Plussa vai ei?

Senni voi ei :( oisko gynekäynti paikallaan? Itsellä tuli näitä kemiallisia ja nyt on vähän ollut epäilys et olikin kohtutulehdus piilevänä.. Tän kierron alkuun söin antibiootit ja heti tärppäs ja ainakin vielä mukana rv6+2.

Senni, eikös sulla ollut tosi aikainen dpo? Ja eikö tämä ollut semmoinen herkkätesti?
Mä en vielä heittäisi kirvestä kaivoon :Heartred Mun kokemus on noista herkistä että antaa mitä viivoja vaan... Mä oon kahdesti testannut niillä herkillä. Molemmilla kerroilla on tullut ihan hailuraa vaikka ei niin herkällä jo parempi viiva.
Ja niin kauan kuin ei menkat ala niin on toivoa :happy:

Mulla pitäisi olla nyt dpo 12 mut en ole täysin varma kun ovulaatio sylkitesti olikin aika huono ja palautin sen. Ja first respone herkkätesti mikä näyttäisi raskauden jopa 6 päivää ennen kuukautisia.
Gyne käynti olisi varma hyvä mutta meilläpäin ei kunnalisella ole gyneja ja yksityiselle ei ole vara :/ kunnallisen lääkäri varma vaan olisi et voivoi kun sä imetät vielä et normaali. Pelkään pahasti et esikko synnytyksessä mennyt kohtu pilalle, synnytys kesti 50h ja repesin aika pahasti. Synnytyksen jälkeen sain vielä kohtutulehduksen mikä hoidetti kahdella eri antibioottilla.

Olikoha mun aamupissa tosi laimeeta, teen aina ovulaatio testi samalla kun raskaustestin ja äskeinen ovulaatiotesti puolet tummempi kun aamun o.O

Liitteet

• 1452760096888.jpg
    1452760096888.jpg
    37.1 KB · Katsottu: 307
Senni voihan se olla laimeeta pissaakin.. Ei kun vaan uutta testiä parin päivän päästä :)

Katotaan :).. veikaan et vuoto alkaa kohta, kn ihan alhaalla ja auki :/ anteeksi kielenkäyttö mut suora sanotusti ihan perseestä.

Lh hormooni kuulemma on korkeimmillaan päivällä aamulla sitä eo oo nii paljoa:) siks sitä ei kannata tehä aamupissistä

Esikko, olet oikeassa, mutta Senni varmaan tekee noita O-testejä josko niissä näkyisi raskaus. ;) eli lh-hormonilla ei tässä tilanteessa ole merkitystä.

Esikko, o-testillä jos testataan raskautta niin testin oletetaan havaitsevat silloin hcg:ta eikä lh-hormonia. Hcg taso nousee raskauden edetessä ja aamun ekassa pissassa sitä on aina eniten, koska yöllä ei tule juotua tai käytyä vessassa. Lh sen sijaan hajoaa nopeasti pissassa joten aamun ekasta ei kannata testata ovista, sillä pissa on ollut rakossa pitkään. ;)

Oookei, kiitos tiedosta ehkä mäki kokeilen ens viikolla siis eka ovis testillä aamulla :)

Mä teen tänään toisen testin, edellisen tein viime viikolla mutta näytti ainakin vielä sillon negaa, toiveet on katossa ja esikoinen olis odotettavissa (toivottavasti). Oireet on ollu kaks viikkoo mitä kauheimmat, oksettaa, päätä särkee,närästää ja pissattaa yleistä enemmän. Toivon etten vaan ns. "Kuvittele" mun oireita kun toivo on niin korkeella! Ei oikein oo pystyny mitään muuta ajatteleenkaan kun uuden testin tekemistä ja sitä toivottua vahvaa plussaa! Onneks on tää ryhmä mihin voin jakaa mun "jännityksen"!

Kyfi, onko sulla menkat myöhässä tai ovulaation ajankohdasta tietoa? Uutta testiä vaan kehiin ja plussaa toivotaan! :)

Larissa, menkkojen pitäis alkaa tällä viikolla mutta mä kun oon niin hätähousu ettei jaksa millään oottaa sinne asti, edellinen kierto oli tosi lyhyt, mitä lie sitten tarkottaa, kaks viikkoo oli niiden väli. Oviksesta ei hajuakaan, kaikki tää on mulle ihan uutta ja ihanaa et on vertaistukee! Mut mietityttää vaan tosiaan viime kierto.. :o

Viime viikolla tehty testi ei olisi sitten voinut vielä näyttää mitään, mutta ehkä uudessa testissä olisi jo plussa :)

Senni, mä en muistanutkaan että vielä imetät. Imetätkö usein? Onko sulla jo kauan tullut kuukautiset? Mä imetän kuopusta nyt 2x vuorokaudessa, päiväunille ja yöunille. Kuopus on melkein 1v 1kk. Synnytyksestä asti ollaan oltu ilman ehkäisyä, eli tälle kolmannelle on annettu lupa tulla. En nyt pitänyt kovin kummoisia todennäköisyyksiä raskaudelle ennen kuukautiskierron alkua. Ekat menkat tuli kuopuksen ollessa 7kk. Siitä eteenpäin sitten rupes toivomaan. Yritin mennä tjot (tulee jos on tullakseen) linjalla. Just sen takia kun imetin mooonta kertaa vrkaudessa, se kun monilla ehkäisee. Yöimetykset loppui kuopuksen ollessa 10kk. Silloin sitä alkoi toivomaan VIELÄ enemmän... Yks kierto saattoi olla lyhyt, max 25 pvää ja toinen sit taas pitkä, 35 pvää. Yhdessä kierrossa testasin ovista. Sain räikyvän viivan aika myöhään, olisko joku kp 20. Ihan innoissani olin, että nyt! Mut menkat alkoikin vajaan viikon päästä tuosta! Ihan selvää oli että hormonit vielä sotkee... Imetyksen takia tyypillisesti ovulointi myöhästyy ja siitä sitten tulee muita "ongelmia" raskautta ajatellen. Tai sit voi hyvin olla ettei ovuloi ollenkaan.
Nyt tämä kierto mistä just plussasin oli periaatteessa meidän eka "yrityskierto". Tosiaan kun imetyskertoja oli enää se 2xvrk ja yöimetysten lopettamisesta jo parisen kuukautta. Miehellä oli just isyysloma ja sanoin että nyt heilutellaan niitä peittoja urakalla ettei se raskautuminen ainakaan jää kiinni yrittämisestä! :rolleyes: EN tiedä mikä kuunasento oli oikea, mutta plussaan päättyi :happy: Vaikka siis meillä nyt tärppäs YK 1, niin periaatteessa puoli vuotta meni tjottailen. Sehän on tosi yksilöllistä miten imetys kelläkin ehkäisee.

Mutta sulla on vielä aikaiset dpot :) Suosittelen tekemään digin tai pregchec, ei tarvi arpoo viivojen kanssa. Netistä saa tilattua molempia kotiin asti :)

Lisätään tähän imetysasiaan: itse oon imettäny nyt tän tärppikierron alkupuolella 4-5 krt päivässä, kerran yöllä ja tällä hetkellä 2-3 krt päivässä ja yö syötöt jäi pois. En usko et miulla imetyksen väheneminen vaikutti. Menkat alkoi kun neiti oli 5kk, ja sen jälkeen kierto melko tasanen, ovis löyty ja luteaalivaihekin oli 12-13 päivää.
En nyt muista oliko Senni siulla jo säännöllinen kierto ja riittävän pitkä luteaalivaihe..?

Täällä kans ilmoittautuu imetäjä! Mulla alko menkat vasta reilu vuosi synnytyksestä, eli nyt eka kierto menossa. Ennen kuukautisia sain melkein yhtävahvan viivan ovis testiin ja siitä tasan kaks viikkoa alkoi menkat. Nyt kp 14 sain yhtä vahvan viivan o testiin eli odotan menkkoja tai plussaa ensiviikolle:) toivottavasti kierto nyt toimisi kunnolla vaikka imetän 4-15 krt päivässä yöllä en enää imetä.

Senni sen sanon, että kn ei kannata kyllä tunnustella ja tehdä siitä päätelmiä. Viimekierrossa plussasin ja olin satakymmenen % varma, että menkat alkaa, koska kn oli alhaalla ja pehmeä( niinkuin aina ennen menkkoja ollut) ja silti tein plussan...

Takaisin