Plussa vai ei?

Tässä tän aamun ekat pissat, onestepin herkkä (ohut) ja vähemmän herkkä (paksu). Livenä nään jotain herkässä, mut vois olla pelkkä viivanpaikka. Paksummassa en nää mitään :sad-face: dpo 12 nyt ja dpo10 sain aamun tokasta sen selkeän haamun (aamun eka oli sillon selkeä nega).

PXL_20211230_074927260.jpg

Onko kenelläkään tietoa kauanko kemiallinen voi haamuilla testissä tai mistä muusta voi johtua? Ensimmäinen haamulainen oli siis noin viikko sitten. Se hiipui jo viikonloppuna ja alkuviikon on testit olleet joko viivanpaikkaan verrattavaa tai sellaista että hyvä kun sitäkään näkee. Testeinä tämä yliopiston apteekin oma ja toisinaan pregcheck. Menkat eivät ole alkaneet (nyt myöhässä 2-3pv) ja raskausolotkin vähentyneet. Olen kuitenkin testejä välillä tehnyt, lähinnä jostain syystä varmistelen että eihän niissä näy mitään kun siihen olen varautunut.

Tänään sitten tuli tällainen yliopiston apteekin testiin. Taas aiempaa selkeämpi haamu yhtäkkiä! Moneen päivään ei tosiaan näkynyt välissä mitään. Kemiallinen voi kai haamuilla jonkun aikaa? Mutta tiedättekö onko riskiä muuhun, mietin ettei ole kohdunulkoinen tms..

nyt siis dpo18

Liitteet

• 03595E7A-AB68-4722-BF50-45B75D5A6012.jpeg
    03595E7A-AB68-4722-BF50-45B75D5A6012.jpeg
    897.4 KB · Katsottu: 220
Aiempaa selkeämmällä haamulla tarkoitan siis sitä kun alkuviikkona testissä ei ole näkynyt oikein mitään. Tämä haamu tms ei ole kuitenkaan niin selkeä kuin viikon takaiset olivat, vaikka haamuiksi nekin jäivät. Normaali raskaus tämä ei varmana ole, mutta mietin miten edetä vai odotanko vaan.

Nyt en ymmärrä kysymystäsi @Star4, onhan kaikissa testeissä määrätty herkkyys johon se reagoi. Pregcheck se on 25 miu, ApteQ 10 miu ja esim One step liuskat 10 miu. Mitä pienempi sitä vähempään määrään hcg se testi reagoi.

@tiiamariia selvä plussa :red-heart: onnea!!!
@turotus testissä en näe mitään :sad-face:
Vaikka testissä lukee mikä vahvuus ni sit oikeissa plussissa oon huomannut et pc esim. Antoi vahvemman viivan kuin apteq joka pitäisi olla herkempi, samoin pc oli vahvempi kuin se one step herkkä.. Ja usein näyttänyt aiemmin plussaa muutenkin jotku muka vahvemmat kuin herkät.. Tiedä syytä sitten

Ja hei kiitos tietysti kun laitatte optimistista arviota tuohon mun testiin, mutta en nyt usko oikein raskauteen. Katsoin juuri kalenterista, että olen kuitenkin jo 8päivää sitten saanut ensimmäisen haamun, mikä haamuili muutaman päivän ja sitten vaaleni ihan minimiin. Viikonloppuna näkyi vähän väriä taas, sen jälkeen 3päivää viivanpaikkaa/tyhjää, kunnes tänään yhtäkkiä tuo hailura haamu. Olen ollut ennenkin raskaana ja viivat vahvistuneet aivan erilailla ja oireet myös olleet erilaiset. En siis mitenkään usko normaaliin raskauteen, lähinnä mietin kauanko tällainen voi haamuilla. Pitkällisen etsinnän jälkeen löysin kyllä tietoa, että kemiallinen voi haamuilla hyvin vaikka viikon tai ylikin, voisi olla myös kohdunulkoinen ilmeisesti. Pitää seurata ja kokemuksia olisi kiva kuulla.. laitoin kyllä ”menetyksen kokeneet” puolellekin, kuuluu varmaan sinne enemmän.

Ja hei kiitos tietysti kun laitatte optimistista arviota tuohon mun testiin, mutta en nyt usko oikein raskauteen. Katsoin juuri kalenterista, että olen kuitenkin jo 8päivää sitten saanut ensimmäisen haamun, mikä haamuili muutaman päivän ja sitten vaaleni ihan minimiin. Viikonloppuna näkyi vähän väriä taas, sen jälkeen 3päivää viivanpaikkaa/tyhjää, kunnes tänään yhtäkkiä tuo hailura haamu. Olen ollut ennenkin raskaana ja viivat vahvistuneet aivan erilailla ja oireet myös olleet erilaiset. En siis mitenkään usko normaaliin raskauteen, lähinnä mietin kauanko tällainen voi haamuilla. Pitkällisen etsinnän jälkeen löysin kyllä tietoa, että kemiallinen voi haamuilla hyvin vaikka viikon tai ylikin, voisi olla myös kohdunulkoinen ilmeisesti. Pitää seurata ja kokemuksia olisi kiva kuulla.. laitoin kyllä ”menetyksen kokeneet” puolellekin, kuuluu varmaan sinne enemmän.
Hei,minulla ollut kemiallisia ja haamut näkyneet aina siihen asti kun verinen vuoto vasta on loppunut. Eli viikon ajan. Tsemppiä!

Kiitos Emilia! Tämä tuntuu kauhean pitkältä ajalta, mutta johtuu varmaan siitä että aloin testaamaan niin hirvittävän aikaisin ja bongasin siten hyvissä ajoin jo ne haamut. Eikä niitäkään toisaalta ole kuin sen hieman yli viikon ollut, normaalia kai. Uusi tilanne itselle ja olen vähän taipuvainen pelkäämään että käy ”jotakin pahaa”, niin siksi tätä tässä ihmettelee. Mutta eiköhän se hyvin mene ja vuotokin ala, sehän ei ole vielä alkanut mutta menkatkaan eivät ole montaa päivää myöhässä ja luin, että ne voi viivästyä enemmänkin. Ehkä vaan hengittelen ja odottelen :tears:

Tosiaan kemiallinen voi näkyä testeissä jonkin aikaa ja myöhästyttää menkkoja useampia päiviä. Jos ilmaantuisi poikkeavia vuotoja tai kovia kipuja (erit. toispuoleista kipua) ja testit lähtisi vahvistumaan, niin sitten olisi hyvä sulkea kohdunulkoinen pois. Tosin niistäkin monet taitaa mennä kesken itsestään. Mulla just kesällä oli kohdunulkoinen, mutta ehti mennä tosi pitkään ennen kuin tajusin olevani raskaana (kun tuli valemenkatkin ja kierto oli vasta tasaantumassa, kun imetin aika paljon vielä), niin oli kyllä ihan kirkuva plus testissä. Mutta viikkoja oli silloin jo tosin jotain 6-7.

Kiitos selkeistä ohjeista Fantsu! Mitään kipuja ei ole ollut, eli kaikki varmaan siinä mielessä ainakin nyt ok. Testit on menneet vähän tätä samaa haamu-haamujenhaamu-nega-viivanpaikka-haamu linjaa tässä viikon, tietysti erot on tosi pieniä testissä että kai se näkyy vähän miten sattuu virtsan vahvuuden mukaankin. Odottelen siis ja eiköhän vuotokin sieltä ala.

Laitan tännekki taas tän päivästä testiä! Taas näkyy mun mielestä jotain, mutta ei oo kyllä tummentunu siitä kahen päivän takasesta. Eli aika varma kemiallinen, eikö niin? Olis pitäny tummentua jos hCG tuplaantuu viimeistään siinä 48h aikana. Dpo12 tänään.

PXL_20211230_141201919.jpg

Laitan tännekki taas tän päivästä testiä! Taas näkyy mun mielestä jotain, mutta ei oo kyllä tummentunu siitä kahen päivän takasesta. Eli aika varma kemiallinen, eikö niin? Olis pitäny tummentua jos hCG tuplaantuu viimeistään siinä 48h aikana. Dpo12 tänään.

View attachment 109583
Voi olla ihan vain viivanpaikkakin. Kannattaa kokeilla välillä viikkonäytöllisellä digitestillä, se näyttää Raskaana-tuloksen yhtä herkästi kuin herkät testit.

Voi olla ihan vain viivanpaikkakin. Kannattaa kokeilla välillä viikkonäytöllisellä digitestillä, se näyttää Raskaana-tuloksen yhtä herkästi kuin herkät testit.
Hmm, tuo olis hyvä idea! Tosin en saa edes joka pissasta näkyvää viivaa tuohon. Jos sais tehtyä sellasen pissasta mistä oon saanu tuommosen haamuviivan ni olis paras. Mut rehellisesti kantsis varmaan vaan rauhas odotella se pari päivää siihen edes et kuukautisten olis pitäny alkaa, ja vasta sit alkaa ihmetellä näitä jos eivät ilmesty. :P

Näkyy! Onko siinä livenä viiva ihan kokonainen? Kuvassa siis näyttää että yläreunassa on vaan väriä.
Jos kokonaan niin varovaiset onnittelut!

Mulla tuli vaan sellainen hassu viiva pregcheckillä kerran.

Tossa testiajalla ja kuivana!
View attachment 109615

Toivottavasti sulla on ihan THE viiva :folded:

on siinä koko matkalla väriä mutta haalistuu tonne alareunaa kohden, sitä vähän ihmettelin itsekkin, mutta väriä on koko matkalla kuitenkin.

Lisäsin tonne kuivana kuvan niin siinä näkyy paremmin.

Takaisin