Plussanneet joulukuiset

Pahoinvointia, Juu todellakin! Tosi ällöttävää. Ihan kuin olis oksennustauti mutta ilman että tulee oksennus:hungover:

Tsemppiä kaikille kanssaeläjille ja varsinkin niille joilla olo on vielä pahempi:Heartred

Ummetukseen on tepsinyt se että aamulla tyhjään vatsaan juo vettä, syö paljon melonia&/päärynää. Tehoaa nopeasti ja on luonnon tavaraa, eikä mitään suolta laiskistuttavaa lääkettä..

Luumu- ja taatelisörsselit, sitruuna-minttuvesi yms ei o tehonnut mulla lainkaan.

Toki luontaset avut ensin, mutta jos on ollu pidempään ummella ja on muodostunut tulppa niin ei niin ei sitä tuskaa enää siinä kohtaa hedelmillä helpoteta. Lyhytaikasessa käytössä lääkkeetkään ei kyllä suolta laiskistuta..

Pahaolo kyllä piinaa ja pahasti, neuvola aikaa yritin tänään varata mutta eivät vastanneet.. sieltä olisi varmaan saanut vinkkiä olon helpottamiseen. Nyt kuitenkin alas menee vesi, jugurtti ja vesimeloni, vähän kuihtunut olo kuitenkin.

Pikainen kyssäri. Tehoaako toi Rennie ihan oikeasti närästykseen?
Ikinä ollu eikä kokemusta.. Eikä halua ostaa mitään ellei varmaa,että auttaa. Kiitos!

Ikinä ollu eikä kokemusta.. Eikä halua ostaa mitään ellei varmaa,että auttaa. Kiitos!

Minulla ainakin auttaa, joten voin suositella. :rolleyes:

Mullakin aina auttanut. Loppuraskaudessa ei nyt enää ihan montaa tuntia auta mutta muuten hyvä närästykseen :joyful:

Käyköhän tässä vielä niin, että mulla on ryhmän myöhäsin laskettu aika ku on 28.12 :D

Pahaolo kyllä piinaa ja pahasti, neuvola aikaa yritin tänään varata mutta eivät vastanneet.. sieltä olisi varmaan saanut vinkkiä olon helpottamiseen. Nyt kuitenkin alas menee vesi, jugurtti ja vesimeloni, vähän kuihtunut olo kuitenkin.
Mulla autto edellisessä raskaudessa mehujäät, niistä sai kivasti energiaa ja nesteitä

Sanotaanko näin et kiitän hartaasti sitä joka on Rennien kehittänyt. Auttaa nopeasti ja ainakin vielä melko pitkäänkin. Mut älä osta appelsiininmakusta, paitsi jos satut tykkäämään vitamiiniporejuomien esanssisesta appelsiininmausta. Ite erehyin. :grin Toki jos kovin paljon pahemmaks menee närästys niin kannattaa lekurilta kysyä oisko jotain muuta helpotusta jota vois käyttää, hyvä muutenkin mainita närästyksestä. Tilapäiseen käyttöön tarkotettu nuo renniet kuitenkin.

Just luin jostakin et lakritsi ja salmiakki voi olla haitaksi raskaana ollessa sikiölle. Ja mulla on hirveä himo just turkinpippureihin ollu ja tuntuu et oon syönyt en nyt hirveästi mutta joku muutaman turkinpippurin per päivä . Tuskin siitä haittaa on mut tarkkailen nyt etten syö..

Toinen hitusen positiivisempi huomio, yleensä ovis ja pms aiheuttaa mulla ilmavaivoja rutkasti, nyt on ummetusta mutta hyvin vähän ilmavaivoja.. Tiedä sit mistä johtuu Tänään hyökkäsi finnit leukaan ja nenän peliin. Hiukset rasvottuu mut samalla on jotenkin ilmavat.. Huoh, oireita joo mut samalla tuntuu ihanalta et on oireita, et jokin tilaa kaivertelee :) <3

Käyköhän tässä vielä niin, että mulla on ryhmän myöhäsin laskettu aika ku on 28.12 :D

Mua ihmetyttää kun ei täällä ole (vielä) muita loppukuun odottajia ollenkaan! Voidaan yhdessä pitää perää :D

Just luin jostakin et lakritsi ja salmiakki voi olla haitaksi raskaana ollessa sikiölle. Ja mulla on hirveä himo just turkinpippureihin ollu ja tuntuu et oon syönyt en nyt hirveästi mutta joku muutaman turkinpippurin per päivä . Tuskin siitä haittaa on mut tarkkailen nyt etten syö..

Toinen hitusen positiivisempi huomio, yleensä ovis ja pms aiheuttaa mulla ilmavaivoja rutkasti, nyt on ummetusta mutta hyvin vähän ilmavaivoja.. Tiedä sit mistä johtuu Tänään hyökkäsi finnit leukaan ja nenän peliin. Hiukset rasvottuu mut samalla on jotenkin ilmavat.. Huoh, oireita joo mut samalla tuntuu ihanalta et on oireita, et jokin tilaa kaivertelee :) :Heartred
Mä menin suorastaan paniikkiin, kun söin ässämix-mehujään ja vasta syötyäni tajusin, et siinä on ne salmiakkiosatkin :grin Ehkä en sillä vielä kuitenkaan aiheuttanut vahinkoa... Ne on mun ykkösherkkuja kesällä.

Mitä ummetukseen tulee, niin mä oon just tyytyväinen mun nykyiseen vatsaan. Mulla on ibs, joten vatsa oikeastaan aina löysällä. Mutta nyt ilmeisesti raskauden ummetustaipumus on vihdoin tasoittanut vatsan normaaliksi! Tätä autuutta.

Lakua ja salmiakkia saa syödä vähän, mutta ei suositella isoina määrinä.

Magnesiumia, etenkin huonosti imeytyvää oksidia, suositteli Kaisa jaakkola Hyvän olon hormonidieetti -kirjassa vatsan toimintaa nopeuttamaan.

Närästykseen auttaa leivontakaapista ruokasooda, itellä närästystä niin harvoin, ettei lääkkeitä tarvi, mutta tarpeen vaatiessa 1 tl ruokasoodaa lasilliseen vettä auttaa. Ei kai sitäkään säännölliseen käyttöön suositella. Maistuu kyllä aika karseelle, mutta kyllä se siinä ankeudessa menee alas.

Mua ihmetyttää kun ei täällä ole (vielä) muita loppukuun odottajia ollenkaan! Voidaan yhdessä pitää perää :D

Miulla on oviksesta lukien LA 27.12., joten olen myös tätä häntäpään joukkiota. Neuvola kyllä laskee et ois LA "jo" 22.12. ku kattovat menkoista. Ultrassa vahvistuu sitten et mihin asettuu mut ite lasken myöhemmällä kunnes toisin todistetaan. :dance008

Mulla pitäis olla 15.12 jos menkoista laskee mutta veikkaan että siirtyy kyllä myöhemmäksi jahka sinne ultraan pääsee.. tuskalliset 13pv odoteltavana :hilarious::banghead:

Lakua ja salmiakkia saa syödä vähän, mutta ei suositella isoina määrinä.

Magnesiumia, etenkin huonosti imeytyvää oksidia, suositteli Kaisa jaakkola Hyvän olon hormonidieetti -kirjassa vatsan toimintaa nopeuttamaan.

Närästykseen auttaa leivontakaapista ruokasooda, itellä närästystä niin harvoin, ettei lääkkeitä tarvi, mutta tarpeen vaatiessa 1 tl ruokasoodaa lasilliseen vettä auttaa. Ei kai sitäkään säännölliseen käyttöön suositella. Maistuu kyllä aika karseelle, mutta kyllä se siinä ankeudessa menee alas.
Soodasta ehkä väliaikainen apu mutta eikö sooda ole emäksistä. Kannattaa miettiä mistä närästys johtuu. Onko vatsan ph-tasapaino sekaisin. Söitkö liikaa leipää tms.
Mulla on auttanut sokeriton puolukkasose (siis tuore/pakastettu puolukka, ei keitetty) närästykseen kun on joskus närästellyt. Tosin viimeaikoina en ole vaivautunut kaivamaan pakkasesta puolukoita kun epäilen ettei meillä ole enää.
(muista ulkomaalaisia marjoja koskevat ohjeet jos et suomalaisia syö)

Takaisin