Senni, mä en muistanutkaan että vielä imetät. Imetätkö usein? Onko sulla jo kauan tullut kuukautiset? Mä imetän kuopusta nyt 2x vuorokaudessa, päiväunille ja yöunille. Kuopus on melkein 1v 1kk. Synnytyksestä asti ollaan oltu ilman ehkäisyä, eli tälle kolmannelle on annettu lupa tulla. En nyt pitänyt kovin kummoisia todennäköisyyksiä raskaudelle ennen kuukautiskierron alkua. Ekat menkat tuli kuopuksen ollessa 7kk. Siitä eteenpäin sitten rupes toivomaan. Yritin mennä tjot (tulee jos on tullakseen) linjalla. Just sen takia kun imetin mooonta kertaa vrkaudessa, se kun monilla ehkäisee. Yöimetykset loppui kuopuksen ollessa 10kk. Silloin sitä alkoi toivomaan VIELÄ enemmän... Yks kierto saattoi olla lyhyt, max 25 pvää ja toinen sit taas pitkä, 35 pvää. Yhdessä kierrossa testasin ovista. Sain räikyvän viivan aika myöhään, olisko joku kp 20. Ihan innoissani olin, että nyt! Mut menkat alkoikin vajaan viikon päästä tuosta! Ihan selvää oli että hormonit vielä sotkee... Imetyksen takia tyypillisesti ovulointi myöhästyy ja siitä sitten tulee muita "ongelmia" raskautta ajatellen. Tai sit voi hyvin olla ettei ovuloi ollenkaan.
Nyt tämä kierto mistä just plussasin oli periaatteessa meidän eka "yrityskierto". Tosiaan kun imetyskertoja oli enää se 2xvrk ja yöimetysten lopettamisesta jo parisen kuukautta. Miehellä oli just isyysloma ja sanoin että nyt heilutellaan niitä peittoja urakalla ettei se raskautuminen ainakaan jää kiinni yrittämisestä!

EN tiedä mikä kuunasento oli oikea, mutta plussaan päättyi

Vaikka siis meillä nyt tärppäs YK 1, niin periaatteessa puoli vuotta meni tjottailen. Sehän on tosi yksilöllistä miten imetys kelläkin ehkäisee.
Mutta sulla on vielä aikaiset dpot :) Suosittelen tekemään digin tai pregchec, ei tarvi arpoo viivojen kanssa. Netistä saa tilattua molempia kotiin asti :)