Plussanneet

Heipä hei!
Tänään tuli soitettua neuvolaan ensimmäinen aika.. Voih, vasta kuukauden päästä. Kuinka sitä malttaa oottaa sen verran :) LA aikaki muuttui 2.4 jotenka viikot olisiki 5+0.. Ollut tuo kierto vähän viimeksi sekaisin niin jotenkin hullusti laskin viikot sit :)

Onko teillä muilla ollut kipua ja pistelyä alamahassa/alaselässä? Mulla juilinut ja tuikkinut eilisestä asti välillä. Edellisessä raskaudessa ei tällaista ollut, jotenka pieni pelon poikanen on hiipinyt mieleen.. Onko nämä nyt niitä liitoskipuja? 
Vielä ei ole ollut pahoinvointia. Edellisessä raskaudessa aloin melko varhaisessa vaiheessa oksentelemaan ja sitä kesti monta kuukautta..Mutta jokainen raskaushan on erilainen.. En kyllä pane pahakseni vaikka siltä säästyis tässä raskaudessa :)
 
Tänään käväisin äitiys- ja lastenneuvolassa tekemässä "virallisen" raskaustestin, ja selkeä positiivinenhan se oli. :) Vaikka tiesin ovulaatiopäivän tarkasti, ja sen perusteella kierron pituus oli 32 päivää, halusi neuvolantäti laskea kierron 28 päivän mukaan. Ehkäisy kun jäi pois toukokuussa, eikä luomukierrot olleet vielä tasoittuneet, halusi th laskea raskausviikot kuten laski. LA sen mukaan olisi 1.4.2010 ja raskausviikkoja nyt 5+1. Pidän kuitenkin kiinni omista laskuistani, kun kerran tiedän varmuudella ovulaatiopäivänkin. :D

Ensimmäinen neuvolakäynti sovittiin 22.8. ja nyt täytyisi päättää haluammeko sikiöseulontoihin vaiko emmekö. Nyt on sellainen fiilis, että mennään. Mites te muut, menettekö sikiöseulontoihin?
 
Meilläkään ei vielä ole työnimeä. Ekassa raskaudessa työnimi tuli ekan ultran yhteydessä, muistaakseni. Ja poikatunne oli silloin meilläkin ja itse asiassa kaikilla muillakin sukulaisilla. Ja ultra sit paljasti, et poikahan se on. :) Vielä ei ole mitään tunteita suuntaan tai toiseen. Katsotaan...

Meillä ei mitään mahottomia hankintoja ole. Turvakaukalo autoon pitäisi saada. Esikoisella sellanen oli tutulta lainassa. Muuten on kaikki tarvittavat.
Mitään taloon tulee niin me ollaan asuttu nyt 2 vuotta omakotitalossa. Ostettiin, ei itse rakennettu. Sen takia oikeastaan ajatus toisesta lapsesta hieman venähti alkuperäisistä suunnitelmista, kun tuli talon hankinta ja laitto. Ja mä sain vakkarityön niin siihen halusin kunnolla perehtyä, yms. Mut nyt onnellisesti paksuna ja toivottavasti loppuun asti.

Me käytiin ekassakin raskaudessa np-ultrassa ja verikokeessa, et mennään nyttenkin. Jotenkin tuntuu et haluan tietää, vaikka ei kai niistäkään 100% varmuutta saa. Mut tämmöinen mahdollisuus on annettu niin miksikä ei. Milloin teillä muuten virallinen ensimmäinen ultra tehdään? Meillä on np-ultra yleensä viikolla 11+. Sitä odotellessa. :)
 
Meidän ei varsinaisesti tarvitse mitään hankkia, turvakaukalon saan veljeltä lainaks, sänky ja sitterit ym. tavarat olen säästänyt ensimmäiseltä. Vaunut tosin myin tutulle mutta sano että saan ne kyllä takas jos haluun. Nyt mietin haluunko uudet vai otanko ne tytön vanhat :) Uudet ois kivat :)
Työnimeä meillä ei varsinaisesti ole kirpuksi sitä tulee välillä kutsuttua saas nähdä tuleeko mitään sen kummempaa :) Kaikkin np-ultraan ym, aiotaan osallistua olin ekastakin. Nyt haluaisin myös mennä sellaseen 4D ultraan kun siinä näkee vauvan aivan luonnollisena ja pystyy tekemään tarkempia tutkimuksia. ja eka neuvolakin siirty nyt aikasempaan kun oma terveydenhoitaja oli sairastunut, neuvola olis nyt 8.8.
 
Aijotaan osallistua kaikkiin seulontoihin. Näkeehän niissä ultrissa myös pienokaisen niin raskaus tulee todellisemmaksi. :) Me oltiin esikoisen kanssa 4D-ultrassa, ihan törkeen kallis, mut oli kyllä koko rahan arvoinen! <3 Tarkoitus olis myös tästä mennä...
 
Heippa. Itse tein testin 28.7 ja plussaa näytti. Nyt siis rakausviikkoja 5+4. Eka neuvola olisi 18.8. Laskettuaika näyttäisi tähtäävän tuohon 1.4.2012, juuri sopivasti tuohon aprillipäivään :) Onnellsia ollaan ja toivotaan kaikkea hyvää toukan matkaan =)
 
liityn tänne teidän joukkoon maanantaina tein sellasen viikkonäytöllisen testin ja positiivinen oli tänään olis viikko 5 alkamassa ja la olis 6.4 jos vaan kaikki menee hyvin.kova pelko et menee kesken koska tosi moni on sanonut mulle et jos tulee pian raskaaksi kun on synnyttänyt niin voi varautua keskenmenoon esikoinen synty 3.1.2011 tasan laskettuna päivä.eka neuvola 24.8 eli tän laskurin mukaan viikkoja olis sillon 7+5 kun ekasta oli 8+4.
 
Täältä liittyy mukaan uusi plussannut. Plussasin laskujen mukaan rv 4+2, siispä tänään mentäis rv 4+4. Ensimmäinen raskaus kyseessä ja reilu vuosi yritystä takana. Olo on vieläkin ihan uskomaton mutta onnellinen!!! :)

 Nyt laitan kädet ristiin et tää plussan aihe pysyis matkassa mukana <3 ihanaa on kuitenkin myös tieto siitä että meille oli näköjään mahdollista luomuplussakin saada, luo uskoa myös tulevaan! Iloiset onnittelut myös muille plussanneille! <3 Hätäisenä ja onnellisen sekaisena varasin itsekin jo ajan neuvolaan loppukuuksi, toivottavasti päästään sinne asti!
 
Oikein paljon onnea minccu, suvi28 ja Carousel!!!

Suvi28 - tiedän tuttuja, jotka ovat raskautuneet muutama kuukausi synnytyksestä (jopa niin et ekoja mensujakaan ei ole tullut) ja hyvin on menty loppuun asti. Joten älä kovin huoli! Ja itse en ole koskaan tuommoista kuullutkaan. Mites muut?

Carousel - ihana juttu, et teillä onni potkaisi pitkän odotuksen jälkeen! :)

Täällä vain mennään päivä kerralla eteenpäin. Kuluisi aika nopeampaa, haluaisin niin kovasti jo ensimmäiseen ultraan. En ole vielä kyllä varannut aikaa edes sinne neuvolaan. Pitää ensi viikolla soittaa. Hankalaa vain, kun sinne on tietyt soittoajat, jotka menee multa aina ohi. Pitää varmaan laittaa kello herättämään kännykästä.
Lomalla, kun ollaan niin on nähty sukulaisia ja muitakin tuttuja enempi, ja kyllä on tullut kyselyjä, et mites sen toisen lapsen kanssa, yms. Hyvin on tähän asti vastaillut jotain ympäripyöreetä, vaikka on tehnyt mieli huutaa, et on raskaana! Mut ehkä muutaman viikon päästä... :)
 
Moikka, täällä myös yksi onnellinen plussannut! LA olis 12.4.

Me ollaan nyt yritetty puolisen vuotta. Oikeastaan jo viime kesänä ja syksyllä oli sellainen mentaliteetti, että "tulee jos on tullakseen", eikä erityisemmin laskettu päiviä. Tammikuussa sitten näyttikin plussaa, mikä tuli vähän yllätyksenä, mutta kun viikkoja kului, aloimme tottumaan ajatukseen ja innostumaan. Kävimme ensimmäisellä neuvolakäynnillä, jossa yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta niitä ei kuulunut. Neuvolatäti kuitenkin rauhoitteli, että kyllä kaikki silti on hyvin koska hänen mielestään kohtu on kasvanut normaalisti. Kaikki meni hyvin, kunnes menimme ensimmäiseen ultraan: Kohdusta ei löytynyt kuin tyhjä ruskuaispussi, eli kyseessä oli tuulimunaraskaus. Pettymyksemme oli kova, sillä raskausviikkoja oli jo 12 täynnä ja olimme jo pitkään ehtineet asennoitumaan siihen, että vauva tulee. Tilannetta pahensi vielä se, että kohtu ei tyhjentynyt lääkkeillä kunnolla, vaan oli pakko mennä kaavintaan.

Tämä kokemus sai meidät kovasti haluamaan lasta ja olemme koko kevään ja kesän pitäneet sormia ristissä, että nappaisi ja onneksi tällä viikolla vihdoin näytti plussaa!! Vaikuttaisi siis hyvältä, mutta vielä en uskalla innostua kovasti, vaan yritän vielä asennoitua niin, että voihan olla että siellä ei tälläkään kerralla ole mitään, jotta pettymys ei olisi niin suuri. Nyt olemme päättäneet mennä varhaisultraan viikolla 7+, maksoi mitä maksoi. En halua jälleen odottaa 2kk:tta, että saamme tietää mikä on tilanne ja taas pettyä. Toivomme nyt niin kovasti, että tästä tulisi jotain! Ikää meillä on 30v ja 31v, ja ensimmäinen siis olisi tulossa.
 
Täällä elellään jotenkin epätodellisia hetkiä, sisälläni on tunne että tästä raskaudesta ei elävää lasta synny... :/ Viikon alussa alkoivat voimakkaimmat raskausoireet hiipua; rinnat eivät ole enää niin kipeät kuin aikaisemmin (vaikka edelleen ovat arat, jotenkin vain erilailla), kuvotuksesta ei ole tietoakaan ja sellainen  euforia on vaihtunut ahdistuneeseen huoleen. Edelleen olen kuitenkin väsyneempi kuin mitä normaalisti ilman raskautta en olisi.

Vatsaan on ilmaantunut kummallisia tuntemuksia, jotka ovat selvästi epämiellyttäviä; vatsallaan en voi nukkua tai vetää esim. sukkahousuja vatsan päälle, alkaa ahdistamaan ja jopa sattumaan. Vatsa on pinnalta aivan kosketusarka ja turvoksissa. Erilaisia kipuja ja nippauksia löytyy, ja nyt viime yönä vatsaa poltti kuin siellä oli vellonut sulaa laavaa. Vatsa kuumotti myös ulospäin, se oli selkeästi lämpimämpi kuin muu vartalo. Yhtään ei helpota se, että eilen todistin rusehtavaa vuotoa alushousuissani, n. kolikon kokoinen läikkä, joka oli limansekaista, ei onneksi kirkasta verta. Vuoto ei ole jatkunut, mutta jotenkin oloni ei enää "tunnu raskaalta". Jos ei muita keskenmenon oireita tule, käyn yksityisellä ultrassa 15. tai 16. päivä, silloin olisin viikolla 6+4/5, näkee ehkä jotain. Jos ei muuta, niin ainakin sen vastaako alkion koko oletettuja viikkoja.

Harmittaa jo valmiiksi, eihän raskaudella saa kuin sydämensä särkymään. :/
 
LiinuM - Onneksi olkoon plussauksesta! :) Todella ikävä juttu tuo tuulimunaraskaus. :(  Parissa kuukaudessa ehtii jo kovin kiintyä ajatukseen tulevasta vauvasta. Toivon todella, et nyt kaikki menee hyvin loppuun asti. Me kävimme ensimmäisen kohdalla ultrassa 6-7 viikolla (joskus silloin) ekan kerran. Ja aijomme mennä nytkin. On se helpottavaa tietää ja  nähdä, että siellä masussa on elämää.

Hertta - Älä ystäväiseni anna valtaa noin huonoille ajatuksille. :( Mulla tuli ekan raskauden kohdalla myös rusehtavaa vuotoa silloin tällöin ihan viikoille 10-11 asti. Ja kaikki meni täydellisen hyvin. Se ei välttämättä merkkaa yhtään mitään. Ja vatsahan on kipeä ja turvoksissa, koska kohtu kasvaa. Itsekään en pysty pitää kireitä housuja enään ollenkaan, koska se sattuu vatsaan. Mulla tämä johtuu todennäkösesti sektiohaavan kiinnikkeistä, mut tarkotan vain, et kun kohtu kasvaa koko ajan niin pitäähän sen jossain tuntua ja näkyäkin. Ja käy ihmeessä ultrassa, jos vain on mahdollista. Kuten itse aiemmin kirjotin niin aijon mennä myös ja kävin ekankin kohdalla.

Tsemppiä kaikille ja tarrasukkia ja vauvaliimaa jokaiselle tasapuolisesti! Jaksettiin uskoa ja luottaa tähän asti, et se plussa pärähtää testiin niin luotetaan myös siihen, et pieni rakkauden alku pysyy myös mukana. <3
 
hei olen 24 vuotias , minulla on entuudestaan 3 tyttöä ja nyt laskettuaika olisi sitten 15.4 :D  meillä on myös 3 koiraa 1 labrodorinnoutaja ja 2 saksanpaimenkoiraa.. ihanaa kun löysin tämmöisen keskustelupalstan
 
minulla on 2 päivää vajaa vuosi isompien tyttöjen ikäero eli en ole moista kuullutkaan että olisi alttiimpi keskenmenoon moona on siis ollut 2kk kun  olen alkanut odottaa minjaa ja hyvin se sielä kasvo ja köllötteli :D sinuna en olisi huolisaan
 
Hei,
Laskurin mukaan LA olisi 1.4.

Toivottavasti tuohon asti tällä kertaa päästään. Viime vuoden lopulla olin jo ehtinyt tilata neuvolan, mutta sinne asti en päässyt.Luonto päätti toisin ja jouduin kaavintaan.

Tänään tilasin sekä neuvolan että varhaisultra ajan. Molemmat olisi ensi viikolla, mutta neuvolan koitan vielä isännän toiveen mukaan siirtää, niin että hänkin pääsisi mukaan.

Jotenkin tämä on erilaisempi, kuin ensimmäinen raskaus. Selkeitä raskausoireita on enemmän ja ne ovat voimakkaampia. En silti uskalla iloita vielä hetkeen aikaan. 
 
nasumam - Oikein paljon onnea! Sä olet nuorella iällä ehtinyt jo muutaman lapsen pyöräyttää ja vielä koirat siihen päälle niin teillähän vilskettä ja vilinää riittää. :)

sinisiipi - Oikein kovasti onnea sinullekin! Toivon kovasti että pikkuinen jaksaa nyt pysyä mukana loppuun asti. Keskenmenosta jää aina arvet kummittelemaan, mutta koita nauttia tästä tulevasta, uudesta, pienestä pakkauksesta. Kaikista ihanista ja vähemmän ihanista raskausoireista. :)

Tämä kävi tänään ratsastamassa taas. Otan hieman rauhallisemmin nyt. :) Ihan kivasti pystyi vielä ratsastelemaan. Esikoisen kohdalla sitä oli itse niin herkkä (ja varsinkin mieheltä tuli ehdoton ratsastuskielto) et silloin ratsastus jäi heti pois, kun saatiin tietää, et raskaana olen. Nyt olen ajatellut et päivä kerralla mennään. Jos alkaa tuntua hankalalta niin sit lopetan. Ukko-kullalle tämä sopii hyvin. On se kuitenkin sen verran huolissaan, et soitti 2 kertaa tänään, et onko kaikki ok <3
Yritin tänään soittaa neuvolaan aikaa. Oma terkkari oli tämän päivän pois. Pitää yrittää huomenna uudestaan. Taas kännykkään herätys, ettei mene soittoajat ohi. Ultra olisi kanssa ensi viikolla, kun palaan töihin lomilta. Jännittää... :)
 
Heippa hei, täällä yksi uusi odottaja keskuudessanne. Olen vm. -83 ja niin on miehenikin ja esikoista odotamme :) Laskettu 4.4. ja nyt viikkoja omien laskelmieni mukaan 5+5. Raskaaksi tuleminen kävi liiankin helposti; tarvittiin vain yksi kunnon yrityskierto (tosin mittasin ovulaation). Ehkäisyä meillä ei ole ollut enää pariin vuoteen, mutta ei kunnon yritystäkään. Pelottaa, että jotakin vialla, kun heti tärppäsi... Vai onko se vain tämä perus suomalainen luonne, että jonkin on mentävä vikaan...?

Tällä viikolla menen varhaisraskauden ultraan, jotta saan varman tietoisuuden maha-asukista. Rinnat tosin olleet arat viimeiset 2 viikkoa ja mahaa välillä nipistellyt myös. Oksennusaikaa odotan kauhulla. Niin, ja kaikkiin sikiöseulontoihin aiomme osallistua sekä otamme selville sukupuolen. 

Vielä ei olla kerrottu sukulaisille tai kenelle muullekaan. Vielä hetki maltetaan, vaikka halua olisi tiedottaa asiasta koko maailmalle! :)

Puss och kram!
 
jotenkin ei ole uskaltanut iloita asiasta että ei joutuisi niin pahasti pettymään jos jotain tapahtuu mut toivotaan että kaikki menee hyvin..
 
kaikki mammat täälä pidetään toisillemme peukut pystyssä että kaikki menisi kaikilla hyvin <3 minulla ollut pari viikkoa jo ollut maha kummallisen kipeä en muista sellaista 3 edellisissä raskauksissa... onko teillä pahoja raskaus oireita?
 

Täällä elellään myös jännityksessä tulevan odotuksen suhteen! Meillä
 LA 15.4.2012 ja mieheni ja minun ensimmäinen odotus. Plussasin viime perjantaina. Nyt menossa mahdollisesti 4+2 viikot. 

Tekisi mieli jo kertoa kaikille, mutta ei vielä uskalla kun ollaan niin alkutaipaleella. toivottavasti kaikki menee hyvin:)

Onnea muillekin plussanneille!!
 
Takaisin
Top