Plussanneita?! :)

Täällä ei oireen oiretta suuntaan eikä toiseen, tosin oireeton oli esikoisen raskauskin.
Mä ainakin piinailen hulluna siihen nt-ultraan vaikka alkuraskauden uä:ssä käynkin. Siinä kun ei todeta muuta asukin olevan kotona ja sydämen sykkivä, silti viikkoja on tuolloin vielä todella vähän. Tosin saapa varmuuden, että kaveri on matkassa mukana :)
Minkä ikäisiä me ollaan ja mistä päin? Itse pk-seutu ja ikää tulee tänä vuonna jo 38.
 
Muokattu viimeksi:
Minä kurkin tuolta lokakuisista :D Mutta toisista neuvoloista saa lähetteen varhaisultraan jos esim ei tiedä edellisten menkkojen alkupäivää (epäsäännöllinen kierto) ja tarvitaan ultra selvittämiseen :)

Ja Maikkis_ mulla oireet alkoi aika reippaasti, etovaa oloa, oksentelua, maha sekaisin, voimattomuutta, 2 viikon räkätauti, tissit turpeat ja nännit kosketusarat. Niin ja makasin monta viikkoa iltapäivästä lähtien sohvalla 2 peiton alla, eikä sillonkaan tarennut. Tärisi vain kylmyydestä. Tähän keksin täyttää tyhjiä vichy pulloja kuumalla vedellä ja peiton sisälle ihoa vasten ja kainaloon myös niitä lämmittämään. Öisin menee vieläkin kahdella untuvapeitolla päällekkäin, iltaisin sohvalla pärjää nyt yhdellä peitolla. Vieläkin etoo iltaisin ja välillä oksennankin. Huimaus tullut uutena nyt kuvioihin. Täällä mennään nyt siis 12+1 neuvolan mukaan (oman kierron mukaan 12+3).
Eli älä huolehdi oireilusta, ne kaikki kuuluu asiaan kunnes toisin todistetaan. Toisilla paljon oireita, toisilla vähän ja toisilla ei ollenkaan :)
 
Kiitos cocoa! :) Krapulainen olo kuvaa nyt ehkä parhaiten tätä olotilaa. Nuhjuinen ja etova olo ja väsyttää hulluna, vaikka pitkät päikkäritkin otin. Onneksi tänään ei ole edes vatsa ollut kovin kipeä. Sehän se pahinta, kun kipu tulee yöllä ja vie yöunet eikä oikein lääkettäkään kovin viitsisi popsia. Toivottavasti sulla oireet pian hellittäis!

Itse olen Pohjois-Pohjanmaalta, kohta 33v. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Joo oireiden vähyydestä tai paljoudesta ei voi juuri mitään sanoa! Se on niin yksilöllistä :/

Mulla aamupäivisin särkee alaselkää ja tuntuu aika epämukavalta ja väkisin ajattelee pahinta :sad001 tissit on kyllä tosi kipeet, mut muuten ei mitään.

Mä oon 27v ja pk-seudulta.
 
Moikka! Täällä tuli plussattua viime torstaina. Laskettuaika ois 1.12.2017 jos, ja toivottavasti, kun kaikki menee hyvin. Ensimmäinen raskaus kyseessä ja jännittää mukavalla tavalla. :happy: Oireita mulla on ollut ja nyt suurimpana on tunne alavatsassa. Aivan kuin siellä tuntuisi painetta. Housutkin välillä puristaa ja sitten niitä täytyy asetella, ettei painaisi vatsaa niin kovasti. Silti se tunne on alavatsassa. Myös selällään olon aikana paine tuntuu selvästi. Onko toisilla ollut kokemusta tällaisesta jo näin alussa, kun viikkoja on vasta muutama? Väsymystä on kanssa ja välillä etovaa oloa. Neuvolaan on aika varattu huhtikuun keskipaikkeille.

Oon 26v ja Itä-Suomesta.

Edit: lisäksi oireena todella kipeät nännit :D
 
Sinikka, onnea plussasta!
Täälläkin alavatsassa painetta ja tuntuu, että turvottaa ainaki iltaisin :D

Tuntuu, että nyt ei oo oikeen oireita, tissit vähän arat ja ei oikee muuta.
Aamulla tein viel raskaustestin ja tuli niin vahvat viivat, että kai se pitää tänään jo neuvolaan soitella! :)
Varhaisultra pitäisi myös varata!
 
Heps. Täällä plussattiin myös perjantaina. Kolmas lapsi kyseessä. La 3.12 :Heartred :) En malta odottaa. Eka neuvola 27.4 eli pitkä aika vielä.
 
Last edited by a moderator:
Mä plussasin tossa sunnuntaina. Neuvolan mukaan La olis 27.11, mutta mun mukaan 30.11 tai jopa 1.12. Esikko tuli 3 viikkoa etuajassa, että vähän luulen ettei välttämättä joulukuulle mene, mut eihän sitä ikinä tiedä :)

Nyt on vaan ollut tänään vähän veristä vuotoa ja jännätään miehen kanssa, että onko harmitonta vai ei :confused: Huomenna varmaan soitan neuvolaan ja vaadin päästä näytille! Eka neuvola olisi 27.4, jos sinne asti päästään.
 
Tervetuloa uusille ja onnea :)
Mä nyt varasin sit neuvolankin ja se on viikko ultrasta 26.4. Pientä väsymystä havaittavissa, mutta se nyt voi johtua mistä vaan. Muuten oireetonta.
 
Muokattu viimeksi:
Milläköhän viikoilla varhaisultrassa kannattaisi käydä, ettei vaan menis liian aikaisin ? Mulla nämä raskausoireet taitaa olla enemmän psyykkisiä, välillä on tosi onnellinen olo ja sitten taas itkettää :) Olen 30v Pohjois-Pohjanmaalta :)
 
Minä plussasin eilen todella yllätysraskauden Predictor Earlylla ja tänään rfsu puikkotestillä. Mulla on kierto mitä sattuu, mutta ovulaatiosta laskettuna plussa tuli rv 3+4. Foorumin lasketun ajan laskuri antoi lasketuksi ajaksi 8.12. Tämä vaatii hiukan sulattelua, kun kuopusten raskaudesta on jo 11 vuotta ja silloinkin plussa tuli aikaisin. Toivottavasti ei taas olisi monikkoraskaus.
 
Muokattu viimeksi:
7-8 viikot on kaiketi yleisimmät viikot käydä alkuraskauden ultrassa. Tosin jo vkolla 6 pitäisi sydämen syke jo näkyä.

Onnea taasen uusille tulijoille :)
 
Mulla olis eka neuvola 18.4 :) aika aikaisin mut eipä haittaa.

Varhaisultrassa haluisin käydä ennen pääsiäistä, sillon olis rv 6+5, joten ehkä uskallan varata aikaa!
 
Muistuttaisin että facebook-ryhmien mainostaminen, sellaisen perään kysely ja sellaisen perustaminen täällä on kiellettyä. Facebook-ryhmien säännöt on luettavissa täällä.

Onnea kaikille plussanneille! :)
 
Heips,

Täällä kans yksi pari päivää sitten plussannut. Arvioitu la 6.12. Eilen alko tosi paljon illalla nipistelee vatsaa. En ole vielä neuvolaan soittanut. Ajattelin tehdä ainakin yhden testin vielä ja sit soittaa varmaan maanantaina. Olen ite parin kuukauden päästä 27v. ja pääkaupunkiseudulta☺
 
Onnee plussasta Sazar! :)

Mua jomotti eilen illalla aika paljon alaselkää. Samaan aikaa tuntu et masu repeää :D turvottaa kyllä ihanasti.

Jotenki kauheen herkkänä nyt miettimään, että mitkä kolotukset on normaalia raskaudessa ja mitkä ei. Pitäis vaan yrittää rentoutua, mut helpommin sanottu ku tehty!
 
Kiitos meritähti90! Me ollaankin samanikäisiä, kiva.

Joo kyl tulee kuunneltua kaikki mahdolliset tuntemukset. Eihän tässä pysty muuta ajattelemaan just nyt Sain tänää nyt vielä vahvemman plussan ja ei ollut ees aamuvirtsasta. Alkaa pikku hiljaa luottamaan tulokseen. Mulla ei ole vielä selässä tuntunut, eikä rinnat edes arista. Väsymystä ja palelua on varsinkin iltaisin.
 
Onnea uusille plussanneille :welcome
Mä tein muutaman uuden ketjun tohon, oireet ja laskettu listaa, jos haluutte käydä kirjoittelemassa:happy:

Mä tein tänää aamupäivällä digiviikkotestin, tuli raskaana 2-3. Ainakin siis kehitystä tapahtuu ☺
mulla aika oireetonta ollu, närästystä välillä, nälkä on kasvanu ja paleltaa koko ajan. Levottomat jalat vaivaa myös iltaisin ja väsy painaa mut ei mitään pahoinvointia yms oo vielä tullu :)

Mites muiden olotilat?:cat:
 
Vaikka tää raskaus on toinen, niin silti melkein paniikissa kuulostelee omaa kehoa, yrittää muistella viime raskautta ja arvuutella mikä on normaalia ja mikä ei :grin

Aattelin ostaa noin miljoona dikitestiä ja testailla, että varmasti hormoonitasot nousee. Jotenkin jännittää ihan kauheesti keskenmeno. Tietty toi eilinen vuoto säikäytti, että olin jo hetken aikaa vakuuttunut, että kesken meni :sad001
 
Tiistaina sain synttärilahjaksi plussan :Heartpink
Laskettu aika olisi 7.12. Eli ihan alussa mennään vielä. Meillä kyseessä iltatähti ja (apua) neljäs lapsi. Pääluku kotona pysyy varmaan samana koska vanhin suunnittelee jo muuttoa omaan kotiin
Ekaa kertaa täällä palstoilla ja toivon, että täältä löytyy sitä vertaistukea ja tsemppiä.
Vähän jännittää ja naama kipeänä hymyilemisestä

Onnea kaikille meille! :Heartbigred
 
Takaisin
Top