Plussanneet

Onnea plussanneille! :) Ite jouduin käymään uudestaan apteekissa hakemassa testin kun ekassa oli vaan haalea viiva ja kun oireetkin katos, kaikki paitsi kamala väsy.Aattelin, että oon vaan kuvitellu kaikki oireet ja olin näkevinäni viivan. Noh, selkeä plussahan se sieltä tuli. Ja kuvotuskin palas tänään kahvikupillisen jälkeen :D
Tää raskaus on kuitenki ihan eri tuntunen kuin ensimmäinen. Ekasta oli kaikki oireet ja mietin asiaa koko aika, nyt taas ei paljon mitään ni mietin välillä, että onkohan sielä ketään..
Mietin myös tuota raskaudesta kertomista paljon... Haluisin toisaalta kertoa heti ihan kaikille, mut sitten taas ois kiva odottaa vähän pidempään kun viimeksin. Sillon siis kerrottiin ekan ultran jälkeen. Ei tässä muuten mitään, mutta kun töissä ne oli jo sitä mieltä kun jäin viime marraskuussa äippälomalle, etten tuu ihan heti takas kun tehdään toinen heti perään. Ärsyttää toi arvailu ja "tietäminen"...
 
Tänään oltiin taas rakennuksilla. Olen yrittänyt plussan paljastuttua jättäytyä raskaammista töistä pois ja hoitaa vain kahvitusta ym. pienempiä töitä.
Aluksi ajattelin, etten kerro raskaudesta kenellekkään ennen kuin 12 vko on mennyt, mutta lopulta kerroin äidilleni. Ja, myös pikkusiskolleni, jolta sain paljon tukea jo viimeksi . Muut saavat aikanaan tietää, kunhan sinne asti päästään,jolleivat jo turvotuksesta huomaa. Onneksi alkaa syksy niin saa taas pukea enemmän päälle, niin ei aivan heti näy :)

Onnea minunkin puolesta kaikille plussanneille.
 
Tein tänään positiivisen raskaustestin :) Olo on kieltämättä aika sekava.. Olen itse 29 ja mies 32. Tuleva vauva on meille molemmille ensimmäinen :)

Kiva muuten kuulla, että täällä on muitakin ratsastavia. Mulla on koira ja hevonen, ja vähän mietityttää miten pitkälle pystyn heppailemaan nykyiseen malliin.
 
Minäkinpäs siirryn tänne :) Viikko sitten maanantaina tein ensimmäisen raskaustestin, joka oli aika haalea plussa. Sitten keskiviikkona uusi testi ja plussa olikin jo vahvempi :) Lasta ollaan mieheni kanssa yritetty 1,5 vuotta, ja nyt ollaan vieläkin hieman "shokissa", että nyt vihdoin viimein ilmeisesti tärppäsi.

Meillä laskettu aika pitäisi olla 7.4. Itselläni yksi alkuraskauden keskenmeno takana, joten hieman pelottaa nämä ensimmäiset viikot.. Pysyisi nyt vaan tuo pieni kyydissä :)
 
15.4 hyvä laskettuaika :D katotaan kui lähekkäin meidän lasketut ajat on ultran jälkeen :D
 
Mulla on laskettu aika ilmeisesti 13.4. Soitin tänään heti aamusta neuvolaan ja sain ekan ajan 23.8. Jännittää!
 
Oikein paljon onnea milleriini, chiliana, _Malla_ ja HeidiH. !!

Malla - Kiva jakaa kokemuksia, miten tämä hepostelu jatkossa sujuu. Mulla ei ole omaa hevosta, mut tätin hevonen on kuin oma. ;)

Sain ajan neuvolaan 24.8. et silloin on omien laskujen mukaan 8+1.
Ja ensi viikolla olisi ultra. Sitä odotan kuin kuuta nousevaa ja toivon, että masussa on kaikki hyvin. Tässä vaiheessa vielä, kun ei tunne vauvan liikkeitä, yms. niin on itselle ainakin helpottavaa nähdä, että toukalla olisi kaikki hyvin ja sydän lyö reippaasti. Jaksais vain odottaa vielä viikon...

Kaikille jaksuja ja hyviä vointeja odotukseen!
 
moikka moi! minä plussasin 7.8.2011.
nyt ois siis rv 5+1.
Ensimmäinen olisi siis tulossa. ikää minulla on nyt 26. :)
hih.. oon kyllä tänään ollu kärttynen kuin mikäki...
mahakipuilua ja etoilua päivittäin..
laskettu aika on siinä 10.4 . :P
 
Heissan!

Tein testin eka kerran 27.7., neljä päivää ennen kuukautisten alkamispäivää ja niinhän tuo väitti, että raskaana olisin... Varmuuden vuoks uusin testin vielä kahteen kertaan ja aina tulos oli sama, mutta silti pelottaa, että olen vaan kuvitellu koko jutun. Olen 30-vuotias ja ensimmäinen raskaus on kyseessä. Niin kauan olen tätä odottanut ja toivonut, että ei millään meinaa uskoa, että se nyt olis totta. Omien laskujen mukaan laskettu aika olis 8.4. Eka neuvola on 29.8 ja ultraankin tuntuu olevan vielä ihan liian pitkä aika... :)
 


muru2012 kirjoitti:
moikka moi! minä plussasin 7.8.2011.
nyt ois siis rv 5+1.
Ensimmäinen olisi siis tulossa. ikää minulla on nyt 26. :)
hih.. oon kyllä tänään ollu kärttynen kuin mikäki...
mahakipuilua ja etoilua päivittäin..
laskettu aika on siinä 10.4 . :P

Heh, tuttuja tuntemuksia :) Olin myös testintekopäivänä kiukkuinen kuin ampiainen.. Siis karjuin suoraa huutoa työkavereille, hieman nolottaa näin jälkikäteen :) Maha on jotenkin turvonnut, pikkasen kipeäkin. Alaselkä on ollut n. viikon verran ihan jumissa. Ja lisäksi röyhtäyttää koko ajan..

Huomenna lähden lastenvaatteita hypistelemään kaupoille :)
 
Hei.
Viime viikolla tein testin ja plussaa näytti, kovasti odotettu jo onkin vaikkakin jätin pillerit pois huhtikuun alussa. Nyt viikot 5 ja risat, laskettu aika 9.4. Minulle tämä raskaus on ns. uusi asia, koska esikoiseni on jo 12 vuotias, itse olen nyt 31 v. Ensimmäistä odottaessa olin sen verran nuori etten ehkä osannut nauttia raskaana olemisesta, miten taas nyt ainakin kuvittelen tekeväni, no saa nähdä miten vaivainen minusta tulee kun maha kasvaa. :) Vielä ei kummemmin ole oireita ollut, väsymystä kylläkin ja vettä tulee juotua paljon jonka takia täytyy myös vessassa ravata ja alavatsa nippailuja on myös ollut. Ensimmäisen kodalla oli kauhea pahoinvointi, jouduin olemaan sairaalassa pari kertaa, toivottavasti nyt pääsee vaan kuvotuksella. Ensi viikolla on eka neuvola ja kuun lopussa eka ultra, jossa varmennetaan laskettu aika. Olen niin onnellinen! :)
 
_malla_ meillähän on lähekkäin nämä lasketut ajat..mulla on neuvola 25.8 :) ihanaa <3 toivon vain että kaikki menis hyvin. minulla kanssa kovasti turvotusta ja on kyllä raskausoireita ollut enemmän ku laki sallis :D saatan ärähtää niin pienestä ettei sitä ite edes käsitä ja ukko on jo nyt kovilla!knjäh ;)
mie en oo ite oikein pystyny laskee kunnol tuota laskettuaikaa ku miul o ollu ni epäsäännölliset noi menkat että välil on 28 ja välil 33 kp. :S 
Mutta tavallaan mulla on jo la maaliskuussa ku näillä näkymin minut jokatapauksessa silloin leikataan, ku on yhdestä abortista niin huonot kokemukset (kohtu repes)... että sillee!
 
täältä tulis kans yks huhtimamma mukaan kirjotteleen.. :)
toissa maanantaina tein plussatestin, tiistaina seuraavan kun se maanantain testi oli toooosi haalee, ja vielä varmistin keskiviikkona..
mä olen 22, mieheni jonku verran vanhempi ja esikoispoikamme rapian vuoden. eli siis pikkukakkosta odotellaa..
viikkoja siis nyt joku 6+2, eka neuvola kuun lopussa.
yritystä takana tammikuusta asti kun menkat alkoi synnytyksen jälkeen.. petytty siis täälläkin monena kuukautena kun menkat onki alkaneet..
toivomma nyt vain että pikkukakkonen (joka on ihan varmasti tyttö ;) ) pysyis matkassa mukana..
muutama kaveri on arvannut raskauteni ja molempien vanhemmille ja sisaruksille on kerrottu mutta siinäpä se vähäks aikaa.. töihin ei oo kiirettä ilmottaa koska olen muutenki hoitovapaalla =)
 
Kotitestin mukaan mulal ois äkikseltään laskettuna tuo la 14.4. Toinen tulossa ja eka on nyt 1v8kk,  tyttö. Ollaan yli 3-kymppiset vanhemmat lapista... kirjottelen sitten myöhemmin hieman enemmän =).
 
ihanaa että meitä on jo näin paljon. ei muutako onnea odotukseen :)
 
No niinpäs on!!:)
Mulla on eka neuvola vasta syyskuun alussa, mutta varhaisultran varasin jo parin viikon päähän. Tuntuu niin epätodelliselta vaikka oireita onkin, mutta haluan vaan varmistuksen että pikkuinen voi hyvin ja on olemassa:) Mies jaksaisi odottaa hyvin ekaan ultraan, mutta itse en millään malta:)

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään. Yritetään malttaa ekaan varsinaiseen ultraan asti. Saas nähdä;)

Ihanaa nähdä paljon uusia plussanneita täällä! Onnea
 
Heippa!
Täällä odotetaan kovasti toivottua esikoista. Tein testin heti, kun kuukautiset olivat myöhässä, en malttanut odottaa. Meillä tuli keskeytynyt keskenmeno kesäkuun alussa, todettiin ultrassa viikolla 8+3. Kokemus oli tosi surullinen joten en uskalla iloita tai olla vielä onnellinen...Mutta toivotaan parasta tällä kertaa ja onneksi tulin nopeasti raskaaksi. Suunnittelin soittavani neuvolaan, kun 6+0 on täynnä. Mulla on kovaa väsymystä välillä, vähän on nännit kipeät, myös joskus vähän alavatsakipua ja päänsärkyä. Ei vielä ainakaan pahoinvointia.
 
Heippahei! 
Ajattelin kuulumia päivittää; nyt olis 6+5 menossa ja aamupahoinvoinnit ovat saapuneet..:(
Neuvola ajan sain tänään siirrettyä jo kahden viikon päähän kun aloitan uudessa työpaikassa tämän kuun lopulla (oikea neuvola aika oli vasta 2.9), eikä haluta heti lähteä uudesta työpaikasta neuvolassa käymään kesken työpäivän.. Yrittää nyt mahdollisimman pitkään töissä salata raskaus...
 Onko kukaan muu aloittanu uudessa työpaikassa ollessaan raskaana?

 Vähän jännittää että miten suhtautuvat raskauteeni kun saavat tietää mahan alkaessa kasvaa. On vähän sellainen olo, niinkui huiputtaisin heitä ottamaan minut töihin vaikka en töitä pystyisi tekemään kun sen puolisen vuotta.. Mutta toisaalta, voisihan olla hyvin  mahdollista että en itse edes tietäisi olevani raskaana ennen kuin olen työn ottanut vastaan.. 
Tämmöstä tänään ollut mielenpäällä :)
 
Moikka kaikille!!
Täällä ilmottautuu uusi onnellinen esikoisen odottaja. Eilen oli kierto päivä 28 / 28-31. Olo ollut jo viikon verran et alavattassa tuntuu kokoajan oudolta, ei satu mutta tuntuu. Päänsärkyäkin ollu lähes päivittäin, tiiä sit johtuuko tästä mutta yleensä harvemmin särkee. Eilen sit aattelin et jos nyt sit tekis testin lauantaina jollei menkkoja kuulu, johon avopuoliso et ei ku tee nyt vaan. Itkuhan siinä tuli ku kaks viivaa näyttöön pamahti, tänä aamuna tartti tehä uusiks ku aattelin et jos ny kuiteski varmistais et näyttääkö samaa tulosta, ja siinähän ne viivat samalla tavalla oli :) Alussa ollaan ja vielä ei meinaa käsittää, jotenki ei uskalla kunnolla vielä riemuita. Toivotaan et kaikki menee hienosti ja keväällä olis pikkunyytti hoivattavana!! <3
Ens viikolla aattelin jos soittelis neuvolaan ja menis verikokeeseen vielä varmistuttaan, vaikka kai toi aika selvä homma jo on, kuhan kyydissä pysyis :)
Onnea kaikille muillekkin plussanneille!!
 
Minä itseasiassa etsin töitä vaikka tiedän jo raskaudesta! Pakko ajatella itteään ja tulevaa perhettä, joten älä huoli! Naisilla on oikeus tehdä lapsia. Sitä paitsi, kun meillä on tuo keskenmeno takana, niin senkään puolesta en halua jättää työpaikkoja hakematta, kun en vielä uskalla luottaa, että kaikki menisi nappiin. Toivottavast kuitenkin menee :) Onnea kaikille plussanneille täältäkin :)
 
Takaisin
Top