Plussa vai ei?

Mun silmään ei kyllä erotu mitään :/ Kannattaa odottaa pari päivää ja tehdä vaikka digi, siinä pitäs näkyä kyllä, jos on raskaana :)
Tässä kohtaa. Ks. Kuva jossa punainen nuoli osoittaa kohtaa jossa näen haamun negatiivikuvassa. Mutta ei ole kyllä enää nähtävissä mitään testin kuivuttua. Miks ohjeissa sanotaan plussa jää testiin. Monella muullakin on kadonnut haamu kuivuttuaan.
IMG_20201002_214734.jpg
 
Moi MariaSha. Minulla sama juttu. Menkat tuli joo ja menikin... Kesti 4 pv. Normaalisti olleet aina viikon. Nyt vuoto niukempaa paljon ja ei yhtään hyytymää. Ennen vuotoa tuli aina niin runsaasti. Jotenkin tunne myös sellainen kuin kerroit sulla olevan nytkin. Eli menkat tuli, mutta vaisto sanoo, että olisin raskaana. Miten tuo negatiivi jos siinä näkyy toinen viiva myös niin tarkoittaa mitä? Sain myös näkyviin siten toisen viivan paremmin. Eli jos on väriä viivanpaikassa negatiivikuvassa, onko se plussaa? Tässä mun eilis iltainen testi RFSU negatiivina ja testiajan sisällä otettu. Vatsakivut ja nipistely kohdunsuulla tällä hetkellä oireena ja huimaus. View attachment 94376

Moikka :) Minulla tuo aiemmassa postauksessa ollut viiva hävisi jatkotestailuissa, eli kyseessä oli kemiallinen raskaus/kiinnittymisyritys. Nämä haamut on siitä harmillisia että niistä ei suoraan pysty sanomaan mitään. Täytyy vain odottaa ja testailla uudestaan niin näkee vahvistuuko vai häviääkö. Toivon sinulle pikaista plussaa! :Heartred
 
IMG_20201002_223422.jpg
IMG_20201002_222752.jpg

Mitä sanotte tästä, no menin ja tein nyt vielä kuitenkin tuon ostamani RFSUn herkän testin. Plussaa näyttää. En voi uskoa silti todeksi...! Menin aivan epäuskoon. Mutta haamu kun tuli se myös sen 5 min.kuluttua haalistui aivan silminnähden. Testissä sanotaan että sitä EI SAA LUKEA enää 5 minuutin kuluttua koska voi antaa harhaanjohtavan tuloksen, eli se häipyy testistä?.. Siksikö? Ostan siis tuollaisen samanlaisen testin uuden. Ja teen vielä myöhemmin uuden. Laitan kuvan tästä äskeisestä testistä, olen onnessani jos siis on tosi että, Raskaana..! Tässä minuutin kuluttua jo tulos oli tälläinen.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt huomasin että testiä olisi kuulunut 20 sekuntia pitää, luin 10s. Eli pieleen meni siksi varmaan katosi viiva. No tässä se ihana plussa joka vilahti☺️
plussatestikö20201002_222945.jpg
 
Kyllä positiiviseen raskaustestiin jää viiva näkyville, usein jopa tummuu testiajan jälkeen eikä viiva häviä.
En kyllä edelleenkään valitettavasti näe noissa testeissä kuin yhden viivan :/ Tsemppiä! :)
 
IMG_20201002_234222~3.jpg
No tässä nyt varjo poistettu jos nyt näkyy mitä näin itse.
Ja kuvan ehdin ottaa myös. Minusta siinä on selkeä haamuviiva. Ja yleensä jää näkyviin lukee siinä paketissa. Ei että aina..

IMG_20201002_234222~2.jpg
 

Liitteet

  • IMG_20201002_234222.jpg
    IMG_20201002_234222.jpg
    30.2 KB · Katsottu: 628
Muokattu viimeksi:
Noihin rfsu:n puikkoihin ja liuskoihin tulee paljon vääriä viivoja.

Mulla on puikkoon monesti tullut tosi haalea viiva ja se sitten on kadonnut testiajan jälkeen.
Plussat jää kyllä näkyviin.


Sen takia ei saisi lukea 5min jälkeen, kun voi näyttää plussaa vaikkei olisikaan raskaana.


En sitten tiedä kun en liottanut sitä kun sen 10 s. Ohjeessa luki 20s. Katsoin sen ohjeen suoraan virtsasuihkusta ohjeen vahingossa ja ehkä siksi se katosi?
Se haamuviiva tuli parissa minuutissa näkyviin ja katosi testiajan jälkeen. Ei siis 5 min. jälkeen ilmestynyt vaan ohjeessa mainitun 5 min sisään.
 
Täällä nyt siis uusi kierto menossa, vaiheessa Dpo9. Testeihin on jotain piirtynyt dpo7 lähtien, tämän aamun tuloksen näkee jo ihan tihrustelematta :) :Heartred
 

Liitteet

  • IMG_20201003_082931.jpg
    IMG_20201003_082931.jpg
    10.5 KB · Katsottu: 378
Huomenta kaikille Mitkä fiilikset muilla on tänään? Mulla huonot. Johtuu siitä kun sain eilen sen haamuviivan RFSUN puikkoon. Joka katosi. Nyt hain aamulla sitten 3 sellaista kaupasta. Aamupissasta tein. Ei mitään tulosta jota odotin siis. Eli negaa. No sitten muistin katsoa edellisen raskauden testausvalokuvia. Sain siis silloinkin negatiivisen Clearbluen digitaaliseen viikkonäyttötestiin ja olin raskaana. Sitten taas seuraavana päivänä oli plussaa. Mutta viivatestit ei näyttäneet sillonkaan plussaa, mutta haamuja tuli sitten viikon päästä. Nyt toivon samaa mutta pahalta näyttää. Eli en olisikaan raskaana. Masentaa koska tiedän että en tule saamaan enää lapsia koska nyt olen sinkku. Tämä raskaus olisi saanut alkunsa ns.1 vkon suhteesta. Silti olisin pitänyt lapseni. Jouduin aborttiin 2v sitten, mies jätti silloinkin. Päädyin aborttiin. Nyt se harmittaa todella paljon koska se olisi ollut ainoa mahdollisuuteni.
 
Varovaisen toiveikkaana kyllä, vaikka tiedostankin että mitä vain ehtii tapahtua vielä ennen kuin kuukautisten edes kuuluisi alkaa..
Aivan. Minä olen nyt siis 37v.ja totesin että taitaa olla hankalaa enää raskaus... Sain keskenmenon kesäkuussa. Olin vasta 5.viikolla. Mutta se sai ymmärtämään että ei enää lapsia varmasti tule kuten nuorena oli helpompi raskautua. Nyt siis 5 keskenmenoa kokeneena ja joutunut tekemään 5 aborttiakin, viimeisin 35v kun mies hylkäsi minut ja tulevan lapsensa. Se surettaa nyt.
 
Aivan. Minä olen nyt siis 37v.ja totesin että taitaa olla hankalaa enää raskaus... Sain keskenmenon kesäkuussa. Olin vasta 5.viikolla. Mutta se sai ymmärtämään että ei enää lapsia varmasti tule kuten nuorena oli helpompi raskautua. Nyt siis 5 keskenmenoa kokeneena ja joutunut tekemään 5 aborttiakin, viimeisin 35v kun mies hylkäsi minut ja tulevan lapsensa. Se surettaa nyt.

Olen pahoillani, elämä ei ole tainnut mennä ihan niin kuin olet toivonut.. Mahdollisuuksia toki vielä on, vaikka hiljakseen kiire kasvaa. Parhaan kasvuympäristön lapselle tuo toki vanhempien rakastava parisuhde, mutta muitakin vaihtoehtoja on. Varsinkin jos lapsen saaminen tuntuu ajatuksena tärkeämmältä kuin parisuhde, voi käsittääkseni hedelmöityshoitoja saada yksinkin. Korjatkaa muut jos olen väärässä!

Yksin lapsen saaminen tuntuu ainakin itsestäni paremmalta vaihtoehdolta kuin raskaus huonossa suhteessa tai satunnaisen kohtaamisen seurauksena. Kumppanuusvanhemmuuskin on nykyään nostettu esiin, optimaalinen tilanne ei sekään ole, mutta mielestäni voittaa sen että pakottaisi itsensä sietämään kumppanilta vääriä asioita vauvan kaipuun takia.

En toki tiedä mikä elämäntilanteesi muuten on, ja toivon etten ole mitenkään loukannut sinua. Toivon että elämääsi tulee kaikki se, mitä kaipaat :Heartred
 
Olen pahoillani, elämä ei ole tainnut mennä ihan niin kuin olet toivonut.. Mahdollisuuksia toki vielä on, vaikka hiljakseen kiire kasvaa. Parhaan kasvuympäristön lapselle tuo toki vanhempien rakastava parisuhde, mutta muitakin vaihtoehtoja on. Varsinkin jos lapsen saaminen tuntuu ajatuksena tärkeämmältä kuin parisuhde, voi käsittääkseni hedelmöityshoitoja saada yksinkin. Korjatkaa muut jos olen väärässä!

Yksin lapsen saaminen tuntuu ainakin itsestäni paremmalta vaihtoehdolta kuin raskaus huonossa suhteessa tai satunnaisen kohtaamisen seurauksena. Kumppanuusvanhemmuuskin on nykyään nostettu esiin, optimaalinen tilanne ei sekään ole, mutta mielestäni voittaa sen että pakottaisi itsensä sietämään kumppanilta vääriä asioita vauvan kaipuun takia.

En toki tiedä mikä elämäntilanteesi muuten on, ja toivon etten ole mitenkään loukannut sinua. Toivon että elämääsi tulee kaikki se, mitä kaipaat :Heartred


Kiitos. Et ole loukannut mitenkään.
Tuntuu etten saa enää mitään muuta ajateltavaa kun se lapsiasia. Taidan olla tulossa vauvakuumeiseksi... Tai olen jo. Ihmettelen miksi tuntuu sille että olisi raskaana mutta testi ei ole sitä mieltä. Tai sitten on niin alussa mutta eikö luulisi näkyvän jos on 1,5 vko kiinnittymisvuodosta aikaa.
 
IMG_20201003_123000.jpg

Tässä tämän aamuinen tulos RFSU. Ja olisi siis ehkä 4+6. Mutta hedelmöitys olisi tapahtunut vasta kiertopv 19. Kiinnittymisvuodosta laskin.
 

Liitteet

  • IMG_20201003_122228.jpg
    IMG_20201003_122228.jpg
    10.6 KB · Katsottu: 199
Muokattu viimeksi:
View attachment 94408
Tässä tämän aamuinen tulos RFSU. Ja olisi siis ehkä 4+6. Mutta hedelmöitys olisi tapahtunut vasta kiertopv 19. Kiinnittymisvuodosta laskin.

Hei,

Olen pahoillani että noin ikävästi on sulla käynyt. Tiedän tunteen kun haluaa niin paljon lasta ja tulla raskaaksi, kun joka kuukausi testailee ja toivoo että saa plussa tai luule näkevinään haaleita haamuja. Voin vaan sanoa että parasta on pitää taukoa ja testailla joskus ehkä viikon tai 2 päästä, jos raskaana niin ei se minnekään katoaa. Itse pari kuukautta sitten sain kamalan kokemuksen kun toi rfsu testi näytti plussa ja menin neuvolaan ( mulla siis kierto heittelee paljon niin laskurin mukaan olisi ollut jo rv 12) niin siellä väitettiin että kuulaan syke ja viikon kuluttua pääsin ultraan jossa ei näkyny yhtään mitään. Labrassa hcg arvo mitattu alle 5 eli ei mahdollisuutta keskenmenoon tai kemialiseen. Oli kyllä kauhea pettyminen, ainakin kuin kerroin kaikille uutisista. No en enää luoto tuohon merkkin. Esikoisen kanssa joka on nyt melkein 2 kesti myös tulla raskaaksi ja luovutin jossain vaiheessa niin vasta kun menkkat yli 2 viikko myöhässä testasin ja puhdas vahva plussa tuli. Nytten yritystä 1.5 vuotta ja ei mitään kuuluu kun halutaan miehen kanssa kivasti toisen lapsen. Ja ikää on vasta 24 mies 27 ja perusterve eli se siitä.

Laitan kuva siitä väärästä plussa testistä tähän. ( livenä oli siis tummempi, valaistus vaan huono tossa)
 

Liitteet

  • IMG_20191023_144730.jpg
    IMG_20191023_144730.jpg
    9.6 KB · Katsottu: 588
No hitsi katsokaa kun vahvensin punaiset värit. Tämä on siis se herkkä testi, RFSU, ja vahva tunne edelleen että olen raskaana. Oireita on myös vessassa kokoajan käytävä ja väsymys huimaus. Alavatsakivut kuin menkkakipuja.
Itse sittenkin näen todella hailakan haamuplussan tässä tämän aamuisessa, samoin eilen illalla tuli melkein heti tuohon erittäin herkkä testiin selkeä punertava viiva myös vasemmalle.
Kertokaa miksi tämä sitten olisi tälläinen? Se siis on alle 5min kuvattu eli ei ole yliajalla, eli alle 5 minuutin plussa tulee näkyville jos tulee.
IMG_20201003_093352~2.jpg
 
Olen pahoillani että noin ikävästi on sulla käynyt. Tiedän tunteen kun haluaa niin paljon lasta ja tulla raskaaksi, kun joka kuukausi testailee ja toivoo että saa plussa tai luule näkevinään haaleita haamuja. Voin vaan sanoa että parasta on pitää taukoa ja testailla joskus ehkä viikon tai 2 päästä, jos raskaana niin ei se minnekään katoaa. Itse pari kuukautta sitten sain kamalan kokemuksen kun toi rfsu testi näytti plussa ja menin neuvolaan ( mulla siis kierto heittelee paljon niin laskurin mukaan olisi ollut jo rv 12) niin siellä väitettiin että kuulaan syke ja viikon kuluttua pääsin ultraan jossa ei näkyny yhtään mitään. Labrassa hcg arvo mitattu alle 5 eli ei mahdollisuutta keskenmenoon tai kemialiseen. Oli kyllä kauhea pettyminen, ainakin kuin kerroin kaikille uutisista. No en enää luoto tuohon merkkin. Esikoisen kanssa joka on nyt melkein 2 kesti myös tulla raskaaksi ja luovutin jossain vaiheessa niin vasta kun menkkat yli 2 viikko myöhässä testasin ja puhdas vahva plussa tuli. Nytten yritystä 1.5 vuotta ja ei mitään kuuluu kun halutaan miehen kanssa kivasti toisen lapsen. Ja ikää on vasta 24 mies 27 ja perusterve eli se siitä.

Laitan kuva siitä väärästä plussa testistä tähän. ( livenä oli siis tummempi, valaistus vaan huono tossa)

Hei,
Hei!
Kyllä. Tuntuu sille, että kun ikää tulee se 38v herää ymmärtää että ei ole vuosia jäljellä jos haluaa vielä vauvan saada.
Nyt alkoi tuntumaan jo pahoinvointia, en voi kuvitella... No joillekin taitaa tietyt testit antaa ihan virheellisesti tuloksia. Minullekin esim.Pregcheck ei näyttänyt viime raskaudessa(joka keskeytyi alussa) mitään plussaa ja samaan aikaan tehtynä RFSU liuska ja puikkotestit antoi selvän punertavan viivan. Ja RFSU sekä PC on yhtä tarkkoja. Ja samaan aikaan tein ne. Otin kuvan silloin. Eli muistan siitä kun katsoin sitä kuvaa nyt että ainiin ei kaikki toimi kuten pitäis.
 
Kyllä positiiviseen raskaustestiin jää viiva näkyville, usein jopa tummuu testiajan jälkeen eikä viiva häviä.
En kyllä edelleenkään valitettavasti näe noissa testeissä kuin yhden viivan :/ Tsemppiä! :)

Lähde babyplan.fi:
Kaikissa raskaustesteissä on myös odotusaika, eli todenmukainen tulos voidaan näyttää vasta, kun tämä aika on umpeutunut. Odotusaika voi kuitenkin vaihdella merkistä toiseen, joten lue aina huolellisesti ohjeista kuinka kauan sinun tulisi odottaa. Odotusajan umpeuduttua tapahtuneilla muutoksilla ei ole merkitystä tuloksen suhteen. Joskus kemialliset reaktiot voivat johtaa siihen, että odotusajan jälkeen viiva voi ilmestyä tai kadota testistä.
 
Takaisin
Top