Plussanneet

älkää mammat huoliko, pakkohan raskaana olevienkin on töitä tehdä ja rahaa jostain saada! minä olin niin törkeä että puhuin töissä itselleni vakituisen paikan ja seuraavana päivänä kerroin olevani raskaana.. (aikaa on jo useampi vuosi) mutta se raskaus meni kesken. ei pomo mitään sanonut, naureskeli ja onnitteli =)
ja työhaastattelussa useasti kysytään perheenlisäys suunnitelmista mutta nehän eivät saisi vaikuttaa mitenkään työn saamiseen (ikävä kyllä vaikuttaa.. :( )
jos multa kysyttäisiin haastattelussa ko. kysymystä niin vastaisin varmaan etten halua enkä aio sekoittaa työ ja yksityisyys asioita keskenään. piste.  saattais jäädä työt saamatta... ;)

täällä voidaan hyvin.... en malta odottaa kunnes massu kasvaa niin että se on oikea vauvamasu, eikä tälläinen turvonnut mönjäke.. =O
esikoiselta masu näkyi vasta joskus 16-17 viikolla, toivottavasti nyt näkyis aikaisemmin.. ;)

eikö ketään muita odottajia tosiaan oo oulun seudulta?? yksinkö joudun sitten siellä osastolla olemaan..?! ;D jospas en kumminkaan..

tänään kuulin että mun yks vanha tuttava on synnyttämäs parasta aikaa. olen niin kateellinen! *kulu kulu aika.. ;) *

tuntuu et ekaan neuvolaanki on niin pitkästi vielä ettei malttais oottaa, puhumattakaan ultrasta.. *plaah*
 
Ilmottaudun joukkoonne iloiseen. Pari viikkoa sitten lätkähti plussa tikkuun. Tämä on tosiaan toinen raskaus ja tällä kertaa kerrotaan raskaudesta vain lähimmäisille + tarvittaessa (esim. pomolle). Muut saavat miettiä onko maha ensimmäisen raskauden jälkiläskejä vai jotakin muuta emoticon

Eka tärppäs parissa kuukaudessa, mutta tämä toinen antoi itseään odotella vuoden verran. Nyt tämä todella toivottu sankari sai LA:n laskurilla 1.4.2012, että aprillia vaan :) 

Ensimmäinen neuvola 17.8 ja ensimmäinen ultra 15.9. Katsellaan sitten muuttuuko ajankohta pamahdukselle.
 
Heipsat kaikille mammoille ja oikein paljon onnea uusille tulokkaille! Ihana juttu, et meitä on täällä jo näin monta!

Tuosta työjutusta... Meillä aloitti keväällä uusi työntekijä. Pomo näytti ennen haastatteluita, että hänellä oli oikein omat ohjeet sille mitä saa ja pitää kysyä ja mitä ei saa kysyä. Ja siellä luki, et sellaisia kyssäreitä ei saa kysyä kuin "oletko raskaana" , "oletko suunnittelemassa perheenlisäystä" tai edes että "oletko ajatellut joskus tulevaisuudessasi tehdä vielä lapsia". Että silleen. Mut raskaana oleva on ihan oikeutettu tekemään työtä siinä missä muutkin, niin ja hakemaan sitä työtä.

Mulla alkais maanantaina työt. Eli kesäloma on tältä vuodelta lusittu. :( mut jospa sitä saisi ensi vuonna pitää hieman pidemmän loman ;) Toivoa sopii. Ensi viikosta kivan (ja pelottavankin) viikon tekee se, et to on ultra. Sitten selviää jo aika paljon. Toivon niin kovasti, et kaikki olisi masuasukilla hyvin.

Miten muuten, osaatteko sanoa mitä sanotaan raskaudesta ja maalaamisesta? Meillä olisi edessä vielä tälle kesälle/syksylle talon maalaaminen ulkoa. Tiedän, ettei suositella, mutta jos maalaa raittiissa ulkoilmassa... En haluaisi,et ukko joutuu tehdä kaiken.

Mutta kaikille hyviä vointeja!
 
Tämä mun odotus on kyllä aivan hanurista! Eilen se taas alkoi, rusehtava vuoto. Mä en ymmärrä mikä siellä vuotaa, kun se vuotaa niin kummallisesti! Vuotojen välissä siis tasan viikko, ja lähes kellolleen. Tuhrua tulee niin että sen pikkuhousunsuojassa huomaa, limansekaista valkovuotoa ja ruskeaa tuhrua. Sitä tulee vain sen yhden kerran ja vähäinen määrä, sen jälkeen ei mitään. Ei suojiin asti tai edes pyyhkimällä. 

Teen varmasti jonkun ennätyksen tällä stressaamisella: eilen ja tänään murehdin turvotuksen häviämistä ja ilmavaivojen katoamista. Siis oikeasti, mua surettaa kun ei enää pieretä. Voi elämä!! Pelkään vain niin älyttömästi, että saan sydämeni särjettyä, että on helpompi ajatella jo valmiiksi kaikkein pahinta. Eilen oksensin vielä puolenyön aikoihin, tänään olo on mitä parhain eikä rintojakaan enää särje eikä turvotuksesta tai väsymyksestä ole tietoakaan. Ja nyt murehdin että kesken on mennyt.

Ehdin jo miettiä, että peruisin huomisen ultran. Jos siellä ei olekaan kaikki hyvin, niin vielä ei tarvitsisi kohdata sitä asiaa. Pakko sinne on kuitenkin mennä, eihän tällaista stressaamista jaksa kukaan. :D

Voi mammat, miksi en voi mennä syyshorrokseen ja herätä juuri ennen synnytystä?
 
Heips! Itse en ole vielä plussannut, testin tein pari päivää sitten eikä vielä näyttänyt mitään mutta oireet ja merkit viittaa siihen suuntaan(nyt olis 4+0).
Hikoilu on lisääntynyt yhtäkkiä ja samoin vessassa juoksu.
Jännä juttu on myös se että mun narttukissa joka on kauheen arka ja viihtyy itsekseen on taas alkanut pyörimään mun jaloissa ja tulee syliin ihan kuin viime raskaudessa. Samoin hevoset eivät ole pukkineet mahaan vaikka niillä ollut tapana. Ja tietysti nää ihanat mielialanmuutokset on jo nostanu päätään. ;S
Nyt vaan sitten jännäämään vielä muutamaks päiväks että tuleeko se plussa. :)
 
Tässä tullut muutama päivä väliä kun en oo kerinnyt täällä käymään ja heti on tullut paljon lisää porukkaa!
Vähän hassua, mutta oon alkanu unohtaa, että oon raskaana :) Tai siis, en ajattele sitä ollenkaan niinku viimeks ja sitten kun sen taas muistan, ni alan heti epäilee, ettei kaikki oo niinku pitäis kun oireet hukassa. Eli Hertta, et oo ainoo joka stressaa tän kanssa ja miettii sitä pahinta :( Pidän sulle peukkuja huomiseen ultraan! Ite joudun vielä ultraan oottaa yli kuukauden kun ei viittitä varhaisultraan mennä, muutenki hankala ku pitää järkkää pojalle hoito siks aikaa, eikä haluttais muille tästä kertoa vielä. Viimeks alkuraskaus meni yllättävän nopeesti, mut nyt aika matelee.. Viikot eikä tunnitkaan tunnu kuluvan. Viimeks olin myös koko aika ultraan asti varma, ettei pikkunen selviä kyydissä, mutta siellä se vaan polski kuitenki. Oon jo muutaman kerran meinannu kaivaa tuolta laatikon kätköistä dopplerin jos vaikka kuuluis jotain, mut eihän sieltä vielä mitään kuulu, tai tuskin ainakaan. Enkä uskalla kuitenkaan ku jos ei kuulu mitään ni alan heti miettii kaikkea inhottavaa :(
Tulispa nyt äkkiä vaikka joulukuu, ni ei tarvis arvailla :)
 
voi hertta.. :( toivottavasti siellä on kaikki hyvin, stressaisin kyllä itsekin ja varmaan samana päivänä pakottaisin jonku tahon ultraamaan mut!! =D

Yksisarvinen, kyllä mä viime raskaudessa maalasin sisätiloissa seiniä, ja terve poika syntyi.. :) kunhan pitää välillä paussia ja haukkaa raitista ilmaa. veikkaan että maalaan myös tän raskauden aikana jotain, viihdyn hyvin pensselin varressa.. ;)

tääl ei mitään ihmeellistä, tai oikeestaan vituttaa ja paljon.
yks tuttu, jolle eritoten olen vannottanut olemaan hiljaa raskaudesta, möläytti tänään erään kylän pahimman "juoruakan" kuullen että oon raskaana.. ai että mulla tympi! sama olis melkein kirjottaa jo facebookkiinki.. ÄRSYTTÄÄÄÄ!!!! ='(

mä en millään malttais oottaa sitä ekaa neuvolaa.. reilu viikko vielä.. huoh.. =)

shadys
, mä huomasin kans esioisen kohdalla että hevoset ja koirat suhtautu muhun jotenki erilain ku olin raskaana... hepat oli jotenki paljon rauhallisempia ja koirat saatto tulla haisteeen masua.. outoa =)

oon myös malttamaton odotteleen synnytystä.. toivon niin kovasti että saisin synnyttää oikeesti kun esikoinen jouduttiin sektioimaan kiireellisesti.. on se alatie synnytys jotenni aina niin erilainen.. :)
 
Nyt on ultrassa käyty, ja elävä alkiohan se siellä pötkötteli aivan oikealla paikallaan! <3 Kertakaikkiaan, on kyllä aivan superhelpottunut olo! Yritän kuitenkin vielä olla innostumatta liikaa, minäkö pessimisti? Pikkuruinen sydän näytti kamalasti läpättävän, pituutta "Felixillä" oli 7,3 mm ja tarkasti olin laskenut viikot, oli nimittäin tasan 6+4 niin kuin laskinkin. :)

Sisätutkimus muuten sattui hieman, kohtu oli melko aristava mutta kooltaan normaali. Tulehduksen merkkejä ei ollut, ja tuhruvuoto ilmeisesti on ollut harmitonta kun kohdussa kaikki on kunnossa. Nauratti tuo oma mies, kun se oli aivan jännityksessä mukana ja kysyi lopulta varovaisesti lääkärisedältä isosta ruskuaispussista, että "Onko tuo sen pää?". :D Vielä kun lähdettiin ulos, kuiskasi mies, että "Uskaltaako nyt huutaa jee?"

Mutta onneksi kaikki on toistaiseksi hyvin! Sain vielä isot kehut painonpudotuksesta, aloitin painonpudotuksen viime elokuussa tätä raskautumista ajatellen, ja sainkin kymmenessä kuukaudessa lähes 50 kiloa pois. Onnea matkaan kaikille muillekin! :)
 
Hei! täällä on kans yksi vastaan lauantaina plussasin ,yllätyin :D tein testin sen takia että olisin ottanu parit ja jotenkin oli vaan semmonen fiilis,eihän kenellekään oo kylmä kun aurinko paistaa ja sitten vielä huono olo ollu ja neljä testi on varmistanu ajan ja neuvola oli vasta 9.9 :) laskettu aika olis 16.4,esikoinen on 2 vuotta vanha :) kävin tänäänkin varmistamassa asian vielä neuvolas ja kyllä se plussa tuli mutta ultrassa ei näkyny vielä mitään ,mitä mieltä ootte näkyykö se vastaan siinä 7 tai 8 viikolla ?? NIIN JA ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE :)))
 
oih, onnea hertta hirmuisesti! pääsispä itsekin jo ultraan.. ootan sitä niin kovasti! =)
nostan sulle kyllä hattua tuosta painonpudotuksesta, ihan hurja saavutus! mä myös aloin maaliskuussa laihduttaa karppaus-periaatteella ja sainkin n.10kg pois, joista kyllä pari tullu takaisin...  :/
mutta, nythän niitä kiloja saa tulla eikä tarvi olla siitä pahoillaan.. ;)
pysyis vaan suunnilleenkaan samoissa lukemissa kuin esikoiselta, hältä ei tullut kuin 10kg koko raskauden aikana.. ja nekin lähti poissa jälkitarkastukseen mennessä.. :)

ja tervetuloa mukaan löpinöimään, jame!

meillä on tänään tasan 7viikkoa, hurjaa!! emoticon
vastahan olin 4+jotain, kai se aika kuluu sittenkin suht vauhilla.. ;)

eilen kävin ruuskaan kirpparilla, löysin yhet mammafarkut ja sellaset vyötärönpidentimet housuihin että raskausaikana voi käyttää omiakin housuja. (sikäli mikäli reidet ei kovin paksuunnu, ei esikoiselta ainakaan.. ;) ) yhteishintaan 11€, ei ollenkaan paha =)

 
hienoa Hertta et kaikki on hienosti :) 
Minäki odotan innolla ensiviikkoa et pääsee näkemään omaanki masuun! 
tänään on ollut ihmeenkin hyvä olo. Muutamat päivät mennyt aivan makoillen huonon voinnin ja järkyttävien selkäkipujen takia. Nyt on siis helpottunu, ja toivottavasti pysyykin tällälailla.Mutta olenhan vielä niin alussa kuitenkin että vielä on varmasti pahimmat huonotvoinnit kokematta :S
noh, jos näin paljon joutuu kärsimään ni luulisi että pikkuisella on kaikki hyvin <3
 
heips!
tein positiivisen raskaustestin viikonloppuna. oli koko kierron ajan tunne et nyt tärppää ja niin tekikin :)
Olen pian 21v ja mieheni 22 v. odotamme esikoistamme.. meillä on lisäksi 7kk koiranpentu ilostutamassa päiväämme :)
Laskettu aika olis 12.4 ja eka neuvola 5.9. 
innoissamme olemme, mutta pieni pelko keskenmenosta on. sain keskenmenon kesäkuun alussa, joten aika rauhaksiin otetaan tän kanssa.. katsotaan ja toivotaan että pieni jaksais huhtikuulle asti :)

 
Hei vaan kaikille!

Täällä ilmoittautuu yksi uusi plussannut :)

Meillä on esikoinen puolivuotias, eli lyhyellä ikäerolla tulee toinen :) Näin haluttiinkin, tjottailtu koko ajan. Eilen plussasin digitaalisella, liuskatestillä sain jo muutama päivä sitten plussan.

Mulla on ikää 25 ja mies on 27v. Omakotitaloa ollaan rakentamassa, eli päästään muuttamaan isompaan kotiin ennen kakkosen syntymistä. Laskettuaika näyttäs olevan laskurin mukaan 20.4 :) Eli vuosi ja 2kk tulee ikäeroksi muksuille. Viime raskaudesta ei juuri mitään oireita, toivon että nytkin pääsen oireiden suhteen vähällä.
 
Heips!

Minäkin ilmottaudun joukkoon. Meidän esikoistyllerö syntyi viime marraskuussa, eli ikää tällä hetkellä reilu 8 kk. Eilen oli sitten pakko käydä ostamassa raskaustesti, vaikkakin tunsin että olen raskaana ilman testiäkin. Aavistukset alkoi, kun väsymys ollut ihan käsittämättömän kovaa vaikka oon jo usemman viikon juonut Beroccaa. Vessassa ravaaminen, hellät rinnat, jatkuva nälkä...no sit kun menkkoja ei alkanut kuulumaan, niin olin ihan satavarma, että raskaana ollaan.

Mulla siis ikää 27, miehellä 28 ja taloudessamme häärii myös labbis. Asustelemme omakotitalossa maalla, omassa rauhassa.

Vaikkakin tämä beibi tuli hieman yllärinä (en ajatellut ihan näin pian tulevani raskaaksi), niin hän on siltikin erittäin tervetullut.

Sen oon päättänyt, että yritän olla höösäämättä tämän raskauden kans. Eli tarkoitus ois ottaa ihan iisisti eikä olla nokka kiinni opaskirjassa jatkuvasti :D

Mulla on ensimmäinen neuvolakäynti 14.9. silloin ollaan ehkä taas astetta viisaampia. Mutta omien laskujen mukaan, lapsen tämänhetkinen la ois 17.4.
 
Tänään oli varhaisultra. Pieni sisupussi sydämmen sykkeineen löytyi oikeasta paikasta. Nyt asia muuttui todeksi myös miehelle, kun näki pienen. Samalla selvisi myös syy parin viikon takaiseen tuhruvuotoon, kun löytyi myoma. Sitä täytyy nyt seurailla raskauden aikana.
 
Oikein paljon onnea Hertta ja sinisiipi!!! Ihanaa, et pikkuisilla oli kaikki hyvin! <3
Ja Hertta, tuo 50kg on aivan uskomaton saavutus! Nostan hattua minäkin :)

Tervetuloa kaikki uudet mammat! :)

Täällä 2 päivää mennyt töissä kuin unessa. Väsyttänyt aivan kamalasti. Pahoinvointi on ollut siedettävää, kun olen vähän väliä litkinyt vettä... mutta sitten onkin saanut ravata vessassa 3x useammin. Nyt lähden päikkäreille, aivan kuitti...
 
hei vaan! mä sain kans justi miimeisestä raskaudesta kaikki kilot pois ja enemmänkin eli sen 24kg mutta nyt jos tää raskaus mene hyvin niin lihon kyllä varmaasti kaikki takaisin tai sit pitäis vaan kahtoo mitä syö ja paljon liikku :Dkyllä jännittää tuo 9pv syyskuuta ja sit yleieseti muutenkin :D miten teillä toisilla ketkä on alussa niin oliko teillä niin että tuntuu että niin kun menkat alkais ja menkkakipuja tulis,eikö se oo ihan normaalia tai niin mä ainakin muistan ensimmäsestä raskaudesta!ONNEA TAAS KAIKILLE! :))
 
HEI! onnea kaikille! :)) jännittää paljon ja ainakin tuo 9.9 kun eka ultra :D ja justi kun sain sen -24kg pois niin varmaasti tule sit kaikki takas :D miten teillä muilla kun tuleeko menkkakipuja ja heti kun menkat alkais??en muista enää ollenkaan  miten ekassa raskaudessa meni? :) JA MITEN TUO NÄKYYKÖ SIKIÖ VASTAAN SILLOIN 7 TAI 8 VIIKOLLA KUN EILEN KÄVIN NEUVOLASSA ja se kahtoi sinne muuten vaan mutta ei näkyny vielä mitään :O
 
kun olin ekan kerran raskaana 10 viikolla ja kävin ultrassa niin siel sanottiin ettei alkio missään nimessä ole vielä kymmenen viikkoinen, korkeintaan kahdeksan.. tuon enempää en osaa jame sulle kertoa tuosta näkyvyydestä.. mutta se raskaus mulla meniki kesken =(
luulen et alkaa näkymään just silloin 7-8 viikoilla, sillonki ku neukkatäti katto niin kasiviikkonenki oli tooosi pieni. eli ole vain rauhallisin mielin =)
ja nuita "menkkakipuja" on mullakin ollut ja tuntuu koko ajan niinku alapäästä vuotaiski, eli ihan niinku olis menkat, mutta mahtaa olla valkovuotoa..

sinisiipi, hyv että syy vuotoon selvisi, saat sinäkin rauhoittua ja iloita =)

hyvät voinnit kaikille, mä lähden herkutteleen ettei pääse laihtumaan! ;)
 
kiitos tiger vastauksesta :) niin mä kyllä aatelin että ei sieltä niin aikaisin voi nähdä mitään mutta toivotaan että ekassa ultrassa näkyy :) mutta kyllä meina pelottaa että meneekö kaikki hyvin :(  niin mullakin on että tulis jotain koko ajan mutta kyllä se on sitä valkovuotoa :O ja ihana tekosyy raskaus on että pääsee herkuttelee ihan milloin vaan <3
 
Takaisin
Top