Plussa vai ei?

Nyt illalla dpo 9 testattu. Näkyykö mitään?
IMG_20251005_201605.jpg

Kuinka luotettavaksi koette raskaustestin teon dpo10?
Itsehän sain dpo 10 jo haalean plussan testiin ja dpo 11 digi sanoi raskaana. Mutta kiinnittyminen tapahtuu kai yleensä noin dpo8-10 eli testi voi hyvinkin olla nega vielä silloin dpo10 ja sitten vasta dpo11-12 näyttää plussaa. 😌
Ja toki näissäkin aina se, että vaikka saa ovulaatio testiin plussan, nii varmuuttahan ei ole milloin se itse ovulaatio tapahtuu, kun sehän voi olla 12-36h ovisplussasta ja jokaisella hcg tasot yksilöllisiä eli siksi minusta siihen asti kunnes vuoto alkaa, on mahdollista olla raskaana vaikka olisi nega testejäkin tehnyt. 🤗

Ja ehkä vielä lisäyksenä toiseen suuntaan, että vaikka plussa tulisi dpo10 on mahdollista, että vuoto alkaa silti ja kyseessä kemiallinen. 🥺 Mutta plussa on toki silti plussa, vaikka joskus se ei tarraakaan pitkäksi aikaa kiinni. 🩷

Sanoisin olevan jo erittäin luotettavaa, varsinkin jos yhtään herkemmällä testaa.
Minä olen saanut molemmista ekan hailuran dpo8 illalla.
Ja mitä olen seurannut palstoja, niin järkiään kaikki saa ekan hailuran dpo9, viimeistään dpo10. Mutta on niitäkin harvoja, jotka saa vasta esim dpo12.

kiitos @Tipsi89 ja @IiJa-99

Kaippa sit kallistun testaamaan huomenna kun mulla oli nipistelyä dpo6 ja nyt ollut verensekaista valkovuotoa pyyhkäistessä 3 päivää. Eilen alkoi pahoinvointi, mikä ei oo mulle tyypillinen kuukautisoire.

Ja kuukautiset olisi varmaan kuulunut alkaa eilen, mutta ei niiden pitäisi voida alkaa lugesteronin takia. Oon vain jotenkin tosi ärtynyt ja tunteellinen jatkuvasti niin tuntuu ettei pysty ajattelee edes.

Pitänee keksiä itselleen tekemistä huomiselle siltä varalta jos on nega, kun oon jo tänään raivonnut ja kiukutellut ja itkenyt niin en ees uskalla kuvitella miten hurjalla tuulella oon huomenna 😅

Edit: ei tarvi testata huomenna kun kuukautiset alkoi tänään lugesteronista huolimatta. Kattelen josko ens viikon alusta soittelen yksityiselle ja keskustelen annostuksesta.

Muokattu viimeksi:
Sanokaapa.... Mulla nousee aika reippaasti omasta mielestä tässä nää viikot. Torstaina näytti että haalea t1 eli raskaus alkanut 1-2 viikkoa sitten, lauantaina selvä t1 ja haalea t2 eli 2-3 viikkoa sitten ja tänään tuli selkeät t1 ja t2 ja hyvin haalea viiva myös t3 kohdalle eli se ois 3-4 viikkoa sitten. Tää testi on se rfsu viikkotesti. Miten ton tulkitsisitte? Mulla on nyt 4+0.

Noissa on herkkyydet
T1 25
T2 100
T3 300
T4 1000

IMG_20251002_091316.jpg
IMG_20251004_091927.jpg
IMG_20251006_053755.jpg

Sanokaapa.... Mulla nousee aika reippaasti omasta mielestä tässä nää viikot. Torstaina näytti että haalea t1 eli raskaus alkanut 1-2 viikkoa sitten, lauantaina selvä t1 ja haalea t2 eli 2-3 viikkoa sitten ja tänään tuli selkeät t1 ja t2 ja hyvin haalea viiva myös t3 kohdalle eli se ois 3-4 viikkoa sitten. Tää testi on se rfsu viikkotesti. Miten ton tulkitsisitte? Mulla on nyt 4+0.

Noissa on herkkyydet
T1 25
T2 100
T3 300
T4 1000

Itse en ottaisi kauheasti stressiä aiheesta. Neuvolassa/verikokeella/ultrassa sit näkee oikean tilanteen, kun hcg määrän nousut noilla tikuilla on kait vähän tulkinnallisia.

Noissa on herkkyydet
T1 25
T2 100
T3 300
T4 1000

View attachment 148802View attachment 148803View attachment 148804
Joo näistä on vaikea tulkita tarkasti, koska mehän ei tiedetä sitä hcg tasoa mikä on lähtöjään ja näyttääkö testi haamua tietyssä kohdassa jo vähän ennenkö on vaadittu hormonin määrä. Mutta jos ajattelee, että torstaina oli plussa, niin silloin olisi varmaan se hcg 25, siitä se tuplaantuu (voi nousta enemmänkin) noin 1,5-2vrk välein nii, jos lauantaina näky haalea jo T2 kohdassa niin voi olla jo hyvinkin hcg 50-75 ja siitä taas tuplat tai enemmän tähän päivään mikä voi olla varmaan kaikkea 100-200 väliltä eli hyvinkin voi näkyä haalea jo T3:ssa. 🤔 Ja kun se on niin haalea niin viikot voi edelleen olla 2-3 mikä täsmäisi hyvinkin, koska ehkä vasta itse tulkitsisin vahvemman viivan, että viikot kasvanut. 😌👌

Ja kuten ylempänäkin sanottiin, niin todellista hcg nousua ei voi täysin mitata näillä testeillä, että siihen tarvitaan verikoe ja ultralla toki viikot vahvistuu. 🤗

Noissa on herkkyydet
T1 25
T2 100
T3 300
T4 1000

View attachment 148802View attachment 148803View attachment 148804
Mä tein itseasiassa myös tuon testin tänään dpo14 ja sain myös tuohon t3 kohtaan hailuran.

Mä en oikein itse ainakaan ymmärrä näitä rfsu:n viikkojen logiikkaa 😅 ja ne tuntuu määrittyvän ihan eri logiikalla kuin esim cb digissä. Ehkä enemmänkin on mielenkiintoista tuo hcg arvon kehittyminen, eli hailura tarkottaa että hcg on arviolta 300 paikkeilla mikä on käsittääkseni aika linjassa dpo 14 :)

Muokattu viimeksi:
Mulla näkyi eka raskaus vasta dpo12 ja toinen jo dpo8. Voi vaihdella samalla henkilölläkin kiinnittymisajankohta ja joillakin näkyy vasta kun menkat jo myöhässä (tässä toki vaikuttaa luteaalin pituus, on vähän eri onko 10 vai 14pv). Eli varmaksi ei voi sanoa ennen kuin kuukautiset on alkaneet.

Siis onko joku saanu virheovisplussia lilalla cb:llä? Tuli pysyvä hymy kp13 ja mun kierto on lyhimmillään ollu 34pv, ovis kp20, eli tää oli ihan pommi?? Ja eilen tein ekan puikon, oli tyhjä? En nyt jotenkin usko yhtään tähän

Siis onko joku saanu virheovisplussia lilalla cb:llä? Tuli pysyvä hymy kp13 ja mun kierto on lyhimmillään ollu 34pv, ovis kp20, eli tää oli ihan pommi?? Ja eilen tein ekan puikon, oli tyhjä? En nyt jotenkin usko yhtään tähän
Mulle on käynyt kaksi kertaa juuri tuolla lilalla cb:llä noin. Ensin tyhjää ja yhtäkkiä pysyvä hymynaama, kummallakin kerralla tunsin sitten ovulaation selvästi myöhemmin. Keväällä pysyvä hymynaama tuli yhtäkkiä kp10 ja ovulaatio tuli vasta kp17. En ole enää ostanut noita testejä kun en luota niihin.

Mulle on käynyt kaksi kertaa juuri tuolla lilalla cb:llä noin. Ensin tyhjää ja yhtäkkiä pysyvä hymynaama, kummallakin kerralla tunsin sitten ovulaation selvästi myöhemmin. Keväällä pysyvä hymynaama tuli yhtäkkiä kp10 ja ovulaatio tuli vasta kp17. En ole enää ostanut noita testejä kun en luota niihin.
No justiinsa juu 😅 varmaan on nyt kans roskatesti 🫠

Takaisin