Plussan huumaa

Täällä joudutaan kanssa ylipainontakia sokerirasitukseen, ja eikös se tehdä vielä kertaa kaksi riskiryhmään kuuluvalle koko raskauden aikana?
Viimeksi kun jouduin muuten vaan terkkarin määräyksestä sokerirasitukseen piti sitä litkua juoda 5dl. Olispa nyt tarjolla edes jotain mautonta litkua. :hilarious: viimeksi se yritti olla jotain colan makuista mutta se oli kyllä kaikkea muuta kuin sen makuista... :wtf:

Jouduin kuopuksesta vaan rv 27 ja sama tässä. Täällä ainaki joutuu toisen kerran jos suvussa on rasitetta/ollu aiemmin häikkää niissä. :)

Mulla vaan kun jo ensimmäisessäkin rasituksessa ne arvot heitti, niin jopa synnärillä ihmeteltiin että miks tehtiin toinen rasitus silti. :/ samat arvot melkeinpä kummassakin..

No on kyllä jännä! Ois luullu, että yksi rasitus ois riittäny jos siitä "kärähti". Harvoin ne kai enää myöhemmin paremmiksikaan muuttuu? :/

Niimpä! Sillonen neuvolatäti oli kyllä vähän hömelö että ite jouduin välillä muistuttaa sitä esim raudan mittauksesta :/

Muistaakseni se rasitus meni ihan ok viimeksi. Olin huolissaan jaksanko istua siellä, mutta olisi tarvittaessa päässyt huilaamaankin. Oottelu siinä oli rasittavinta...

Ei ainakaan mulle ollu esikkoa odottaessa pakollinen. Jos ei oo sukurasitteena, eikä ylipainoo ja on alle 25 niin ei tartte välttämättä käydä. Toki varmaan sillonkin saa käydä jos itse haluaa.
Mulla tosiaan ylitty nyt tuo 25 niin joudun siihen. :)

Mä en muista että olisin joutunu käymään sokerirasituksessa toisessa raskaudessa... Vaikka ikä niin olis vaatinutkin.. Mut voi olla etten vaan muista. Muista muutenkaan mitään siitä :D

Hmm.. Edellisessä ryhmässä todettiin, että tässäkin on paikkakunta eroja hirveesti.

Mulle se neuvolatyyppi sano et jokatapaukses rv14-16 sokerirasitus ja myös rv26 paikkeilla.. Eli oli tulokset mitä tahansa ni mä joudun sinne kuitenki.. Mut sitä en oikee tajua et miks mä sain sen painonseuranta lapun johon täytyy joka viikko merkata oma paino...

Täh? :o mä en kyllä suostuis mtn omaa painoa merkkaa joka vko.
Muutenki stressaa taas painonnoussu ja tommonen joka vko vaa'alla käyminen mulla ainaki laukasis pahimmillaa sen et alottaisin laihduttamaan.

Ja enpä mäkää kyl ymmärrä tollasta joka viikkosta painon seurantaa neuvolan pyynnöstä:O mä kyl käyn viikottain melkee muutenki :D saa nähä mite ny jatkos...

Mikähän ihmeen idea sellasessa lapussa on. Kyllä meillä on riittäny joka neuvolassa vaan painon otto eikä joka viikko... Mulla tuli edellisessä raskaudessa +30kg, mikä on aika paljon. Mut painon nousulle ei löytyny mitään syytä.. Lähtöpaino oli 52 ja lopussa painoin 82. Olin painavampi ku mun mies. :D no siitä synnärille jäi onneks kaikki oon takas lähtöpainossa. Toivottavasti ei enää tuu niin paljoo.

Mulla tuli esikosta kans 30kg, nyt kuopuksesta sain pidettyä sen 7kg ja toivon ettei nytkään tuu yli 10kg.

Meillä on filmtownin irttareita herkkuna, koska lauantai. :D

Mä söin sen jäden(joku nougat jättis ja oli hyvää) ja sit puolikkaan tuplan ja hyiii ku tuli ällö olo siitä tuplasta:D hahhaa..eepä tee suklaata hetkeen mieli xD

Mä niin toivon etten liho paljoa... Onneks imettämällä lähtee sit kiloja pois.

Takaisin