miten hyville viikoille ollaan jo kaikki yksösten odottajat selvitty, taitaa olla jo lähes kaikki loppukuun odottajatkin vkon 32 paremmalla puolella. Hyvä tytöt, leidit ja mammat, ihan miksi kuka itsensä parhaiten mieltää:). Peukut sille, että tulee mahdollisimman monelle muullekin vielä 37 täyteen.Täällä tavoitteena 39+1!!!!

35+0! Hurjaa!

Viikon päästä neuvolalääkäri. Synnytystapa-arvio samalla.
Kokoarvio tehty viimeks joskus viikoilla 28, silloin n.1200g. Nyt ei o mitään tietoo minkä kokonen mureke siellä mötköttää. Sf-mitta menny keskiviivan alapuolella, jos sillä nyt on mitään merkitystä... o_O Kuhan ei o viis kilonen, niiku isänsä, ni olen tyytyväinen.

Takaisin