Plussahuminaa

Muakin alkoi kiinnostaa nuo Femedan hinnat. Surffailin sivulla ja löysin seuraavaa infoa hinnastosta:

Vastaanoton hinta koostuu lääkärinpalkkiosta, tehdyistä tutkimuksista (esim. ultraääni) ja toimistomaksusta.
Erikoislääkärin palkkio 65-100 €
Ultraäänitutkimus 79-107 €
Toimistomaksu 12 €

Tuon mukaan varhaisultran hinnaksi tulisi vähintään 156 €. Itku kun ei taida vielä raaskia :sad001
 
Onnea uusille plussanneille! :)

on. varasin eilen neuvolan, ajan sain 31.3 jolloin laskujeni mukaan menossa 9+2. Toivotaan vaan että aikaa ei tarvitsis perua niinkun kaks vuotta sitten.
Tissit on aivan ääääärettömän kipeet ja viikon ollut nyt pieniä menkkamaisia tunteita ajoittain alavatsassa. Muistaakseni kuitenkin oireilee enemmän kun ekalla kerralla, joten koitan ajatella positiivisesti ja "nauttia" näistä kivuista :grin

Hei miten toi ultra-aika, pitääkö se varata jo nyt erikseen vai vasta neuvolan jälkeen? En oo oikeen mistään saanut sitä selville. o_O :)
 
Meillä päin (Kirkkonummella) saa ultran varata itse suoraan sairaalasta, ei siis tarvitse odottaa neuvolakäyntiin saakka. Kaipa käytäntö vaihtelee hieman paikkakunnittain.
 
Onnea uusille plussanneille.
Mä ymmärsin, että Helsingissä varataan eka ultra sitten ekalla neuvolakäynnillä...
 
Liityn mukaan porukkaan. Tänä aamuna plussasin, tosin ajattelin vielä huomenna aamulla varmistaa asian :)
Nyt olisi rv 4+1 ja la 10.11.
Vaikka raskaus pääsi vähän yllättämään, niin olen kyllä aavistellut olevani raskaana. Emme siis erikseen ole yritäneet lasta, mutta toki olemme olleet tietoisia että ilman ehkäisyä näin voi käydä :wink Meillä on ennestään 3-vuotias poika.

Vielä en ole neuvola-aikaa varaillut, mutta varmaan loppuviikosta soittelen. Varhaisultraan menen myös ehdottomasti.

Mitään erityisiä oireita ei ole ollut, hetkellisiä kuvotuksen tunteita on ollut ja pissahätä on useammin. Mulla on myös ollut alavatsakipuja parina päivänä, viimeksi tänään, mutta ilmeisesti kuuluu asiaan eikä mitään vuotoa ole kuitenkaan tullut. Tissit ovat myös arat.
 
Muokattu viimeksi:
Hei,

Minäkin ilmoittaudun tänne. Tein vahvan positiivisen testin viikko sitten maanantaina, yksi päivä ennen kuukautisten alkua. LA olisi 3.11. Tämä on toinen raskauteni, meillä on 3v. tyttö. Tätä raskautta yritettiin puolisen vuotta. Toivon sydämeni pohjasta että kaikki menisi hyvin. Tuntuu, että sitä on ihan yhtä hötkynä kun kuulostelee kaikkia oireita. Oireita oli plussaamisen aikaan ihan lievää pahaa oloa joka loppu. Nyt on ollut väsymystä ja pieniä vatsakipuja. Oireet on kyllä hyvin lieviä verrattuna esikoiseen, ainakin vielä. Tämä vähän lisää huolestuneisuutta:sad001 Esikoisen synnytys oli rankka 18 h joka meni kuitenkin sektioon koska ei edennyt 7 cm jälkeen. 5kk synnytyksestä minulta löydettiin oikeasta munasarjasta 12cm teratooma, onneksi hyvänlaatuinen. Toinen lapsi on erittäin toivottu, mutta vielä kerkiää varmaan miettiä vaikka mitä:)

Onnea kaikille plussanneille!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kiitos autumn valaisusta femedan hinnoista, peruin ajan :/ harmi että on noin kalliita varhaisultrat.

klinikka 22 helsingissä on hieman edullisempi 104€ ja varmaan joku toimisto maksu päälle. tekisi mieli niin kovasti mennä ultraa. Itsellä rv vasta 4+ 3 niin joutuisin joka tapauksessa odottaa kaksi tai kolme viikkoa.

Itsellä oli viikko sitten raskausoireita, pahaaoloa, rinnat arat, mutta nyt ei ole oireita?! onko muilla samanlaista?! Miten te muut rauhoitatte mieltä alkuraskauden jännityksessä?!
 
Koittaa pitää mielen virkeänä muilla tavoin.. :) ulkoilee, kokkailee, normi kotijuttuja, näkee ystäviä :) koittaa pitää mielen rauhallisena, se on ainaki itellä toiminu nii ei oo ruvennu ajatukset rönsyileen.. :) Tsemppiä 2toiveena!

itelläki vielä hyvin alussa, joten voihan se olla et ajatuksetki vielä rupeaa harhaileen.. toistaiseksi ei..
 
Niin haaleeta plussaa tullu, et piti ihan tehä varmistus tänää aamulla. Ei se auta ku uskoa!

1899979_10202677546552345_1894691019_n.jpg

Itellä on hirvee keskenmenon/tuulimunan yms pelko, vaikka luulin, että toisen kanssa osais ottaa rennommin. Yritän vaan keskittyy arkeen esikoisen kanssa. Ja olla miettimättä liikaa.
 
2toiveena, mulla oli myös neljännen viikon lopussa (silloin kun plussasin) ja viidennen viikon alussa hirveästi vatsajuilintaa, mutta nyt ei enää juuri ollenkaan. Se vähän huolettaa. Muita oireita on kyllä, mm. väsymystä ja ellotusta, mutta osansa voi olla ihan jännitykselläkin.

Tytteli, mulla on myös ihan kamala keskenmenon/tuulimunan pelko. Olen ovuloinut luomusti elämäni aikana varmaan vain kolme kertaa, joten tämä luomuraskaus oli kyllä todellinen ihme! Senkin vuoksi pelkään ihan järkyttävän paljon keskenmenoa, koska uudelleenraskautuminen voi taas kestää ties kuinka pitkään. :sad001
 
Moikka!

Täällä vaan jatkan "vakoilua".... mutta tuosta varhaisultran hinnasta. Me kävimme siinä tämän esikoisen kohdalla. Saatiin kelakorvausta muistaakseni noin 1/3 summasta :) Ei ole vissiin ihan päivän selvää joka paikassa että menee kelakorvauksen piikkiin. Tuolla heti kysyttiin kelakorttia ja suoraan vähennettiin. Mua kyllä rauhoitti aivan valtavasti kun näki sen pienen ihmisalun :)
 
Voikohan tuota osittaista kelakorvausta saada vaikka ei periaatteessa olisi mitään erityistä syytä käydä varhaisultrassa, esim. aikaisemmat keskenmenot tai kohdunulkoiset raskaudet? Mä oon luullut, että jos haluaa käydä ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi, niin silloin pitää maksaa koko lysti itse...
 
Autumn, olitteko pitkään yrittäneet tätä raskautta? Olitteko hoidoissa? Uskon, että jännittää! Toivotaa, et kaikki menee hyvin!

Mä sain kelakorvausta varhaisultrasta, koska menin sinne koko alkuraskauden ajan jatkuneen ruskean vuodon takia. Hain ne jälkikäteen kelalta ja käynnin syyksi lääkäri laittoi lausuntoon, varhainen keskenmeno epäily. Voithan sä selittää tilanteen tai sit vaikka sanoo, et on ollu kramppeja, et sen takia haluaisit varmistaa. Jos se riittäis sit kelallekin.
 
Tytteli, vuosi yritystä ehti tulla täyteen. Käytiin lapsettomuustutkimuksissa joulukuussa -13, ja sain Divinaa kierron käynnistämiseen ja pistoshoidot olisi olleet sitten edessä, mutta en ikinä aloittanut kumpaakaan. Homeopaattisia lääkkeitä söin viime toukokuusta asti, vyöhyketerapiassa kävin lokakuusta asti joka toinen viikko, ja söin vahvaa e-vitamiinia ja helokkiöljyä. Tiedä sitten, oliko niillä jollakin vaikutusta vai kaikilla yhteensä vaiko ihan puhdas sattuma. :)
 
Kyllä mä tänäkin aamuna sain plussan :) ja pitäkää vaan hulluna, mutta ostin vielä yhden testin :rolleyes:. Tosin tämän aamuinen plussa oli haaleampi kuin eilen (saman merkkinen testi) niin sitten vähän iski epäilys. Toki tiedän että viivan voimakkuudella ei ole merkitystä, vaan plussa on aina plussa. Jos tämä kolmas testi vielä näyttää plussaa niin ehkä mä sitten jo uskon oikeasti laughing7

Mä olen käynyt edellisessä varhaisultrassa (ja kaikki muutkin lääkärikäynnit) mun omalla gynellä yksityisesti. Ja hän sanoi että hänellä on kaupungin halvin ultra, hän veloittaa ultrasta johon sisältyy myös tutkiminen ym. 75€. Ja näitä hintoja kun katselen niin on kyllä tosiaan halpa. Viimeksi sain myös Kelasta korvausta, kun lääkäri kirjoitti siihen että raskauden toteaminen tms.
Nyt tosiaan haluan ehdottomasti mennä ajoissa ultraan, koska viimeksi mulla oli kaksoisraskaus, mutta toinen alkio oli jäänyt jumiin munatorveen. Munatorvi repesi rv 9+2 ja sitten olikin tosi kyseessä. Mutta kohdussa ollut poikamme porskutti siitä huolimatta mainiosti. Ja nyt siis luonnollisesti haluan että se jäljellä oleva munatorvi ultrataan myös vaikka kohdussa olisikin asukas.
 
Yksi odottaja ilmoittautuu mukaan! Maanantaina tein clearblue testin jossa tulos "raskaana 1-2" toinen liuskatesti odottaa kyllä vielä huomista :P
Eli nyt olisi viikot vasta 4+0 ja LA 13.11. mutta ainakin esikoisen kohdalla LA vaihtui aikaisempaan ultrassa, joten ehkä ne viikotkin vielä vaihtuu.

Ensimmäinen oire oli vatsan kupliminen. Toisena sitten sormenpään kokoiset finnit naamassa.. NICE! Muuten aika oireetonta. Ei turvotusta ei tissit kipeät

Ja vainoharhainen kun olen, niin pakkohan sinne varhaisultraan on mentävä! Vaikka se tyyristä onkin. Mutta oman mielenrauhan takia ei vaihtoehtoja :wink

Astra missäpäin asut kun noin halpaa :O mä lähden ehkä sinne sit kans :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
WOW!meitähän on paljon!! Onnea kaikille muille plussanneille!!! :)
itselläni menkkojen mukaan LA olis 2.11 :) ihanaa et meitä on näääin monta yhdessä jännittämässä!

onko muuten pahoinvoinnit yms nostanut päätään?
 
Kyffie90, meillä on sama LA päivä. :) Pahoinvointia on ollut välillä, mut onneksi se pysyy kurissa kun syödä puputtaa jotain pientä vähän väliä. Varsinkin hapankorput ja mandariinit tuntuu maistuvan! Ylipäätään kaikki vähän happamat ruoat.

Paljon onnea myös uusille plussanneille! :Heartred
 
Nyt on varhaisultra tilattu huhtikuun alkuun. Ja Milli88 Porissa käyn tutkimuksissa. Soittelin myös neuvolaan ja sinne mennään 20.3. Vähän jännittää, kun meillä on neuvolan "täti" vaihtunut edellisen jäätyä eläkkeelle. Edellinen oli niin rento ja hänellä oli paljon maalaisjärkeä. No kaippa tämän uudenkin kanssa tullaan toimeen :)

Niin ja sain siitä kolmannestakin testistä selkeän plussan :) ehkä mä nyt jo uskon :Heartred
 
Hoi! Pienen jännityksen (taustalla muutama km) aattelin tänne tulla kurkkimaan :oops:

LA olis 10.11 tähän tietoon ja tiistaina tuli ekaan testiin plussa viiva. Clearbluella vielä varmistus viikoista :)

En varhaisultraan aijo mennä, edellisissä kävin ja nekään ei mikään takuu ole mistään :sad001 Positiivista! mutta siis omamielipide ja odottelen hiljaa. Jos vaikka rauhassa mentäis eteenpäin :rolleyes: En neuvolaa ole vielä soittanut, jos sit viikolla 6-7 varailis aikaa.

Oireet vähäisiä mutta jotain pientä havaittavissa... toivottavasti odotuttaakin pitkään vielä, kun ei jaksais sitä karseaa pahaa oloo :silent ha!

Fiilikset siis että JÄNNITTÄÄ PIRUSTI! :cool::grin

Onnea muille plussanneille! :Heartred
 
Takaisin
Top