Plussa vai ei?

Moikka! 🌻

Täällä ihan uusi tulokas huutelee heti apuja. 😄 Raskautta yritetty nyt lokakuusta asti ja pillereiden lopettamisen jälkeen oli lokakuussa yhdet menkat. Nyt niitä ei ole sen jälkeen näkynyt, joten kierto taitaa elää jotain omaa elämää. Muutamia testejä olen tehnyt tässä kuukausien aikana ja kaikki olleet selkeitä negatiivisia.

Mutta nyt ollaan sitten jännän äärellä. Tulin eilen reissusta kotiin. Koko reissun ollut omituinen olo, huonovointisuutta, vatsaa pistellyt hassusti. Muutama päivä sitten alkoi aivan jäätävä rintojen kipu. Hyvä, että liivejä pystyy pitämään. Mietin sitten eilen, että teen sen yhden testin laatikosta pois. Oli vähän tyhmä veto, kun olin tunti sitten käynyt viimeksi pissalla, mutta tein testin ja oli negatiivinen. Illalla sitten muistin, että hei mulla on se digitesti jemmassa, joka näyttää viikot. Tein sen nyt aamulla. Testi sanoi minulle "Ei raskaana", mutta siinä vessassa istuessa tuli sellainen olo, että mä avaan tän testin. Haluan nähdä sen liuskan. Revin testin auki, kaivoin liuskan esiin ja tälle se näytti. Itse näen kaksi viivaa ilman mitään tiirailuja. Kaverini, jolle laitoin heti viestiä, näkee kaksi viivaa. Onko joku joskus avannut näitä digitestejä ja huomannut koneen olevan "väärässä"? Vai onko näissä testeissä tosi selkeä viivanpaikka? Olen uusia testejä menossa ostamaan, mutta varovainen toiveikkuus on herännyt ja en maltaisi odottaa uusien testien tekoa. 🤭View attachment 140391
Mä olen avannut kaikki maholliset digit myös ja siinä early digissä ilman viikkoja oli viimeksi vain 1 sininen viiva ja toinen valkoinen viivan paikka, kun sanonut "ei raskaana" ja sitten viikko digissä on ne 3 viivaa aina ja vahvuudet vaikuttaa siihen mitkä viikot se antaa ja yllättävän selkeät ollut vaikka teksti ei raskaana. 😅
Eli näissä tosiaan voi näkyä aina useita viivoja ja silti tulos olla oikein Ei raskaana, joten en suosittele tulkitsemaan liikaa! 🫠

Mutta toki jos on epäilys raskaudesta, oireet jatkuu ja menkkoja ei kuulu, niin tottakai kannattaa testata uusiksi! 🙏😍

Itsellä kävi nyt niin, että kierto hyvin sekaisin, mutta tuli raskausoireet ja haamuviiva testiin, mutta digi sanoi ei raskaana ja sitten alkoi kivut ja vuoto! 🥺

Moikka! 🌻

Täällä ihan uusi tulokas huutelee heti apuja. 😄 Raskautta yritetty nyt lokakuusta asti ja pillereiden lopettamisen jälkeen oli lokakuussa yhdet menkat. Nyt niitä ei ole sen jälkeen näkynyt, joten kierto taitaa elää jotain omaa elämää. Muutamia testejä olen tehnyt tässä kuukausien aikana ja kaikki olleet selkeitä negatiivisia.

Mutta nyt ollaan sitten jännän äärellä. Tulin eilen reissusta kotiin. Koko reissun ollut omituinen olo, huonovointisuutta, vatsaa pistellyt hassusti. Muutama päivä sitten alkoi aivan jäätävä rintojen kipu. Hyvä, että liivejä pystyy pitämään. Mietin sitten eilen, että teen sen yhden testin laatikosta pois. Oli vähän tyhmä veto, kun olin tunti sitten käynyt viimeksi pissalla, mutta tein testin ja oli negatiivinen. Illalla sitten muistin, että hei mulla on se digitesti jemmassa, joka näyttää viikot. Tein sen nyt aamulla. Testi sanoi minulle "Ei raskaana", mutta siinä vessassa istuessa tuli sellainen olo, että mä avaan tän testin. Haluan nähdä sen liuskan. Revin testin auki, kaivoin liuskan esiin ja tälle se näytti. Itse näen kaksi viivaa ilman mitään tiirailuja. Kaverini, jolle laitoin heti viestiä, näkee kaksi viivaa. Onko joku joskus avannut näitä digitestejä ja huomannut koneen olevan "väärässä"? Vai onko näissä testeissä tosi selkeä viivanpaikka? Olen uusia testejä menossa ostamaan, mutta varovainen toiveikkuus on herännyt ja en maltaisi odottaa uusien testien tekoa. 🤭View attachment 140391
Näitä digitestejä ei saa tulkita availemalla niitä. Taitaa lukee tää ihan käyttäihjeissakin muistaakseni🤔
Ite joskus negan viikkodigin avannu uteliaisuuksissani ja näytti selkeesti kahta viivaa, mut koska testissä luki ”ei raskaana” niin sitä uskoin ja menkatki alko sit pari päivää myöhemmin😌

Mitähän ihmettä. Luulin että lh huippu on ollut usea päivä sitten eli tuo alempien testien keskimmäinen. Testasin nyt varmuudeksi että joko viiva on kokonaan kadonnut niin tulikin nyt vahvat viivat. Kuitenkin tuossa aiemmin jo alkanut vaalenemaan. Tässä päivä pari välissä että en ole testannut ollenkaan paitsi nyt tuon ylimmän. Onko ovulaatio sittenkin vasta nyt ja miksi välillä jo vaalentunut viivat testeissä?

Liitteet

• IMG_20250105_151423_HDR.jpg
    IMG_20250105_151423_HDR.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 159
Mitähän ihmettä. Luulin että lh huippu on ollut usea päivä sitten eli tuo alempien testien keskimmäinen. Testasin nyt varmuudeksi että joko viiva on kokonaan kadonnut niin tulikin nyt vahvat viivat. Kuitenkin tuossa aiemmin jo alkanut vaalenemaan. Tässä päivä pari välissä että en ole testannut ollenkaan paitsi nyt tuon ylimmän. Onko ovulaatio sittenkin vasta nyt ja miksi välillä jo vaalentunut viivat testeissä?
Mulla on ainakin ihan normaalia, että tuollainen haalea viiva voi välillä tummua ja taas haalistua, ennenkuin tulee kunnon plussa. Ainakin jos testaamisen aloittaa tosi aikaisin. Pregcheckin testi on niin herkkä, että joillain se voi koko kierron näyttää jonkinlaista viivaa. Eiköhän se ovis ole sulla siis vasta nyt! En itse laskisi noita alempia testejä vielä posiksi.

Minusta molemmat testit ovat hitusen vaaleampia, mutta voihan olla että LH-huippu olikin yöllä tai että olen liian tarkka. Kierto yleensä 28 pvää, viime kierto 30 joten nyt kyllä pitäisi huippujen olla käsillä. Kp14 aamun näytteestä ei nyt ole kuvaa.

Liitteet

• Screenshot_20250106-104138~3.png
    Screenshot_20250106-104138~3.png
    549.1 KB · Katsottu: 73
  • Screenshot_20250106-104141~3.png
    Screenshot_20250106-104141~3.png
    722 KB · Katsottu: 71
On voinut käydä myös niin että keho on yrittänyt ovuloida aiemmin kun LH-hormoni noussut, mutta munasolu ei irronnutkaan jostain syystä ja yrittää nyt uudestaan. Eli sanoisin että sulla on ovulaatio ollut mahdollisesti maanantaina jos toi testi oli sunnuntailta :smiling-eyes:

Hei te minua viisaammat, miten tulkitsette tämän tilanteen.

Taustaksi: sain keskenmenon juuri ennen joulua. Vuoto alkoi pe 21.12. ja jo ma 23.12. ultrassa kohtu oli tyhjä ja kätilö totesi: "Täydellinen keskenmeno". Vuoto päättyi 30.12.
Olin jo viikolla 7+jotain, mutta koska keskenmeno oli niin helppo ja kivuton, epäilen, että kyseessä oli tuulimuna tai ehkä alkion kehitys oli päättynyt jo reilusti aiemmin. Raskaustestit näyttivät kyllä tummaa viivaa vielä vuodon alkaessa. Oireet olivat tosi vähäisiä, oikeastaan oli vain rintojen kipua ja turvotusta ja vähän väsymystä. Rintojen kipu loppui heti, kun vuoto alkoi. Kai se HCG kuitenkin oli melko korkealla.

Tämä kuva on otettu 1.1. Saattoiko minulla olla jo tuolloin ovis, vai voiko matalakin HCG tehdä noin tumman ovisviivan? Kun raskaana ollessani tein ovitestejä, ne näyttivät tummaa, mutta silloin myös raskaustestissä oli todella tumma viiva.

Ylempi testi on siis raskaustesti ja siinä näkyy ehkä joku haalea viivanpaikka, ja alempi on ovistesti. Voiko ovis tulla jo noin 10 päivää keskenmenon alkamisesta? Perusovisoireetkin oli tuolloin, eli alavatsa kipeä jne.

Nyt viikkoa myöhemmin ovistesti on taas näyttänyt hieman tummenevaa viivaa, joten ovis saattaa olla nytkin. Varalta ollaan toki hyödynnetty molemmat "ovikset". En vain yhtään tiedä, missä vaiheessa kiertoa olen, mutta toki sen aika näyttää.

Liitteet

• testikuva.jpg
    testikuva.jpg
    169.5 KB · Katsottu: 144
Hei te minua viisaammat, miten tulkitsette tämän tilanteen.

Taustaksi: sain keskenmenon juuri ennen joulua. Vuoto alkoi pe 21.12. ja jo ma 23.12. ultrassa kohtu oli tyhjä ja kätilö totesi: "Täydellinen keskenmeno". Vuoto päättyi 30.12.
Olin jo viikolla 7+jotain, mutta koska keskenmeno oli niin helppo ja kivuton, epäilen, että kyseessä oli tuulimuna tai ehkä alkion kehitys oli päättynyt jo reilusti aiemmin. Raskaustestit näyttivät kyllä tummaa viivaa vielä vuodon alkaessa. Oireet olivat tosi vähäisiä, oikeastaan oli vain rintojen kipua ja turvotusta ja vähän väsymystä. Rintojen kipu loppui heti, kun vuoto alkoi. Kai se HCG kuitenkin oli melko korkealla.

Tämä kuva on otettu 1.1. Saattoiko minulla olla jo tuolloin ovis, vai voiko matalakin HCG tehdä noin tumman ovisviivan? Kun raskaana ollessani tein ovitestejä, ne näyttivät tummaa, mutta silloin myös raskaustestissä oli todella tumma viiva.

Ylempi testi on siis raskaustesti ja siinä näkyy ehkä joku haalea viivanpaikka, ja alempi on ovistesti. Voiko ovis tulla jo noin 10 päivää keskenmenon alkamisesta? Perusovisoireetkin oli tuolloin, eli alavatsa kipeä jne.

Nyt viikkoa myöhemmin ovistesti on taas näyttänyt hieman tummenevaa viivaa, joten ovis saattaa olla nytkin. Varalta ollaan toki hyödynnetty molemmat "ovikset". En vain yhtään tiedä, missä vaiheessa kiertoa olen, mutta toki sen aika näyttää.
En osaa tähän mitään tarkkoja ja ehkä fiksujakaan vastauksia antaa😅
Mutta itsellä kävi 2014 niin, että sain keskenmenon raskausvko 7+. Kun vuoto loppui reilu viikon jälkeen ja sain negatiivisen testin, aloitettiin tallettelu parin päivän välein ja seuraavia kuukautia ei enää tullut, kun olinkin jo raskaana heti perään. En testaillut ovulaatioita, mutta tärppi kävi ja laskettuaika laskettiin km vuodosta. Aikalailla kuukausi siis km vuodon alkamisesta olinkin jo raskaana eli hyvin voisi olla 10pv jälkeen olla ovulaatio minusta. Ja näin on käynyt myös usealle ystävälle, että sen jälkeen keho ollut heti vastaanottavainen. Eli hyvä, jos olette käyttäneet hyödyksi nämä mahdolliset ovulaatiot! 🤗
Muutenhan kiertoa on vaikea arvioida keskenmenon jälkeen, koska ne ei ole perinteiset menkat ja yleensä menee 4-7 viikkoa, kun menkat tulee ja kierto lähtee rullaa.

Toivottavasti ei ollut liian sekavaa!🫣😅 Ja toivon, että tärppi käy teillä pian! 🤗🩷

Itsellä oli juuri myös keskenmeno, toki tapahtui nopeasti siitä, kun plussan sain, vuoto alkoi 2.1, mutta paheni eilen ja kivut oli aivan kamalat! 😭 Mutta eilen myös ultrattu kohtu joka oli tyhjä ja hormonit laskeneet. Eli päästään uuteen yritykseen kunhan vuoto lakkaa 😍

En osaa tähän mitään tarkkoja ja ehkä fiksujakaan vastauksia antaa😅
Mutta itsellä kävi 2014 niin, että sain keskenmenon raskausvko 7+. Kun vuoto loppui reilu viikon jälkeen ja sain negatiivisen testin, aloitettiin tallettelu parin päivän välein ja seuraavia kuukautia ei enää tullut, kun olinkin jo raskaana heti perään. En testaillut ovulaatioita, mutta tärppi kävi ja laskettuaika laskettiin km vuodosta. Aikalailla kuukausi siis km vuodon alkamisesta olinkin jo raskaana eli hyvin voisi olla 10pv jälkeen olla ovulaatio minusta. Ja näin on käynyt myös usealle ystävälle, että sen jälkeen keho ollut heti vastaanottavainen. Eli hyvä, jos olette käyttäneet hyödyksi nämä mahdolliset ovulaatiot! 🤗
Muutenhan kiertoa on vaikea arvioida keskenmenon jälkeen, koska ne ei ole perinteiset menkat ja yleensä menee 4-7 viikkoa, kun menkat tulee ja kierto lähtee rullaa.

Toivottavasti ei ollut liian sekavaa!🫣😅 Ja toivon, että tärppi käy teillä pian! 🤗🩷

Itsellä oli juuri myös keskenmeno, toki tapahtui nopeasti siitä, kun plussan sain, vuoto alkoi 2.1, mutta paheni eilen ja kivut oli aivan kamalat! 😭 Mutta eilen myös ultrattu kohtu joka oli tyhjä ja hormonit laskeneet. Eli päästään uuteen yritykseen kunhan vuoto lakkaa 😍
Kiitos tsempeistä <3

Veikkaan, että LH-huippu on kuitenkin vasta nyt. Testi ainakin on nyt selkeästi positiivinen. Nyt on tyhjennysvuodon loppumisesta noin 9 päivää.

Muuten, täällä moni käyttää ovulaatiotestejä ja luottaa niihin. Yleensähän sanotaan, että ovulaatio tapahtuu noin 24 (12-36)h LH-huipun jälkeen. Tuo kesken mennyt raskauteni alkoi niin, että kävin gynekologilla maanantaina, ja lääkäri sanoi, että ovis on jo meneillään tai juuri alkamassa. Johtofollikkeli oli yli 20 mm.
Tiistaina harrastettiin seksiä mutta ovulaatiotesti oli vielä aivan negatiivinen. Myös keskiviikkona testi oli vielä nega, ja en sitten enää jaksanut testata, kun mieskin lähti reissuun. Niin vain silti tulin raskaaksi. Luulen, että minulla ovulaatio on hyvin lähellä LH-huippua. Tai sitten miehellä on jotain supersimppoja, jotka jaksoivat porskuttaa monta päivää.
Tätä aiempina kuukausina en tullut raskaaksi, kun seksiä oli pari kertaa juuri LH-huipun kohdalla. Saattaa toki olla sattumaa tai taustalla jotain muuta syytä.

Eka raskaus alkoi ensimmäisestä kierrosta niin, että seksiä oli juuri ennen LH-huippua. Tuo raskaus sujui hyvin loppuun asti.

Ehkä joillekin meistä ovisplussa tarkoittaa: "Ähäkutti, myöhästyitte!".

Liitteet

• 8.1. ovistesti.jpg
    8.1. ovistesti.jpg
    301.3 KB · Katsottu: 95
Mitä täällä ollaan mieltä rfsun herkästä puikosta? En oo sitä ennen tehnyt. Tältä näytti vaikutusajan alussa:

En tiedä näettekö kuvassa, mutta vaaleanpunainen se oli.
Minuutin päästä näytti tältä:

Sitten revin suojan irti kun sitä zoomailin ja se alko haalenemaan ja 5min myöhemmin näytti tältä:

Ei enää selvää viivaa eikä vaaleanpunaista väriä.
Onko nää ihan paskoja testejä? Sen perus rfsun tiedän että se ainakin on kamala testi.

@Wondering
Moniin testeihin tulee alkuvaiheessa raitaa, mutta sitä ei vielä lasketa plussaraidaksi. Olen nähnyt samaa ilmiötä mm. koronapikatesteissä. En tiedä voiko tuota ominaisuutta täysin välttää. Jos valmistaja neuvoo tulkitsemaan testin tietyn ajan kuluttua, niin se aika kannattaa odottaa. Positiivinen testi ei kovin helpolla muutu negatiiviseksi.

@Wondering
Moniin testeihin tulee alkuvaiheessa raitaa, mutta sitä ei vielä lasketa plussaraidaksi. Olen nähnyt samaa ilmiötä mm. koronapikatesteissä. En tiedä voiko tuota ominaisuutta täysin välttää. Jos valmistaja neuvoo tulkitsemaan testin tietyn ajan kuluttua, niin se aika kannattaa odottaa. Positiivinen testi ei kovin helpolla muutu negatiiviseksi.
Juu tiedän. Mutta tuossa on testiaika 1-5min ja kaks ekaa kuvaa on 5min sisään ja viimeinen on jo testiajan ulkopuolella. Tosin positiivinen tulos ei testistä häviä, sen tiedän. Negahan tuo vissiin on.

Jos teillä on yks tai kaks seksiarpaa käytössä, miten käyttäisitte ne? 😂 Illalla(kp14 ilta) ovistesti oli mooonta astetta haaleampi nega kuin mitä nyt tämä kuvassa oleva (kp 15 aamupäivä). Harrastaisitteko siis seksiä tänään ja huomenna vai vasta huomenna ja yli huomenna? Vaarana myös tosiaan se, että seksiä onkin saatavilla vain yhden kerran, eli jos tänään puuhailee niin huomenna ei välttämättä onnistu 😏

Testi saattaa tästä tummentua tai olla tummentumatta. Ovikset on mulla kaikkea nopeesti kiitävästä hetkestä kolmipäiväseen 🥹

Yritystä takana kevyet neljä vuotta, eli kysymys on esitetty ripauksella huumoria.... ja epätoivoa 👹

Liitteet

• IMG_20250109_115526.jpg
    IMG_20250109_115526.jpg
    186.3 KB · Katsottu: 34
Mitä täällä ollaan mieltä rfsun herkästä puikosta? En oo sitä ennen tehnyt. Tältä näytti vaikutusajan alussa:

Sitten revin suojan irti kun sitä zoomailin ja se alko haalenemaan ja 5min myöhemmin näytti tältä:

Onko nää ihan paskoja testejä? Sen perus rfsun tiedän että se ainakin on kamala testi.
Voi johtua mun puhelimestakin, mutta mä en näistä mitään erota. 🧐 En itse tykkää tästä testistä, kun antaa aika härskejäkin viivanpaikkoja joillekin kuten mulle.

Äkkiseltään ei näy yhtään mitään, mut sit kun plussahaamusilmillä rupee oikeen kattoos niin vähän ehkä viivan tynkää näkyis? Mut ei kyllä väriä mun silmiin, että olisko korkeintaan viivan paikka ainakin vielä?

Mä näen alimmassa koneella katsottuna vain (vaalean/valkean) viivanpaikan...

Takaisin