Plussanneet joulukuiset

Miulla on oviksesta lukien LA 27.12., joten olen myös tätä häntäpään joukkiota. Neuvola kyllä laskee et ois LA "jo" 22.12. ku kattovat menkoista. Ultrassa vahvistuu sitten et mihin asettuu mut ite lasken myöhemmällä kunnes toisin todistetaan. :dance008

Mulla olis la neuvolan mukaan 19.12, mut kierto oli pitkä ja oviksen mukaan itsekin lasken. Jännä nähdä ultrassa mikä sitten on totuus! :)

Lakua ja salmiakkia saa syödä vähän, mutta ei suositella isoina määrinä.

Magnesiumia, etenkin huonosti imeytyvää oksidia, suositteli Kaisa jaakkola Hyvän olon hormonidieetti -kirjassa vatsan toimintaa nopeuttamaan.

Nykysuositus on, että lakritsia ja salmiakkia vältetään kokonaan. Pari vuotta sitten oli vielä suosituksena enintään 50g/pvä.

Tuota magnesiumoksidia kannattaa kokeilla kyllä vatsan avuksi, toimii :D

Nykysuositus on, että lakritsia ja salmiakkia vältetään kokonaan. Pari vuotta sitten oli vielä suosituksena enintään 50g/pvä.

Tuota magnesiumoksidia kannattaa kokeilla kyllä vatsan avuksi, toimii :D
Taidan jättää turkinpippurit hyllylle...

Soodasta ehkä väliaikainen apu mutta eikö sooda ole emäksistä. Kannattaa miettiä mistä närästys johtuu. Onko vatsan ph-tasapaino sekaisin. Söitkö liikaa leipää tms.
Mulla on auttanut sokeriton puolukkasose (siis tuore/pakastettu puolukka, ei keitetty) närästykseen kun on joskus närästellyt. Tosin viimeaikoina en ole vaivautunut kaivamaan pakkasesta puolukoita kun epäilen ettei meillä ole enää.
(muista ulkomaalaisia marjoja koskevat ohjeet jos et suomalaisia syö)

Vatsahan on todella hapan, olisko normaali pH jotain 2 luokkaa? Närästystä tulee ainakin, jos vatsahapot pääsevät ruokatorven puolelle. Yksi selittävä raskaudessa on kai, että progesteroni saa sileät (tahdosta riippumattomat) lihakset veltostumaan (sama syy jatkuvalla vessahädällä ja vatsavaivoilla) eikä vatsaportti pysy kiinni. Voi toki olla muutakin ruokavaliossa, jotka aiheuttavat ylimääräistä stressiä vatsahapoille ja -portille.

Huomenta kaikille!

Luin jostain että raskauden aikana vatsahappojen määrä kasvaa, joka ton veltostumisen ja myöh. vatsan kasvamisen lisäksi aiheuttaisi sitä. Mutta tiedä häntä. Joka tapauksessa kurja vaiva. Käyn tänään lääkärillä niin kysyn muutakin kuin Rennietä. Ja tosiaan, se appelsiinin makuinen on ainakin muun suussa aika omg:yuck:

Miten teillä on sujuneet VU:t?
Mulla tänään VU ja oon ihan innoissaan ja samalla jännittää. :happy::nailbiting:

Onko kellään ollut selkäkipuja vielä? Yks mun kaveri kertoi että ekasta raskaudesta alkoi jo viikolla 11.

Huomenta kaikille!

Luin jostain että raskauden aikana vatsahappojen määrä kasvaa, joka ton veltostumisen ja myöh. vatsan kasvamisen lisäksi aiheuttaisi sitä. Mutta tiedä häntä. Joka tapauksessa kurja vaiva. Käyn tänään lääkärillä niin kysyn muutakin kuin Rennietä. Ja tosiaan, se appelsiinin makuinen on ainakin muun suussa aika omg:yuck:

Miten teillä on sujuneet VU:t?
Mulla tänään VU ja oon ihan innoissaan ja samalla jännittää. :happy::nailbiting:

Onko kellään ollut selkäkipuja vielä? Yks mun kaveri kertoi että ekasta raskaudesta alkoi jo viikolla 11.

Tsemppiä ultraan!

Kiitos tsempeistä Malluralle ja Kippelle tervetuloa ryhmään! Onnea hyvistä uutisista❤️

Lääkäriltä neuvot närästykseen; Rennie on ainoa täysin vaaraton. Antepsin ja Gavisgone eivät ole täysin vaarattomia tai vaikutuksia ei ole tarpeeksi tutkittu.

Toistuvaan pahaan migreeniin voi saada estolääkityksen, muuten mennään paracetamolilla...

Verenvuotoa, ei klimppistä toivon mukaan harmitonta. Nyt kohta aika lekuriin. Sain samalle päivälle ajan ohhoh

Täällä ultrassa käyty ja iloisia uutisia saatiin☺️
Syke niin tasainen ja vahva että lääkäri luuli tapausta vanhemmaksi. Rv 7+6, päivän vanhempi oli mitä omat laskut menkoista. La siis 7.12.
Istukka ylhäällä joka on kuulema tosi hyvä. Pikkuiset käden alut jo näkyi. Niin suloista❤️

Hyvin meni,ei hätää Saatiin LA joka on tattaraaa 13.12 :) siel on pieni oikeasti herranen aika Ajatteli et valemenkat mut lepoa kehotti, mulla oli tosi korkea verenpaine... Mut kiitti tsempeistä kaikki on hienosti ja rv 7+0 tänään .. Jos nyt ihan oikein ymmärrän ton niin toi on et rv8? Voi ku en ymmärrä miksi 7+0 - 7+6 lasketaan kasi viikoksi (nolo)

Takaisin