Plussanneet

Heippa!

Nyt eletään jännittäviä aikoja, eilen tein 35 kp positiivisen raskaustestin ja näillä näkymin jos kaikki menee hyvin meidän esikoinen saapuu 7.4 ❤️
 
Täältäkin varovainen moi kaikille!:greet025 Tänään plussattu, vahva kummitus piirtyi pc:n testiin. Tänään kp 33/dpo ~12 :shy: Laskurit antaa lasketuksi ajaksi 14.4, muutama päivä oman syntymäpäivän jälkeen! Entuudestaan löytyy juuri 2 vuotta täyttänyt tytär :Heartpink
 
Uskaltaisinkohan liittyä tänne... Mulla nimittäin sellainen tilanne, että perjantaina (kp 28, oletettu dpo14) sain vaalean plussan, mutta myöhemmin samana päivänä tuli ihan veristä vuotoa ja pe-la yönä maha oli todella kipeä. Sen jälkeen tullut välillä vähän ruskeaa "hippua", muttei verta eikä kipua. Tänään tein taas testin, kp30 ja vahvempi plussa kuin edellinen. Mulla oli pari kuukautta sitten just se tilanne, että kerkesin tehdän plussan (kp 39), mutta seuraavana päivänä alkoikin menkat... Olen googlannut varmasti kaikki mahdolliset artikkelit ja keskustelut :woot: joten tiedän, että vastaavassa tilanteessa kuin mulla nyt jollain on voinut olla kyse keskeytyneestä keskenmenosta, jollain kohdunulkoisesta (tosin ei ehkä, kun kipu loppui?) ja joillain on sitten jatkunut homma ihan onnellisesti. Siksi siis emmin tänne kirjoittamista, mutta oon niin pistoksissa :wideyed: Tämä olisi meidän toinen lapsi, esikoisen raskaudessa ei ollut mitään tällaista aluksi.
Kaikille paljon onnea ja hyvää vointia jatkoon:Heartred
 
Heippa täältäki

Uskomatonta että täällä ollaan taas :happy:olen 36v nokialainen ja ennestään 2/15 tyttö ja 10/16 poika. Onnellisena olin jo että vauva ajat on ohi ja voi alkaa rakenteleen omaa elämää, lapset kun ei mitenkään kauheen rauhallisiao_O kunnes toukokuussa huomasin että hormoonikierukka ei sovikkaan vaan todellakin alkanu masennus hiipiin. Kierrukan poiston jälkeen olo parani HETI ja menkatkin ensin parit 2vkon välein ja yhdet normaalit, sen jälkeen ollut kumin kanssa. Huomasin jotenkin jo kierronpuolivälissä ettei nyt kaikki normaalisti ja tuntuu niin ku olis raskaana. Maanantaina tein testin ja siihen tuli haalea viiva vaikka viikkoja ei ollu paljoa :woot:nyt olis siis 4+1 ja LA 11.4.. Vaikka tuliki NiiiiiiiiiN super huonoon aikaan nii oon vähä onnellinenki jo:Heartbigred
 
Minkälaisia hcg lukemia teillä kenellä otettu? Kävin tänään kokeessa ja tulos 667, tänään rv 5+1. Eikö tuo ole melko matala? Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn heidän kantaa asiaan.
 
Minkälaisia hcg lukemia teillä kenellä otettu? Kävin tänään kokeessa ja tulos 667, tänään rv 5+1. Eikö tuo ole melko matala? Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn heidän kantaa asiaan.
Oletko tulokset katsonut omakannasta? Ehdottomasti soitto huomenna neuvolaan, sillä sinulla on varmasti ollut syy, miksi hormonit mitattu. Hoidon jatkuvuuden (mahdollisen uuden kontrollin sopiminen) ja oman mielenrauhasi vuoksi suosittelen soittamaan.

Itse olen myös hcg seurannassa. Luulin jo raskauden menneen kesken kun menkat alkoivat pari päivää myöhässä. Mutta niinpä on ne vuodot kärsitty mutta viiva vain vahvistuu. Siksipä kävin tänään rv5+2 myös verikokeella mutta tulos tulee vasta huomenna. Itse olen jo varautunut pahimpaan, sillä vuodot ja hidas viivojen vahvistuminen viittaavat kohdun ulkoiseen raskauteen.

Mutta mitä tässä on tullut viime päivinä luettua niin hormonit nousevat yksilöllisesti ja raskauskohtaisesti. Ovulaatio on voinut olla myöhemmin, jolloin parissa päivässä voi tulla jo isoja eroja hormonin määrässä. Yhdellä arvolla ei vielä tee paljoa mutta parin päivän päästä mitattu uusi arvo kertoo jo paljon enemmän. Raskaana olet kunnes toisin todistetaan :) Keskenmeno voi tapahtua vaikka arvot olisivat kuinka hyvät... Tarrasukkia meidän kaikkien pikkuisille!
 
Johanna:
Mulla oli 3+4 11 ja 4+0 77. Yksittäinen arvo ei kerro oikein mitään. Pitäisi nähdä että vähintään arvo tuplaantuu 48-72h. Itselläni tahti oli alussa nopea ja arvo tuplaantui joka 25h.
Jos lasket, että tuo sun arvo tuplaantuisi väh. joka 48-72h niin se on ok. Mutta itse hakeutuisin uuteen verikokeeseen.

Tämä kopioitu vau.fi sivulta:

HCG-hormonin määrät raskauden aikana:
Ei raskaana olevilla:
alle 5 mIU/ml

Raskaana olevilla:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml
 
Tänään on plussattu :) vähän kyllä jännittää, että meneekö kaikki hyvin. Ekasta kierrosta tärppäsi, niin mietin voiko olla näin hyvää tuuria. Meillä esikoinen 4/16.
 
Oletko tulokset katsonut omakannasta? Ehdottomasti soitto huomenna neuvolaan, sillä sinulla on varmasti ollut syy, miksi hormonit mitattu. Hoidon jatkuvuuden (mahdollisen uuden kontrollin sopiminen) ja oman mielenrauhasi vuoksi suosittelen soittamaan.

Itse olen myös hcg seurannassa. Luulin jo raskauden menneen kesken kun menkat alkoivat pari päivää myöhässä. Mutta niinpä on ne vuodot kärsitty mutta viiva vain vahvistuu. Siksipä kävin tänään rv5+2 myös verikokeella mutta tulos tulee vasta huomenna. Itse olen jo varautunut pahimpaan, sillä vuodot ja hidas viivojen vahvistuminen viittaavat kohdun ulkoiseen raskauteen.

Mutta mitä tässä on tullut viime päivinä luettua niin hormonit nousevat yksilöllisesti ja raskauskohtaisesti. Ovulaatio on voinut olla myöhemmin, jolloin parissa päivässä voi tulla jo isoja eroja hormonin määrässä. Yhdellä arvolla ei vielä tee paljoa mutta parin päivän päästä mitattu uusi arvo kertoo jo paljon enemmän. Raskaana olet kunnes toisin todistetaan :) Keskenmeno voi tapahtua vaikka arvot olisivat kuinka hyvät... Tarrasukkia meidän kaikkien pikkuisille!


Hcg katsottiin vuodon vuoksi. Vuoto alkoi jo ennen plussaamista. Alkuun ajattelin kuukautisten alkaneen mutta vuoto niin epätyypillistä joten tein testin ja plussa sieltä tuli. Tein myös digin, tulokseksi sain raskaana 2-3. Vuoto on nyt onneksi loppunut. Soitin tänään neuvolaan, huomenna tai torstaina uudestaan labraan ja pe lääkärille. Minkälaisen tuloksen sait hcg:sta? Toivottavasti kaikki on siellä hyvin!
 
Hcg katsottiin vuodon vuoksi. Vuoto alkoi jo ennen plussaamista. Alkuun ajattelin kuukautisten alkaneen mutta vuoto niin epätyypillistä joten tein testin ja plussa sieltä tuli. Tein myös digin, tulokseksi sain raskaana 2-3. Vuoto on nyt onneksi loppunut. Soitin tänään neuvolaan, huomenna tai torstaina uudestaan labraan ja pe lääkärille. Minkälaisen tuloksen sait hcg:sta? Toivottavasti kaikki on siellä hyvin!
Oma tulos oli valitettavan alhainen. Vain 50. Toisaalta, siihen oltiin varauduttu, joten ei yllättänyt. Mutta valehtelisin jos väittäisin ettei harmita. Arvo kontrolloidaan vielä torstaina mutta toivoa ei antanut. Toivottavasti kroppa nyt hoitaa hommansa että päästäisiin pian uuteen yritykseen. Itse kyllä vielä pelkään kohdunulkoisen mahdollisuutta, etenkin jos arvo ei ala laskea. Toistamiseen nyt epäonnistunut raskaus :sad001 Mutta sinulle ja muille toivon parasta. Hyvä kuulla että vuoto on sinulta loppunut, se on aina hyvä asia.
 
Uskaltaisinkohan liittyä tänne... Mulla nimittäin sellainen tilanne, että perjantaina (kp 28, oletettu dpo14) sain vaalean plussan, mutta myöhemmin samana päivänä tuli ihan veristä vuotoa ja pe-la yönä maha oli todella kipeä. Sen jälkeen tullut välillä vähän ruskeaa "hippua", muttei verta eikä kipua. Tänään tein taas testin, kp30 ja vahvempi plussa kuin edellinen. Mulla oli pari kuukautta sitten just se tilanne, että kerkesin tehdän plussan (kp 39), mutta seuraavana päivänä alkoikin menkat... Olen googlannut varmasti kaikki mahdolliset artikkelit ja keskustelut :woot: joten tiedän, että vastaavassa tilanteessa kuin mulla nyt jollain on voinut olla kyse keskeytyneestä keskenmenosta, jollain kohdunulkoisesta (tosin ei ehkä, kun kipu loppui?) ja joillain on sitten jatkunut homma ihan onnellisesti. Siksi siis emmin tänne kirjoittamista, mutta oon niin pistoksissa :wideyed: Tämä olisi meidän toinen lapsi, esikoisen raskaudessa ei ollut mitään tällaista aluksi.
Kaikille paljon onnea ja hyvää vointia jatkoon:Heartred
Edelleen täällä hengaan Tein taas uuden positiivisen testin, ja jotenkin se lohdutti, vaikka tiedän, ettei se sulje pois sitä keskeytyneen keskenmenon mahdollisuutta. Soitin neuvolaan ja hoitajakin sanoi, et ei tähän voi kukaan sanoa juuta eikä jaata muutamaan viikkoon, ja silloinkin sit vaan yksityinen puoli, kun tuolla ei ultrata. Mut sanoi just että kaikki voi olla ok, että vähän tällainen ”kädet ristiin” tilanne. (Ja niitähän olen kyllä ristinyt!) Eli hän varas mulle myös ekan neuvolan, sanoi et jos mulla tulee uudelleen vuotoa/kipua/molempia, niin pitää heti mennä terveyskeskukseen. Ja että toivotaan parasta
Kaikille tsemppiä❣️
 
Apua uskaltautuisinko jo tänne
Salaisissa haaveissa neljäs lapsonen ja kolmen päivän ihme olojen jälkeen tänään testi näyttää kahta viivaa (eilisessä testissä oli ehkä viiva jos tosi tarkasti jaksoi uskoa) , mietin vain että vieläkö ehditään pettymään, sillä dpot on mun laskujen ja kropan tuntemisen mukaan vasta 8.. Eihän vielä pitäisi mitään näkyä?? Kaksosraskauden mahdollisuus tietysti pyörii mielessä ( keskimmäisen raskausaikana heitä oli alussa toinenkin kyydissä). Menkoista laskettuna näyttäisi huhtikuun loppupuolelle menevän laskettu aika mutta en uskalla ajatella vielä huomista pidemmälle vaikka sielu kuplii jo
 
Kyllä voi jo herkässä testissä näkyä! Jos kiinnittyminen ollut nopea esim dpo 5, voi hcg:tä olla jo tarpeeksi :bookworm: Jos ovista et ole testannut, on sekin saattanut olla aiemmin. Kroppa ei aina kerro kellontarkasti :shy: Uutta testiä vaan huomenna!
 
Varovainen heippa täältäkin! :greet025

Tilanne siis sellainen, että luulin minulla olleen kuukautiset tuossa vajaa pari viikkoa takaperin, mutta yllättäen alkoikin tulla voimistuvia raskausoireita ja tein sitten toissapäivänä testin, joka selvä plussa. Tänään digissä "raskaana 3+". Eniten mietityttää nuo "kuukautiset", vuotoa (hieman normaalia niukempaa) oli kuitenkin noin 4 päivää! :wideyed: sen jälkeen vuotoa ei siis onneksi ole ollut.

Raskaus olisi todella toivottu ja odotettu, mutta pitänee soitella neuvolaan ja pyytää vielä hcg mittausta labrassa ja ehkä käydä ultrassa tsekkaamassa tilanne, lähinnä tuon vuodon kannalta. :nailbiting:
 
Varovainen heippa täältäkin! :greet025

Tilanne siis sellainen, että luulin minulla olleen kuukautiset tuossa vajaa pari viikkoa takaperin, mutta yllättäen alkoikin tulla voimistuvia raskausoireita ja tein sitten toissapäivänä testin, joka selvä plussa. Tänään digissä "raskaana 3+". Eniten mietityttää nuo "kuukautiset", vuotoa (hieman normaalia niukempaa) oli kuitenkin noin 4 päivää! :wideyed: sen jälkeen vuotoa ei siis onneksi ole ollut.

Raskaus olisi todella toivottu ja odotettu, mutta pitänee soitella neuvolaan ja pyytää vielä hcg mittausta labrassa ja ehkä käydä ultrassa tsekkaamassa tilanne, lähinnä tuon vuodon kannalta. :nailbiting:

Mulla esikoisesta aikaan tuli kolmet kuukautiset aivan normaalisti, lääkärissä sitä ihmeteltiin, mutta todettiin, että myös se voi olla normaalia. Terve 3,5v tyttö siitä raskaudesta :)
 
Mulla esikoisesta aikaan tuli kolmet kuukautiset aivan normaalisti, lääkärissä sitä ihmeteltiin, mutta todettiin, että myös se voi olla normaalia. Terve 3,5v tyttö siitä raskaudesta :)

Hyvä tietää, että voi olla normaalia :) kahdessa aiemmassa raskaudessa menkat on loppuneet kuin seinään eikä mitään vuotoja koskaan, siksi olin ihmeissäni. o_O
 
Mulla tuli myös "kuukautiset" esikoisen raskausaikana ja luulinkin pari päivää sen takia etten ole raskaana. Järkyttävä ole sitten paljasti kuitenkin tilanteen:hilarious:
 
Takaisin
Top